Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המספרים של אוטומקס נחשפים:


פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 55 דקות, איציק נ. כתב:

בא בן אדם, פותח עסק, משקיע בו את כל מרצו והונו.

מתרחב, מרוויח (ב"ה), פותח עוד עסקים שעוזרים לעסק שלו (חלפים, מוסכים וכו'), מספק פרנסה לעשרות\מאות עובדים.

הוא מוזיל לעצמו עלויות ומגדיל לעצמו את הרווחים בעודו מייבוא בעצמו חלפים ודואג ללוגיסטיקה של אחסון ומכירה.

כשהוא בא בימים, העסק המצליח מתגלגל לצאצאים וזה ממשיך הלאה והלאה.

 

מה מונע ממך ללכת ולעשות את אותו הדבר ? (לא בהכרח באותו התחום, יכול גם בתחום אחר).

 

המיסים של המדינה לא קשורים בכלל ליבואן או לרווח של היבואן.

בישראל כל מי שמרוויח טוב מייד פותחים עליו עיניים בגלל שהוא הצליח - וכמובן לא חוסכים את דעתכם על כמה הוא צריך להרוויח.... כאילו, מי שם את כל המלעיזים להחליט כמה בן אדם מצליח צריך להרוויח ? שירוויח מיליונים ויהיה בריא (כל הכבוד לו על האומץ וכמובן על הצלחה). 

מירמור וצרות עין לא מובילים אף אחד לשום מקום.

אז לדעתך רשות התחרות, הכרזה על מונופלים וכל זה לא מוצדק? 

ז"א שאם מחר בנק הפועלים ירצו לרכוש את השליטה בכל חברות האשראי + בנק לאומי ומרכנתיל "כי הם הצליחו", לא צריך לעצור בעדם?

  • רעיון טוב! 1

נסיתי לשנות את העולם ולא הצלחתי, 

שיניתי את עצמי והשתנה כל העולם.

(ר' ישראל מסלנט)

  • תגובות 284
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 2 דקות, לב טוב כתב:

אז לדעתך רשות התחרות, הכרזה על מונופלים וכל זה לא מוצדק? 

ז"א שאם מחר בנק הפועלים ירצו לרכוש את השליטה בכל חברות האשראי + בנק לאומי ומרכנתיל "כי הם הצליחו", לא צריך לעצור בעדם?

השאלה שהיית צריך לשאול, היא: מדוע זה לא קרה לגבי יבואני הרכב...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 22 דקות, לב טוב כתב:

ז"א שאם מחר בנק הפועלים ירצו לרכוש את השליטה בכל חברות האשראי + בנק לאומי ומרכנתיל "כי הם הצליחו", לא צריך לעצור בעדם?

 

אתה חושב שהשוק הבנקאי, עם כל מה שהבנקים חולשים עליו, הוא יותר תחרותי משוק הרכב?

כמה שחקנים יש?

כמה התעריפים/מחירים שלהם שונים?

כמה השלכה יש לזה על המשק?

לפני 18 דקות, ברווז כתב:

השאלה שהיית צריך לשאול, היא: מדוע זה לא קרה לגבי יבואני הרכב...

 

שאלה טובה מאוד. למה יבואנים קיימים קיבלו היתר לייבא יצרנים חדשים?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 1 דקה, falou כתב:

אתה חושב שהשוק הבנקאי, עם כל מה שהבנקים חולשים עליו, הוא יותר תחרותי משוק הרכב?

לא חושב, אני יודע ששם עצרו את זה וחייבו בנקים להיפטר מחברות אשראי. 

בשוק הרכב לא שמעתי שישנה דרישה מיבואנים להיפטר ממוסכים או כל מחלבה אחרת דומה.

נסיתי לשנות את העולם ולא הצלחתי, 

שיניתי את עצמי והשתנה כל העולם.

(ר' ישראל מסלנט)

פורסם
לפני 27 דקות, לב טוב כתב:

אז לדעתך רשות התחרות, הכרזה על מונופלים וכל זה לא מוצדק? 

שוק שיש בו כ 16 שחקנים שההכי גדול עומד על 21% וחמשת הבאים אחריו על בין 15 ל 11 אחוז הוא שוק בריא.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

לא מבין. 

א' העיר שבשוק הרכב ישנם יבואנים שמחזיקים בכל השרשת, מהיבוא ועד ביטוח כולל ליסינג וחלפים. 

ב' ענה שמותר לבן אדם להצליח. 

אני שאלתי עד כמה נראה לנו שמותר לבנ"א להצליח, ולמה בתחומים אחרים אנחנו מבינים שהרגולטור אמור למנוע מאנשים להצליח מידי. 

2 התשובות האחרונות לא עונות על השאלה.

נסיתי לשנות את העולם ולא הצלחתי, 

שיניתי את עצמי והשתנה כל העולם.

(ר' ישראל מסלנט)

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, falou כתב:

אני קורא הרבה טענות בדבריך, אבל אין עובדות.

 

אחרי שתקרא את דוח זליכה ותנתח דוחות כספיים של יבואן תחזור אלי, אולי יהיה לנו על מה לדבר תכלס.

עד אז, אין לי אפילו נקודה להתחיל איתה דיון ענייני.

 

ואני לא צוחק. פעם עשיתי את זה... (כל אחד והתחביבים שלו)

 

אני שואל אותך, 30% גולמי על רכב חדש, זה הרבה או מעט?

 

תגובה מתנשאת שלא מובילה לדיון ענייני.

 

אתה מוזמן להתכבד ולשתף איתנו איך ניתחת את הדוח אי שם ב 67 (ותשובה כמו "מה שעשינו ב 48" לא תופסת) ומה המסקנות שלך.

האם הרווח הגולמי של היבואנים מוגזם? האם הוא מוגזם רק בענף הרכב? האם הם היו יכולים להגיע לצמיחה סבירה בשוק תחרותי גם עם רווח קטן יותר, וכיצד? האם השוק בכלל תחרותי?

 

לפני כשעה, ברווז כתב:

לא יודע. אותי לא מעניין כמה היבואן מרוויח, אלא כמה עולה לי המוצר בסוף.

האשמה שהמוצר עולה לי כל כך הרבה, נחה איפה שהוא... הכי קל זה להאשים את היבואן. אם זה צודק או לא? וואלה לא יודע. 

 

היה מעניין אותך לדעת כמה עולה לך המוצר, ומתוך זה כמה הולך למדינה? זה היה עוזר לך לבחור בצורה טובה יותר איזה רכב (וממי) לקנות?

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
פורסם
לפני 31 דקות, לב טוב כתב:

אני שאלתי עד כמה נראה לנו שמותר לבנ"א להצליח

כמה נראה לנו שמותר למישהו להצליח, וכמה שנראה לממשלה שמותר למישהו להצליח, אלו 2 נקודות שונות לחלוטין. 

לפני 3 דקות, nadavd4 כתב:

היה מעניין אותך לדעת כמה עולה לך המוצר, ומתוך זה כמה הולך למדינה? זה היה עוזר לך לבחור בצורה טובה יותר איזה רכב (וממי) לקנות?

כן ולא. 

כן, בגלל הממשלה הנוכחית. 

לא, באופן כללי ורחב יותר. לא מעניין אותי איך מחלקים את העוגה. מעניין אותי שאני לא משלם עליה הון וחצי. 

  • אהבתי 2

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 42 דקות, לב טוב כתב:

לא מבין. 

א' העיר שבשוק הרכב ישנם יבואנים שמחזיקים בכל השרשת, מהיבוא ועד ביטוח כולל ליסינג וחלפים. 

ב' ענה שמותר לבן אדם להצליח. 

אני שאלתי עד כמה נראה לנו שמותר לבנ"א להצליח, ולמה בתחומים אחרים אנחנו מבינים שהרגולטור אמור למנוע מאנשים להצליח מידי. 

2 התשובות האחרונות לא עונות על השאלה.

מותר לאדם להצליח כמה שהוא רוצה רק שאסור לו להיות קרטל ואם יהיה מונופול יוטלו עליו מגבלות.

 

אף אחד בענף הרכב אפילו לא קרוב לזה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)
לפני 18 דקות, ברווז כתב:

כן ולא. 

כן, בגלל הממשלה הנוכחית. 

לא, באופן כללי ורחב יותר. לא מעניין אותי איך מחלקים את העוגה. מעניין אותי שאני לא משלם עליה הון וחצי. 

 

ואם נניח שפתאום העוגה תתחלק אחרת (פחות מס, יותר רווח?) האם יש משהו שימנע בכלל מהמחיר לצרכן לא להשתנות? הרי אנשים כבר מוכנים לשלם את הסכומים שעולים רכבים חדשים וצריכים רכב עכשיו, אז למה להפסיק לקנות...

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
פורסם
לפני 4 שעות, falou כתב:

 

כן.

 

 

מה זה אומר על השוק?

אתה טוען שכל שוק שיש בו יבואנים שקיימים עשרות שנים הוא קרטל בהכרח?

טענה מעניינת...

מאיזה חוג בכלכלה זה לקוח?!

 

 

קשורים מאוד.

תמחור המכוניות ליבואנים בארץ שונה מהותית בגלל המיסוי, וזה גם מה שמגביל את הייבוא הפרטי.

ממליץ לקרוא את דוח זליכה כדי להבין איך ולמה.

 

 

מי שלא יודע לא עובדות (אפילו לא אילו עובדות רלוונטיות, ראה הפסקה הראשונה) ולא יודע כלכלה, זה לא אני.

אתה פשוט מעלה גרה של דעות ששמעת, אבל אין לך באמת יכולת לבדוק אותן.

 

 

השתלטות מעלה מחירים?

מי משתלט ולמה ואיך הוא העלה מחירים?

 

 

היבואנים שולטים בשוק הליסינג?

איך?

כמה משוק הליסינג מנוהל ע"י חברות שהן גם יבואניות רכב?

האם שוק הליסינג מוריד את מחיר המכוניות החדשות או מוריד אותו?

 

אתה טוען שיבואנים עושה רווח גדול מדי. מה הרווח הממוצע של יבואן רכב מפעילות הייבוא בישראל?

בוא נתחיל מהסוף.

 

אני מצטט את דעותיי בלבד, לא מעלה גרה ולא מצטט אף אחד אחר, כמו שכבר כתבתי.

אחרי שאיפשרת לי להביע דעה שהיא שלי, אגיד העובדה שקראת את דו״ח זליכה, בלי לזלזל בך ולא בו - לא הופכת אותך למומחה.

אשמח לשיח פחות מקטין ומזלזל, גם אם אתה לא בהכרח מסכים איתי. 

 

לגוף הטענות - אני טוען שענף בו יש ״יבואן״ אחד ובלעדי למוצר מסוים, הופכת את השוק לענף ללא תחרות. לא טענה מופרכת.

ואני לא מדבר על שוק ללא תחרות על רכב משפחתי, אלא על שוק ללא תחרות על הרכב המשפחתי של יצרן/ים. בפרט אם אותם יבואנים בלעדיים הם יבואנים של עשרות שנים, מה שמחזק את ההנחה שהם לא יילכו לשום מקום בקרוב ולא יחלקו את רשיונות הייבוא שלהם עם אף אחד אחר. משמע - הענף נשאר מועדון סגור למתי מעט. ככל שזה משאר כל, המחירים ילכו רק בכיוון אחד, ואת

זה אנחנו רואים לאורך השנים. 

עם זה אתה מסכים?

 

אני לא יודע כמה יבואנים מחזיקים חברות ליסינג, אבל יש כמה: שלמה, הרץ, אוטו סנטר, אוטודיל... נראה לי שהרעיון די מובן לא?  אם אני מייבא רכבים, אני יכול למכור אותם גם במגרשי הליסינג שלי,  אולי במחירים נמוכים מאלו שבאולמות התצוגה, אולי בתנאים אחרים, אבל הרעיון הוא שמאחר שאין לי תחרות (שוב, לגבי אותם יצרנים שאני מייבא), יש לי יכולת תמרון משמעותית בכל הקשור לתמחור ומכירה. כך שוק הליסינג מושפע על ידי היבואנים, או חלקם. 

 

לא חושב שכתבתי שיבואנים עושים ״רווח גדול מדי״. זה מינוח שלך. בסוף השוק הוא חופשי.

הטענה הבסיסית שלי שכנראה התפספסה היא שמאחר שאין תחרות אמיתית בענף, ומאחר שכנראה לא תהיה כי זה נוח לכל המעורבים, מחירי הרכב בישראל ימשיכו להיות חסרי היגיון ורק יאמירו. 

בזה אני ממש לא ״מאשים״ את היבואנים. אם אני במקומם (בחלום הלילה), אני מנסה למקסם את רווחיי. הטענות שלי הן למדינה, שנוח לה להשתמש בענף הרכב כמקור משמעותי להכנסות אדירות לקופתה, תוך צפצוף על האזרח והיתרונות עבורו בנסיעה ברכב חדש או חדש יחסית.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 17 דקות, HaimO כתב:

אני מצטט את דעותיי בלבד, לא מעלה גרה ולא מצטט אף אחד אחר, כמו שכבר כתבתי.

 

 

אף אחד לא מצוטט את דעותיו, אתה מצטט אחרים. זו המשמעות של ציטוט...

גם אף אחד לא מביע דעות שהן 100% מקוריות, אנחנו תמיד נשענים על דברים שלמדנו מאחרים, באופן כמעט מוחלט.

 

לפני 18 דקות, HaimO כתב:

אגיד העובדה שקראת את דו״ח זליכה, בלי לזלזל בך ולא בו - לא הופכת אותך למומחה.

 

העובדה שלא קראת אותו או שאתה לא יודע לקרוא דוחות כספיים או שאין לך השכלה בתחום - הופכת אותך להדיוט. ציינתי את דוח זליכה דווקא בגלל שהוא מגבה את מה שאתה טוען (אם כי עברו הרבה שנים מאז), רק שהוא מביא עובדות וניתוח כלכלי. אתה רק אומר אמירות.

אמירות זה לא מעניין.

לכל אחד יש דעה, כל אחד יכול להביע אותה, אבל כן... יש דעות שנחשבות יותר ויש שנחשבות פחות.

לכן אני ממליץ לך לקרוא את דוח זליכה. הוא לא כזה ארוך והוא נקודת התחלה לא רעה לדיון ענייני.

 

לפני 20 דקות, HaimO כתב:

לגוף הטענות - אני טוען שענף בו יש ״יבואן״ אחד ובלעדי למוצר מסוים, הופכת את השוק לענף ללא תחרות. לא טענה מופרכת.

ואני לא מדבר על שוק ללא תחרות על רכב משפחתי, אלא על שוק ללא תחרות על הרכב המשפחתי של יצרן/ים. בפרט אם אותם יבואנים בלעדיים הם יבואנים של עשרות שנים, מה שמחזק את ההנחה שהם לא יילכו לשום מקום בקרוב ולא יחלקו את רשיונות הייבוא שלהם עם אף אחד אחר. משמע - הענף נשאר מועדון סגור למתי מעט. ככל שזה משאר כל, המחירים ילכו רק בכיוון אחד, ואת

זה אנחנו רואים לאורך השנים. 

עם זה אתה מסכים?

 

לא.

יש לך, קודם כל, טעות במושגים. 

העובדה שלכל יצרן יש יבואן אחד לא הופכת את השוק ללא תחרותי. כמה חברות שמייצרות מכוניות מוכרות בישראל (חברות, לא מותגים)?

 

התחרות בשוק לא נמדדת במס׳ המשווקים של יצרן אלא בסה״כ התחרות. הסכמי בלעדיות אינם מהווים, לכשעצמם, אינדיקציה לשוק לא תחרותי.

 

יש סיבות שונות שבענף אין ריבוי גדול של מתחרים. כאמור, כמה חברות רכב מוכרות בארץ? לא מותגים, חברות.

 

כל המחירים ׳הולכים בכיוון אחד׳ - מה זה אומר?

אתה טוען שמכונית משפחתית היום יקרה יותר מאשר לפני 25 שנה?

תבסס את הטענה. אני חושב שהיא לא נכונה.

 

לפני 27 דקות, HaimO כתב:

אני לא יודע כמה יבואנים מחזיקים חברות ליסינג, אבל יש כמה: שלמה, הרץ, אוטו סנטר, אוטודיל... נראה לי שהרעיון די מובן לא?

 

לא. אני לא מבין רעיון שאין מאחוריו נתונים. 

 

לפני 27 דקות, HaimO כתב:

אולי במחירים נמוכים מאלו שבאולמות התצוגה, אולי בתנאים אחרים, אבל הרעיון הוא שמאחר שאין לי תחרות (שוב, לגבי אותם יצרנים שאני מייבא), יש לי יכולת תמרון משמעותית בכל הקשור לתמחור ומכירה. כך שוק הליסינג מושפע על ידי היבואנים, או חלקם. 

 

 

מצטער, לא הבנתי מה הטענה.

 

לפני 28 דקות, HaimO כתב:

לא חושב שכתבתי שיבואנים עושים ״רווח גדול מדי״. זה מינוח שלך. בסוף השוק הוא חופשי.

הטענה הבסיסית שלי שכנראה התפספסה היא שמאחר שאין תחרות אמיתית בענף, ומאחר שכנראה לא תהיה כי זה נוח לכל המעורבים, מחירי הרכב בישראל ימשיכו להיות חסרי היגיון ורק יאמירו. 

 

אז אתה טוען שהרווח של היבואנים מייצג שוק תחרות, אבל מחירי המוצר (רכב) ״חסר הגיון״.

 

מה זה מחיר, ״חסר הגיון״?

אני לא מכיר מושג כזה בכלכלה.

 

אבל נחזור לבסיס, האם מכונית היום יקרה או זולה יותר ממכונית מקבילה מלפני 25 שנה?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אפשר לדבר כמה שרוצים.

בוא נניח שהיבואן הרוויח טוב , עזבו טוב, סביר, גם בשנת 2020.

בכמה מחירי המכוניות קפצו בארץ ובכמה בעולם?

זה לא מסובך.

בשביל זה צריך לחפש מכוניות בשווקים יציבים ועדיף אותו דגם בדיוק שנמכר פה.

עפ גמיני או gpt, הראיתי פה כבר בעבר שיונדאי אלנטרה היברידית המחיר שלה בארהב לא זז בין 2021 עד 2024.

בואו תבדקו מקרים כאלה. כמב עלה פה ובחול, כמה עולה היום ובחול. תבדקו שערי מטח.

והיום הדגמים של כל היצרנים כמעט זהים לחלוטין בכל העולם, כמובן תלוי תקינה. נגמר המצב של דגם אירופאי דגם אסיאתי דגם אמריקאי.

וגם אחרי התקינה שונה ביבשות שונות, הם עדיין דומים פרט לשינויי תקינה.

פורסם (נערך)

מספר הערות כאן להרבה אנשים שרהפכו את להגיד ההפך ממה שפותחי שרשור אומרים לספורט הלאומי שלהם:

 

1. בשוק קיים כשל ריכוזיות שמבטל את כל הטיעונים ש"למכור הכי יקר שאפשר זה סבבה, ואם ובא לכם תפתחו גם כן יבוא משלכם". והטענה היא לא כלפי היבואנים אלא כלפי המדינה.

בשוק בו לכל מותג קיים מוכר יחיד, אז בשוק יכול להיות רק תחרות רק בין מותגים שונים, מה שכבר מההתחלה מוריד את התחרות. כבר כאן זה לא שוק פתוח.

 

2. בשוק הקיים לא רק שלכל מותג מוכר בלעדי, אלא לרוב כל מוכר כזה חולש על מותגים רבים, דבר שמגביל עוד יותר את התחרות, ומביא למצב שאפילו התחרות היא לא רק בין מותגים, אלא רק בין קבוצות מותגים.

 

אם מחר אדם נוסף רוצה להיכנס אז יש לו חסמים מובנים בתחום - כך שהשוק פר הגדרה לא יכול להיות תחרותי על באמת. (בהנחה ולא קיימים מאות מותגים שכולם ברמת רלוונטיות דומה לצרכן המקומי ורק מחפשים פלוני אלמוני שיתחיל לשווק אותם)

 

3. רמת רווחיות סבירה? - שוק הרכב בתקופה קשה. כאשר ישנו שוק מסוים בתקופה קשה ישנם שחקנים שלא שורדים את התקופה. כמה שחקנים התחלפו עקב התקופה הקשה? כמה על סף נפילה?

אם התשובה היא כמעט אפס - משמע ששולי הרווח מטורפים ויש המון אבל המון שומן.

אם היה מדובר בשוק חופשי אמיתי אז באמת היה רק נותר לומר לשחקנים כל הכבוד ושהם אלופים, אך זה לא המצב.

 

 כאשר מדובר בשוק מוגבל שאינו תחרותי (עובדתית, לא עניין של דעה), עם השפעה משמעותית על כל משפחה בארץ, ויש שומן רב שהיה ניתן לקצץ רק על ידי פתיחת החסמים בשוק ובכך לעזור למשקי הבית, ועדין לאפשר ביזנס רווחי לשחקנים - אז זה מה שהיה צריך לעשות.

 

אז הסיבה היחידה שזה המצב היא שיש יותר מדי אנשים חזקים מדי, שהמצב הזה ממש נוח להם ואנחנו שאוכלים חרא מעניינים למקבלי ההחלטות אז החריץ, במקרה הטוב.

מדהים לראות שיש כאן אנשים שנהנים ללק להם רק כדי להראות איזה "דעה עצמאית ומרעננת" עלאק יש להם.

עריכה אחרונה על ידי tepic
  • אהבתי 6
פורסם

דיון עם הרבה מאוד דעות ואג'נדות, מעט מדי נתונים. בלי לדעת מה שולי הרווח *הנקי* של יבואן על כל רכב, קשה לקבוע האם הרווח *חזירי* או לא (ומה נחשב חזירי לעסק שאינו מלכ"ר?). 

 

בכדי לקבל מושג צריך לקחת רכב מסוים שנמכר בחו"ל, להשוות מיסוי בכל מדינה ולהשוות. וזה נותן רק נקודת השוואה מסוימת כי גם שם מרוויחים. על זה צריך לקחת בחשבון שליבואן ישראלי הכל יותר יקר בארץ הקודש, על המימון הבנקים גובים ממנו ריבית, ואין לו כוח מיקוח כמו ליבואנים ממדינות שמוכרות פי עשר עד מאה ממנו ואת כל זה צריך להפוך לנתונים ברי השוואה, ורק אז ניתן לקבל מושג האם יבואן בארצנו אכן מרוויח משמעותית יותר מיבואן במדינה אחרת. 

 

אני חושב שהשלטון הצליח פה מאוד. במקום שיתקפו אותו על המיסוי הגבוה שמבוזבז על שחיתויות, חוסר יעילות והסכמים קואליציונים, תוקפים בעלי עסקים. רוצים רכב בזול, תפסיקו להצביע למי ששוחט את קופת המדינה שמורכבת מכספכם וגם זה לא מספיק לו אז מעלה עוד ועוד מסים. לא רוצים להתלונן על השלטון והוא נפלא בעיניכם, יש דבר כזה שנקרא כוח צרכני. אם אף אחד לא יזמין רכב 3 חודשים,  המחירים ירדו. אבל מלהתבכיין כל הזמן או לתקוף עסקים לא יבוא שינוי.

 

צילום מסך 2025-10-19 202623.png

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...