Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אמינות מנועי 1.0 טורבו (יצרנים שונים)


ay115

פוסטים מומלצים

בשנים האחרונות הרבה יצרנים עברו למנועים צנומים, מנועי 1.2/1.3 עם טורבו לרכבים הגדולים ו1.0 ליטר לרכבים הקטנים יותר, רובם בשילוב גיר רובטי דו מצמדי.

יש קונצנזוס שהמנועים של סיאט/סקודה וכו' - אמינים, כך גם הגיר שלהם. אבל מה לגבי יצרנים אחרים?

קיה/יונדאי .(סטוניק, I20, ריו וכו'), רנו/ניסאן (ג'וק, מיקרה, קליאו), סוזוקי (ויטרה), פורד (פומה, פוקס)?

 

 

עריכה אחרונה על ידי ay115
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם על המנוע של הסטוניק לא קראתי תלונות. כמו תמיד מנועים כאלו רגישים לתחזוקה איכותית של שמנים,פילטרים ויישום הוראות התחזוקה במלואן (כבר ראיתי צינורית קטנה סתומה שלא ניקו אותה כנדרש שמנעה שימון לטורבו והסוף בניגוד לז'אנר סרטי המבוגרים... לא היה שמח)

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום קונצנזוס.

האמינות תלויה לא בנפח אלא בכשלים של דגמים ספיציפיים של מנועים. יש היום כבר כמעט לכל יצרן סידרה לא מוצלחת של מנועים.

יחד עם זאת, ברור שככל שיש למנוע בריא יותר נפח ויותר צילינדרים, סגנון הפעולה שלו יותר רגוע והוא לא צריך להתאמץ להביא את הכוח.

האופנה של הקטנת נפחים מגיעה מלחץ של האיחוד האירופי, אירגוני סביבה ונהגים שמסתכלים על צריכת דלק כקריטריון עיקרי.

הגדישה כמובן מוסיפה עוד מערכת שיכולה להתקלקל.

אישית הייתי פוסל מנועי 3 צילינדר באופן מוחלט.

התנועה היא לא רק במכוניות הקטנות - 12 צילינדר הוחלפו על ידי 8, 8 הוחלפו על ידי 6, 6 הוחלפו על ידי 4, 4 הוחלפו על ידי 3.

יש מכוניות שפשוט איבדו את כל האופי שלהן בגלל זה.

תחשוב על לנד קרוזר 300 שיש לה היום מנוע 6 צילינדר, BMW שרובן היום עם מנוע 4 צילינדר במקום 6 בעבר, וטנדרים אמריקאים עם מנוע 4 צילינדר. ביזיון.

יש קצת תיקון בכיוון ההפוך - בגולף האחרונה המנוע 1.0 של הדגם הבסיסי הוחלף על ידי מנוע 1.5 מוחלש וחלק מהאמריקאים החזירו את הV8.

Screenshot_20250316-164856.png

  • אהבתי 8
  • מבאס 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
בתאריך 16.3.2025 בשעה 16:49, amosbmw כתב:

האופנה של הקטנת נפחים מגיעה מלחץ של האיחוד האירופי, אירגוני סביבה ונהגים שמסתכלים על צריכת דלק כקריטריון עיקרי.

בדיוק!

העומס על המנועים הקטנים הללו הוא אדיר, מעטים צולחים אותו בשלום.

תוסיפו לזה את האופנה של דילול השמנים (W0-20 כתחליף ל W5-30 למשל) לטובת הקטנת חיכוך והעלאת הספקים, והכיוון ברור:

המטוטלת נוטה להקטנת זיהום אויר על חשבון הרובוסטיות והאמינות.

 

VW בחרה ראשונה ללכת בדרך של הקטנת נפח + הגדשה רק בשל תקנות זיהום אויר המחמירות והולכות בעשורים האחרונים,

ומנוע ה-3 צילינדר של VAG הוא, בעיני, היחיד ששווה המלצה מכל בליל המנועים המשולשים, ויחזיק מעמד נהדר (כפי שמעידה האיביזה עם מעל 400K ק"מ שמשמשת את מוסך רון כרכב חלופי....) אם שומרים על שגרת טיפולים בהתאם להוראות היצרן. אחלה מנוע. אוכל תושבות ראשיות בגלל הויברציות הבלתי נמנעות בסרק, אבל שום דבר מיוחד חוץ מזה.

 

על שאר המנועים המשולשים אני מעדיף לדלג, פשוט כי ה-1.0 הדי מוצלח כשלעצמו של קיה ויונדאי מגיע לרוב עם גיר רובוטי איום ויקר מאד לתחזוקה, והשאר פשוט לא אמינים מספיק (משיחות עם בעלי מוסכים שמתפרנסים מהם יפה).

  • אהבתי 3
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טורבו זה לא רק "תוספת" למנוע, זה שינוי של אופן עבודת המנוע לחלוטין. מנוע אטמוספרי (נטול טורבו) בצורה פשטנית עובד ע"י יניקת אוויר, בעוד מנוע מוגדש עובד בצורה שהאוויר מוזרם בלחץ שנקבע ואפשר לשנותו בתאוריה עד אינסוף (או עד שהמנוע יתפוצץ). זו הסיבה שלעשות טיונינג לרכב עם טורבו אפשר לעשות דברים יפים, ולרכב ללא מגדש מעט מאוד.

 

ולאחר הפתיח, לקחת מנוע קטן ולהוציא הספק ממנוע 1,000 כמו ממנוע 2,000 אטמוספרי, צריך להפעיל לחץ גבוה על המנוע, ועל הטורבו.

הטורבינה עצמה במנוע קטן יותר קטנה ולכן מהירות הסיבוב שלה יכולה להגיע עד 250,000 סל"ד שזה 4,000 סיבובים לשניה. לטורבו יש שחיקה, ודרוש קירור איכותי ושימון שמקבל מהשמן מנוע. כל בעיה קטנה בשמן מנוע יכולה להרוס טורבו.  זו הסיבה שמבחינת אמינות ויכולת לספוג תקלות "קטנות" מנועי טורבו הרבה פחות אמינים. בנוסף בסל"ד גבוה אם טורבו מפסיק לעבוד השינוי הקיצוני בבעירה ובלחץ עלולים לפגוע בבוכנות ולא פעם טורבו תקול לוקח איתו את המנוע. בנוסף עלות החלפת טורבו זה כמו עלות החלפת מנוע שלם.

וטורבו ילך בשלב מסוים, והרבה לפני המנוע עצמו.

 

האם אפשר לייצר מנוע קטן ועמיד עם טורבו? בעיקרון כן, בשימוש ברכיבים מאוד עמידים ואיכותיים ותכנון מבריק של הכל.

עדיין לא יהיה אמין כמו מנוע ללא טורבו אבל אפשרי. האם היצרנים מעוניינים? זו שאלה אחרת.

 

* במנוע עם טורבו סוג שמן המנוע ואיכותו זה גורם קריטי. לא לחסוך, ולהחליף בין 7,000 למקסימום  10,000 ק"מ יתרמו מאוד לאמינותו לאורך  זמן. 15,000 במדינה שרוב הזמן הנסיעות בה קצרות ובתוך העיר, חמה ומלאה פקקים זה יותר מדי.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

בדיוק!

העומס על המנועים הקטנים הללו הוא אדיר, מעטים צולחים אותו בשלום.

תוסיפו לזה את האופנה של דילול השמנים (W0-20 כתחליף ל W5-30 למשל) לטובת הקטנת חיכוך והעלאת הספקים, והכיוון ברור:

המטוטלת נוטה להקטנת זיהום אויר על חשבון הרובוסטיות והאמינות.

 

VW בחרה ראשונה ללכת בדרך של הקטנת נפח + הגדשה רק בשל תקנות זיהום אויר המחמירות והולכות בעשורים האחרונים,

ומנוע ה-3 צילינדר של VAG הוא, בעיני, היחיד ששווה המלצה מכל בליל המנועים המשולשים, ויחזיק מעמד נהדר (כפי שמעידה האיביזה עם מעל 400K ק"מ שמשמשת את מוסך רון כרכב חלופי....) אם שומרים על שגרת טיפולים בהתאם להוראות היצרן. אחלה מנוע. אוכל תושבות ראשיות בגלל הויברציות הבלתי נמנעות בסרק, אבל שום דבר מיוחד חוץ מזה.

 

על שאר המנועים המשולשים אני מעדיף לדלג, פשוט כי ה-1.0 הדי מוצלח כשלעצמו של קיה ויונדאי מגיע לרוב עם גיר רובוטי איום ויקר מאד לתחזוקה, והשאר פשוט לא אמינים מספיק (משיחות עם בעלי מוסכים שמתפרנסים מהם יפה).

ומהצד השני היום הקונצרן התחיל להגדיל חזרה את הנפח עם הספק מוקטן (חזרו למנועי 1.5), ה הסיבה אני לא יודע, אבל יש מצב שגם העמידות לאורך זמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רנו קליאו 2023 , מנוע שלושה צילנדרים 1.0 ליטר 90 כ"ס, אמינות מושלמת כבר 20 חודשים !

משודך לתיבת הילוכים רציפה מוצלחת במיוחד באופן פעולתה, ה X-טרוניק המהוללת.

הורדת הספק המנוע ביחס לשנים עברו , סידור הבאגים בתיבה עושה את שלו.

האוטו צבר 4,000 ק"מ נטולי בעיות !

  • משעמם 1
  • מצחיק 4
  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, IsraCar כתב:

רנו קליאו 2023 , מנוע שלושה צילנדרים 1.0 ליטר 90 כ"ס, אמינות מושלמת כבר 20 חודשים !

משודך לתיבת הילוכים רציפה מוצלחת במיוחד באופן פעולתה, ה X-טרוניק המהוללת.

הורדת הספק המנוע ביחס לשנים עברו , סידור הבאגים בתיבה עושה את שלו.

האוטו צבר 4,000 ק"מ נטולי בעיות !

אני מקווה שאתה מבין עד כמה תגובתך מגוחכת.

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטח מתכוון ל40k קילומטר.

20 חודשים זה כלום בחיי מנוע. אפילו מנועי פיורטק 1.2 יצלחו 20 חודשים בכיף וכיופק.

לפני 16 דקות, IsraCar כתב:

רנו קליאו 2023 , מנוע שלושה צילנדרים 1.0 ליטר 90 כ"ס, אמינות מושלמת כבר 20 חודשים !

משודך לתיבת הילוכים רציפה מוצלחת במיוחד באופן פעולתה, ה X-טרוניק המהוללת.

הורדת הספק המנוע ביחס לשנים עברו , סידור הבאגים בתיבה עושה את שלו.

האוטו צבר 4,000 ק"מ נטולי בעיות !

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.3.2025 בשעה 16:49, amosbmw כתב:

האופנה של הקטנת נפחים מגיעה מלחץ של האיחוד האירופי, אירגוני סביבה ונהגים שמסתכלים על צריכת דלק כקריטריון עיקרי.

 

לא מבין מה הקשר בין צריכת דלק לבין הקטנת נפח המנוע למעט הקטנת משקל הרכב הכללי אולי וחסכון בברזל או אלומיניום בשלב היצור. הצריכת דלק נקבעת ע"י המפות, ואפשר כמו שהרבה יצרנים עושים כיום לבחור בין כמה מצבים (מפות דלק) ועל מצב חסכון לעשות שהרכב יתגלגל לאיטו. מה עוד שהמומנט ההתחלתי יהיה יותר גבוה עם נפח מנוע יותר גדול ויצטרכו פחות ללחוץ על דוושת הגז. באמת שלא מוצא שום הגיון. לדעתי נתקעו עם התכנונים של מנועי ה 3 צילינדרים ועלות תכנון מנוע חדש זה מיליארדים אז ימצו את זה למקסימום ויחזרו לבסוף לנפחים שבין 1,200-1,500

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, נירו72 כתב:

 

לא מבין מה הקשר בין צריכת דלק לבין הקטנת נפח המנוע למעט הקטנת משקל הרכב הכללי אולי וחסכון בברזל או אלומיניום בשלב היצור. הצריכת דלק נקבעת ע"י המפות, ואפשר כמו שהרבה יצרנים עושים כיום לבחור בין כמה מצבים (מפות דלק) ועל מצב חסכון לעשות שהרכב יתגלגל לאיטו. מה עוד שהמומנט ההתחלתי יהיה יותר גבוה עם נפח מנוע יותר גדול ויצטרכו פחות ללחוץ על דוושת הגז. באמת שלא מוצא שום הגיון. לדעתי נתקעו עם התכנונים של מנועי ה 3 צילינדרים ועלות תכנון מנוע חדש זה מיליארדים אז ימצו את זה למקסימום ויחזרו לבסוף לנפחים שבין 1,200-1,500

הרעיון הוא שכאשר אתה מתנייד בסלד נמוך, היכן שהטורבו אינו פעיל אז אתה כביכול נוסע עם מנוע קטן וחסכוני.

בלחיצה על הדוושה שמכניסה את הטורבו לעניין אז הדברים משתנים.

 

תיאורטית זה יכול להיות חסכוני, מעשית רק בחלק מהמקרים זה מוכיח את עצמו (בהקבלה למנוע אטמוספרי עם הספק דומה).

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, LEGACY 1.8 כתב:

כיף לראות שוב שוב.

בדיקה - זינוק  0-100  בירידה לאיילון.   חמוד.

 

 

...

עריכה אחרונה על ידי רוןS

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעשית מקבלים צריכת דלק טובה וביצועים טובים. הכבישים די מלאים במנועים הקטנים ואין יותר מידי סיפורי אמינות אצל המלוכסנים ואצל VAG.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, tepic כתב:

הרעיון הוא שכאשר אתה מתנייד בסלד נמוך, היכן שהטורבו אינו פעיל אז אתה כביכול נוסע עם מנוע קטן וחסכוני.

בלחיצה על הדוושה שמכניסה את הטורבו לעניין אז הדברים משתנים.

 

תיאורטית זה יכול להיות חסכוני, מעשית רק בחלק מהמקרים זה מוכיח את עצמו (בהקבלה למנוע אטמוספרי עם הספק דומה).

 

 

 

הבנתי מה אתה אומר. מזכיר לי את המפתחים במיקרוסופט ששוכחים שיש גם משתמשים בדרך. כנראה עוד אחד מהרעיונות בהיסטוריה שעם הזמן ייזרקו לפח. מעשית הפערים שיתקבלו כ"כ מזעריים וגם זה ברמת מעבדה, על חשבון אמינות, ויברציות, עלויות וכו' שזה פשוט לא הפתרון.

במעשי סגנון הנהיגה משפיע הרבה יותר על צריכת הדלק מהפתרון הנ"ל. אישית חושב שישיגו הרבה יותר מבחינת צריחת דלק (הטעות במקור) אם יתכננו דוושות גז יותר נמוכות. זה פשוט לא נוח להחזיק את הרגל בקצה העליון של הדוושה (זה לפחות התירוץ שאני מספר). מתגעגע לימים שבאלפא יכולתי לכוון לעצמי את הגובה הרצוי

לפני 6 דקות, סולל הדרך כתב:

מעשית מקבלים צריכת דלק טובה וביצועים טובים. הכבישים די מלאים במנועים הקטנים ואין יותר מידי סיפורי אמינות אצל המלוכסנים ואצל VAG.

 

לפחות לפי הפורומים באירופה מעשית אין שום הבדל ואף אחד לא מצא  הבדל  בצריכה בין המנועים האלו לרגילים מבחינה מעשית ויומיומית

עריכה אחרונה על ידי נירו72
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...