Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אמינות מנועי 1.0 טורבו (יצרנים שונים)


ay115

פוסטים מומלצים

לפני 5 שעות, IsraCar כתב:

אמינות מושלמת כבר 20 חודשים !

רציני עם זה?

אצלנו במשפחה יש ארונה 1.0 שסגרה כבר 6 שנים, אבל עם מעט ק"מ (פחות מ-30K)

ואני לא מעיז לצייץ מילה על אמינות המנוע והגיר, כי... האוטו מבחינתי די חדש עדיין.

(וגם מרגיש ככה מבחינת מנוע, גיר, פנים, רעש, רעידות וכו')

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, tepic כתב:

הרעיון הוא שכאשר אתה מתנייד בסלד נמוך, היכן שהטורבו אינו פעיל אז אתה כביכול נוסע עם מנוע קטן וחסכוני.

דרך אגב זה בדיוק הרעיון של ה HYBRID ללא טעינה חיצונית, ווהוא עושה זאת הרבה יותר טוב מה שמייתר את התכנון עם הטורבו על שלל הבעיות. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש שאל שאלה.

אני מנסה לתרום מידע מהנסיון שלי.

הניסיון שלי הוא 20 חודשים ו 4 אלף ק"מ.

מה אתם רוצים שאני אנפח נתונים?

(למשל אגיד 4 שנים ו 60 אלף קילומטרים).

 

נכון, התגובה שלי מתאימה יותר לשירשור הצרפתיות של "לאנוס-פורס".

אבל זה מה שיש לי לתת לעת עתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכיר לי נשכחות - את הפרסומת בשנת 1988 של דאצ'יה שהייתה הגרסה הרומנית לרנו 12. 

נהג שמעיד שנסע 1500 קילומטר ללא תקלות. 😉

 

image.png.f9e5d69efa8f52958287dc0538db9aca.png

  • מצחיק 7

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, IsraCar כתב:

רנו קליאו 2023 , מנוע שלושה צילנדרים 1.0 ליטר 90 כ"ס, אמינות מושלמת כבר 20 חודשים !

משודך לתיבת הילוכים רציפה מוצלחת במיוחד באופן פעולתה, ה X-טרוניק המהוללת.

הורדת הספק המנוע ביחס לשנים עברו , סידור הבאגים בתיבה עושה את שלו.

האוטו צבר 4,000 ק"מ נטולי בעיות !

 

לא יודעים לפרגן החבר'ה. רנו ו 20 חודשים ללא בעיות זה סוג של שיא עולמי. אין הערכה פה לכאלו השגים מופלאים.

אומר מישהו שהייתה לו רנו מגאן חדשה דור ראשון ואחרי שבועיים כבר החליפו ממיר קטליטי, ומשם זה רק הלך והתדרדר.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 8
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, IsraCar כתב:

אני מנסה לתרום מידע מהנסיון שלי.

הניסיון שלי הוא 20 חודשים ו 4 אלף ק"מ.

מה אתם רוצים שאני אנפח נתונים?

אף אחד לא אמר שהניסיון שלך לא נחשב, אלא טענו שהניסיון שלך אנקדוטלי (ונחשב).

רק שעם כל הכבוד לניסיון שלך, ניסו להסביר לך פה ש- 20 חודשים (בקושי שנתיים על הכביש, כן?) ו- 4,000 ק"מ (אתה רציני?) זה כלום זמן וכלום ק"מ בכדי להעיד אפילו על האמינות של שקע המצת ברכב (אם עוד יש אחד כזה בכלל).

סליחה. זה הכל.

אין מה להיעלב.

 

ג.נ. - נוהג בפיג'ו 108 מודל 2015 עם מנוע 1.2L PureTech אטמוספרי (לא טורבו!) 3 צילינדרים המושמץ (זה עם רצועת התיזמון טבולת השמן).

10 שנים על הכביש, עשתה 100,000 ק"מ.

אמינות מופתית של מכלולי המנוע עד עכשיו (טפו טפו טפו).

3 צילינדרים אכן רוטט ואכן רועש. זה מה יש. ניחוחות של קרטינג שעושים נעים בגב.

המנוע מאוד אמין לדעתי (לדעתי!) מלבד העניין עם רצועת התיזמון טבולת השמן במנועי הטורבו מאותו הסוג (צריך להחליף רצועת תיזמון לפני הזמן והמלצות היצרן, פשוט לשים לב לזה), והרינגים שאחד המגיבים פה תמיד מזכיר וגם צודק לגביהם.

 

לגבי מנועי טורבו - מספיק פעם אחת שהולכת מניפת הטורבו ואתה צריך לשים 7,000-8,000 ש"ח על תיקון/החלפה וכואב לך מספיק כדי לרצות מנוע בלי טורבו לכל החיים (מכיר מחבר ועוד חבר).

נכון שתוספת המומנט וכוחות הסוס במנועי הטורבו מדהימים ועושים חשק ללחוץ על דוושת הגז... אבל כל עוד זה תלוי בי לא ארכוש רכב עם מנוע טורבו, חוק בל יעבור.

מעדיף מנוע עצלן, אנמי ועייף, אבל אמין ועם פחות רכיבים ברי קילקול.
בסה"כ כשרוכשים רכב אתה רוצה להגיע מ- A ל- B בלי לשלם יותר מדי או לפחד על הכל... כמובן שלא כולם יסכימו איתי.

כנ"ל לגבי היברידי שגם שם כשיש תקלות קצת יותר גדולות מהרגיל עלות התיקון כואבת בכיס בצורה מדכאת (אני לא נוסע הרבה וצריכת דלק פחות משמעותית עבורי).

עריכה אחרונה על ידי DAHUJI
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למכונית הראשונה שלי היה מנוע 1000 סמ"ק 3 צילינדרים שהפיק 55 כ"ס וגיר ידני, למרות שהרכב שקל פחות מ-700 ק"ג, זוכר נסיעות בסביבה הררית שבעליות הייתי מכבה את המזגן כדי שהרכב יסחב ובירידות מפעיל אותו כדי להוסיף בלימת מנוע 😟 הרכב היה אצלי פחות מ-4 שנים והבעיות היחידות שזכורות לי היו במזגן בהתקנה מקומית.

 

לרכב הנוכחי יש מנוע באותה תצורה ונפח אבל עם מגדש טורבו וגיר רובוטי - המנוע מפיק 115 כ"ס, שוקל כמעט טון ורבע ועולה את אותן עליות בקלות בלי קשר אם המזגן פועל או לא 😀 עוד לא מחזיק אותו מספיק זמן כדי לדווח על אמינות.

 

בין לבין, היה גם רכב עם מנוע 1.4 אטמוספרי 80 כ"ס וגיר ידני שעשה למעלה מ-300K בלי בעיות מיוחדות...

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפורום הזה לוקה לא פעם בחשיבת עדר.

מה מומלץ ומה שלא מוקצה ולא כל ה"שלאג׳רים" במרוצת השנים התגלו כקניה טובה... רק אומר!

קח את זה בחשבון בבחירות שלך

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, DAHUJI כתב:

כשרוכשים רכב אתה רוצה להגיע מ- A ל- B בלי לשלם יותר מדי או לפחד על הכל... כמובן שלא כולם יסכימו איתי.

ברור.

לא כולם חובבי רכב ונהיגה, למעשה בימים אלו נראה שנהיגה היא מטלה לא רצויה לקהל הולך וגדל.

והפורום הופך למשהו שונה ממה שהיה בתחילה.

הותיקים בודאי היו כאלה שהיו יותר בכיוון של petrol heads מה שפחות רואים כאן היום 🙄

 

 

  • רעיון טוב! 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 18.3.2025 בשעה 17:07, urich כתב:

אתה בטח מתכוון ל40k קילומטר.

20 חודשים זה כלום בחיי מנוע. אפילו מנועי פיורטק 1.2 יצלחו 20 חודשים בכיף וכיופק.

 

גם 40K ק"מ לא מעידים כלום על אמינות לאורך זמן,

אני לא מדבר על מאזדה או טויוטה שבכיף מגיעים ל250K ק"מ++ לפני שבכלל מדברים על אטמים לראש...

גם סקודה בסה"כ שורדת לא רע עם מנועי ה1.0 ליטר - למרות שאני לא רואה הרבה אוקטביות כאלו ששרדו לאורך השנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלכנו אחורה בזמן

אנשים פה מתווכחים על אמינות לאורך אלפי או עשרות אלפי קילומטרים

לפני 300 אלף ק"מ אני לא פוצה פה...

  • אהבתי 4
  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת, בלתי אפשרי לדעת במנועי טורבו היכן היצרן חסך.

מנוע קטן עם טורבו צריך חיזוקים לרוב, בוכנות טלטלים ברגים בראש מנוע ובכלל יחס דחיסה אחר לגמרי.

חיזוק מערכת הנעה, ציריות חזקות יותר, גיר חזק ועמיד יותר, הכל בגלל מומנט מוגבר יותר.

אז איפה חסכו היצרנים? אין לי מושג.

והכי טוב מאנשים שקנו ונהגו ברכבים האלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 18.3.2025 בשעה 15:34, llaavvii כתב:

ומהצד השני היום הקונצרן התחיל להגדיל חזרה את הנפח עם הספק מוקטן (חזרו למנועי 1.5), ה הסיבה אני לא יודע, אבל יש מצב שגם העמידות לאורך זמן.

 

היצרנים חברי קונצרן VAG החלו להחליף את מנוע 1.0 ליטר ב-1.5 ליטר עם הספק מופחת מכיוון שלא ניתן יותר לעמוד בדרישות זיהום האויר העדכניות כאשר מנוע 1.0 ליטר מותקן במכוניות גדולות יותר מסופר מיני (למשל פולקסווגן גולף וסקודה אוקטביה). מסיבות דומות, לפני כמה שנים רנו-ניסאן-מיצובישי-מרצדס הגדילו את מנוע ה-1.2 (שהתברר כלא אמין בטווח הארוך) ל-1.33 ליטר (זה דווקא מנוע שנחשב אמין, למעט בעיה ידוע של בתי טרמוסטט הנוטים להתפוצץ בפתאומיות - בעיה פתירה ע"י תחזוקה מונעת).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 18.3.2025 בשעה 15:34, llaavvii כתב:

ומהצד השני היום הקונצרן התחיל להגדיל חזרה את הנפח עם הספק מוקטן (חזרו למנועי 1.5), ה הסיבה אני לא יודע, אבל יש מצב שגם העמידות לאורך זמן.

 

צעד מבורך. 

 

מנוע 4 צילינדרים ללא רעידות על פני מנוע 3 צילינדרים מוורברץ 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...