Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

לדעתי הטעות שלך זה להניח שמי שקונה רכב יוקרה חדש מבין או מתעניין משהו באחזקת רכב. 

אני חושב שאנשים כאלה בדרך כלל משלמים על שירות שלוקח את הרכב לטסט ולטיפול כשצריך וכשצריך להחליף צמיגים כדי לעבור טסט ישימו להם מה שיש כי ככה זה הסטנדרט בארץ. כשהם מוכרים את הרכב מי אתם חושבים מתעסק בזה? הבעלים? בטח טרייד אין כלשהו. ככה בשנים הראשונות של הרכב האחזקה שלו מתגלגלת בין כל מיני מתווכים שבאופן טבעי מנסים לצמצם עלויות ולמקסם רווחים. מבחינת הבעלים הרכב מטופל ב"חברה" ובתכלס אין לו מושג איזה סוג שמן יש במנוע או איזה צמיגים האוטו נועל.

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, dorsht כתב:

אנשים שאומרים לך מה זה משנה צמיג זה צמיג, גם ככה השמש הורסת לי את הצמיג אז אני מעדיף להחליף סיני כל שנתיים במקום לקנות מותג כל 4 שנים

יפה לך.

אני לא מצליח להחזיק אף פעם צמיג מעל לשנתיים - שנתיים וחצי גג. מתייבשים. אולי אתה חונה בחנייה מקורה בשעות החמות.

אני רוכש תמיד את המותגים הבינוניים טויו הנקוק וכד’, התמורה הטובה למחיר.

לאחרונה הייתי חייב להחליף 2 צמיגים בלחץ, והתפתיתי לרכוש 2 סינים זולים עם דירוג אחיזה וצריכת דלק זהה למותגים. האחיזה גרועה ביותר ואני לא יודע מה לעשות. לא מבין איך יש דירוג אחיזה גבוה כשבמציאות הם מחליקים בכל מעגל תנועה.

עריכה אחרונה על ידי tinoki

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם (נערך)

המדבקה היא לבלימה ברטוב בלבד, קשר רופף בלבד לאחיזה על כביש יבש. תחשוב על זה כך, צמיג כמו CUP 2 יהיה גרוע בבלימה ברטוב אבל בכל הקשור לאחיזה ביבש ... אין צורך להוסיף. 

 

לזה תוסיף שכל נושא המבחנים לצמיגים עבור הדירוג של המדבקה הוא מאוד בתחום האפור כמו שהסינים אוהבים, המבחן הוא פנימי של היצרן ותסמוך על הסינים שאין להם בעיה לעגל פינות. בשורה התחתונה התווית לצמיגים היא קצת כמו דירוג הבטיחות של משרד התחבורה, במקרה הטוב מסייע למי שמבין אך גרוע מאוד למי שלא. 

 

לפני 28 דקות, tinoki כתב:

לאחרונה הייתי חייב להחליף 2 צמיגים בלחץ, והתפתיתי לרכוש 2 סינים זולים עם דירוג אחיזה וצריכת דלק זהה למותגים.

 

עריכה אחרונה על ידי ch28566
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

כי זה שקר סיני.

אני כבר 10 שנים לא מתקין סינים.

שתי נקודות -

1. מוכרים בארץ צמיגי m+s!!! לא טוב בכלל. צריך צמיג all season או summer. 

2. נושא שאנשים לא מקפידים עליו - רוטציה בצמיגים!!!

ובלי תירוצים של יש חיישנים! תירוצים מארץ התירוצים.

אז החיישן יתריע על ימין קדמי וזה יהיה ימין אחורי! עוד לא נתקלתי בצמיגיה שלא בדקה לחץ אוויר בכל הצמיגים.

הבעיה במוסכים, הם לא עושים את זה כברירת מחדל. תמיד צריך להגיד את זה. גם ברכב פרטי. בליסינג?? פחחח

 

בליסינג הקודמת הכרחתי אותם כל טיפול לעשות רוטציה בצמיגים. זה דרש להתערש ולנדנד. המישלן אנרגי סייבר החזיקו 60 אלף אולי יותר, עד שנפרדתי מהרכב מוקדם מהצפוי.

בליסינג הנוכחי קצת פחות התעקשתי אז לא עשו. וזה צמיגי kumho נדצה לי, עם כתוב m+s.... היבואן של יונדאי גם חסך בצמיגים.

 

3. יש צמיגיות שלא מחזיקות קלבר ופאלקן ולמעשה אין להם שום צמיג סביר אירופאי להציע, גם במידות מאוד נפוצות. על חלקן כתוב בענק יצאת צדיק. אולי צדיק אבל יקרן גדול.

נכנסת אליהן? אכלת אותה ותשלם הרבה כסף על עוד משהו סיני. באחרונה שהייתו בה לא היה מישלן, לא קלבר, לא פאלקן והציעו לי איזה פירלי מוזר וישן במלא כסף, והצמיג הבא עלה בכלל יםםם כסף.

וגם הסיני היה יקר. גם יש קטע שהם מפרקים לך את הצמיג עוד לפני שבודקים מה יש במלאי וכמה עולה וברור שהצמיג באמת צריך החלפה, אבל הם עושים טקס ומפרקים ושמים צבע ואומרים פסול פסול פסול.

אמרתי לו שהוא גנב ושיתקין את הצמיג, ושאלתי אם הוא רוצה כסף תוך שאני מתקשר לצמיגיה הרגילה שלי לבדוק מלאי ומחיר. סירב לקחת כסף ונסעתי משם עם בורג בצמיג. הצמיגיה הסוררת ה"צדיקה" היתה מלאה בלקוחות. הצמיגיה הקבועה שלי היתה ריקה.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
פורסם
לפני 12 שעות, tinoki כתב:

לא מבין איך יש דירוג אחיזה גבוה כשבמציאות הם מחליקים בכל מעגל תנועה

 

אולי, וזה ניחוש מבוסס זיכרון, הצמיגים נבדקים בטמפ' אידאלית. היו לי כבר צמיגים מצטיינים, אממה... אוחזים הרבה פחות טוב כשהם קרים. 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 12 שעות, ch28566 כתב:

המדבקה היא לבלימה ברטוב בלבד, קשר רופף בלבד לאחיזה על כביש יבש.

זוהי התשובה. חידוש בשבילי 

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם
לפני 12 שעות, tinoki כתב:

יפה לך.

אני לא מצליח להחזיק אף פעם צמיג מעל לשנתיים - שנתיים וחצי גג. מתייבשים. אולי אתה חונה בחנייה מקורה בשעות החמות.

אני רוכש תמיד את המותגים הבינוניים טויו הנקוק וכד’, התמורה הטובה למחיר.

לאחרונה הייתי חייב להחליף 2 צמיגים בלחץ, והתפתיתי לרכוש 2 סינים זולים עם דירוג אחיזה וצריכת דלק זהה למותגים. האחיזה גרועה ביותר ואני לא יודע מה לעשות. לא מבין איך יש דירוג אחיזה גבוה כשבמציאות הם מחליקים בכל מעגל תנועה.

זה לא ציטוט שלי, זה דברים שאנשים אומרים.

אני לא חונה בחניה מקורה, אבל בפיאט שהייתה לי צמיגים החזיקו מעל 4 שנים, ברנו החזיקו שנתיים וחצי, חניתי באותם מקומות בערך.  גם אצלי אחותי בפיקנטו שרדו 4 שנים בערך.

אצל אשתי צמיגים בני 3 כמעט, לא הייתי מחליף את הזוג הקדמי אם לא היה פנצ'ר. האחוריים בני 3 ולא יבשים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 12 שעות, KipodYam כתב:

3. יש צמיגיות שלא מחזיקות קלבר ופאלקן ולמעשה אין להם שום צמיג סביר אירופאי להציע, גם במידות מאוד נפוצות. על חלקן כתוב בענק יצאת צדיק. אולי צדיק אבל יקרן גדול.

נכנסת אליהן? אכלת אותה ותשלם הרבה כסף על עוד משהו סיני. באחרונה שהייתו בה לא היה מישלן, לא קלבר, לא פאלקן והציעו לי איזה פירלי מוזר וישן במלא כסף, והצמיג הבא עלה בכלל יםםם כסף.

לא מבין את הגישה, אתה לא הולך וקונה מה שיש בצמיגייה אלא אתה מזמין את מה שאתה רוצה לצמיגייה. למעט מקרה קיצון כגון שני צמיגים תקולים, רזרווי לא קיים וכו' ניתן עדיין לצלוע על הרזרווי ולחכות לצמיג הרצוי.

 

מניסיוני, זה מתבטא במיוחד בצמיגים יקרים. לפני חודשיים הייתי צריך להחליף שני צמיגים לא זולים (SP5) וראיתי שבזאפ הכי זול היה כ 850 ש"ח ושנכנסתי לפנצ'ריה ליד העבודה על הדרך הציעו לי סיני כלשהו ב 795 ש"ח והבחורצ'יק כבר התחיל לפרק את הגלגל. התחפפתי משם שהבחור צועק שהצמיג הרוס ולא בטיחותי (שחיקה בצד הסוליה...) ושהתקנתי את ה SP5 זיפזפתי לזאפ וראיתי את הסיני ב 600 ומשהו ש"ח.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 4
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

בזאפ אתה מחפש צמיגים?

האתר הכי טוב לצמיגים זה tires4u. שנים אני משתמש בזה ואף פעם לא התאכזבתי. מזמין את הצמיגים למקום שאני בוחר ומרכיבים לי מה שאני רוצה, לא מה שיש.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 23 שעות, itaysamurai כתב:

עכשיו לשבת על האינטרנט וללמוד ולהשוות? הם לא שם, הם אפילו לא יודעים מה שהם לא יודעים.

אני לא חושב שזה בדיוק ככה, 

כי בקונטקסט רחב יותר.

 

פנסיה...? אני לא מבין..? בודק...

ביטוחים? אני לא מבין..? בודק...

משכנתא... ? לא מבין... בודק...

מחפש משהו באמאזון? יושב ובודק... קורא ביקורות.

 

במילים אחרות = מקדישים זמן.

 

ויש כל כך הרבה דברים ללמוד... ולא תמיד יש זמן או רצון או כוחות ללמוד/לבדוק..

 

אז אותו הדבר כמו בכלי עבודה.. למשל.

אני מעדיף כלי עבודה איכותיים, למרות שבמפתח צינורות ridgid מאלומיניום אני אשתמש פעם ב...אבל שאשתמש בו זה יהיה ממש כיף.

 

עכשיו תשים את ה"אדם הממוצע" שמנסה לחסוך כל שקל.
 

עריכה אחרונה על ידי saar5555
  • אהבתי 1

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

  • אחראי פורום
פורסם
לפני כשעה, saar5555 כתב:

ולא תמיד יש זמן או רצון או כוחות ללמוד/לבדוק..

זה אפילו לפני זה. הרבה אנשים, גם כאלה שאתה חושב שיש להם משהו בקופסה, רואים עיגול גומי שחור מול העיניים.

מעולם לא הסבו את תשומת ליבם לענייני בטיחות, איכות, מותגים. זה הרי מוצר זניח בכל האירוע הזה שנקרא תחזוקת רכב שבכלליות מעניין להם את קצה הזרת.

אז למה שהם בכלל יתעמקו בדבר?

 

אתה, אני ועוד כל מיני מוזרים, יש לנו סקרנות ומבינים חשיבות של למידת תחומים שהם לא הדיילי שלנו, לא תמיד קלים להבנה.

תתפלא כמה המונים בכלל לא שם.

 

  • אהבתי 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם
בתאריך 20.10.2024 בשעה 23:43, ch28566 כתב:

רק מנסה להבין את התופעה מדוע כל מי שמוכר רכב שלכאורה אומר עליו שהוא שמור מאוד מסתבר שהצמיגים החדשים עליהם הוא מצהיר במודעה זה מחברה שאפילו צא'נג הסיני הממוצע לא שמע על הפירמה הזו. מילא רכב אחד, מילא שניים אבל זה היה המצב במרבית הרכבים שראיתי למכירה.

 

אכתוב כעת דבר והיפוכו. 

 

אני אישית חושב שצמיגים מלמדים הרבה על תחזוקת הרכב. לא רק סוג הצמיג אלא שהוחלפו בצמדים ולא אחד אחד.

 

מנגד אבי במשך הרבה שנים טיפל ברכבים שלו במוסך היבואן. לפי שעון. וצמיגים החליף בצורה המופקרת ביותר. בכל שלב היו לו 4 צמיגים סינים שונים ומתקופות שונות. אמנם לא נתן להם להתיישן אבל התנהל לא מוצלח.

 

אז מה השורה התחתונה? צמיגים זה סימן אבל שום דבר לא בטוח...

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

יצא לי כבר לבדוק רכב לפני קניה עם רביעיית צמיגים חדשים ממותג טוב אבל עם סימני הזנחה בכל מיני מקומות אחרים. תוסיף על זה את העובדה שגם מוסך מורשה יבואן לא תמיד יודעים מה הם עושים כך שאם מדובר ברכב בן 7-8 שכבר מזמן עברה האחריות, אין לזה הרבה משמעות שטיפלת ביבואן כי יש גם מוסכי יבואן שמחפפים.

ממאפיין אחד כמו צמיגים אי אפשר ללמוד הרבה על מצב הרכב. צריך להסתכל על הכל ביחד ולשפוט לפי התמונה הכוללת.

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
בתאריך 23.10.2024 בשעה 12:39, itaysamurai כתב:

אתה, אני ועוד כל מיני מוזרים, יש לנו סקרנות ומבינים חשיבות של למידת תחומים שהם לא הדיילי שלנו, לא תמיד קלים להבנה.

תתפלא כמה המונים בכלל לא שם

יש הרבה שיודעים שאני נוהג להתעמק וללמוד כל דבר. ואז במקום להתאמץ ללמוד, הם פשוט באים אלי ואומרים "תבדוק לי מה הכי כדאי"..

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...