Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום וברכה. שאלה. 
האם יש טעם להוציא תואר הנדסאי מסויים כאשר צפי הסיום הוא גיל 52?
מישהו לוקח לעבודה בגילים כאלה?

למרבה הצער, במשק ישנה רווחה שעובדים מעל גיל 40 הם בחזקת "סוסים מתים". לא כל עסק מתלהב להעסיק אותם למרות שמדובר בדרך כלל ואני מדגיש בדרך כלל באנשים מסורים בעלי משפחות בעלי מוסר עבודה. בינתיים החברה בני העשרים וקצת אצלי בעובדה רק מעוניינים במסיבות ולהשתכר. אז מה אתם אומרים?

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

הנדסאי בניין למשל זה תחום אשר הידע שנצבר לא הולך לחינם ובד"כ לא יפטרו מפאת גיל- נהפוך הוא הגיל והניסיון מהווה בונוס.

זהו תחום אשר מקנה יכולת לרכישת מגוון הכשרות חיוניות לשם ביצוע עבודות, וככזה גם התשלום בגינן הוא מכובד.

 

   

 

 

פורסם

אם הבנתי נכון מדובר באדם בן 52 שחושב על התחלת הכשרה, כלומר יצא לשוק כמתחיל בגיל 55. השאלה היא האם מישהו ירצה לקבלו לעבודה כמתחיל בגיל ה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בשבילי בכול אופן, זה מאוד תלוי לאיזה סוג עבודות המעומד מבקש להתקבל. 

 

אצלנו לפחות אין סטיגמה על אנשים בני 50, אבל בהחלט יש סטיגמה על אנשים ששלמדו לימודי תעודה כלשהי באיחור של 20-30 שנה ממה שבדרך כלל מקובל. כאילו, איפה היית עד עכשיו?

מעבודה משותפת וראיונות עבודה עם עשרות כאלה לאורך השנים, אני יכול להעיד שברוב המקרים יש שם עניינים בעייתיים מבחינת לימוד ויכולת מחשבתית. ואלו שעוד מסוגלים ללמוד דברים, לרוב ההתקדמות שלהם תיעצר בשלב יחסית מוקדם. בטח לעומת בני ה-20-30. 

וחבל שזה כך, כי העובדים האלה הם חרוצים יותר, נותנים יותר וכבונוס -הילדים שלהם כבר בוגרים אז יש להם משמעותית פחות בלת"מים. 

 

אם זה עבודה שמצריכה יותר יכולת מחשבתית, לצערי הם יהיו פחות בעדיפות. אבל אם זה עבודה שפחות מצריכה את זה, אלא יותר עשיה, דווקא מישהו כזה היה מקבל עדיפות

 

מאוד מקווה שלא יצאתי פוץ מתנשא, לא נרשם כלל בנימה כזאת, אלא להיות כמה שיותר אמיתי. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

אצלנו דווקא מחפשים "מבוגרים", כשהבוס שומע ממשאבי אנוש על מרואיין בן 20+ הוא הולך מבואס מראש, גם 30+ לא מרגש אותו במיוחד.

מחפשים יציבות מעל הכל, וכאלה שמעדיפים להישאר במקום אחד עד סוף הקריירה (ניתן להתקדם בתוך הארגון).

מה שמצחיק, זה שהבוס בן 27 והוא מעדיף בני 50 כי "הצעירים רוצים הרבה ומהר" ולא נשארים אחרי שהשקעת בהם הרבה.

מדובר על הרכבות טכניות, גייסנו גם אנשים ללא תעודות בתחום, העיקר שידיים יש.

 

אתה רוצה תואר רק בכדי לשפר מקום עבודה או כי יש תחום שמאוד מעניין אותך? כי כנראה ניתן לשפר מקום עבודה  גם בלי לבזבז זמן וכסף בלימודים

עריכה אחרונה על ידי yairw

כבר חתמתי...

פורסם
לפני כשעה, חולה רכב#1 כתב:

הנדסאי בניין למשל זה תחום אשר הידע שנצבר לא הולך לחינם ובד"כ לא יפטרו מפאת גיל- נהפוך הוא הגיל והניסיון מהווה בונוס.

זהו תחום אשר מקנה יכולת לרכישת מגוון הכשרות חיוניות לשם ביצוע עבודות, וככזה גם התשלום בגינן הוא מכובד.

 

   

 

 

תחום מאוד קשוח שלא מתאים לכל אחד החל מהתנאי שטח (ביצוע) בקיץ החם ועד אוכלןסיה מאוד בעייתית ביום יום..

ושלא נדבר על הלחצים והבירוקרטיה שיש כמעט כל יום

פורסם
לפני 14 דקות, yairw כתב:

אצלנו דווקא מחפשים "מבוגרים", כשהבוס שומע ממשאבי אנוש על מרואיין בן 20+ הוא הולך מבואס מראש, גם 30+ לא מרגש אותו במיוחד.

מחפשים יציבות מעל הכל, וכאלה שמעדיפים להישאר במקום אחד עד סוף הקריירה (ניתן להתקדם בתוך הארגון).

מה שמצחיק, זה שהבוס בן 27 והוא מעדיף בני 50 כי "הצעירים רוצים הרבה ומהר" ולא נשארים אחרי שהשקעת בהם הרבה.

מדובר על הרכבות טכניות, גייסנו גם אנשים ללא תעודות בתחום, העיקר שידיים יש.

 

אתה רוצה תואר רק בכדי לשפר מקום עבודה או כי יש תחום שמאוד מעניין אותך? כי כנראה ניתן לשפר מקום עבודה  גם בלי לבזבז זמן וכסף בלימודים

אבל יש הבדל בין בחור בגיל 45-50 עם 15-17 שנה ניסיון שמגיע ומהר נותן תפוקה לבין בחור בן 55 שמגיע כבוגר חסר ניסיון בכלל, במקרה כזה הוא בנחיתות מול בחור צעיר שמגיע רעב יותר.

 

לפני 40 דקות, davemustaine87 כתב:

בשבילי בכול אופן, זה מאוד תלוי לאיזה סוג עבודות המעומד מבקש להתקבל. 

 

אצלנו לפחות אין סטיגמה על אנשים בני 50, אבל בהחלט יש סטיגמה על אנשים ששלמדו לימודי תעודה כלשהי באיחור של 20-30 שנה ממה שבדרך כלל מקובל. כאילו, איפה היית עד עכשיו?

מעבודה משותפת וראיונות עבודה עם עשרות כאלה לאורך השנים, אני יכול להעיד שברוב המקרים יש שם עניינים בעייתיים מבחינת לימוד ויכולת מחשבתית. ואלו שעוד מסוגלים ללמוד דברים, לרוב ההתקדמות שלהם תיעצר בשלב יחסית מוקדם. בטח לעומת בני ה-20-30. 

וחבל שזה כך, כי העובדים האלה הם חרוצים יותר, נותנים יותר וכבונוס -הילדים שלהם כבר בוגרים אז יש להם משמעותית פחות בלת"מים. 

 

אם זה עבודה שמצריכה יותר יכולת מחשבתית, לצערי הם יהיו פחות בעדיפות. אבל אם זה עבודה שפחות מצריכה את זה, אלא יותר עשיה, דווקא מישהו כזה היה מקבל עדיפות

 

מאוד מקווה שלא יצאתי פוץ מתנשא, לא נרשם כלל בנימה כזאת, אלא להיות כמה שיותר אמיתי. 

אני חושב שזה בכלל לא פוץ מתנשא, אלא להיפך.

היום כולם מלטפים את כולם, "כן אם רק תשקיע תהפוך להיות מנכ"ל גוגל, אז מה אם רק עשית קורס בג'ון ברייס!", ואז מגיעים לעולם האמיתי וחוטפים כאפה עם הצד המעליב.

פורסם
לפני 7 דקות, יובל .מ. כתב:

אבל יש הבדל בין בחור בגיל 45-50 עם 15-17 שנה ניסיון שמגיע ומהר נותן תפוקה לבין בחור בן 55 שמגיע כבוגר חסר ניסיון בכלל, במקרה כזה הוא בנחיתות מול בחור צעיר שמגיע רעב יותר

לא תופס אצלנו, הרבה צעירים באו והלכו, עם ובלי תעודות, בפירוש מחפשים מבוגרים.

לגבי ניסיון, פעם היה קריטי יותר אצלנו, היום מספיק שאתה איש עם יכולות טכניות וכנראה יתנו לך לפחות תקופת ניסיון.

 

עזרתי לאחד העובדים להכניס את אישתו לעבודה, היא בת 55+ לפחות, לא מדברת עברית, ניסיון פקידותי בלבד, נכנסה למחלקת חשמל, למדה שם ומייצרת כבלים, אחרי שנה לקחו אותה לשיווק.

  • אהבתי 1

כבר חתמתי...

פורסם

 

לפני שעתיים, Cerebral Cortex כתב:

האם יש טעם להוציא תואר הנדסאי מסויים כאשר צפי הסיום הוא גיל 52? מישהו לוקח לעבודה בגילים כאלה?

 

קשה לחשוב על סצנריו כלשהו בו זה יהיה הגיוני. אם אתה מתחיל בתחום אז יש דרכים קלות יותר עם סיכויי הצלחה עדיפים, ואם אתה כבר עם שלושים שנות נסיון ובלי תעודה אז אמורים להיות לך מספיק קשרים כדי למצוא עבודה מקבילה בחברה אחרת. כמובן שיש גם כאלה שעם שלושים שנות נסיון ותעודה אבל עדיין עם שתי ידיים שמאליות, ונגד זה אין הרבה מה לעשות.

 

ציטוט

מדובר בדרך כלל ואני מדגיש בדרך כלל באנשים מסורים בעלי משפחות בעלי מוסר עבודה. בינתיים החברה בני העשרים וקצת אצלי בעובדה רק מעוניינים במסיבות ולהשתכר.

לפני 21 דקות, yairw כתב:

אצלנו דווקא מחפשים "מבוגרים". מחפשים יציבות מעל הכל, וכאלה שמעדיפים להישאר במקום אחד עד סוף הקריירה (ניתן להתקדם בתוך הארגון).

 

אין שום קשר בין מוסר עבודה לבין גיל או מצב משפחתי. אפס. ומעסיקים שמחפשים אנשים כאלה, מנסיוני, לא עושים זאת בשביל היציבות אלא בשביל שתהיה להם אחיזה טובה בביצים של העובד. אדם שצריך לפרנס משפחה יחשוב פעמיים ושלוש לפני שיביע דעה או יתנגד לפעולה/החלטה של מנהל אוטוקרט, ולכן מנהלים אוטוקרטים שואפים להקיף את עצמם באנשים כאלה. למרבה הצער, כשזו אסטרטגיית הגיוס אז יחד עם בעיות המשמעת בד"כ הולכות לאיבוד גם היצירתיות והמוטיבציה, ונשארים אנשים עם 'ראש קטן' שממלאים פקודות במקום לחשוב ולחפש דרכים להתייעל או להשתפר.

 

להישאר במקום אחד עד סוף הקריירה זה נכות במונחים של היום וצריך להיות דגל אדום לכל מגייס ומעסיק. אלו האנשים שיצטרפו אח"כ להסתדרות ויעשו לך צרות כשהעסק יחווה תקופה קשה ותצטרך לשנות את המשימות שלהם או את תנאי ההעסקה, כי איפה שאין שכל בד"כ אין גם גמישות או הבנה של התמונה הגדולה.

 

גם זה שכל בני העשרים/שלושים במקום העבודה חושבים רק על לעוף משם ולהשתכר אומר דרשני על מקום העבודה, התנאים שהוא מציע, ומחלקת משאבי האנוש שלו.

 

  • אהבתי 1
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אתה רוצה ללמוד הנדסאי בתחום שאתה עוסק בו עכשיו כדי להתקדם או שזה בשביל עבודה חדשה במשהו אחר? כי אם זו המטרה, לא רואה איך זה יעזור לך במשהו. 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

הגיל לכשעצמו לא מהווה חיסרון אלא אפילו יתרון. יש לך עוד 15 שנים עד הפנסיה והסיכוי שתוך שנה תחליף מקום הרבה יותר קטן.

 

לגבי התואר בגיל כזה מאוד תלוי מה הניסיון הקודם. אם הוא רלוונטי בצורה כלשהי לתחום הלימוד זה יתרון לא מבוטל אבל אם היית מכונאי והלכת להיות המדסאי תוכנה אס אין קשר ואיןצלך עדיפות על בחור צעיר וטכנולוגי יותר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 4 שעות, Derish כתב:

 

 

קשה לחשוב על סצנריו כלשהו בו זה יהיה הגיוני. אם אתה מתחיל בתחום אז יש דרכים קלות יותר עם סיכויי הצלחה עדיפים, ואם אתה כבר עם שלושים שנות נסיון ובלי תעודה אז אמורים להיות לך מספיק קשרים כדי למצוא עבודה מקבילה בחברה אחרת. כמובן שיש גם כאלה שעם שלושים שנות נסיון ותעודה אבל עדיין עם שתי ידיים שמאליות, ונגד זה אין הרבה מה לעשות.

 

 

אין שום קשר בין מוסר עבודה לבין גיל או מצב משפחתי. אפס. ומעסיקים שמחפשים אנשים כאלה, מנסיוני, לא עושים זאת בשביל היציבות אלא בשביל שתהיה להם אחיזה טובה בביצים של העובד. אדם שצריך לפרנס משפחה יחשוב פעמיים ושלוש לפני שיביע דעה או יתנגד לפעולה/החלטה של מנהל אוטוקרט, ולכן מנהלים אוטוקרטים שואפים להקיף את עצמם באנשים כאלה. למרבה הצער, כשזו אסטרטגיית הגיוס אז יחד עם בעיות המשמעת בד"כ הולכות לאיבוד גם היצירתיות והמוטיבציה, ונשארים אנשים עם 'ראש קטן' שממלאים פקודות במקום לחשוב ולחפש דרכים להתייעל או להשתפר.

 

להישאר במקום אחד עד סוף הקריירה זה נכות במונחים של היום וצריך להיות דגל אדום לכל מגייס ומעסיק. אלו האנשים שיצטרפו אח"כ להסתדרות ויעשו לך צרות כשהעסק יחווה תקופה קשה ותצטרך לשנות את המשימות שלהם או את תנאי ההעסקה, כי איפה שאין שכל בד"כ אין גם גמישות או הבנה של התמונה הגדולה.

 

גם זה שכל בני העשרים/שלושים במקום העבודה חושבים רק על לעוף משם ולהשתכר אומר דרשני על מקום העבודה, התנאים שהוא מציע, ומחלקת משאבי האנוש שלו.

 

 

תקציר מנהלים...על סמך מה שכתבת עדיף להשאר בבית כי בחוץ קר.

איזה כייף לי :)

פורסם

בוקר טוב,

אני חושב שזה תלוי באותו אדם - איך הוא מרגיש? 

מכיר 2 מקרים לפחות שסיפרו לי לאחרונה.

 

עובד בבית ספר, רכז שכבה, מורה - אחרי 20 שנה, בגיל 49-50 הפך להיות עו"ד מקרקעין.

טכנאי גז בן 30 בערך - השלים בגרות 3 יחידות. לפי מה ששאלתי - העובדה שלא היתה לו תעודת בגרות הפריעה לו. 

איפה שאני מטפל באוטו יש מכונאי רכב שעובד מאוד מאוד יסודי. רציני, מקצועי. בן 80 לדעתי.. אז יש מקרים.

 

אז לא חושב שיש משהו מאוחר.

בהצלחה!!

לפני 10 שעות, Night Driver כתב:

הגיל לכשעצמו לא מהווה חיסרון אלא אפילו יתרון. יש לך עוד 15 שנים עד הפנסיה והסיכוי שתוך שנה תחליף מקום הרבה יותר קטן.

לא צריך להתעלם מזה, יש משהו שנקרא גילנות. 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

גילנות קיימת אבל במקומות שרוב הסיכויים שלא תרצה לעבוד בהם בגיל 52 בגלל אופי המקום והעבודה. כשאתה מדבר על אנשים מעבר לאנשים כללייים התופעה פחות ופחות קיימת כי מעסיקים היום יודעים שעובד בשנות ה 20-30 שלו לרוב לא יישאר באותו המקום יותר ממספר שנים בודדות כשהאדם המבוגר יותר לרוב יישאר שנים רבות ואפילו עד גיל הפרישה.

נכון שבחור צעיר יותר מעודכן טכנולוגית ולומד יותר בקלות (אני מדבר בהכללה) אבל לניסיון העשיר שלרוב בא במגוון יותר רחב של תחומים/טכנולוגיות יש יתרון גדול שמכסה על הפער הזה.

ברור שיש תחומים ספציפיים שלצעירים יש יתרון (כמו עבודה בסביבת טכנולוגיה ספציפית או עבודות שדורשות יכולות פיזיות) אבל הם באמת נקודתיים.

גם אם אני מסתכל על עצמי היום בגיל 55 אני מושך ימי עבודה ארוכים מאוד (לפעמים גם של 19 ו 20 שעות כשחלקם הגדול בשטח אחרי חצי יום עבודה רגילה) הרבה יותר בקלות מאשר בגיל 30.

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 5 דקות, Night Driver כתב:

לניסיון העשיר שלרוב בא במגוון יותר רחב של תחומים/טכנולוגיות יש יתרון גדול שמכסה על הפער הזה.

הנדסאי מכונות בן  55 עם 30 שנה ניסיון מעשי זה נכס לכל ארגון שמתעסק עם מכונות. הנדסאי בן 55 עם 0 שנות ניסיון קצת פחות. 

וזה מה שרלוונטי לשאלה של פות"ש

 

  • אהבתי 2
×
×
  • תוכן חדש...