Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התנהלות מוסך בטיפול תקופתי בקשה לחוות דעת מקצועית מקובלת


adiסקודה

פוסטים מומלצים

הכנסתי את הרכב לטיפול תקופתי במוסך שמציין בפרסום שלו שהוא מורשה משרד התחבורה.אמרתי מראש שאני רוצה גם שייתן מבט ויבדוק בנוסף ביתר תשומת לב לקראת מבחן רישוי שנתי לרכב. במהלך הטיפול. ראה שיש כתמי שמן מתחת לעוקת השמן, הוא רק החליף שמן ולא ניקה את האזור כך שנכשלתי בטסט כי חשבו שיש נזילה, שפניתי למוסך טען שאלך לשטיפת רכבים וכי זה לא תפקידו לנקות כתמי שמן, מה דעתכם המקצועית האם זה מחובתו של מנהל מוסך שמכבד את עצמו ודואג ללקוח שייצא מהמוסך מוכן למבחן ? אם זה נהוג כך בכל מוסך אז זאת טעות שלי והתרשמות לא נכונה ואם זה נהוג לנקות כתמי שמן אז לפחות אדע שיותר לא אלך אליו ואחליף מוסך. בנוסף במהלך הבדיקה זלזל ושאל איפה היה הרכב לפניו וטען שעשו עבודת חאפר. כשראה חלק רופף לא חיזק וטען שלא נוגע בזה. אני מרגיש מתוסכל כי עוד המליצו על המוסך. או שאני קפדן מידי או שפשוט המוסך הזה לא פועל לפי אמות מידה מקובלים לשביעות רצון הלקוח. אשמח לדעתכם המקצועית בנושא. תודה

עריכה אחרונה על ידי adiסקודה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי נשמע שהוא החאפר בעצמו.

אז מה אם טיפלו בעבר בצורה לא מקצועית, לכן הגעת אליו. אם הוא כזה מקצוען - שיטפל בדברים האלה.

גם אני לא הייתי חוזר לאותו מוסך.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש דבר שלמדתי בכל שנות הגלישה בפורום הוא שלכל סיפור יש שני צדדים.

אני לא חלילה מאשים אותך במשהו, 

 

נניח סיטואציה בה מגיע לקוח למוסך אומר למוסך 'רק תחליף לי שמן, ותוודא שהרכב תקין לטסט',

המוסך שואל אם לבצע הכנה לטסט שעולה נניח 350 ש"ח, והלקוח אומר 'לא. רק תעיף מבט'. 

הרכב מגיע לטסט ונכשל, כי המוסך לא עשה הכנה לטסט שכוללת ניגוב שמן שנזל במהלך השנה האחרונה, או נורות איתות שרופות וכד'. 

מי אשם? הלקוח בטוח שהמוסך. המוסך שאל אם לבצע הכנה לטסט וקיבל תשובה שלילית. 

 

יכול להיות שבמקרה שתיארת לא היה תיאום ציפיות מדויק מה נדרש לבצע / על מה אתה משלם למוסך? 

 

לשם הדוגמא,

אני לא נכנס למכוני רישוי כבר שנים. מבקש מהמוסך לעשות טיפול שנתי, להכין את הרכב לטסט כפי שהוא מוצא לנכון, לקחת את הרכב לטסט, ולהחזיר את הרכב אלי עם טסט בתוקף. אני משלם על השירות. אני משלם למוסך על ההכנה, על השירות, כמובן אם יש משהו לא תקין כמו לוחיות רישוי (היום הזה בשבוע בו כל הלוחיות פגומות) ועוד. אני לא בא למוסך בטענה אם זה עלה יותר ממה שחשבתי שזה צריך לעלות, ובלבד שהכל יהיה רשום בחשבונית. אני מבקש ממנו שירות מקצועי, ומשלם בהתאם על השירות שאני צורך. 

  • אהבתי 7

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחבר לדברי discoTD5 אני בעיקרון הבנתי מזמן שמכוני רישוי יקבלו את ה200 ש"ח שלי בכל מקרה, או שאני יביא למוסכניק שלי שיעביר את האוטו וזה יעלה 200, או שנמחק כינוי לא מקובל במסלול ישלחו אותי לבודקה בסוף להחליף כמה דברים שהסך הכולל הוא 200 ש"ח ואני רק יתבאס ויקלל, ממילא המכוני רישוי מתפרנסים מהכסף הנוסף ולא מהכמה אגורות שמשרד הרישוי נותן להם רשמי,

בשביל הבריאות שלי, שהמוסכניק יטפל בזה

ולכן אם לא היו שולחים אותו לסיבוב חוזר על כתם שמן הם היו שולחים על משהו, בכל זאת חייב להיות אחוז של פסילות, וכל מי שבא דרך המוסכניק לא נפסל, ומיום ליום יותר ויותר אנשים שולחים דרך המוסכניק,

אז מזנברים על חרטות את כל מי שבא לבד.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מכונים ויש מכונים .

אני עזבתי מכון שהייתי הולך אליו בגלל ההכשלות היזומות על לוחית רישוי ועברתי לאחר שדי נקי מדברים אלו ואצלו אני כבר כמה שנים והכל עובר בהצלחה

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך לדיסקו - האם שילמת על "הכנה לטסט" או לא?

האם שילמת ספציפית על "ניקוי אגן שמן" או לא?

אם ניסית להעביר איזו הוראה בעל פה והיא לא מופיעה בחשבונית כי זה סתם עוד משפט שנזרק לאוויר - אל תצפה לכלום כי לא באמת סיכמתם על עבודה ותמורה.

  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה אמרתם כולם,

אבל אני בתור מוסכניק, במידה והייתי שומע שצריכים גם לבדוק את הרכב לטסט ( + טיפול תקופתי),  מרים טלפון לבעל הרכב (לאחר שבדקתי הרכב חזותית) ואומר לו : "שמע, יש נזילת שמן שצריך לבדוק / אולי רק לנקות, ויש גם נורה שרופה. לטפל בזה ? " (אינני יודע אם התרחיש הזה היה באירוע הנדון, כנראה שלא, אבל מניח שהתשובה של פות"ש לשאלה זו היתה חיובית).

טיפל'ה הגדלת ראש - גם הרכב היה אולי עובר את הטסט וגם המוסכניק היה מכניס לעצמו קצת יותר כסף.

אתם לא חושבים ככה ?

 

  • אהבתי 8
  • רעיון טוב! 1

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, חולגי כתב:

יפה אמרתם כולם,

אבל אני בתור מוסכניק, במידה והייתי שומע שצריכים גם לבדוק את הרכב לטסט ( + טיפול תקופתי),  מרים טלפון לבעל הרכב (לאחר שבדקתי הרכב חזותית) ואומר לו : "שמע, יש נזילת שמן שצריך לבדוק / אולי רק לנקות, ויש גם נורה שרופה. לטפל בזה ? " (אינני יודע אם התרחיש הזה היה באירוע הנדון, כנראה שלא, אבל מניח שהתשובה של פות"ש לשאלה זו היתה חיובית).

טיפל'ה הגדלת ראש - גם הרכב היה אולי עובר את הטסט וגם המוסכניק היה מכניס לעצמו קצת יותר כסף.

אתם לא חושבים ככה ?

 

זה מסוג הטלפונים שאתה מקבל ונשמעים כאילו השחילו לך את האלמנט.

אם אתה סומך על המוסכניק השיחה הזו במקום, ואם לא אז היא רק מזיקה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם חולגי^^^

גם אין שום בעיה לשלוח צילום של הנזילה.

 

מקצוען שהשם שלו חשוב לו, לא ישחרר רכב תקול בלי לעדכן.

ולא רק תקלות - ניקוי כתם שמן לא דורש הרבה. פשוט תחושת בושה לשחרר משהו שטיפלת בו ולהחזיר אותו כך.

המינימום זה לשאול אם לבצע (גם בתשלום). אחרת זה הטעם שלקוח יוצא ממך.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, discoTD5 כתב:

אני לא בא למוסך בטענה אם זה עלה יותר ממה שחשבתי שזה צריך לעלות, ובלבד שהכל יהיה רשום בחשבונית.

מסכים עם התגובה. החלק שהדגשתי קצת לא מסכים. לא מפריע לך אם המחיר יקר יותר ממה שסוכם ? או שלא לזה התכוונת ? (קראתי פעמיים, ואולי בכלל התכוונת למחיר "שחשבת שצריך לעלות" כשהייתי בטוח שהתכוונת שאם סוכם על מחיר X והמחיר עלה יותר, שזה לא מפריע לך, לי זה היה מפריע)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל שוב, אנחנו לא מכירים את הסיטואציה.

אם הכול מתנהל בע"פ בלחץ של מוסך עם איזה טלפון אחר ולקוח אחר שחופר תוך כדי וזה... אז אין מה לדבר על מקצועיות. מה שכתבתם לא אפשרי בסיטואציה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, WE988244 כתב:

אני בעיקרון הבנתי מזמן שמכוני רישוי יקבלו את ה200 ש"ח שלי בכל מקרה, או שאני יביא למוסכניק שלי שיעביר את האוטו וזה יעלה 200

אני בן 50. הייתי בעשרות טסטים. אולי במקרה אחד או שניים יצאתי בהרגשה שפסלו אותי סתם בשביל כסף.

95% מהטסטים עברו חלק. ומעולם לא היה לי רכב חדש. רכבים בני 5-15 שנה.

  • רעיון טוב! 1

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל סיפור יש שני צדדים ולכן אני לא ממהרלשפוט לא את המכונאי ולא את הלקוח.

אולם, הייתי נותן למכונאי נקודות זכות אם היה מתקשר אליך לציין שיש סימני שמן קודמים ושהוא ממליץ לנקות אותם לפני הטסט אפילו בתשלום כי הרי הרכב כבר על הליפט.

בכלל לדעתי זאת אפילו אחריותו הבסיסית לציין אם נראה לו שיש משהו לא תקין או שיש לתת עליו תשומת לב, החלטה שלך אם לתקן או לא לתקן, לשלם או לא לשלם.

לא הייתי כועס עליו לפי החצי צד של סיפור ששמעתי אבל לא אם יצאת מהמוסך עם הרגשה לא טובה אז כנראה שהמכונאי כבר הפסיד לקוח חוזר וחבל בשבילו.

שווה לעשות תיאום ציפיות בכל מקרה כשאתה נכנס למוסך, כל מוסך שלא יהיה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...