Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן איכותי או החלפת שמן פעמיים


אלכס 1
מעבר לפיתרון נפתר ע"י vladclar,

פוסטים מומלצים

לפני 24 דקות, Alf3 כתב:

לא חוכמה לקחת את התקן הגנרי, והפג תוקף בסגנון GF-5 ולהשוות לפיו את השמנים.

הסרטון מלפני 4 שנים. אלו היו התקנים העדכניים דאז למיטב ידיעתי.

 

לפני 36 דקות, Alf3 כתב:

הבחור מראה על אותו גרף שמן של Red line מפוצץ בתוספים מככב, ובתחתית שמן של Mobil 1 עם ממש מעט תוספים.

איך יש למשתמש הממוצע דרך לדעת את זה מבלי לצפות ב"סרטונים הזויים" לדבריך שמראים את זה ומוסיפים סייגים וגילויים נאותים די ברורים מסביב למבחן? 

 

לפני 28 דקות, Alf3 כתב:

רק מה הוא שכח לציין, אלה שמנים מקטגוריות שונות A3 ו A5.

יתכן, לא הסתכלתי כעת על כל הסרטונים לחפש את זה. אבל בהסתכלות כעת על חלק מהם ברשת, נראה שחלקם עודכנו מאז לתקנים בימינו אנו. ובכל מקרה, אני לא יודע אם זה רלוונטי לחלוטין לשוק האמריקאי אליו הוא פונה בעיקרו הגם שנמכרים שם רכבים אירופאיים, וגם נראה לי שלכן הוא מתמקד בתקני API כשהוא סוקר ראשונית אותם.

 

לפני 39 דקות, Alf3 כתב:

היתי קונה את המוביל 1 כי יש לו אישור תקן מהונדה וגם השמן מעודכן לפי כל הסטנדרטים החדישים ביותר

ושוב, אין שום ויכוח או אמירה נגדית לגבי שימוש בתקן (וצמיגות) שתואמים את דרישות יצרן הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, Alf3 כתב:

זה אחד הסרטונים הזויים שראיתי. אוי ואבוי אם אתה עושה את בחירת השמן לפי זה.

הנושא לא ״קצת״ יותר מורכב, הוא מאוד מורכב, ולכן אני נותן למעבדות תקנים לעשות עבורי את הסדר.

מה שכן צריך להכיר שהתוספים האלה ״נאכלים״ תוך כדי עבודה של המנוע בהדרגה, לקראת 15 אלף ק״מ על אותו שמן לא נשאר מהם זכר.

גם אם שמן אחד קצת יותר טוב מהשני, זה לא בר השוואה לנסיעה עם שמן שלא עומד בתקן אחרי בערך 7-8 אלף ק״מ.

וזה עדיין לא אומר שנסיעה עם אותו שמן 15 אלף יגרום לנזק או בלאי לא סביר במנוע. 

 

אם חבילת התוספים שקיימת בכול שמן הייתה "נאכלת" השמן היה מאבד את יכולות השימון והדבר היה מביא לבלאי מואץ של המנוע.
אם הדברים שכתבת היו נכונים מזמן ייצרני הרכב היו משנים את מירווח החלפת שמן המנוע.

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Alf3 כתב:

רובנו משתמשים בשמן שלא עומד בתקן, כי אחרי 7-8 ק״מ השמן כבר לא עומד בתקן.

מה שאתה אומר חסר כל הגיון, וכמובן לא נכון.

התקנים עצמם תואמים למרווחי החלפה ספציפיים, וכל מטרתם שהשמן יהיה תקין בכל ה x קמ שהתקן יעד אותו לעמוד בהם (ה x עצמו יכול להשתנות עבור מנועים שונים כמובן, גם אם זה אותו שמן).

 

זה נכון ששמן שעבר 7k לא יהיה בעל אותן תכונות כמו שמן חדש, אבל הוא מראש מתוכנן לתפקד כמו שצריך גם אחרי 7k, כי הוא עומד בתקן.

 

אם מה שהיית אומר היה נכון, היה אפשר למלא שמן קנולה וזהו.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, מרק10 כתב:

 

אם חבילת התוספים שקיימת בכול שמן הייתה "נאכלת" השמן היה מאבד את יכולות השימון והדבר היה מביא לבלאי מואץ של המנוע.
אם הדברים שכתבת היו נכונים מזמן ייצרני הרכב היו משנים את מירווח החלפת שמן המנוע.

לא יודע מאיפה אתה מביא את הטענות האלה.

 

1. זה אמור להיות ברמת ההגיון הפשוט.

השמן לא מאבד את יכולת השימון שלו בגלל מחסור בתוספים. 

השמן עצמו הוא זה שעושה ״שימון״, מפה קוראים לזה ״שמן״.

 

2. אתה לא קורא את מה שכתבתי לפני כן, למה אתה חושב שהם היו משנים את המרווח החלפה של השמן אם זה לא גורם לנזק ובלאי לא סביר? זה שחלק מהזמן השמן במנוע מכיל פחות תוספים, לא אומר שזה הולך לגרום לנזקים. 

לפני כשעה, Ooga כתב:

מה שאתה אומר חסר כל הגיון, וכמובן לא נכון.

התקנים עצמם תואמים למרווחי החלפה ספציפיים, וכל מטרתם שהשמן יהיה תקין בכל ה x קמ שהתקן יעד אותו לעמוד בהם (ה x עצמו יכול להשתנות עבור מנועים שונים כמובן, גם אם זה אותו שמן).

 

זה נכון ששמן שעבר 7k לא יהיה בעל אותן תכונות כמו שמן חדש, אבל הוא מראש מתוכנן לתפקד כמו שצריך גם אחרי 7k, כי הוא עומד בתקן.

 

אם מה שהיית אומר היה נכון, היה אפשר למלא שמן קנולה וזהו.

אני חושב שאתה פשוט לא מבין את מה שאני כותב.

הרי אתה בעצמך טוען ששמן שעבר 7 אלף ק״מ לא יהיה בעל אותן תכונות כמו שמן חדש.

מה שאני טוען, שאם תקח שמן אחרי 7 אלף ק״מ ברכב משומש,

ותנסה להעביר אותו תקן הוא כנראה לא יעבור את התקן.

ופה גם שוב פעם צריך לציין אתה מדבר על תנאי מעבדה,

יש הבדל בין מה מתוכנן ולבין מה יש בפועל ברכב ממוצע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Alf3 כתב:

לא יודע מאיפה אתה מביא את הטענות האלה.

 

1. זה אמור להיות ברמת ההגיון הפשוט.

השמן לא מאבד את יכולת השימון שלו בגלל מחסור בתוספים. 

השמן עצמו הוא זה שעושה ״שימון״, מפה קוראים לזה ״שמן״.

הידעת כי לנוזל קירור יש תכונות של שימון אז מה זה אומר ?

 

2. אתה לא קורא את מה שכתבתי לפני כן, למה אתה חושב שהם היו משנים את המרווח החלפה של השמן אם זה לא גורם לנזק ובלאי לא סביר? זה שחלק מהזמן השמן במנוע מכיל פחות תוספים, לא אומר שזה הולך לגרום לנזקים. 

אני חושב שאתה פשוט לא מבין את מה שאני כותב.

הרי אתה בעצמך טוען ששמן שעבר 7 אלף ק״מ לא יהיה בעל אותן תכונות כמו שמן חדש.

מה שאני טוען, שאם תקח שמן אחרי 7 אלף ק״מ ברכב משומש,

ותנסה להעביר אותו תקן הוא כנראה לא יעבור את התקן.

ופה גם שוב פעם צריך לציין אתה מדבר על תנאי מעבדה,

יש הבדל בין מה מתוכנן ולבין מה יש בפועל ברכב ממוצע.

 

בסדר...אף אחד כאן לא מבין מה שאתה הצלחת להבין מקריאה חטופה באינטרנט.

 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Alf3 כתב:

אני חושב שאתה פשוט לא מבין את מה שאני כותב.

אני לגמרי מבין, ואתה פשוט לא מבין על מה אתה מדבר.

אם אתה בודק מוצר משומש, אתה משווה לנתוני התקן של מוצר משומש ולא חדש.

 

הדוגמא שלך שווה למקרה שבו אתה מפרק בורג ראש מנוע, עושה לו מבחן תקן שעושים לבורג חדש, ואחרי שהוא נכשל טוען שכל הברגים ברכב שלך לא עומדים בתקן. אבל זה לא נכון, ולא ככה התעשיה עובדת. למוצר שעבר שימוש יש את הבדיקה שלו, לפי הפרמטרים שלה.

 

לשמן חדש יש דרישות כדי שכשהוא יהיה משומש - הוא עדיין יעמוד בדרישות (אחרות, תואמות לשמן משומש).

ככה זה עובד, וככה מתכננים מנוע ומתאימים לו שמן - מחשבים, מסמלצים וגם מבצעים ניסויים כדי לראות שהם מתאימים אחד לשני גם לאחר x קילומטרים.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, מרק10 כתב:

 

השמן היה מאבד את יכולות השימון

הידעת כי לנוזל קירור יש תכונות של שימון אז מה זה אומר ?

בסדר...אף אחד כאן לא מבין מה שאתה הצלחת להבין מקריאה חטופה באינטרנט.

 

אתה מבין ששמן מנוע יכול לשמן גם ללא תוספים? זה עיקר העבודה שלו. תופסים זה אקסטרה.

מה עוד אני יכול להגיד לבן אדם שלא מבין ששמן אמור לשמן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל שמן (מנוע) לא רק משמן. 

והתוספים נועדו בין השאר גם כדי להוריד את רמת החיכוך, וגם כדי לנקות/לאסוף משקעים מפעולת המנוע. וע"י הנ"ל לשמור על תכונות שימון מתאימות לאורך חיי השמן. 

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, Ooga כתב:

אני לגמרי מבין, ואתה פשוט לא מבין על מה אתה מדבר.

אם אתה בודק מוצר משומש, אתה משווה לנתוני התקן של מוצר משומש ולא חדש.

 

הדוגמא שלך שווה למקרה שבו אתה מפרק בורג ראש מנוע, עושה לו מבחן תקן שעושים לבורג חדש, ואחרי שהוא נכשל טוען שכל הברגים ברכב שלך לא עומדים בתקן. אבל זה לא נכון, ולא ככה התעשיה עובדת. למוצר שעבר שימוש יש את הבדיקה שלו, לפי הפרמטרים שלה.

 

לשמן חדש יש דרישות כדי שכשהוא יהיה משומש - הוא עדיין יעמוד בדרישות (אחרות, תואמות לשמן משומש).

ככה זה עובד, וככה מתכננים מנוע ומתאימים לו שמן - מחשבים, מסמלצים וגם מבצעים ניסויים כדי לראות שהם מתאימים אחד לשני גם לאחר x קילומטרים.

אני מבין היטב על מה אני מדבר,

אתה פשוט ״נפלת״ על הודעה מסוימת שכתבתי מבלי לראות את הקונטקסט.

וכל מה שאתה טוען אני מסכים ב100 %.

רק שהדיון מדבר על החלפה שלא לפי הוראות יצרן עם שתי אופציות,

האם לשים שמן איכותי, או להחליף פעמיים.

הדגשתי שהשמן לא יעבור תקן של שמן חדש אחרי 7 אלף ק״מ, ולכן שמן חדש עדיף משמן ישן ״איכותי״.

מה הקשר לאיך התעשיה עובדת, זאת לא השאלה בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.2.2024 בשעה 12:15, Alf3 כתב:

לקוח קצה יכול לשים לב לרעש מנוע שונה או צריכת שמן טיפה שונה.

אבל סך הכל מדובר בהבדלים שוליים.

לדוגמא החלפה של שמן מנוע לפי תקן כמה אלפי קמ מוקדם יותר תהיה השפעה משמעותית הרבה יותר מהבדל בין מותגים. 

לכן, כן כמו שכתבתי בעמוד הראשון עדיף להחליף פעמיים שמן, מאשר להשתמש בשמן ״איכותי״.

אם אתם ממש פריקים כמו שהיתי אני, ממליץ להזמין מכשיר שאיבת שמן מאמאזון ולהחליף את השמן בין הטיפולים. זה מבטיח את המקסימום value for money.


אבל המכשיר לא שואב את השמן הכי מלוכלך בתחתית האגן.
לא עדיף לפתוח את בורג הריקון ?
פילטר אתה מחליף גם ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, beatman1 כתב:


אבל המכשיר לא שואב את השמן הכי מלוכלך בתחתית האגן.
לא עדיף לפתוח את בורג הריקון ?
פילטר אתה מחליף גם ?

זה נעשה על מנוע קר.

אתה רק מניע את הרכב לדקה או שתיים לערבב את השמן, בדיוק מהסיבה שציינת.

אני לא היתי מחליף פילטר, כי אין סיבה.

לפתוח בורג זה כבר עבודת מוסך, צריך כלים וביגוד, ג׳ק/ליפט ומה לא.

עם המכשיר אני יכול לסיים את ההחלפה ב10 דקות ולא להתלכלך.

המטרה היא לחדש שמן, לא לעשות טיפול שמוסך אמור לעשות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, Alf3 כתב:

זה נעשה על מנוע קר.

אתה רק מניע את הרכב לדקה או שתיים לערבב את השמן, בדיוק מהסיבה שציינת.

אני לא היתי מחליף פילטר, כי אין סיבה.

לפתוח בורג זה כבר עבודת מוסך, צריך כלים וביגוד, ג׳ק/ליפט ומה לא.

עם המכשיר אני יכול לסיים את ההחלפה ב10 דקות ולא להתלכלך.

המטרה היא לחדש שמן, לא לעשות טיפול שמוסך אמור לעשות.

 


כלומר המסנן עדיין לא מלוכלך מספיק, רק שמספר מאות מ"ל של שמן ישן נשארים במערכת ומתערבבים עם החדש.
לא רואה סיבה לחדש, אם קבעת שהשמן סיים את זמן העבודה שלו, אז להחליף הכל, כולל מסנן.

עריכה אחרונה על ידי beatman1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, beatman1 כתב:


כלומר המסנן עדיין לא מלוכלך מספיק, רק שמספר מאות מ"ל של שמן ישן נשארים במערכת ומתערבבים עם החדש.
לא רואה סיבה לחדש, אם קבעת שהשמן סיים את זמן העבודה שלו, אז להחליף הכל, כולל מסנן.

הם נשארים ומתערבבים עם שמן חדש, ואין עם זה שום בעיה.

הרי זה רק OCD של אנשים שדורשים שהמנוע שלהם יהיה ״נקי״ משמן ישן.

מנוע זה לא סיר או כוס שתיה ואין שם בקטריות שמתרבות שיגרמו לתקלת מנוע, לכן אין שום בעיה אם ישאר שם קצת מהשמן הישן.

בסופו של דבר השמן הישן יתערבב עם השמן החדש, והתערובת תהיה ברובה שמן חדש.

 

אם יש לך כסף וזמן לנסוע למוסך בין הטיפולים, לך על זה, אני לא רואה בזה יתרון משמעותי מעל החלפת שמן על ידי שאיבה.

עריכה אחרונה על ידי Alf3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, Alf3 כתב:

הם נשארים ומתערבבים עם שמן חדש, ואין עם זה שום בעיה.

הרי זה רק OCD של אנשים שדורשים שהמנוע שלהם יהיה ״נקי״ משמן ישן.

מנוע זה לא סיר או כוס שתיה ואין שם בקטריות שמתרבות שיגרמו לתקלת מנוע, לכן אין שום בעיה אם ישאר שם קצת מהשמן הישן.

בסופו של דבר השמן הישן יתערבב עם השמן החדש, והתערובת תהיה ברובה שמן חדש.

 

אם יש לך כסף וזמן לנסוע למוסך בין הטיפולים, לך על זה, אני לא רואה בזה יתרון משמעותי מעל החלפת שמן על ידי שאיבה.


בתוך המסנן ובצנרת שמובילה ממנו לחלקי המנוע יש 200-300 מ"ל שמן אם לא יותר.
אם מחליפים את המסנן ומרוקנים את האגן נשארים אולי 50+- מ"ל במשאבה ומרוחים בחלקי המנוע.
אני אישית מחליף שמן לבד, פותח את האגן בבוקר אחרי שרוב השמן נזל אליו במהלך הלילה.
נותן לפחות חצי שעה שכמה שיותר שמן ישן יטפטף החוצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...