Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן איכותי או החלפת שמן פעמיים


מעבר לפיתרון נפתר ע"י vladclar,
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 848 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שמן חצי סינתטי 10 אלף, שמן סינתטי מלא 15 אלף - זה מה שמקובל בתעשייה.

כל עוד אתה נהג נורמטיבי ורכב עבר עד 150 אלף ק״מ ולא ישן מדי, עשה טיפולים לפי הוראות היצרן.

ככל שהרכב מזדקן וצובר ק״מ צריך לצמצם את מרווח הטיפולים, אבל ממש לא כל רכב צריך את זה.

פורסם

משהו שאני מתחנן אליו כבר שנים בפורטים הזה: בבקשה, שמישהו יעלה טבלה או אתר או קטר אמין שמראה את ההבדלים בהגנה על המנוע בין שמנים שונים. ורצוי גם ישראליים, כי זה מה שהמוסך שם ברכבים שלי (וגם מופיע בספר הטיפולים).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 3 שעות, sperial כתב:

משהו שאני מתחנן אליו כבר שנים בפורטים הזה: בבקשה, שמישהו יעלה טבלה או אתר או קטר אמין שמראה את ההבדלים בהגנה על המנוע בין שמנים שונים. ורצוי גם ישראליים, כי זה מה שהמוסך שם ברכבים שלי (וגם מופיע בספר הטיפולים).

יש את הגרפים האלה בחברות שקובעות תקנים לשמנים.

צריך להבין שיש תקן שיש לו סף תחתון וסף עליון, 

וליצרן של השמן אין יותר מדי משחק בביצועים של השמן.

אם הוא לא ישים מספיק תוספים בשמן, אז השמן לא יעבור את התקן מבחינת ביצועים,

אם הוא ישים יותר מדי תוספים או תוספים זולים, השמן לא יעבור את התקן מבחינת מזהמים או פגיעה במערכות פליטה.

מה שחברות שמנים עושות ברוב המקרים - הם עומדים תקן הכי מחמיר מתוך הרשימה.

לדוגמא אם לשמן תקן גנרי API או ACEA וגם תקן של יצרן ספציפי,

התקן של היצרן הספציפי יעבור את הדרישות הבסיסיות ועליו היצרן יתמקד.

לדוגמא מה ההבדל בין שמן קאסטרול או ליקווי מולי עבור תקן של פג׳ו?

כנראה שאין שום הבדל מהותי, שני היצרנים, יכול להיות עם נוסחאות זהות או שונות הגיעו לעמידה בתקן.

איך הטבלאות או הגרפים יעזרו לך?

פורסם (נערך)

כי בפורום הזה סוגדים לכמה יצרנים. אבל אם השמן עומד בדרישות, ואין חשש לזיוף, למה לשלם כפליים תמורת מותג מסויים?

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

יש הרבה סרטוני השוואות בין מותגים (כולל כאלו שנמכרים בארץ, אבל לא תוצרת הארץ-לא התעמקתי) ביוטיוב. בין אם במבחנים המדמים את התנאים או בשימוש ממשי ולעיתים בליווי של אנליזה במעבדה לשמנים (בעיקר בסוג האחרון, אבל לא רק).

 

הערוץ של Project Farm למשל מבצע הרבה מבחנים (לא רק של שמן מנוע) מהסוג הראשון.

והנה דוגמה למישהו שבודק במעבדה את השמן ברכב שלו במרווחים שונים.

 

ויש הבדלים, גם בין שמנים בעלי אותם תקנים.

זה עולם מורכב של כימיה, מהבסיס של השמן ועד לכמות וסוג התוספים.

בדומה למצב בעולם הצמיגים, החברות הגדולות בתחום בדר"כ מציגות מוצרים עדיפים על אלו הזולים. יש להן מחלקות R&D הרבה יותר מושקעות. אז כן, זה גם עולה יותר. אז האם גלגל מחברה קטנה/עלומה יותר לא יעשה את העבודה? יעשה. אבל קצת (או הרבה) פחות טוב.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני כשעה, sperial כתב:

כי בפורום הזה סוגדים לכמה יצרנים. אבל אם השמן עומד בדרישות, ואין חשש לזיוף, למה לשלם כפליים תמורת מותג מסויים?

לקוח קצה יכול לשים לב לרעש מנוע שונה או צריכת שמן טיפה שונה.

אבל סך הכל מדובר בהבדלים שוליים.

לדוגמא החלפה של שמן מנוע לפי תקן כמה אלפי קמ מוקדם יותר תהיה השפעה משמעותית הרבה יותר מהבדל בין מותגים. 

לכן, כן כמו שכתבתי בעמוד הראשון עדיף להחליף פעמיים שמן, מאשר להשתמש בשמן ״איכותי״.

אם אתם ממש פריקים כמו שהיתי אני, ממליץ להזמין מכשיר שאיבת שמן מאמאזון ולהחליף את השמן בין הטיפולים. זה מבטיח את המקסימום value for money.

פורסם
לפני 12 דקות, Alf3 כתב:

לדוגמא החלפה של שמן מנוע לפי תקן כמה אלפי קמ מוקדם יותר תהיה השפעה משמעותית הרבה יותר מהבדל בין מותגים. 

מה הבסיס שלך לאמירה הזו?

האם ביצעת בדיקות מעבדה השוואתיות?

פורסם
לפני 23 דקות, Tom_22 כתב:

מה הבסיס שלך לאמירה הזו?

האם ביצעת בדיקות מעבדה השוואתיות?

אני אישית לא ביצעתי, יש פורומים של פריקי שמנים. הם כן עושים בדיקות ומה לא.

פורסם
לפני 3 דקות, Tom_22 כתב:

אם כך תן קישור ספציפי שתומך בטענה שלך.

אני כבר לא מתעניין בנושא מאז שאין לי רכב ספורטיבי. רק אמרתי את דעתי, והמסקנות שיש לי מכל מה שאני מכיר.

פורסם (נערך)

אין תקן מיוחד של טויוטה כמו שרושמים לגבי רכבי רנו/ פיג'ו/ VAG.

יש שמן מקורי טויוטה באותו תקן API SN, אבל זה יוצא מעל 200₪ ל 5 ליטר שצריך לקנות.

https://www.justmotor.co.il/product/שמן-מנוע-5w30-טויוטה-מקורי-00279-1qt5w-6s

 

https://www.justmotor.co.il/product/שמן-מנוע-מקורי-טויוטה-toyota-5w30-sn-4l-0

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 11 דקות, vladclar כתב:

יש שמן מקורי טויוטה באותו תקן API SN

שמיוצר ממילא ע"י אחת החברות הגדולות שעובדות בשיתוף פעולה עם טויטה.

בארה"ב למשל מדובר ב-Exxon Mobil. באירופה לא מצאתי התייחסות ספציפית בחיפוש קל, רק השערות בין Total, Castrol ו-Motul.

פורסם (נערך)

שמן זו הוצאה זניחה ביחס לכלל הוצאות שנתיות על הרכב טסט ביטוחים דלק אך בעלת השפעה משמעותית על אורך חיי הרכב ושמירה על מכלולי המנוע

100 ש"ח יותר או פחות זה לא מה אמור לשבור מי שיכול להחזיק רכב ואם  כן אז עדיף לו שלא יחזיק

לאחר שאמרתי את זה יש שמני פרימיום כמו מוטול ,ליקי מולי, קסטרול (אדג' מגנטק) וכו' שמחירם יקר יחסית~ 200ש"ח+ ל5 ליטר.

יש שמנים יותר זולים כמו CHAMPION KIXX 

אישית ב3 שנים האחרונות משתמש בCHAMPION בתקן הספציפי לרכבי שזו חברה בלגית ידועה עם תקנים מאושרים ע"י מרצדס(לפני כן במוסכים היו משתמשים ב"פז" הישראלי  מחבית שלא חוויתי איתו שום בעיות) שמן לא יקר שעלה בעבר באזור 130 ל5 ליטר ולאחרונה מחירו עלה ל150

שמן מעולה ואין איתו שום בעיות מחליף אחת לשנה והכל טוב

עריכה אחרונה על ידי nit_zan
  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
×
×
  • תוכן חדש...