Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 924 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

יש,לך מושג כמה סרנים ורבי סרנים וסגני אלופים יש עם הכשרת רובאי 02 ונסעון של 15 כדורים במטווח?

אפילו אני, מצד אחד רובאי 02 ומצד שני שנתיים נטו לבנון (שזה כלל לפרק כל שבת חצימתריסר מחסניות)  ועוד לא מעט אימונים, לא כשיר ללחימה, וכנראה לא הייתי כשיר גם לפני 30 שנה, כשעדיין הייתי טרי יחסית מהסדיר.

אהה. שכחתי. השתחררתי ממילואים רס"נ.

 

@ArikC 'צטערת, עם כל הכבוד לרובאי 07 עם שירות מלא ביחידת חי"ר, זה לא מכשיר אותך ללחימה בטרור בסביבה אזרחית. אולי את הצד הטכני של תפעול אקדח תלמד תוך שעתיים, אבל להגיב לארוע טרור (או פלילי) בתוך קהל, כשאתה עובר מ-0 ל-100 תוך 5 שניות זה לא כמו לעבור נוהל קרב ואפילו ממצב מנוחה לתקיפת מוצב. וכשאני כותב "חובבנים" אני מתכוון גם לכל מי שקיבל רישיון לאקדח על סמך אימון בסיסי, אבל לא עבר את האימון הייעודי למצבים אלה. קל וחומר כאשר הוא ניצב מול פלוגת חי"ר מצויידת ויש לו כדורים בודדים שאותם צריך לנצל מכסימלית. אחרת הוא יישאר תוך דקות עם משקולת. בדיוק כפי שנהג חדש יעלה על מסלול עם איזה סויפט 1200.

 

ואם נחזור לפיגועים "רגילים" זכור לי הדיון שהיה לנו כאן לפני מספר שנים על אזרח נושא נשק שהגיב לפיגוע, ורק בנס לא הרג כמה אזרחים תמימים (הדיון היה יל סרטון).

 

 אז הסיכום שלי הוא שנשק צריך להינתן רק בידי מי שמוכשר לנשיאתו ולשימוש בו, ולא לפי השליפה מהמותן של פיתמר (שאגב, הוא הדוגמה הבולטת למה אסור לתת נשק לכל אחד. הוא תועד משתמש בו שלא לצורך, במצב שאילו לא היה ח"כ היה נכנס לקלבוש).

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 4
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

כנראה שאם אתה היית קובע את ההנחיות הייתי קובר כמה מכרים ח"ו.

אגב, בדובדבן, שעוברים הכשרה לאקדח ואין עוררין שהם יחידה מקצועית לחלוטין, יש מספר דו"צים כולל הרוגים לצערנו.

עריכה אחרונה על ידי topop
פורסם
לפני 13 דקות, sperial כתב:

יש,לך מושג כמה סרנים ורבי סרנים וסגני אלופים יש עם הכשרת רובאי 02 ונסעון של 15 כדורים במטווח?

אפילו אני, מצד אחד רובאי 02 ומצד שני שנתיים נטו לבנון (שזה כלל לפרק כל שבת חצימתריסר מחסניות)  ועוד לא מעט אימונים, לא כשיר ללחימה, וכנראה לא הייתימכשיר גם לפני 30 שנה, כשעדיין הייתי טרי יחסית מהסדיר.

אהה. שכחתי. השתחררתי ממילואים רס"נ.

 

@ArikC 'צטערת, עם כל הכבוד לרובאי 07 עם שירות מלא ביחידת חי"ר, זה לא מכשיר אותך ללחימה בטרור. אולי את הצד הטכני של תפעול אקדח תלמד תוך שעתיים, אבל להגיב לאקוע טרור (או פלילי) בתוך קהל, כשאתה עובר מ-0 ל-100 תוך 5 שניות זה לא כמו לעבור נוהל קרב ואפילו ממצב מנוחה לץקיפת מוצב. וכשאני כוץב "חובבנים" אני מתכוון גם לכל מי שקיבל רישיון לאקדח על סמך אימון בסיסי, אבל לא עבר את האימון הייעודי למצבים אלה. קל וחומר כאשר הוא ניצב מול פלוגת חי"ר מצוייידת ויש לו כדורים בודדים שאותם צריך לנצל מכסימלית. אירת הוא יישאר תוך דק עם משקולת. בדיוק כפי שנהג חדש יעלה על מסלול עם איזה סויפט 1200.

 

ואם נחזור לפיגועים "רגילים" זכור לי הדיון שהיה לנו כאן לפני מספר שנים על אזרח נושא נשק שהגיב לפיגוע, ורק בנס לא הרג כמה אזרחים תמימים (הדיון היה יל סרטון).

 

 אז הסיכום שלי הוא שנשק צריך להינתן רק בידי מי שמוכשר לנשיאתו ולשימוש בו, ולא לפי השליפה מהמותן של פיתמר (שאגב, הוא הדוגמה הבולטת למה אסור לתת נשק לכל אחד. הוא תועד משתמש בו שלא לצורך, במצב שאילו לא היה ח"כ היה נכנס לקלבוש).

 

לא צריך שום הכשרה ללחימה בטרור,רובאי 07 עוברים הכשרת לש"ב בין היתר שזה מספק.
מה שקרה ב07/10 היה מקרה של לש"ב ובמתאר כזה גם אקדח יעשה את העבודה ,והעובדות בשטח מדברות בעד עצמם.
בשורה התחתונה עדיף אקדח מאשר כלום,הרבה מאוד פיגועים נמנעו מתגובה מהירה של אזרחים.
אם נלך לפי הסיכום שלך לא יהיה פה לאף אחד נשק,מצטער לאכזב אותך אנחנו עדיין לא בשוויץ.
ההכשרה של המדינה צריכה להיות מקיפה יותר,אבל כמו שאמרתי כבר מקודם,אזרחים משקיעים הרבה מאוד כסף מהכיס שלהם בכדי להיות מיומנים.

 

  

לפני 27 דקות, mikyl כתב:

 

1. אפשר לקבל רישיון לפי תבחין מקום מגורים. לא משנה מה עשית בצבא. לא משנה אם בכלל שירת בצבא.

2. כנ"ל לפי מקום עבודה/לימודים. גם כאן לא משנה.

3. מורה דרך/חקלאי/כבאי/עובד או מתנדב בגופי הצלה. כל אלה בלי צורך בשירות צבאי כלשהי.

ואם מדובר בשירות צבאי אז כולל גם רס"ר משמעת, אפסנאות, קצין רכב, נגד או קצין בכל מיני יחידות טכנולוגיות וכו'. כל אלה הם לוחמים? מניסיון אישי עם נהגים צבאים לא הייתי רוצה שיהיה לי אחד כזה עם הנשק מאחרי הגב. ועוד לא דיברנו ש-99% מהלוחמים לא משתמשים באקדחים ולא עוברים אימונים איך להשתמש בנשק בתוך קהל.


יישוב זכאי זה תבחין חשוב,אני לא צריך להסביר למה.
מקום עבודה,רק אם זה ביישוב זכאי כנל לגבי לימודים.
מורה דרך זה מוצדק,כנל לגבי חקלאים,מתנדבים בגופי הצלה זה רק אחרי שנים רבות של התנדבות.
שוב לגבי חיילים,כל מי שרובאי 03 ומעלה,אין סיבה שלא יוכל לשאת נשק.
 

 

  • אהבתי 2

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם
לפני 33 דקות, ArikB כתב:

 

אההה, כזה? 🙂

את המתפסים האלו קיבלתי מקרוב משפחה שעבד בתע"ש. עם הידית אחיזה עצמה הלכתי רק במוצב בלבנון כדי לא למשוך יותר מידי תשומת לב. לעיתים הייתי יוצא לחופשה ואז פירקתי אותה מהמתפסים (יש בורג מהחלק החלול של הידית).

 

 

image.thumb.jpeg.9d6c3f9f770a1aa068d92649591c1d85.jpeg

כזה רק בלי ידית וגם בלי חור לידית. את שלי קיבלתי אחרי שיוף ולכה עבה. נתן לנשק מראה של קלצ'ניקוב...

  • אהבתי 1
:turn-l:
פורסם
לפני שעתיים, ArikC כתב:

אני לא סותר את עצמי,אתה רוצה לתת אקדח רק לאנשים שהיה להם אקדח בשירות ? 

 

 

תראה לי איפה אמרתי... לא אמרתי, רמזתי לכזה דבר.

לפני שעתיים, ArikC כתב:

מבחינתי כל אדם ששירת 3 שנים והיה לו נשק אישי ,הוא יותר ממסוגל לשאת אקדח,כי מיומנות יריה זה משהו שאפשר לעבוד עליו

 

אני חושב שזה מה שכתבתי.

אבל אם לא עובדים עליו, אז אין מיומנות

 

עד כאן?

 

ומכאן השאלה, דואגים שכל נושא נשק יהיה מיומן?

 

לפני שעתיים, ArikC כתב:

רואים טוב מאוד מי מתאמן סדיר ואצל מי הנשק משמש כמשקולת בכספת

 

ומה עושים עם מי שאיננו בסטנדרט?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני כשעה, ArikC כתב:

אם נלך לפי הסיכום שלך לא יהיה פה לאף אחד נשק,מצטער לאכזב אותך אנחנו עדיין לא בשוויץ.

 

אתה יודע מה אחוז בעלי הנשק בשוויץ?

חפש בגוגל, תופתע.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 8 דקות, פריג'י כתב:

 

אתה יודע מה אחוז בעלי הנשק בשוויץ?

חפש בגוגל, תופתע.

אני מדבר מבחינת אחוזי פח"ע ולא מבחינת מחזיקי נשק,שם יש כלים רציניים בהרבה מאקדחים והכול בסדר.
 

  

לפני 15 דקות, falou כתב:

 

ומה עושים עם מי שאיננו בסטנדרט?

 

מינימום 70 אחוזי פגיעה,מי שלא עובר לא מקבל חידוש.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם
לפני 16 דקות, ArikC כתב:

מינימום 70 אחוזי פגיעה,מי שלא עובר לא מקבל חידוש.

 

באילו תנאים?

אתה חושב שזה מספק כדי שמישהו יחתור למגע עם אקדח באירוע?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

זה קורה בפועל. אזרחים חותרים למגע, מנטרלים ומונעים אסונות גדולים יותר. 

האמת שזה קורה יותר ממה שחושבים, כיוון שבתקשורת מתפרסמים רק פיגועים גדולים במרכז ולא ירי/אבנים/ בקבוקי תבערה וכו' ביו"ש.

  • אהבתי 1
פורסם

אתה יודע, אמירות בעלמא אפשר לפזר כמה שרוצים, על דברים שקורים אבל אף אחד שמע עליהם, עם אזרחים תיאורטיים שאף אחד לא יודע מה הניסיון שלהם.

 

אני יודע להכניס מאה אחוז כדורים במטווח בנשק ארוך (25 מטר).

זה לא שווה הרבה בלוחמה בשטח בנוי, כי אני לא יודע איך עושים את זה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

כתבתי כבר בשירשור המקביל.

אני לא רואה קשר בין ההכשרה של לוחם (ביחידה שלא משתמשים באקדחים) לבין הכשירות לשאת אקדח.

לדעתי צריך לאפשר לכל אזרח שמעוניין בכך, בלי קשר למקום מגוריו (בעצם יש קשר - אנחנו גרים בארץ ישראל) או עיסוקו, שאין לו עבר פלילי, ללמוד קורס ירי מעשי באקדח ולאחר מכן לשאת אותו.

כך היה לפני רצח רבין כשהייתי בסדיר.

עשיתי טירונות 02 עם ירי בM16, עוזי, גליל, מאג ו0.5. אקדח לא היה שם.

מכיוון שהבנתי שהחוקים לאחזקת רישיון נשק משתנים לפי גחמות כל תקופה, עשיתי קורס ירי מעשי פרטי באקדח באופן אזרחי עוד במהלך השירות הצבאי. הקורס נמשך כמה חודשים וכלל ירי 500 כדור. את רישיון נשיאת האקדח הראשון עוד קיבלתי מהמשטרה הצבאית מאחר והייתי חייל סדיר.

אחרי רצח רבין ביטלו את הקורסים האלה וסגרו מלא תבחינים שהיו, אפילו קצינים בקבע שהיו בעלי אקדח נדרשו עם תום השירות לוותר עליהם.

  • אהבתי 3

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 35 דקות, falou כתב:

אתה יודע, אמירות בעלמא אפשר לפזר כמה שרוצים, על דברים שקורים אבל אף אחד שמע עליהם, עם אזרחים תיאורטיים שאף אחד לא יודע מה הניסיון שלהם.

אני חושב שאני מבין לאן זה הולך ולכן אעצור כאן. 

 

מעבר לזה, מסכים עם עמוס לגמרי.

פורסם
לפני שעה, ArikC כתב:

מינימום 70 אחוזי פגיעה,מי שלא עובר לא מקבל חידוש

70% פגיעה במטווח סטרילי בלי לחץ זה 30% פגיעה בחף מפשע.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 4 שעות, falou כתב:

מצא את ה..ציצים ותמשיך משם למעלה.

אולי אני צעיר מידי אבל בדרך ממשיכים למטה, לא?🙃

  • מצחיק 4
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם

רוב ההיתקלויות מתרחשות בשטח וטווח מצומצם. במצב כזה אזרח עם הכשרה בסיסית מצליח לתת מענה. כמובן שזה מעלה גם את הסיכון לאסקלציה של חטיפת נשק. 

 

יחד עם זאת אני באמת מקווה שבוגר קורס לא יתבלבל ויחשוב שעכשיו הוא מתחיל בפעילות של סיכול או מרדף בשטח בנוי. 

 

אין שום קשר בין התמקצעות ברובה סער לאקדח. זו אחת הסיבות שאפילו מאבטחים רבים בוגרי קרבי הם ברמה בינונית מינוס.  

 

שירתתי עם הכשרה לאקדח ואחרי השירות עבדתי במספר גופים. אימון רגיל עם אקדח הסתכם ב250-400 כדורים. (סה״כ עשרות אלפי כדורים, אם לא יותר).

 

אנשים יכולים לירות במטווח אזרחי כמה שהם רוצים ואפילו להגיע לתוצאות יפות, אבל אין לזה שום קשר ללוחמה. 

 

בשורה התחתונה אני לא מתנגד לנשק אזרחי, אבל כמו שאמרתי חשוב שאותם נושאי הנשק יבינו איפה התפקיד שלהם נגמר.

 

אם אנחנו לא מדברים על התקלות 1:1 במדבר, או משהו מעבר למעגל איום ישיר מיידי, כלומר ממש מול המחבל. האזרח חייב להיות מודע ליכולות שלו ולא לשחק ברמבו. 

  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...