Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 925 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 29 דקות, sperial כתב:

הוצאתי עכשיו מאמר די טרי (2022) מ-SciAm.

המספרים ברורעם מאוד:

בארה"ב נהרגים יותר ילדים מנשק חם מאשר בתאונות דרכים.

בארה"ב שיעור הרצח של צעירים בנשק חם גבוה פי 49 (!!!) מזה שבאירופה.

תקיפות בנשק חם במדינות ארה"ב עם שיעור החזקת הנשק הגבוה גדול פי 6.8 מזה שבמדינות עם שיעור החזקת הנשק הנמוך.

 

ובלי קשר למאמר - לגבי התאבדות - חלק ניכר מניסיונות ההתאבדות אינם בכוונה למות אלא למשוך תשומת לב לצורך בסיוע. הבעיה היא שאם נשק חם זמין זה יתורגם למקרי מוות מיותרים.

 

להפצת נשק בלי מיון קפדני והכשרה מעמיקה ומתמשכת צפויות תוצאות שליליות מאוד.

עברת את נהג לילה בקיצוניות.

אף אחד לא אומר לחמש ילדים - התקנות מאוד ברורות. לוחם לשעבר זה לא ילד בן 17. אף אחד גם לא אומר למכור נשקים בוולמרט.

נשק לא אמור להיות זמין לצעירים - או על בעל הרישיון, או נעול בכספת. זהו.

פורסם
לפני 14 שעות, Night Driver כתב:

יש עם  וחבה ויש עם רדואן. אותו מחיר וזה רק עניין של טעם אישי.

נוחבה.

אם לא היו ישנים על האף זה היה נגמר אחרת לגמרי.

פורסם

הצעירים מוצאים את הנשקים אצל ההורים. כבר לא מדבר על ילדים בני 3 או 7 שמוצאים את הנשק של ההורים והורגים את האחים שלהם, ובמדינות החמושות בארה"ב האסונות האלה יומיומיים. 

 

מה שאתה מתקשה להבין הוא שברגע שהנשק יצא מהנשקיה כמעט בלתי אפשרי לפקח עליו. ילדים מוצאים אותו בבית ופורצים מוציאים אותו מהכספת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 44 דקות, יובל .מ. כתב:

עברת את נהג לילה בקיצוניות.

אף אחד לא אומר לחמש ילדים - התקנות מאוד ברורות. לוחם לשעבר זה לא ילד בן 17. אף אחד גם לא אומר למכור נשקים בוולמרט.

נשק לא אמור להיות זמין לצעירים - או על בעל הרישיון, או נעול בכספת. זהו.

אין לי בעיה גם עם נשק לילדים בני 17 אבל לא לכל ילד בן 17.

לפני כשעה, sperial כתב:

בארה"ב שיעור הרצח של צעירים בנשק חם גבוה פי 49 (!!!) מזה שבאירופה.

בדקת בכמה גבוה שיעור הרצח באירופה בנשק קר לעומת ארצות הברית?

אתה יודע ששיעור שאיבת המים באירופה באמצעות חשמל גבוה פי 1000 מאשר באפריקה?

הכל עניין של זמינות הכלי היעיל ביותר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אתה רוצה שהכלי הזה יהיה זמין לכל דורש?  אתה משווה, למשל, את שיעןר ארועי הרצח ההמוני בארה"ב לעומת אירופה?

 

אנחנו מתרכזים כאן בבעלי הרישיון, הבעיה היא זליגה רחבה. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

חוקי הנשק בארה"ב שונים מאצלינו.

יותר קל לקבל שם רישיון לרכישת נשק. 

רישיון לנשיאת נשק הוא נפרד וניתן פחות בקלות. נקרא concealed carry permit .

החוק לא מחייב שמירת הנשק בכספת ועד כמה שאני מבין לא מחייב את בעל הנשק באחריות יותר מידי.

כתוצאה מכך הרבה אנשים רוכשים נשק ומניחים אותו בבית ללא השגחה, זה מה שהחוק מאפשר להם!

 

 

לכן, אדם לא מורשה שרוצה להשיג נשק בארה"ב צריך לפתוח את המגירה בבית כלשהו (של הוריו או בפריצה, לא משנה) ובסבירות גבוהה ימצא שם נשק לא מאובטח.

החוק בארץ שונה, לבעל הרישיון יש אחריות פלילית במקרה והנשק נעלם.

חובה על בעל הרישיון לשאת את נשק עליו או להניח אותו בכספת.

 

לגבי השירשור הזה, רצוי לפצל לדעתי את הדיון (הפוליטי?) למי ראוי לתת רישיון לשירשור אחר, ואת השירשור הזה להשאיר לדרכים החוקיות בהן ניתן לקבל רישיון בתקנות הנוכחיות.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 4 דקות, amosbmw כתב:

רישיון לנשיאת נשק הוא נפרד וניתן פחות בקלות. נקרא concealed carry permit .

 

 

תלוי בסטייט.

 

ברב המדינות אתה יכול לשאת נשק, גם באילו שדורשות אישור לנשק סמוי, כל זמן שהוא לא סמוי. יענו, שים את הקלאץ׳ על הדשבורד, והכל סבבה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)

אני לא בטוח שההשוואה לארה"ב נכונה, אלא כדאי להסתכל דווקא על שוויץ או צ'כיה.

 

החוקים שם נוקשים יותר מארה"ב אבל מקלים בהרבה לעומת ישראל, ובשתי המדינות יש תרבות נשק לא מבוטלת. תוסיף על זה שבשוויץ גם חלק גדול מאוד מהאוכלוסיה עושה שירות חובה בצבא ויוצא להם לתפעל נשק לפחות ברמה בסיסית.

 

ולמרות כמות נכבדת מאוד של נשקים פרטיים בשתיהן, לפחות לפי מה שאני מוצא אין קשר בין שיעור הרצח לכמות הנשק במדינות האלה, וההיקף באופן כללי קטן יחסית.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
פורסם
לפני 3 שעות, amosbmw כתב:

החוק לא מחייב שמירת הנשק בכספת ועד כמה שאני מבין לא מחייב את בעל הנשק באחריות יותר מידי.

זה לא מדויק.

החלק הראשון - נגיד נכון בחלק מהסטייטים.

החלק השני בוודאות לא נכון.

 

בכלליות יש פה נפנופי ידיים (לקנות נשק בוולמארט ... נו באמת) לגבי ארה״ב שלא קרובים להיות נכונים (והכללות לגבי כל ארה״ב כאילו היא מקשה אחת, היא לא).

לפני 3 שעות, falou כתב:

תלוי בסטייט.

 

ברב המדינות אתה יכול לשאת נשק, גם באילו שדורשות אישור לנשק סמוי, כל זמן שהוא לא סמוי.

לדוגמא - החלק הנכון במה שכתוב פה נגמר בנקודה שאחרי תלוי בסטייט.

https://wisevoter.com/state-rankings/constitutional-carry-states/

זו רשימה יותר נכונה.

ולא - אתה לא יכול להסתובב עם קלאץ׳׳ על הדשבורד , ואם מתייחסים לעוד דקויות - בלא מעט יש קטגוריות שלמות של נשקים שאסורים , מחסניות מוגבלות ל10 כדורים בסטייטים מסוימים , הרוב אוסרים על נשקים אוטומטים מלאים ועוד הרבה דברים.

 

נסה לדוגמא לבדוק כמה ניירת אתה צריך כדי להגיע מהחוף המזרחי למערבי עם נשק כלשהוא (או אפילו לצאת מהסטייט שלך לפעמים). במיוחד אם זה אקדח.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

זה תלוי בתרבות.

באנגליה יש המון נשקים אבל הם לא משתמשים בהם אחד נגד השני.

בגרמניה יש אוטובאן בלי הגבלת מהירות, אבל שם יש תרבות של סדר וחוק אז אין הרבה תאונות לעומת מה שהיה קורה אם זה היה בארץ.

אצלינו תיירים אמריקאים רואים חיילים בחופשה נכנסים לפאב עם נשקים אוטומטים ונופלת להם הלסת איך זה יתכן. אצלם זה מקומות לאלימות קשה, כולל נשקים. אצלינו אף אחד לא יעלה על הדעת לירות בפאב בגלל איזה ויכוח על בחורה.

בכל ארץ זה שונה.

אם לאוכלוסיה הערבית יש 400000 נשקים, צריך לאזן את זה עם יהודים חמושים אחרת יום אחד נתעורר לטבח בתוך המדינה ושוב המשטרה לא תעזור לך.

  • אהבתי 1

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם
לפני כשעה, Coro כתב:

אצלינו תיירים אמריקאים רואים חיילים בחופשה נכנסים לפאב עם נשקים אוטומטים ונופלת להם הלסת איך זה יתכן

כי:

1. נשקים אוטומטים זה משהו אחר לגמרי.

2. אף אחד לא מסתובב פה עם נשקים ארוכים ברחוב.

3. אסור לצרוך שום כמות של אלכוהול כשאתה נושא נשק (זו בפני עצמה זו עבירה מאוד חמורה)

לפני כשעה, Coro כתב:

אצלינו אף אחד לא יעלה על הדעת לירות בפאב בגלל איזה ויכוח על בחורה.

אתה יכול להיות רגוע - גם פה. המשמעות של להשתמש בנשק (לעומת לשאת נשק) היא מאוד חמורה , והחוק פה הרבה יותר ברור לגבי זה.

 

בא נזכור שארה״ב זו המדינה עם הכי הרבה נשק (בבערך כמה סדרי גודל מעל) כל מדינה אחרת בעולם.

כמה ? כדי לסבר את האוזן - יש יותר נשקים מאנשים בארה״ב (בידיים פרטיות). ויש תרבות נשק מאוד עניפה.

לכן הרבעי פרטי מידע שפה בתרד שמדברים על השוואות לארה״ב בלי קונטקסט או עם קונטקסט כ״כ חלקי על גבול המגוכחות.

If living is for learning

Then dying is forgetting

×
×
  • תוכן חדש...