Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 6 2008, גמגומים והתנעה קשה (נערך)


פוסטים מומלצים

הי כולם, חדש כאן , אשמח לעצות והמלצות .

לפני כ3 חודשים קניתי מאזדה 6 2008.

מתברר עם הזמן שדפקו אותי חזק . 

לא נכנס לענייני הבדיקה לפני קניה, היו כמה נורות אדומות אך הייתי חסר ידע ולבד .

עכשיו עלי לקחת אחריות ולשקם את הרכב שיהיה בריא . 

לרכב 150,000 ק"מ . 

כאשר קניתי אותו, היו רעידות , סלד בסרק לא יציב , צריכת דלק מופרזת , נכשל בפליטת מזהמים, שורף שמן בסלד גבוה , רעש מתכתי מסויים בסלד של 1300 בלבד, קושי מסויים בהיגוי , קושי בהתנעה קרה - גימגום וכיבוי, מצליח להניע בפעם השניה / שלישית . 

לקחתי אותו למוסך אצל בן אדם אמין , עשינו יישור קו גדול לרכב, טיפול 15,000 , החלפת צמיגים , החלפת מסנן אוויר, ניקוי מצערת , החלפת ממיר קטליטי שהתגלה כשבור , החלפת זרוע ימין, החלפת תושבת, החלפת דיסק ברקס אחורי , החלפת פלאגים . 

באתי אספתי את הרכב . הרכב הרגיש חדש, הייתי מאושר . 

כעבור שבועיים שלושה, הקושי בהתנעה חזר, והרעש המתכתי בסלד נמוך חזר . בנוסף התגלה ריח חריף של דלק בתידלוק טנק מלא ( מעולם לא מילאתי טנק מלא לפני כן . ) בדקנו את הטנק , גילינו שההברגה שלו שבורה ועשו שמה קומבינה עם הדבקה סיליקון, יש דליפה קלה מלמעלה, קיצר טנק דפוק צריך להחליף, מה שיכול אולי להוביל לכך שהמשאבת דלק פגומה , אולי . 

אתמול , לאחר הסערה שהייתה חטפתי קצר במחשב אורות ובקרת יציבות , הלכתי לחשמלאי הוא הצליח להציל את המחשב ואיפס הכל. 

מאז שהוא איפס את המחשב , כל התסמינים הוחמרו , כלומר כרגע הרכב - מתקשה מאוד התנעה, מגמגם ונכבה , מנוע שורף שמן בסלד גבוה , אין דליפות שמן חיצוניות. מנוע לא מתחמם אף פעם ואף מתקרר מצויין במהירות גבוהה , יש לציין שהגימגום הוא רק בהתנעה וחצי דקה ראשונה, לאחר. כן מתייצב, ומבחינת נהיגה , הרכב מרגיש שנוסע חלק , כאן הפער שאני לא מבין בין הבעיות שלו, לבין ההרגשה איתו במצב נסיעה, הרכב נוסע טוב ומרגיש נוח, מחזיק את הכביש טוב , נוסע בשקט בצורה חלקה כמו שרכב מנהלים אמור . 

אני אשמח לעזרה אני עובד עצות . הכיוון הבא שלי הוא החלפת טנק ומשאבת דלק ובדיקת רינגים ואטם ראש מנוע . 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שאתה מוציא סכומים שעולים על שווי הרכב, אני מציע שתחזור לחשמלאי שאיפס את המחשב, תחזור למוסך האמין ותנסה להבין אילו עלויות צפויות לך כדי להביא את הרכב למצב תקין. 

תבדוק גם מה הסיבה שקצת גשם גרם לקצר, הרי זה יחזור אם לא תטפל במה שגרם לכך. 

שווה גם לגשת למוסך נוסף לקבל עוד חוות דעת. 

תעשה שיעורי בית כוללים לגבי המצב ואז תקבל החלטה מה לעשות.

חלפים כמו טנק דלק תוכל למצוא משומש. 

 

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול הוא ענה לי - לך למוסך תבדוק. 

הסברתי את כל השתלשלות האירועים . 

כמובן שאלך למוסך להמשך עבודה. 

בנתיים, על פי כל מה שרשמתי, אני מחפש חוות דעת מכנית והכוונה מה לדעתכם יכול להיות הכיוון או הבעיה . 

תודה מראש, ותודה בכל מיקרה על הכוונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שריפת שמן בסל"ד גבוה מבשרת שחיקה מוגברת בצילינדרים, לגבי הרעש צריך לשמוע כדי לתת חו"ד.

לגבי בעיית התנעה קשה צריך לבדוק לחץ דלק + קומפרסיה במנוע משום שיש כאן תסמינים של בעיה מכאנית במנוע עצמו לכן לפני שמחליפים חלקים מסביב צריך לבצע בדיקות לתקינות המנוע ומשם להתקדם.

לגבי נזילת הדלק שום דבק או סיליקון לא יעזור בוודאי שלא בפתרון קבוע, השאלה גם מה בדיוק שבור רק התבריג הסוגר שאותו ניתן לקנות או ההברגה במיכל עצמו שכאן זה החלפת מיכל.

תיארת כאן שלל בעיות שאם היה אפשר לעזור בהתכתבות בשמחה אבל עליך לבצע בדיקות, לצלם תמונות/סרטון משהו שיהיה אפשר להתקדם איתו.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, ba323f כתב:

שריפת שמן בסל"ד גבוה מבשרת שחיקה מוגברת בצילינדרים, לגבי הרעש צריך לשמוע כדי לתת חו"ד.

לגבי בעיית התנעה קשה צריך לבדוק לחץ דלק + קומפרסיה במנוע משום שיש כאן תסמינים של בעיה מכאנית במנוע עצמו לכן לפני שמחליפים חלקים מסביב צריך לבצע בדיקות לתקינות המנוע ומשם להתקדם.

לגבי נזילת הדלק שום דבק או סיליקון לא יעזור בוודאי שלא בפתרון קבוע, השאלה גם מה בדיוק שבור רק התבריג הסוגר שאותו ניתן לקנות או ההברגה במיכל עצמו שכאן זה החלפת מיכל.

תיארת כאן שלל בעיות שאם היה אפשר לעזור בהתכתבות בשמחה אבל עליך לבצע בדיקות, לצלם תמונות/סרטון משהו שיהיה אפשר להתקדם איתו.

תודה רבה לך על התשובה המפורטת . 

המיכל נבדק, ההברגה במיכל הלכה, זה החלפת מיכל, מצאתי אחד עם משאבה מפירוק ב800₪ . מוסך מבקש על עבודה 700₪ . מחיר סביר ? 

אז לפי ההכוונה שלך אני מבין שקודם כל לבדוק תקינות מנוע . 

אציין שהרמתי את המכסה פלסטיק מעל הראש מנוע, הפעלתי ויכולתי לראות כי פלג של צלינדר מספר 1 טיפה רועד , בעוד הפלגים של הצלינדרים האחרים פיקס לא זזים . האם זה יכול לרמוז על שחיקה / בוכנה פגומה / רינגים פגומים בצלינדר מס 1 ? 

תודה על המענה , אכווין את המוסכניק לבדוק את המנוע לעומק , טנק דלק בכל אופן צריך להחליף . 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה פלאג מס' 1 רועד? אולי הוא משוחרר ולא מחוזק?

 

הכוונה שלי שקודם תבדוק את תקינות המנוע ע"י בדיקות ואם ימצא כי המנוע לא תקין וידרש החלפה/שיפוץ ותוסיף לזה את כל הבעיות מסביב שחלקן לא קשורות באופן ישיר למנוע אז יתכן ותשקול מחדש את המשך התיקון.

שלא יצא מצב שאתה מתקן כל מיני דברים מסביב ובסופו של דבר יתברר כי צריך בכלל להחליף מנוע  וזה לא הכיוון שלך.

תצטרך לעשות הערכה לכל הבעיות רק אחרי שהמנוע יבדק ביסודיות רבה. כבר אמרת שהוא צורך שמן בסל"ד גבוה פשוט תכין את עצמך.

700ש"ח עבודה להחלפת מיכל דלק מחיר סביר בהחלט, אבל שוב תמתין עם זה קודם תאבחן את המנוע.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה ש-@ba323f אמר לגבי בדיקה יסודית של המנוע, נכון מאוד.

 

מעבר לכך, ספציפית לגבי עניין החרפת התסמינים לאחר איפוס המחשב - אין לך מה לדאוג מכך. איפוס מחשב (גם אם פשוט תנתק את המצבר ותחבר אחרי כמה דקות) גורם למחשב ללמוד מחדש כל מיני ערכים, וזה לוקח זמן. כלומר, גם מנוע תקין לגמרי ללא שום בעיות - יתחיל לעבוד בסל"ד נמוך מדי/גבוה מדי אחרי התנעה קרה לאחר איפוס המחשב. זה מסתדר אחרי כמה עשרות קילומטרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.11.2023 בשעה 12:13, chrono כתב:

מה ש-@ba323f אמר לגבי בדיקה יסודית של המנוע, נכון מאוד.

 

מעבר לכך, ספציפית לגבי עניין החרפת התסמינים לאחר איפוס המחשב - אין לך מה לדאוג מכך. איפוס מחשב (גם אם פשוט תנתק את המצבר ותחבר אחרי כמה דקות) גורם למחשב ללמוד מחדש כל מיני ערכים, וזה לוקח זמן. כלומר, גם מנוע תקין לגמרי ללא שום בעיות - יתחיל לעבוד בסל"ד נמוך מדי/גבוה מדי אחרי התנעה קרה לאחר איפוס המחשב. זה מסתדר אחרי כמה עשרות קילומטרים.

תודה רבה לך . 

אכן המוסכניק שלי אמר "תוריד קצת לחץ, הרכב שלך צריך ללמוד את עצמו ולהתרגל מחדש תיסע איתו " ולא היה לי ברור לחלוטין למה מתכוון , הבהרת לי את העניין מודה לך . 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...