Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 957 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עבדתי בעסק פרטי יום אחד, כמובן ניסיון לא בחינם, הבן אדם אמר ישלם לי כסף עד היום לא שילם לי שום דבר.

 

זה חוקי לקחת עובד לניסיון ללא כסף?

ומה ניתן לעשות? במצב כזה?

פורסם

אם יש לך זמן פנוי תאיים ותפנה למשרד העבודה

אני הייתי מוותר על יום אחד כי הזמן והעצבים שזה יעלה לך יהיו כנראה הרבה יותר. 

 

 

היה לי לקוח שלא שילם 3000 שקל, ביקשתי מגיסי עם תואר במשפטים שידבר איתו כמו עורך דין ויאיים עליו בתביעה, אחרי שבועיים קיבלתי צקים וגם זה היה מחולק אבל בסוף שילם הכל. 

פורסם

בטח יש חוקים/חוקי עזר שאמורים לטפל במקרים כאלה, לא יודע כמה "שינײם" יש להם.

 

מבאס, אם הסכום משמעותי הייתי מופיע לו בבית העסק ומבקש בנימוס עד שישלם.

קרה לי פעם שעבדתי 3 ימים והחלטתי שזה לא בשבילי. גם מרח אותי שבוע שבועיים, עד שהופעתי לו יום יומיים שלושה רצוף מאיפה שהוא היה יוצא עם העובדים שלו בבוקר, בסוף הביא לי מה שהיה חייב.

בשבילי זה היה שווה, כי זה היה במרחק של 3-4 דקות נסיעה מול שלושה ימי עבודה מלאים. במיוחד בגיל 21.

תעשה את החישוב כמה שווה המאמץ מול התועלת.

פורסם

אני עבדתי שבוע, לקח לי חודשיים לקבל את הכסף כולל מכתב מעו''ד.

הפתרון היעיל היחידי שמצאתי היה לפוצץ להם את הרשתות בביקורות שליליות, אבל זה היה קל כי זאת הייתה מסעדה אז הדירוג הזה מאד חשוב לה. עבור עסק שלא פועל מול לקוחות זה בטח פחות יעיל..

פורסם

שלח לו SMS מנומס.

שאתה רודף אחרי התשלום כבר x זמן

בתי המשפט מתייחסים בחומרה להלנת שכר ואתה מבקש להסדיר את החוב מיד (הרי היום אפשר להעביר בביט וכד)

בחר להתעלם... תשקיע כמה דקות בתביעה קטנה

לפעמים זה לא הכסף, אלא העיקרון.

בתנאים מסוימים הלנת שכר מזכה בעד 20 אחוז תוספת, אל תשכח להזכיר לו ולתבוע בהתאם.

בהצלחה.

וכמו שכתבו לך, אם לעסק יש אתר או חשוף לביקורת. ציין עובדות בלבד, שעבדת שם בתאריך כזה או אחר, שכר עבודתך טרם שולם למרות פניות חוזרות ונשנות ואתה לא ממליץ לעשות עסקים עם עסק שלא משלם לעובדיו. חד ופשוט.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

משך השנים היו כמה מקרים כאלה לאשתי שעובדת עבודות נוספות זמניות.

היא חברת הסתדרות, הם פתרו את הבעיה מייד, וקבלנו אפילו יותר ממה שציפינו,

ללא כל התערבות שלנו מול המעסיק-ים.

 

זה ממש מצחיק, כאשר אנו פונים למעסיק שישלם את מה שמגיע הוא מזלזל, מלגלג, וטוען

שלא מגיע, מגיע מעט, ''תפנה לאן שאתה רוצה.....'' וכו'....

אחרי שמקבל מכתב משלם מייד כמו טאטלה.

 

אני מאד ממליץ ושמח על החברות הזו, שלצערי אנו נאלצים להעזר בה לעיתים.

  • אהבתי 1

פורסם (נערך)
לפני 8 דקות, yossy כתב:

משך השנים היו כמה מקרים כאלה לאשתי שעובדת עבודות נוספות זמניות.

היא חברת הסתדרות, הם פתרו את הבעיה מייד, וקבלנו אפילו יותר ממה שציפינו,

ללא כל התערבות שלנו מול המעסיק-ים.

 

זה ממש מצחיק, כאשר אנו פונים למעסיק שישלם את מה שמגיע הוא מזלזל, מלגלג, וטוען

שלא מגיע, מגיע מעט, ''תפנה לאן שאתה רוצה.....'' וכו'....

אחרי שמקבל מכתב משלם מייד כמו טאטלה.

 

אני מאד ממליץ ושמח על החברות הזו, שלצערי אנו נאלצים להעזר בה לעיתים.

הבעיה שמי שחבר הסתדרות זה רק לאנשים שעובדים לא מובטלים ומחפשים עבודה.

 

והסתדרות תסכים להתערב רק עם מדובר בחברות קטנות לצורך העניין ולא חברות ענק עם סוללת עורכי דין.

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
פורסם

זה לא תביעה קטנה זה בית דין לעבודה. 

אני עבדתי לפני הרבה שנים בתור שומר ביום העצמאות ולא שלמו לי. הגשתי תביעה ושלמו. 

היום אתה יכול לפתוח תביעה בנט משפט. 

אוהד

פורסם

חסר הנתון הכי חשוב מתי עבדת אצלו  ? 

 

אם זה היה בחודש אוקטובר או לפני כן, אז יש לך 3 אפשרויות :

1. להגיש תביעה לבי"ד אזורי לעבודה.  (קיים רק ב-4 ישובים בארץ).

2. להגיש תלונה למנהל הסדרה ואכיפת חוקי עבודה (אפשר במקביל לתביעה)
3. להחליט כי הסכום אינו שווה את המאמץ.

 

אלו האופציות החוקיות היחידות שקיימות (לגבי פנייה להסתדרות - בתמורה לעזרתם, דורשים כי תתחייב להיות חבר למשך תקופה מסויימת.  לכן לא התייחסתי אליהם).

כל עוד זה סכום יחסית נמוך, אני חושב כי אופציה (2) היא האופציה העדיפה.  במיוחד אם זה מעסיק שיש לו הסטוריה של תלונות אצלם - אז הוא יעדיף לשלם ולא להסתבך איתם.

https://www.gov.il/he/departments/units/regularization-and-enforcement

  • רעיון טוב! 1
פורסם

אינני יכול לערוך את תשובתי הקודמת, אז מוסיף כאן :

פנייה לבי"ד לעבודה דורשת פרוצדורה מסויימת. אפשר לעשות אותה לבד, אך יש חשיבות לביצועה במהירות, במיוחד אם אתה רוצה לקבל את הריבית הגבוהה יותר על הלנת שכר (אם לא היה שינוי, אז למיטב זכרוני מצריך סיום כל הפרוצדורה תוך 90 יום מיום הלנת השכר).

מאידך, תלונה למנהל הסדרה זה משהו בסגנון של שגר ושכח (מצריך פגישה עם חוקר לשם קבלת עדות. את השאר הם עושים).  לרוב זאת האופציה בה תקבל את הכסף הכי מהר.

בכל מקרה, קח בחשבון כי לאור המצב הבטחוני הנוכחי, יש מגבלה מסויימת על פעילות גופי הממשלה כתלות במיקומם.

 

פורסם

רק הערה - אם העבודה היתה באוקטובר הרי שהיום האחרון לתשלום היה אתמול, אם עבר בהעברה בנקאית יראה אותה בחשבון רק מחר או מחרתיים.

 

פות"ש - על הסכם עבודה חתמת? יש לך איזה אסמכתא לכך שעבדת, ויום מלא?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 11 שעות, Liquidator כתב:

הבעיה שמי שחבר הסתדרות זה רק לאנשים שעובדים לא מובטלים ומחפשים עבודה.

 

והסתדרות תסכים להתערב רק עם מדובר בחברות קטנות לצורך העניין ולא חברות ענק עם סוללת עורכי דין.

היה לי הרבה יותר נוח להבין אם היית שם נקודה או פסיק עם כל הטרחה.

 

אני כרגע אדם עובד אבל תקופה ארוכה (כמה שנים) לא עבדתי בשל פציעה,  וכן הייתי חבר הסתדרות, כתבתי שאשתי עבדה עבודות קטנות נוספות אחרי העבודה.

 

את המשפט השני לא הבנתי בכלל, מאיין הבאת את ההנחה הזו, ההסתדרות נותנת יעוץ והגנה משפטית,

כעיקרון, חיפשת פתרון ליום אחד שלא שולם, אינני דובר ההסתדרות וגם חוזר שלא מבין את המשפט השני והרלוונטיות שלו.

 

שבוע מבורך שיהי.

 

עריכה אחרונה על ידי yossy

פורסם (נערך)

הכסף עד כה לא שולם אחכה עוד קצת ואשלח לו תזכורת מה עם הכסף, אם הוא לא ישלם, אני כבר אפעל משפטית נגדו, והוא יהיה חייב לשלם על הלנת שכר על כל יום שלא שילם.

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
פורסם
לפני 22 שעות, Liquidator כתב:

הכסף עד כה לא שולם אחכה עוד קצת ואשלח לו תזכורת מה עם הכסף, אם הוא לא ישלם, אני כבר אפעל משפטית נגדו, והוא יהיה חייב לשלם על הלנת שכר על כל יום שלא שילם.

אחרי שרשמתי לו כמה פעמים מה עם הכסף שילם לי אך שילם לי חצי מהסכום ולא סכום מלא.

 

המשפט הנפוץ זה "היית החפיפה לכן משלם לך לפי מינימום" שהיה אמור לשלם לי פי 2 לפי מה שאמר בהתחלה.

פורסם (נערך)
מעסיק מחויב לשלם לעובד שכר עבור כל תקופת עבודה
 
התלמדות, הכשרה מקצועית והמתנה במקום העבודה נחשבים כתקופת עבודה ומחוייבים בתשלום, הן במקרה שהעובד התקבל לעבודה בתום ההתלמדות והן במקרה שהוחלט לא להעסיקו
 
נגד מעסיק שמפר את הזכות ניתן להגיש תביעה משפטית בבית הדין האזורי לעבודה, וכן להגיש תלונה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה
 
שלח לו את זה בתגובה!
עריכה אחרונה על ידי סולל הדרך
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
×
×
  • תוכן חדש...