Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופנועים בכביש - חיובי או שלילי?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 997 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעתיים, Arik TG כתב:

שאלה שמטרידה אותי כבר זמן-

השליחים על הקטנוע עושים כמעט כל עבירת תנועה אפשרית, אבל לא עוברים צומת באדום (חצי צומת כן).

למה?

שאלתי אחד מהם פעם ברמזור והוא רק צחק.

העונש הוא רק צד אחר בסיפור.

מבחינה פרקטית זה פשוט מסוכן פי כמה מזגזוג / חוסר איתות / מעבר על מדרכות וכיו"ב. רכב מקרי ב-40 קמ"ש שנתקע בך ב-90 מעלות זה פשוט קרוב מדי למוות ודאי.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני רוכב בעיקר בשטח, לפעמים נאלץ לנסוע בכביש לשטח הקרוב. 

 

בתור רוכב איטי לא פעם דחקו אותי מהנתיב, התקרבו יותר מדי ברמזור ועוד ועוד ולכן אני יכול להבין למה רוכבים משתדלים להיות יותר מהירים מהתנועה שבסביבתם, אולי 40 קמ"ש זה יותר מדי אבל 15-20 קמ"ש די מחייב. 

 

רוכב גרוע הוא גם נהג גרוע וההפך. 

להכליל את כולם זה לא נכון. 

 

 

פורסם (נערך)
לפני 13 שעות, Arik TG כתב:

שאלה שמטרידה אותי כבר זמן-

השליחים על הקטנוע עושים כמעט כל עבירת תנועה אפשרית, אבל לא עוברים צומת באדום (חצי צומת כן).

למה?

שאלתי אחד מהם פעם ברמזור והוא רק צחק.

שני דברים אתה צריך לדעת על השליחים המטומטמים האלה.
1. אם הם עובדים בתור שכירים אצל מעסיק אז הוא משלם עליהם ביטוח יקר בהרבה. במילים אחרות יש הבדל משמעותי מעוד של כמה אלפי שקלים בין רוכב על דו גלגלי שנוסע לעיסוקו הפרטי לבין ביטוח של רוכב שעובד בתור שליח.
ישנם לא מעט שליחים "גאונים" שמשקרים לחברות הביטוח ואומרים שהקטנוע משמש לעיסוק פרטי ולא למשלוחים ולכן בזה שהם חושבים שהם מרמים ומקבלים ביטוח זול הם מבצעים הונאת ביטוח. אם חס וחלילה תהיה תאונה ואין להם את הביטוח המתאים הם יקבלו "נקניק" ענק ואז הם לא ממש יצחקו. שלא נדבר על שליח "גאון" שבכלל אין לו ביטוח. הוא עלול לקלל את היום שהוא נולד במקרה של תאונה חלילה. 
2. אם מדובר ברוכב או מעסיק שרוכב על דו גלגלי בלי ביטוח בכלל או בלי ביטוח מתאים יהיו לזה השלכות קשות מאוד בשעת תאונה.
לפיכך במקום אותו שליח לא הייתי צוחק בכלל.

 

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex
  • אהבתי 1

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
לפני 7 שעות, Cerebral Cortex כתב:

שני דברים אתה צריך לדעת על השליחים המטומטמים האלה.
1. אם הם עובדים בתור שכירים אצל מעסיק אז הוא משלם עליהם ביטוח יקר בהרבה. במילים אחרות יש הבדל משמעותי מעוד של כמה אלפי שקלים בין רוכב על דו גלגלי שנוסע לעיסוקו הפרטי לבין ביטוח של רוכב שעובד בתור שליח.
ישנם לא מעט שליחים "גאונים" שמשקרים לחברות הביטוח ואומרים שהקטנוע משמש לעיסוק פרטי ולא למשלוחים ולכן בזה שהם חושבים שהם מרמים ומקבלים ביטוח זול הם מבצעים הונאת ביטוח. אם חס וחלילה תהיה תאונה ואין להם את הביטוח המתאים הם יקבלו "נקניק" ענק ואז הם לא ממש יצחקו. שלא נדבר על שליח "גאון" שבכלל אין לו ביטוח. הוא עלול לקלל את היום שהוא נולד במקרה של תאונה חלילה. 
2. אם מדובר ברוכב או מעסיק שרוכב על דו גלגלי בלי ביטוח בכלל או בלי ביטוח מתאים יהיו לזה השלכות קשות מאוד בשעת תאונה.
לפיכך במקום אותו שליח לא הייתי צוחק בכלל.

 

מה באמת קורה בפועל אחרי שאופנוען )או נהג מכונית) בלי ביטוח חובה חס וחליחה נפגע משמעותית ומנתחים אותו כמה פעמים ושוכב בבית חולים ובשיקום כמה חודשים וזה חשבון של מאות אלפי שקלים ויכול גם לעבור את המיליון, הוא יחטוף תביעה מבתי החולים לשלם את כל הסכום בלי קרנית בלי בגצ ובלי בצלם ?

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

פורסם

שני רופאים בהפסקה בקפיטריה:

- אני מחלק את רוכבי הדו"ג לשניים, אלו שהיו אצלי, ואלו שיהיו אצלי..

- מה פתאום! לא אתה מחלק אותם לשניים, הכביש הוא שעושה זאת.

  • מצחיק 2
  • מבאס 1
פורסם

הנושא המרכזי שרוב רוכבי הדו"ג 90%,

נוסעים כמו מטורפים, ומוצאים שם רע על ה10% הנותרים, שיוצאים בגפם להגן על הרוכבים כולם,

בסוף רוב הרוכבים זה שליחים למינהם, או ילדים בגיל ה20 +,

ולכן זה התוצאה,

רוב המבוגרים שיודעים שסטטיסטית להקלע לתאונת אופנע זה יותר גבוה מלהקלע לתאונה עם רכב,

וסטטיסטית תאונת אופנוע תגמר יותר רע,

לכן הם מעדיפים להדיר את רגליהם מהכלי הזה.

  • רעיון גרוע 1
  • מצחיק 1
אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
פורסם
לפני 50 דקות, WE988244 כתב:

הנושא המרכזי שרוב רוכבי הדו"ג 90%,

נוסעים כמו מטורפים, ומוצאים שם רע על ה10% הנותרים, שיוצאים בגפם להגן על הרוכבים כולם,

בסוף רוב הרוכבים זה שליחים למינהם, או ילדים בגיל ה20 +,

ולכן זה התוצאה,

רוב המבוגרים שיודעים שסטטיסטית להקלע לתאונת אופנע זה יותר גבוה מלהקלע לתאונה עם רכב,

וסטטיסטית תאונת אופנוע תגמר יותר רע,

לכן הם מעדיפים להדיר את רגליהם מהכלי הזה.

נכון שהסיכון גבוה יותר. ידוע ומוכר.

כל שאר מה שכתבת זה דעה קדומה ולא מבוססת בסטטיסטיקה אמיתית.

(ואני בכלל לא בטוח שיש כזו).

 

חלק מהמאבק בתעריפי ביטוח החובה  לדו"ג ב-2010

היה דרישה ממשרד התחבורה והמדינה להכיר בתחום הדו"ג ולהסדיר אותו.

מלימוד רכיבה ברמה ראויה, דרך הפחתת מיסוי על ציוד מגן, וחינוך מגיל צעיר לרכיבה נכונה,

חשיבות הקורסים לרכיבה מתקדמת וסיבסוד שלהם, ועוד ועוד...

 

מה שקיבלנו זה הנחה בביטוח תמורת השתתפות עצמית, ו... זהו בערך.

מנגד המדינה עצמה עין מתופעת הכלים החשמליים שרובם הגדול לא עומד בתקנות,

ועל ההשפעה של ההפקרות הזו על הדור הבא של רוכבים ונהגים.

את התוצאה רואים על הכבישים יום יום.

פורסם
לפני 9 שעות, WE988244 כתב:

הנושא המרכזי שרוב רוכבי הדו"ג 90%,

נוסעים כמו מטורפים, ומוצאים שם רע על ה10% הנותרים, שיוצאים בגפם להגן על הרוכבים כולם,

בסוף רוב הרוכבים זה שליחים למינהם, או ילדים בגיל ה20 +,

ולכן זה התוצאה,

רוב המבוגרים שיודעים שסטטיסטית להקלע לתאונת אופנע זה יותר גבוה מלהקלע לתאונה עם רכב,

וסטטיסטית תאונת אופנוע תגמר יותר רע,

לכן הם מעדיפים להדיר את רגליהם מהכלי הזה.

ריבוי השליחים נוצר אחרי הקורונה - בגלל חברות כמו wolt ודומיה.

רוב הרוכבים לא עובד במשלוחים.

 

הרוכבים ה"מטורפים" הם ברובם ילדים בגיל ה 20, דווקא הרוב הוא זה שרוכב בצורה רגועה.

התאונות ברובן נגרמות בגלל משתמשי רכב שלא מודעים לרוכב ולא יודעים לצפות מראש במצבים מסוכנים.

 

כל רוכב שמדיר רגליו מהכלי מאריך לך את הזמן בפקק.

 

 

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

לא חוסר מודעות אלא קושי אובייקטיבי.

 

נתחיל.במימדי הרכב - זה יתרון הדו״ג, אבל גם חסרונו. יותר קשה לראות אותו, ומצד שני הרוכבים מנצלים זאת לתמרונים ומגיחים מאחורי רכבים אחרים למקומות לא צפויים. נהגי האופנועים הכבדים עושים זאת במהירויות גבוהה מאוד, נהגי הקטנועים בעיר בין מכוניות, ממדרכות ואיי תנועה וסתם נגד כיוון התנועה. לקטנועים בעיה נוספת - בכבישים הבינעירוניים הם איטיים, ולמשל קטנוע שנוסע 70 קמ״ש בכביש מהיר, גם אם מקפיד על מיקום נכון בנתיב, חשוף - שלא באשמתו - לפגיעה על ידי נהג מכונית שנוהג גם הוא לפי הכללים ומתקשה להבחין בו.

 

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 13 שעות, harhanegev כתב:

מה באמת קורה בפועל אחרי שאופנוען )או נהג מכונית) בלי ביטוח חובה חס וחליחה נפגע משמעותית ומנתחים אותו כמה פעמים ושוכב בבית חולים ובשיקום כמה חודשים וזה חשבון של מאות אלפי שקלים ויכול גם לעבור את המיליון, הוא יחטוף תביעה מבתי החולים לשלם את כל הסכום בלי קרנית בלי בגצ ובלי בצלם ?

האמת? אני לא ממש בטוח מי משלם על הניתוחים. אבל דבר אחד בטוח, ללא ביטוח לאחר התאונה במידה והנפגע איבד את כושר העבודה הוא ייקבל אך ורק קיצבת נכות מהביטוח הלאומי ומזה הוא יצטרך להתקיים.

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
לפני 12 דקות, Cerebral Cortex כתב:

האמת? אני לא ממש בטוח מי משלם על הניתוחים.

קרנית משלמת כיסוי מלא לנזקי גוף ושיקום,

ואח"כ תובעת את הבלתי-מבוטח על סכומים שיכולים להגיע למאות אלפים ולמעלה מזה.

אם היו בלתי-מבוטחים נוספים שנפגעו, כגון הולכי רגל, רוכב אופניים/קורקינט וכו' -

גם את נזקיהם תשלם קרנית במלואם ותתבע בהמשך את הרוכב/נהג הבלתי-מבוטח.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 3 דקות, BoazB11 כתב:

קרנית משלמת כיסוי מלא לנזקי גוף ושיקום,

ואח"כ תובעת את הבלתי-מבוטח על סכומים שיכולים להגיע למאות אלפים ולמעלה מזה.

אם היו בלתי-מבוטחים נוספים שנפגעו, כגון הולכי רגל, רוכב אופניים/קורקינט וכו' -

גם את נזקיהם תשלם קרנית במלואם ותתבע בהמשך את הרוכב/נהג הבלתי-מבוטח.

ואם מדובר ברוכב אופנוע שהיה לבד, נפגע בתאונה וצריך לעבור ניתוחים והליכים רפואיים?

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

חייב לציין שעם היונדאי אלנטרה החדשות שמציפות את הכבישים 2021-2023 עם המראות האמריקאיות יש שדה ראיית מת.

מראות בתקינה אמריקאית. המחוקק הישראלי אישר. בארהב אף רוכב אופנוע לא רוכב ככה.

וזה לא עוזר הרבה לשחק עם המראה. זה רק משנה את מיקום השטח המת.

מציע לכל רוכבי האופנועים לא לחשוב שמישהו רואה אתכם. אחרת אתם תמותו. לא צוחק.

 

 

לדעתי קרנית משלמת על כולם. כולל אשמים ואז תובעת את מי שצריך.

בזכות קרנית למשל, בתי חולים מטפלים ולא מתחילים לבדוק אם יש כיסוי רפואי.

גרעונות של קרנית משולמים עי נדמה לי המדינה וחברות הביטוח ביחד.

עברייני הרישוי זה אופנועים, שעושים לרוב ביטוח חובה לשבוע ואז עושים טסט וזה במקרה הטוב. במקרה הרע אין אפילו טסט.

וחברים מהמגזרים, בעיקר מי שמסתובב בתוך עיר ומפזר שם ילדים.

אני חייב לציין שזה שאין יותר מדבקה זה לא טוב, גם בארהב יש מדבקה ששמים על המספר רישוי. זה עוזר לזהות כלי רכב ללא רישוי בלי לבדוק במאגרי מידע.

פורסם (נערך)
לפני 45 דקות, Cerebral Cortex כתב:

ואם מדובר ברוכב אופנוע שהיה לבד, נפגע בתאונה וצריך לעבור ניתוחים והליכים רפואיים?

קרנית מכסה במאה אחוז את כל ההוצאות הרפואיות כולל שיקום ואח"כ תובעת.

 

לפני 26 דקות, KipodYam כתב:

גרעונות של קרנית משולמים עי נדמה לי המדינה וחברות הביטוח ביחד.

למיטב ידיעתי המדינה לא משתתפת.

בכל פוליסת ביטוח חובה יש סעיף של קרנית ממנו משולמים הפסדי קרנית

כי לא על הנתבעים אכן משלמים בסוף מחוסר יכולת וכדו'.

בשנה בה יש גרעון בקרנית - הוא מכוסה מהסעיף הזה ואז מתייקרים קצת כל ביטוחי החובה.

 

בהקשר הזה צריך לזכור שלביטוח החובה בישראל יש בסיס סוציאלי -

כלומר שכל מי שנפגע מרכב מטופל מא' ועד ת', ללא קשר לאשמה או לקיום או תקפות הפוליסה.

בפועל - עלויות הבלתי-מבוטחים נופלות על המבוטחים.

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
פורסם

אתה צודק והיתה שנה שקרנית סיימה חיובית ואז הביטוחי חובה ירדו.

כי בניגוד לבית חולים בארהב או חברת ביטוח אמריקאית, פה לא באמת רודפים אחרי אוכלסית מעוטת יכולת. מצד שני, רודפים פה אחרי מי שמשלם עליהם את החשבונות.


×
×
  • תוכן חדש...