Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופנועים בכביש - חיובי או שלילי?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 993 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

 מדיון שהתחיל על עלויות ביטוח יקרות לאופנועים.

 

לפני שעתיים, Cerebral Cortex כתב:

כל רוכב אופנוע מוריד לפחות 2 מכוניות מהכביש.

איך?

 

ציטוט

האינטרס שלך בתור נהג מכונית היא שיהיו כמה שפחות מכוניות. אז למה לא לעודד רוכבים?

ספציפית לגבי אופנועי ספורט, מבחינתי האינטרס הוא שלא יהיו בכלל כאלה בכבישים.

אולי אשמים אחוז קטן מהרוכבים, אבל במצב הנוכחי הרושם שלי הוא שבהסתכלות על כלל האוכלוסיה (כולל הלא רוכבים), הנזק עולה על התועלת, אם יש כזו.

 

מעבר לאופן הנהיגה הפרוע שמתעלם מחוקי תנועה, יש גם את הבעיה ההולכת ומחמירה של עשיית רעש, בכוונה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי elera
  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

איזה נפח תופס אופנוע על הכביש לעומת רכב? יש רוכבים דפוקים, אני לא מכחיש. אני לא יודע מאיפה הם שואבים את האומץ או הטימטום שלהם להתנהג ככה על הכביש. יחד עם זאת יש הרבה מאוד מטורפים על הכביש שנוהגים במכוניות, משאיות, אוטובוסים ומכוניות פרטיות. לתייג את רוכבי הדו גלגלי בתור סכנה הראשונה לציבור זה לא נכון כי עדיין היה ותמיד יהיו פחות מטורפים על דו גלגלי מאשר מטורפים על הכביש בכל כלי רכב אחר.

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 3

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם (נערך)

תופס פחות נפח על הכביש, אבל מוריד מקסימום מכונית אחת - של הרוכב. לא?

אולי פחות מאחת בממוצע, כי אי אפשר יותר משני רוכבים על אופנוע, וגם שניים לא תמיד ישים. גם אי אפשר לקחת יותר מדי משא. ויש שיקולי מזג אוויר.

 

אחוז גבוה יותר מרוכבי האופנועים (וספציפית ספורט) הם מופרעים, ביחס למכוניות רגילות.

במכוניות ספורט אחוז המופרעים גבוה יותר ממכוניות רגילות, אבל כנראה קל יותר לאכוף נגדן. הן גם פחות נפוצות בגלל המחיר.

עריכה אחרונה על ידי elera
  • אהבתי 1
פורסם

אני ישם את השנקל שלי בנושא,

א. תאונת קלה ברכב תגמר ס"ה בשריטות או מכות פח, תאונת אופנוע תגמר בבית חולים,

     תאונה יותר קשה באופנוע תגמור שזק"א ברכב הרבה פחות גרוע,

     סטטיסטית כמות התאונות גבוהה באופנוע מרכב עקב היציבות שלו, +הסיכון המוגבר בתאונה,

ב. כל נהג כשהוא ממהר והוא מרגיש בטוח על הכביש הוא לוקח את הכלי שלו לקצה, הבעיה באופנוע שהלקיחה לקצה מסתימת בצרות צרורות,

ג. מספיק כביש רטוב וחוסר שליטה איכותית של הרוכב ואתה מוצא את עצמך מרוח על השול,

 

לכן מה שקורה שבפועל רוב הרוכבים באופנוע עוברים תאונה או שנים בחיים, והעלות של זה גבוהה מאוד למשק, נכון שמבחינת שטח כביש הם מורידים לנו רכבים ומפנים מקום, אך ביחס הם תופסים יותר מקום בבית חולים, ולכן לדעתי רק בנאדם בעל שליטה עצמית מוגברת שיכול לעצור את עצמו מלגנוב את הכביש, מלבצע עקיפות מסוכנות, ולבצע נהיגה עדינה ומחושבת טוב שישב על הכביש, אחרים שיעשו טובה לעמ=צמם ולאנושות ולא יסעו על הכלי המסוכן הזה,

 

לא שווה לחסוך היום 5 דקות ואח"כ לשבת 5 שנים בבית חולים בשיקום.

  • אהבתי 3
אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
פורסם (נערך)
לפני 9 דקות, WE988244 כתב:

אני ישם את השנקל שלי בנושא,

א. תאונת קלה ברכב תגמר ס"ה בשריטות או מכות פח, תאונת אופנוע תגמר בבית חולים,

     תאונה יותר קשה באופנוע תגמור שזק"א ברכב הרבה פחות גרוע,

     סטטיסטית כמות התאונות גבוהה באופנוע מרכב עקב היציבות שלו, +הסיכון המוגבר בתאונה,

ב. כל נהג כשהוא ממהר והוא מרגיש בטוח על הכביש הוא לוקח את הכלי שלו לקצה, הבעיה באופנוע שהלקיחה לקצה מסתימת בצרות צרורות,

ג. מספיק כביש רטוב וחוסר שליטה איכותית של הרוכב ואתה מוצא את עצמך מרוח על השול,

 

לכן מה שקורה שבפועל רוב הרוכבים באופנוע עוברים תאונה או שנים בחיים, והעלות של זה גבוהה מאוד למשק, נכון שמבחינת שטח כביש הם מורידים לנו רכבים ומפנים מקום, אך ביחס הם תופסים יותר מקום בבית חולים, ולכן לדעתי רק בנאדם בעל שליטה עצמית מוגברת שיכול לעצור את עצמו מלגנוב את הכביש, מלבצע עקיפות מסוכנות, ולבצע נהיגה עדינה ומחושבת טוב שישב על הכביש, אחרים שיעשו טובה לעמ=צמם ולאנושות ולא יסעו על הכלי המסוכן הזה,

 

לא שווה לחסוך היום 5 דקות ואח"כ לשבת 5 שנים בבית חולים בשיקום.

מה לגבי כל האחים שנוהגים ברכב תוך כדי שהם משחקים בטלפון או עושים כל דבר אחר?  לכל מטבע יש שני צדדים. במקרה אני גם נהג רכב וגם אופנוען. אני רואה את החולי של שני המגזרים. אף אחד מהם לא חף מפשע. אבל החטא היותר גדול בלהיות נהג רכב שגורם לתאונה עם אופנוע היא שבניגוד לתאונה בין שני רכבים, רוכב דו גלגלי משלם את המחיר הכי ייקר גם כשהוא חף מפשע. ולכן זה חטא כפול ומכופל להיות נהג מכונית שגורם לתאונה עם אופנוע כאשר הרוכב לא אשם. נהגים משחקים בטלפון, שמים אוזניות, מוזיקה בפול ווליום עם חלונות סגורים, עוקפים בלי לאותת ובלי להסתכל במראות. אל תציג את נהגי המכוניות כקדושים מעונים כי הם רחוקים מלהיות קדושים.

 

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex
  • אהבתי 7

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם (נערך)

אלו שנוהגים ברכב תוך כדי שהם משחקים בטלפון עדיין מוגנים יותר מרוכב אופנוע, ולכן ההוצאות הרפואיות עליהם יהיו כנראה נמוכות יותר.

שוב, הרוכב "אשם" במקרה שלך כי הוא בוחר להמר על הבריאות שלו.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 8 דקות, Cerebral Cortex כתב:

מה לגבי כל האחים שנוהגים ברכב תוך כדי שהם משחקים בטלפון או עושים כל דבר אחר?  לכל מטבע יש שני צדדים. במקרה אני גם נהג רכב וגם אופנוען. אני רואה את החולי של שני המגזרים. אף אחד מהם לא חף מפשע. אבל החטא היותר גדול בלהיות נהג רכב שגורם לתאונה עם אופנוע היא שבניגוד לתאונה בין שני רכבים, רוכב דו גלגלי משלם את המחיר הכי ייקר גם כשהוא חף מפשע. ולכן זה חטא כפול ומכופל להיות נהג מכונית שגורם לתאונה עם אופנוע כאשר הרוכב לא אשם. נהגים משחקים בטלפון, שמים אוזניות, מוזיקה בפול ווליום עם חלונות סגורים, עוקפים בלי לאותת ובלי להסתכל במראות. אל תציג את נהגי המכוניות כקדושים מעונים כי הם רחוקים מלהיות קדושים.

תאמין לי שאתה צודק, יש נהגים שאמן שלא היה יכולים לגעת בהגה כל החיים,

אבל אתה משווה הסחת דעת רגעית של נהג רכב, לבין הסחת דעת רגעית של נהג אופנוע,

נהג רכב שנוגע בטלפון יגמור בגדר ממול עם מכות פח, רוכב אופנוע שיגע בטלפון יגמור במקרה הטוב בטיפול נמרץ,

אז נכון שלא כל הנהגי אופנועים חולרות, אבל צערי מחמת הסיכון הגבוהה שבדבר רוב האנשים השפוים לא נוגעים בכלי הזה כי אכפת להם מהחיים שלהם, כמו שאתה בעצמך הסברת שמספיק נהג רכב חמור בשביל לשלוח רוכב אופנוע לשיקום ארוך,

ולכן מה שנשאר על הכלי האלו זה המון צעירים שעושים מה בא להם וגורמים לריאקציה הכי גבוהה מהכלי הזה.

  • אהבתי 1
אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
פורסם

דוגרי? 99% מרוכבח הדו"ג מוציאים של רע לכל השאר. אלה הרוכבים שנעמדים ברמזור על מעבר החציה עם לוחית זיהוי מקופלת, מזגזגים בין הרכבים, רוכבים על מדרכות ומעברי חציה. רק אתמול @EliC25העלה סרטון של וולטר שחוצה על החרטום שלו ועל מעבר חציה ואז עולה על מדרכה (ששניה קודם עלה עליה הולך קגל). או, סרטון שמצאתי אתמול במצלמה שלי - רוכב אופנוע שעוקף שיירה משמאל ל-803 כשהגלגל הקדמי שחו בגובה 1.5 מ"באוויר.

 

אין עניין של "חיובי או שלילי" אלא של תרבות נהיגה שלילית של חוסר התחשבות וסיכון מכוון של עוברי הדרך, שבולטת במיוחד אצל רוגבי הדו"ג.

  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 12 דקות, sperial כתב:

דוגרי

דו"גרי היה מגזין מוטורי שייסד טל שביט ז"ל.

טל נהרג בצומת מורשה כשנהג רכב "נורמטיבי" נסע משום מה לרוחב הכביש

ולא השאיר לו שום סיכוי.

טל ועוד רבים וטובים כמוהו ממש לא נכנסים להכללות האלה ואחרות שהוזכרו כאן ולא רק.

לפני 17 דקות, sperial כתב:

תרבות נהיגה שלילית של חוסר התחשבות וסיכון מכוון של עוברי הדרך, שבולטת במיוחד אצל רוכבי הדו"ג.

המשפט האחרון מיותר.

תרבות הנהיגה מעידה על ההתבהמות וההתקרנפות שפושות בחברה הישראלית כולה.

להשליך את זה בעיקר על רוכבי האופנועים זה כמו להאשים את מבקשי המקלט מאפריקה בכל החוליים של דרום ת"א.

הם שחורים ולכן בולטים, ורוכבי הדו"ג בולטים גם הם - לכן נוצר הרושם ש(כמעט) כולם כאלה, ולא כך.

 

צריך להבדיל גם בין שליחי הכרך הרכובים לבין רוכבים מהשורה.

השליחים האלה ברובם בוגרי אופניים חשמליים,

ואת חוסר התרבות שלהם הם רכשו על אותם כלים לא מפוקחים,

והמחדל הזה די מקביל למחדלים גדולים אחרים של המדינה שמצידה מתעלמת ומתנערת מאחריות ופעולה.

  • אהבתי 5
פורסם
לפני 43 דקות, WE988244 כתב:

רוב האנשים השפוים לא נוגעים בכלי הזה כי אכפת להם מהחיים שלהם,

אני רוכב כי רק ככה אני באמת חי, אז ברירת המחדל היא שאני לא שפוי...

 

כדאי להיכנס לפרופורציות לפני שמפריחים סיסמאות מופרכות.

 

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

מאמר שפרסמתי לפני כמעט שנתיים, נותר רלוונטי לחלוטין, רק שמאז נהרגו יותר מ- 100 רוכבים. 

 

https://car-pad.co.il/טיפים-ומחשבות/dugriders/

 

 

  • אהבתי 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

סורי. כשבכבישים הבינעירוניים הם נוהגים במהירויות יחסותיות אין שום סיכוי לראות אותם בזמן, בודאי אם יש איזה עיקול, אפילו מתון או, אפילו, איזה רכב טיפה יותר גדול.

 

ומי שנוהג ללא לוחית רישוי (או עם לוחית מקופלת כמעט אופקית), ואני נתקל בלא מעט כאלה, לא עושה זאת בגלל האווירודינמיקה, אלא כדי שיהיה בלתי אפשרי לזהות אותו.

 

עם כל הכבוד, קודם כל שהאופנוענים ידאגו לעצמם. הם מספרים לנו שיש להם מודעות סביבתית גבוהה, מה שלא אפשרי בצורת הנהיגה שלהם. מהירויות גבוהות בהרבה מהחוקיות (ששוללות מהם שדה ראיה מספק), עקיפות לא צפויות מימין, lane splitting במהירויות של כביש מהיר - כל אלה מסכנים קודם כל אותם. אחר כך תבואו בתלונות לנהגי סוגי הרכב האחרים, שכמובן גם הם זקוקים ללא מעט חינוך - אבל להתחיל בכך שנהגי הדו״ג ידאגו לחיים שלהם.

  • אהבתי 3
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

מסכים איתך כמעט במאה אחוז.

הבעייה היא בהכללות.

אי אפשר לשים את כל הרוכבים בקלחת אחת בדיוק כפי שאי אפשר להכליל את כל הנהגים.

גם בין הרוכבים יש אסכולות ותפיסות שונות, ו"עמים" שונים: קטנועים, אופנועים, כביש, שטח, שליחים וכו'.

וגם בתוך אותן קטגוריות יש ים ויכוחים מה נכון ומה פחות.

עולם שלם ומגוון לא פחות מעולם הרכב ה-4 גלגלי. אולי אפילו יותר.

 

לפני 35 דקות, sperial כתב:

 להתחיל בכך שנהגי הדו״ג ידאגו לחיים שלהם

אחד המונחים השגורים בקהילה הוא: ...Darwin Rules

לא כולנו חוליגנים שרוכבים על מדרכות ומעברי חצייה ומפחידים נהגים והולכי רגל וכלב עם אגזוז פתוח וסל"ד בשמיים.

וגם בתוך ה'נורמטיביים' יש לא מעט חילוקי דעות.

אם מעניין אותך קצת 'להציץ פנימה' -

אני מצרף קישור למאמר קצר שכתבתי בתגובה לרוכב ותיק שטען כי הפחד הוא מלווה הכרחי ברכיבה:

https://www.doogigim.co.il/no-fear/

 

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
פורסם
לפני 12 דקות, BoazB11 כתב:

 

ציטוטים שאולי רלוונטיים לדיון...

 

ציטוט

מקפיד על להיות מהיר יותר מהתנועה
כל עקיפה היא סיכול ממוקד
כמעט תמיד מול הרווח שבין הרכבים – הרווח ביניהם הוא הרווח שלי

 


×
×
  • תוכן חדש...