Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 6 vs טסלה מודל 3


Jerusalem100
שימו לב! השרשור הזה בן 353 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא רואה סיבה שהם יפסידו את המכנסיים, זו כבר חברה מבוססת ויציבה, אבל הם בהחלט חייבים עוד דגמים כי התחרות רק מתחזקת ובלי עוד דמים בעוד סגמנטים זה פשוט אומר הפסד מכירות. לא סתם שמאסק רמז לאחרונה על שני דגמים חדשים, למרות שבקצב של טסלה אי אפשר לדעת אם זה מחר או עוד 5 שנים.

 

מה שכן, כל נושא הנהיגה האוטונומית כבר הפך לעקב אכילס של החברה, אם לא תהיה להם פריצת דרך בקרוב, שנה שנתיים, אני נוטה להאמין שזה ישפיע משמעותית על החברה (המנייה שלה). מצד אחד הגישה של מאסק הגיונית, כלומר לייצר מערכת בטוחה יותר מנהג אנושי, מצד שני לא יודע עד כמה הרגולטור והצרכנים מוכנים לרובוט שפה ושם יבצע טעות שיכולה להוביל לטרגדיה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 17.5.2023 בשעה 21:51, איצו כתב:

אמנם השניים לא מבינים במבחני רכב אבל מסתבר שלפחות אחד מהם, זה שמפגין התלהבות יתר מהרכב, מבין טוב טוב טוב בכלכלת בית.

 

החידה השבועית לילד:

אדם המתחזה לעיתונאי רכב מתחבא בתוך הפרסומת לחברת רכב, עיזרו למתחזה למצוא את מותג הרכב שמשלם הכי יפה:

 

ביצת הרכב הישראלית במלא המסריחות והצחנה האפשרית. 

 

חבל, שביקורות לגיטימיות של כתבי רכב טובים כמו קינן ואחרים מתערבבות עם החלטורה של האחרים. חשוב לזכור, אנחנו חיים בביצה קטנה ויש כאלה שמעדיפים להתלכלך, כדאי ומומלץ להתייחס לחוות דעת בביקורתיות. זה נכון גם למבקרי תרבות וכד'.

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלכת די רחוק, 

 

רק מספיק לראות את הסיכום שנמצא ממש בהתחלה, של המבחן של וואלה רכב :

image.png.a0e56b5795c73dc965a794041400b417.png

 

בלי קשר למבחן עצמו, מצידי שאיוניק 6 היא רכב טוב בהרבה מהטסלה 3, תגידו, מה אנחנו מפגרים? מה זה הנסיון הזה להראות שטסלה ואיוניק 6 עולות אותו דבר? 

 

רק על זה אני מבין שהביקורות רכב בישראל הם מוטות לחלוטין. 

 

לא יודע מי אחראי לזה,  מי שעושה את הסקירה, העורך, בעלי האתר ? מי יודע. אני רק יודע שזה רקוב מאוד. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.5.2023 בשעה 11:31, סתם קונה כתב:

הכל שאלה של מה אתה מחפש ,רכב אשר בעוד כמה שנים ייתכן ותיכנס בו טכנולוגיה חדשה באמצעות עדכון תוכנה ושוויו יקפוץ/יישמר לכל הפחות וחווית מנוע ונסיעה הכי כיפית שקיימת בעיניי  אך אם תצטרך מוסך לחלקים זה ייצור בעיה או שמא האפשרות השנייה אבזור מדהים ולא מינימליסטי מבחינת מסכים ,כפתורים ,  תוספים וכו' ,  קשר ושירות בין אישי באמצעות היבואן וזמינות חלקים די רחבה בהמשך אך עם זאת ירידת ערך משמעותית לרכב בכל שנה ועם כל מתחרה שייכנס וכל טכנולוגיה שתתקדם.

לא הבנתי איך אפשר לומר שאחת מהנקודות לטובת טסלה היא שמירת ערך אחרי הורדות המחירים המפתיעות (או אולי לא מפתיעות, אבל משמעותיות). 

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Uri-G כתב:

אמנם השניים לא מבינים במבחני רכב אבל מסתבר שלפחות אחד מהם, זה שמפגין התלהבות יתר מהרכב, מבין טוב טוב טוב בכלכלת בית.

 

החידה השבועית לילד:

אדם המתחזה לעיתונאי רכב מתחבא בתוך הפרסומת לחברת רכב, עיזרו למתחזה למצוא את מותג הרכב שמשלם הכי יפה:

 

ביצת הרכב הישראלית במלא המסריחות והצחנה האפשרית. 

 

חבל, שביקורות לגיטימיות של כתבי רכב טובים כמו קינן ואחרים מתערבבות עם החלטורה של האחרים. חשוב לזכור, אנחנו חיים בביצה קטנה ויש כאלה שמעדיפים להתלכלך, כדאי ומומלץ להתייחס לחוות דעת בביקורתיות. זה נכון גם למבקרי תרבות וכד'.

 

https://www.topspeed.com/hyundai-ioniq-6-better-than-tesla-model-3/#the-hyundai-ioniq-6-offers-a-better-range

 

https://www.google.com/amp/s/www.motortrend.com/reviews/2023-hyundai-ioniq-6-vs-tesla-model-3-ev-sedan-compare/amp/

 

https://www.carsguide.com.au/hyundai/ioniq-6/vs/tesla-model-3

 

כמה דוגמאות אקראיות לא בשפת וארץ הקודש. 

מצד שני אני בהחלט מסכים איתך שיש הרבה הטיות אינטרסנטיות במבחנים האילו בכל העולם.

מצד שלישי, מספיק עם הקאלט.

יש הרבה שרוצים טסלה אבל לא רוצים להשתייך לכת פאנאטית :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביקורות מחו"ל פחות רלוונטיות כי להם תמחור שונה משלנו. הביקורות בארץ זה לא שהאיוניק מכונית לא טובה, אלא שהאלטרנטיבות זולות יותר, מטסלה לאיוניק 5 ועד אפילו הסונטה. בכל מקרה אם תסתכל על הביקורות הם לא עוסקות במי יותר טובה אלא באיזה תכונות האיוניק 6 טובה מהטסלה וכך גם צריך לעשות במכוניות שמכוונות לקהלים השונים.

 

וגם בכתבה תוצרת הארץ אתה יכול לראות שקינן חושב שהאיוניק תתאים יותר לקהלים מסויימים. הבעיה היא לא אם הטסלה מנצחת או לא, כי היא לא מושלמת כמו שהאיוניק 6 לא מושלמת ,זה הרבה עניין של העדפות ובעיקר תמחור, הבעיה שחלק מהביקורות בארץ נגועות ביחסי הון עיתון.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.5.2023 בשעה 15:24, motior כתב:

לא הבנתי איך אפשר לומר שאחת מהנקודות לטובת טסלה היא שמירת ערך אחרי הורדות המחירים המפתיעות (או אולי לא מפתיעות, אבל משמעותיות). 

כי הכלכלה היא עניין של היצע וביקוש.. טסלה היא חברה טכנולוגית , לא רק חברת רכב.

ומספיקה קפיצה טכנולוגית אחת לקפיצה של המחירים חזרה...

כרגע ההורדה הייתה תוצאה של הדבקת כלל המתחרות שלה בשוק לאותו הקצב.

אני מתפלל שהיה רכב בשוק שהיה מצדיק את המחיר שלו...

אך לצערי כל עולם הרכב משוגע כרגע

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

וכמובן גם בסקירה של אתר אוטו האיוניק מנצחת 

דילגתי ישירות לסוף כדי לראות את מה שהיה ברור לי מראש 

זה מרגיש קצת מוטה

https://www.auto.co.il/article/roadtest/136267-comparison-tests-hyundai-ioniq-6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא עניין של מי מנצחת ומי לא. זה עניין של כתיבה מוטה מאוד. 

הסקירה פה משתמשת באותם הטיות שעשתה הכתבה של וואלה בתחילת השרשור, רק בצורה מעט פחות מגוחכת, אבל היא עדיין עושה ולא מעט.

 

מבחינתי זה טוב הכתבות האלה, כי ככה אני לפחות יודע איזה אתרים אני יכול למחוק בכול הנוגע להשוואות רכבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.5.2023 בשעה 11:38, davemustaine87 כתב:

הלכת די רחוק, 

 

רק מספיק לראות את הסיכום שנמצא ממש בהתחלה, של המבחן של וואלה רכב :

image.png.a0e56b5795c73dc965a794041400b417.png

 

בלי קשר למבחן עצמו, מצידי שאיוניק 6 היא רכב טוב בהרבה מהטסלה 3, תגידו, מה אנחנו מפגרים? מה זה הנסיון הזה להראות שטסלה ואיוניק 6 עולות אותו דבר? 

 

רק על זה אני מבין שהביקורות רכב בישראל הם מוטות לחלוטין. 

 

לא יודע מי אחראי לזה,  מי שעושה את הסקירה, העורך, בעלי האתר ? מי יודע. אני רק יודע שזה רקוב מאוד. 

שאלת "מה, אנחנו מפגרים?",
אני לא יודע אם אתה מפגר, אני לא חושב כך, כי אני לא מכיר אותך ואני לא בא בהאשמות לאנשים שאני לא מכיר.

 אבל אני אסביר לך איך מוצג מחיר של מכונית בפורמט הזה:

יש את מחיר הבסיס - במקרה של טסלה מודל 3 LR הוא 239 אלף שקלים, יחד עם התוספות שהיו למכונית המבחן (ריפוד, צבע, חישוק 19 אינץ') המחיר עולה ל-267 אלף שקלים. מצ"ב צילום מסך מאתר החברה, אבל אתה יכול לבדוק לבד. 

במקרה של יונדאי, מחיר הבסיס של תצורת ההנעה הנבחנת הוא 238 אלף שקלים. לרמת הגימור הנבחנת ברמת הגימור לקצ'רי מוצמד מחיר של 259 אלף שקלים, שוב, מצ"ב צילום מסך מאתר החברה, שוב, מוזמן לבדוק לבד. 

 

ואם התכוונת למשהו אחר, אני ממש מתנצל, אבל טכנית - המכונית שהגיעו למבחן עולות אותו הדבר. 

 

חושב שהביקורות מוטות או יודע שהן מוטות? אלו שני דברים שונים לגמרי אם אתה חושב משהו או יודע אותו. 

image.png.8e65a04f78c3ce74863cd524a79d4318.png

image.thumb.png.f455ee12734608ff0d7751c9dd8e08be.png

image.thumb.png.ff515821952ca83909a2bc448d57d65a.png

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלוגיקה שלך או שמאוד מוזרה בעיני, או שאתה סתם משחק אותה ראש קטן ומנסה להטריל אותי. 

 

ע"פ ההגיון הזה אם היית מקבל למבחן טסלה עם כול התוספות האפשריות(AUTO PILOT)  שמקפיצות אותה למחיר 354 אלף, זה מה שהיית כותב בטבלת ההשוואה הזאת? שהטסלה ברכב הנבחן עולה 354 אלף שקל? 

אני מהמר שלא. אז למה בתוספות אחרות אתה חושב שזה כן לגיטימי? 

מילא אם זה היו תוספות סופר הכרחיות וזה היה טריק שיווקי של טסלה, אבל זה לא. לגבי צבע רכב זה עוד אני יכול להסכים איתך, אבל בהנתן שצבע לבן הוא ממילא הכי פופולרי לרכבים בישראל, אז אפילו לגבי זה אני לא בטוח.

 

לצורך העניין, מעולם לא ראיתי מבחן שמתייחס למחיר הרכב בצורה כזאת. יש התייחסות למחיר בסיס, מחיר לרכב הנבחן כתלות ברמת אבזור. וזהו. 

 

 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטסלה אין רמות גימור ולכן אתה מרשה לעצמך לשחק את המשחק הזה, הצגת המחיר במבחן היא בדיוק מה שטסלה עושה, יש דגם בסיס ועליו אתה יכול להוסיף תוספות, אם אתה רוצה תקרא לדגם איוניק 6  RWD LR ועל זה יש חבילת לקשרי. זה כמו שתגיד לי שפורשה 718 בוקסטר עולה רק 500,000 שקל כי גם לפורשה אין רמות גימור אלא רק תוספות נפרדות רק שכל חשבונית בפורשה מסתכמת בעוד 100-200 שקל של תוספות, אז במבחן מול דגם שכן יש לו רמות גימור והוא יקר יותר, מה צריך לכתוב? 500,000 שקל או את המחיר המלא של הדגם הנבחן? 

עריכה אחרונה על ידי Supertigre
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז יפה, בשביל זה יש את כתב הרכב, שהוא זה שאמור להפריד בין עיקר לתפל. ולהשוות תפוזים מול תפוזים.

 

אני לא מכיר את הפורשה 718 ולא את שוק הרכבים הללו, האם המתחרות שלה מציעות את אותם תוספות מותקנות מראש ומשקללות אותם במחיר? 

במידה וכן, אז כן, יש מקום להכניס את התוספות לשקלול המחיר בהשוואה. 

האם המתחרות מגיעות ערומות במידה שווה ?  אז בהחלט לא. 

 

במקרה של טסלה ואיוניק 6, מלבד הצבע, אין בתוספות האלה שום דבר שהאיוניק 6 מציעה בתור ברירת מחדל ברמת הגימור הנבחרת. לכן אין מה לכלול אותם במחיר. בדיוק באותה מידה אם טסלה היו מציעים לך לשבץ יהלומים וזהב ברכבי הרכב, בתוספת של 100 אלף שקל, גם אז היה צורך להכניס את זה למחיר הרכב?

 

אגב, אני ואתה בגלל וכניראה כול מי בפורום פה ומתעניין, יודע שהמחירים הם ככה:

טסלה עולה 238 אלף, איוניק 6 באותה רמת טווח ואיבזור עולה 259. 

 

מי שלא מבין מי יודע מה ברכבים, לא נמצא בקארספורום, ולא מקפיד לקרוא כול שורה בכתבות מבין את זה ככה: 

טסלה ואיוניק בגרסאות הבסיס עולות 239 אלף, הגרסאות היותר מאובזרות של טסלה ויונדאי עולות 267 אלף ו-259 אלף בהתאמה. 

 

אם אתה חושב שאני טועה, מציע לך לשלוח את הכתבה לאנשים שאינם מבינים ברכבים ולשאול אותם כמה הרכבים עולים

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל שיש הבדל או פער בין המכונית כמו שהיא מגיעה בבסיס שלה לרכב המבחן אנחנו נציין מה מחיר הגרסה הנבחנת, זו שרואים מול העיניים. כי לכתוב על רכב שהוא עולה X, אבל בפועל מגיע למבחן עם שלל תוספות - זה קצת מטעה. אני מצרף לך פה כמה דוגמאות מקריות מהתקופה האחרונה של ציון מחיר הבסיס ומחיר מכונית המבחן. זה נעשה בכל פעם שיש פער. 

 

מחיר האיוניק 6 בדיוק כמו מחיר הטסלה הוצג כמחיר גרסת הבסיס של תצורה ההנעה הזו להלן "מחיר בסיס" ובמחיר בו הגיעה מכונית המבחן להלן "רכב מבחן".

בעולם בו יכולנו אנחנו לשלוט באבזור המכוניות ולהביא שני דגמים המאובזרים בדיוק באותה צורה, כל הסיפור הזה היה נחסך אבל מכיוון שתמיד יש אילוצים שנובעים מכך שאלו המכוניות שזמינות, לוקחים אותן ומשתדלים לקזז פערים שנובעים מאבזור. לדוגמה, לפעמים מכונית מבחן אחת במבחן השוואתי מגיעה עם הצמיגים האופציונליים בחתך נמוך - שזה חרא שלא ברא השטן - במקרה כזה נדע או לפחות נשתדל לסייג את העובדה שהיא פחות נוחה או רועשת בשל העובדה שהיא מצוידת בצמיגים האלו, שאינם חלק מחבילת הבסיס. לטסלה יש מדיניות הצגת מחירים בשקיפות שהלוואי וכל תעשיית הרכב תאמץ, אין אפשרות לפרק בצורה דומה את חבילת האבזור של יונדאי ולבודד כל רכיב בה, הלוואי והייתה, אבל אין. 

 

רוצה לחפש בעיות בביצוע המבחנים שלנו? אני יכול לתת לך רשימה שנובעת בשל שלל אילוצים, תהייה בטוח שאף אחד מהם לא נובע מחוסר אובייקיביות או רצון להציג משהו בצורה מגמתית. 

 

ורק כתרגיל מחשבתי, בוא תסביר לי בצורה הגיונית מה יוצא לאתר, לעיתונאי, מהצגת תוצאות בצורה לא אובייקטיבית?

 

image.png.eff9b550042324f2e227a0004d70f573.png

image.png.1db51ec78a89d504a4d137d70d1567ac.pngimage.png.8fc7623bc2cab293e9d1e5954a0788cc.pngimage.png.c03c205623fa21487888c22c6ffc2771.png

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, קרמבו כתב:

ככל שיש הבדל או פער בין המכונית כמו שהיא מגיעה בבסיס שלה לרכב המבחן אנחנו נציין מה מחיר הגרסה הנבחנת, זו שרואים מול העיניים. כי לכתוב על רכב שהוא עולה X, אבל בפועל מגיע למבחן עם שלל תוספות - זה קצת מטעה. אני מצרף לך פה כמה דוגמאות מקריות מהתקופה האחרונה של ציון מחיר הבסיס ומחיר מכונית המבחן. זה נעשה בכל פעם שיש פער. 

 

אתה צודק ברעיון, אבל במקרה הספציפי של טסלה זה לא נכון לבצע את ההשוואה כמו שאתה מציג אותה.

 

הכסף בטסלה הולך על שדרוגים שהם בעיקר עיצוביים, לא בתוספת אבזור. ולכן אם יש לך ביד גרסה יקרה בגלל העיצוב, זה לא נכון להדביק לה מחיר גבוה, כי מי שיקנה ברמת הבסיס יקבל את אותו מוצר מבחינת מה שהמבחן בודק, אולי אפילו מוצר יותר טוב (ג'אנט קטן)

 

לפני 33 דקות, קרמבו כתב:

ורק כתרגיל מחשבתי, בוא תסביר לי בצורה הגיונית מה יוצא לאתר, לעיתונאי, מהצגת תוצאות בצורה לא אובייקטיבית?

 

 

seriously?

עריכה אחרונה על ידי GTאי
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 353 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...