Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ההיסטוריה של הספורט המוטורי בישראל בתמונות !


דובי מילר
שימו לב! השרשור הזה בן 956 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

שמחתי להזכר במרוצי אשקלון, אני צריך להוציא את התמונות ולספר קצת סיפורים על קטגורית ה1000 סמ"ק שלקראת הסוף התחברה עם קטגוריית N 1200 סמ"ק או בקיצור אלפא סוד, אבל גם אותם ניצחתי עם הסאאב 96 שלי (הלבנה עם הלוגו של סונול) ומנוע 2 הפעימות, לא תמיד, אבל הרבה. וביציאה תמיד זכרתי לאותת (מישל אף פעם לא אותת!!!!)

כל מי שיש לו תמונות של ה1000 אשמח אם תכניסו לשירשור.

דוד נמרי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נמרי שלום וברוך הבא !!

 

יש דבר אחד שיושב לי ולנהגי ה-1600 על המצפון כלפי נהגי קבוצת ה-1000 !!!!!

כן, אני הולך לגלות משהו לא נעים !

כידוע לכם, המאבקים האדירים שהיו בקבוצת ה-1600 יצרו מתחים רבים בין הנהגים שכולם

כאחד מאד יומרנים ולכולם מטרה זהה-- מקום ראשון בלבד !!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש נהגים ב-1600 שהתייאשו ופשוט אחרי מספר מירוצים פרשו ונעלמו !

יש כאלה שהמשיכו וניסו ניסו ולהם מגיע יישר כח על ההתמדה על אף שלא הגיעו לפודיום !

ויש כאלה שהבינו שאין להם שום סיכויי ופשוט הכינו רכב חדש וירדו / עברו לקבוצת ה-1000

ושם הגשימו את חלומם-אליפות!

1.פרדי פרייהוף - דייהטסו שרייד

2.אלון קידר - פולו

3.ניר ירון - פולו

 

וזה המקום לנהגי ה-1600 להתנצל על גזילת מספר אליפויות מעמיתיהם ב-1000 !!!!

 

מישל גדז'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים



מישהו יודע מה היו ההישגים של דוד מנשה ( הבעלים של מסלול נחשונים ) בליגת הראליקרוס?


 

 

לגבי דוד מנשה כבודו במקומו מונח

מהזיכרון כרגע , דוד החל את דרכו עם אלפא סוד בקבוצת ה-1300

ולאחר מספר עונות כאשר נפתחה קטגוריית המכוניות ללא שיפורים שרוב המכוניות בה היו אלפא סוד ורק גולף בודדת של יניב יהודה דוד נהג שם

באם אני זוכר טוב הוא לקח אליפות שנה אחת וזכה במספר מירוצים

עיקר מאבקיו היו עם נהג בשם יוסי דנן אני חושב

קצת קשה לי לזכור

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היאוש והבריחה המסיבית לרק למי שיכל נבעה מישל לעניות דעתי רק בגלל הסיבה שהויזות 4x4 נתנו

 

את הטון באותה תקופה ופשוט היו ברמה שונה לחלוטין משאר המכוניות,

אני אומר זאת מהסיבה הפשוטה, הייתי נהג טירון שקיבל ויזה כמוך מהיבואן ,במירוץ הראשון שזינקתי איתך

1989 מאחור כ2 ראשי חץ, פשוט עקפנו את כולם, אני מרוב בהלה עזבתי את הגז לקראת הסיבוב הראשון.

אין לי ספק שכך הייתי נוהג לו הייתי משקיע במכונית רגילה.

אני לא נכנס לויכוח המסורתי כן אישור לא אישור ללא ספק זה גרם אז לבעיה רצינית,אי אפשר היה לנצח

נהג מיומן עם ויזה 4x4 נקודה.

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היאוש והבריחה המסיבית לרק למי שיכל נבעה מישל לעניות דעתי רק בגלל הסיבה שהויזות 4x4 נתנו את הטון באותה תקופה ופשוט היו ברמה שונה לחלוטין משאר המכוניות,

אני אומר זאת מהסיבה הפשוטה, הייתי נהג טירון שקיבל ויזה כמוך מהיבואן ,במירוץ הראשון שזינקתי איתך

1989 מאחור כ2 ראשי חץ, פשוט עקפנו את כולם, אני מרוב בהלה עזבתי את הגז לקראת הסיבוב הראשון.

אין לי ספק שכך הייתי נוהג לו הייתי משקיע במכונית רגילה.

אני לא נכנס לויכוח המסורתי כן אישור לא אישור ללא ספק זה גרם אז לבעיה רצינית,אי אפשר היה לנצח

נהג מיומן עם ויזה 4x4 נקודה.

דני

 

אתה התחלת להתחרות על פיג'ו 104, הלכת ושידרגת את עצמך לויזה 4X4, זה לא הספיק לך, עברת לסובארו GT וכיום אתה כבר נמצא על STI, שזו הרמה הגבוהה ביותר אצלנו, וכל הכבוד שכך נהגת.

כיום בקבוצה הבכירה שלנו לכל הסובארו GT למניהם, אין סיכוי לנצח את ה-STI וה-EVO, נכון?

מה היית אומר היום לאהוד לביא, חנן וולוצקי, אמיר גמליאל שהשקיעו לא מעט כסף במכונית רגילה-GT, לנטוש את הקטגוריה משום שהם לא יכולים להגיע להישגים?!!! אני בטוח שלא!!! אז למה רשמת, שכך היית נוהג!!

תאר לך שהיום "נהג מיומן" יתחרה על STI וינצח ברוב המירוצים, האם יש מקום לשנות את החוקים כמו אז?

מה היית אומר ואיך היית מגיב היום, אם הייתה קמה דרישה בעמותה לתת קנס של תוספת של %X על זמניהם של מכוניות ה-STI וה-EVO, ובסופו של דבר הייתה מתקבלת החלטה להוציא את ה-STI וה-EVO מהתחרויות?

אני בטוח שהיום דרישה כזו לא הייתה עוברת בעמותה, למה? כי אתה והאחרים בעלי המכוניות היוקרתיות החזקות מובילים בעמותה, והכח בידיכם!

אני מזכיר לך שאני התחלתי עם אלפא סוד 1200, שידרגתי את עצמי ללנצ'יה בטא קופה 1600, ראיתי שאין אפשרות לנצח ללא רכב מתאים, וכשרכבי ה-GTI-ים נתנו בראש לכולם, עשיתי שיעורי בית נכונים, והגעתי למסקנה שהתשובה היא ויזה 4X4. (ועל כך קיבלתי אישור מפורש מועד המועדון)

בסופו של דבר, העליהום שעשו לי במשך חמש שנים, הסתיים בכך שהויזות קורקעו והוצאו מהתחרויות.

ברור לי שאם 5 חברי ועד דאז, היו מתחרים על ויזות 4X4, ההחלטה האומללה הזו לא הייתה עוברת, תקן אותי אם אני טועה?

ועד המועדון דאז עשה לי באופן אישי, עוול לא קטן ובסופו של דבר, זה גרם לסגירת המועדון.

אני מקווה שנלמד מניסיון העבר של המועדון המוטורי ונסיק את המסקנה שאין טעם לרוץ קדימה עם השקעות גדולות מדי במכוניות ועדיף לחשוב איך מפתחים את הספורט ולגרום לכך שיותר מתחרים יצטרפו אלינו בהשקעות נמוכות.

 

מישל גדז'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני

 

אני מקווה שנלמד מניסיון העבר של המועדון המוטורי ונסיק את המסקנה שאין טעם לרוץ קדימה עם השקעות גדולות מדי במכוניות ועדיף לחשוב איך מפתחים את הספורט ולגרום לכך שיותר מתחרים יצטרפו אלינו בהשקעות נמוכות.

 

מישל גדז'

בשביל זה תשמרו עלינו החברה עם ה 2X4 הקטנות (מועדון ה 50,000 - ככה אני קורא לנו :wink: ). תדאגו לנו לספרינטים, לחשיפה בתקשורת ואנחנו נוסיף עוד ועוד נהגים חדשים ונרחיב את המועדון.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישל ידידי

מה שהיה היה.

כיום המצב שונה לחלוטין אין יותר ראליקרוס ומלחמות היהודים פסקו, כיום ישנם קטגוריות קבועות

היום אין מועדון שיקבע קטגוריות ,ישנם חוקים שאליהם אנו נצמד.

חוץ מזה מישל כיום זה לא רק הרכב ,ישנו נווט, ישנם אנשי צוות, ראלי זה כבר סיפור אחר.

אני אספר לך מה קרה במירוץ הראשון בקפריסין 1994.

אחד הנהגים הישראלים הלך להתלונן מול המארגנים שזה לא הוגן שיש 4x4 המתחרה מול 4x2

תשובתם היתה פסקנית :לא מוצא חן בעיניך אל תבוא יותר.

מה שאני בא לאמר ואולי לא הסברתי את עצמי נכון זה

1. ברור שלויזות אז היה יתרון עצום על שאר המכוניות זאת עובדה.

2. חברים עברו להתחרות בקטגוריות אחרות כדי לנסות לתחר שוה בשוה גם זו עובדה.

3. אנחנו התחרינו ומתחרים בחול, האהבה והטירוף לספורט הביאו אותנו להשקיע בsti evo ועוד

4. נדמה לי שגם אתה משודרג?

5. אין מי שיותר חרד ממני לטיפוח החברים עם המכוניות 4x2

אחרון חביב אלון!! די כבר עם השם ה"קטנות" זה לא מכבד ולא מכובד, הקטגוריה שלכם

1.6 ליטר היא N-3 או A-6 צריך לשדרג אתכם נכון, לא קטנות ולא נעליים

נ.ב

חוק הספורט המוטורי קיים באוסטרליה במחוז NEW SOUTH WELLS זה אינו מחוז נידח כמו שחושבים, בירת המחוז היא סידני.

דרך אגב לא אהבתי את המושג "הכוח בידיכם" !אתה חוזר לימים אחרים לא טובים, ממש לא!

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי היא שפשוט צריך לתפוס סט חוקים ולהצמד אליו וכל אחד ייצטרך לעשות את השיעורי בית שלו וללמוד איך לבנות רכב בהתאם לכללים שיהיו אחידים לכולם.

 

זה גם אומר שהבחירה בפלטפורמה מסויימת לבניה תצטרך להיות בחירה מלומדת גם היא.

 

בארה"ב התקנון של ה-SCCA (שבשנה האחרונה עובר יותר לידי NASA, איגוד מתחרה) מציב את הדברים באופן די ברור -

 

Production 2 - רכבי 4X2 או 2X4 עם הגבלות כבדות על כמות השיפורים ושלדה מוכנה לגמרי (כולל כמובן כלוב ומיתלים).

Production GT - אותו הדבר אבל כולל רכבי 4X4.

Group 2 - רכבי 2X4 או 4X2 עד 2.0L ללא מגדשים עם הגבלות קלות יותר על כמות השיפורים אבל שלדה מוכנה לגמרי.

Group 5 - אותו הדבר אבל עם מנועים עד 5.0L או רוטאריים (של מאזדה), ללא מגדשים או הנעה כפולה.

Open - רכבי ראלי מושלמים דוגמת ה-WRC, אם אני זוכר נכונה ההגבלה היא על נפח של עד 2.2L .

 

אם הייתי יכול לייעץ למישהו היום מה לבנות בארץ, הייתי אומר לבחור להצמד לחוקי ה-FIA לקבוצה שלו ולא לחרוג מהם, ככה תמיד אפשר להשתתף במירוצים בינ"ל באיזור.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני

אני מתפלא שאתה מנסה להצדיק את החלטות הוועד דאז !

מה אז לא היו חוקים ברורים בעולם ? אתה שם לב שאתה מדבר רק על מירוצי ראלי !

אני עדיין לא משודרג ! אבל מה זה שייך ?

"הכח בידכם" הכוונה היתה להזכיר לכולנו לא לחזור על טעויות העבר ולא לקפח את המיעוט !!!!

שום "ימים אחרים לא טובים" ולא נעליים !!

 

מישל גדז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישל

 

מבחינתי מה שהיה אז מת, קאפוט ,לא מעניין , נשאר בהסטוריה

אני רק מדגיש בפניך כי למכונית שלך ושלי אז היה יתרון מכריע נקודה.

היום זה לא יקרה ,רד מזה כבר, ראבאק, כמה אפשר עוד לטחון ולטחון את הנושא.

עברו 20 שנה אתה קולט?

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אה כן שכחתי להוסיף, נכון שאני מדבר על ראלי, אך כל החוקים של קטגוריות רכבים תקפים אחד לאחד

 

לספרינטים, אחד לאחד!!!! וכחביב הספרינטים והמארגן הראשי שלהם אתה בודאי ער לכך,

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישל

 

מבחינתי מה שהיה אז מת, קאפוט ,לא מעניין , נשאר בהסטוריה

אני רק מדגיש בפניך כי למכונית שלך ושלי אז היה יתרון מכריע נקודה.

היום זה לא יקרה ,רד מזה כבר, ראבאק, כמה אפשר עוד לטחון ולטחון את הנושא.

עברו 20 שנה אתה קולט?

 

 

_____________________________________________________

 

 

לכבוד

דני לוי

 

 

 

 

אני ממש לא מסכים איתך דני , ואנסה להסביר:

 

1.יש ללמוד מן העבר/היסטוריה. כנראה ישנם שלא למדו מאומה. :shock:

 

2. אותם מרוצים, הן אכן קאפוט וחבל,מי גרם ל"קאפוט"?

אותם מרוצים היו מעניינים עד מאוד והגעגועים אליהם-לא לחינם הם.

 

3.עד היום קיימים 1001 סיבות, הנסמכות על אי אילו אינטרסים,

לאותה שאלה שמעבירה רטט-לשלילה או לחיוב,וכוונתי לשאלה:

 

למה הופסקה ליגת מירוצי הרכב בישראל(קריא :אשקלון ושות' )?

 

כמובן השאלה מתייחסת לעפולה/אשקלון/באר שבע, ושות'. בשנות ה80'

וראשית ה -90'.

 

4.חוששני ,כי לו יעבור חוק הספורט המוטורי, ולא תלמד להוכיר אותו

לאחר 20 שנה נוספות יאמרו גם על זה " מת קאפוט ...לא מעניין" , זה עלול לחזור כבומרנג וב ע-נ-ק.

 

5.יש לנתח את הדברים שקרו אז בצורה אובייקטיבית כמה שניתן, ולהפסיק

עם "מלחמות היהודים" כן גלט (גלט= כסף , למי שלא מבין יידיש)

גורם להרבה אנשים לאבד את הראש, ולערפול המטרה.

 

6.למיטב ידיעתי/ הבנתי, בכל מירוץ שהתרחש באותם ימים מופלאים

קריא אשקלון ושות', התקנון נקבע בקומבינות, והיה סחר מכר,אך מעורב

בתמימות ,וחוסר בקיעות בכללי ראליקרוס של FIA על בוריה....

וכאמור אפילו שם, אי אז בימים , ניסו להמציא את הגלגל על חולות אשקלון.

 

*שוב אם זה יחזור באותה "תבנית" קלוקלת של קומבינות , זה יהיה רע- רע מאוד.

ואל לך לקבל זאת כ- "לא מעניין -נשאר בהיסטוריה".

 

עליי להבהיר:

זאת אמרתי לאחר כאב, כאב עמוק על כך שאין בארצינו ספורט מוטורי

ואלו הפועלים להבאת האור (קריא: ספורט מוטורי לגיטימי בישראל)

נלחמים על הדובדבן שעל העוגה, עוד לפני שזה נבט.

 

:idea: ותחשבו על זה.

 

 

** השירשור הזה ככלל , מסתמך על אותם מירוצי אשקלון ושות'-

"לא מעניין" אמרת דני?

 

 

יחי הספורט המוטורי בישראל.

 

_____________________________________________________

 

היסטוריה הספורטיביות/ספורט מוטורי/ירחוני הרכב בישראל-מאת:אילן פייביש

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=55470

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 956 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...