Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ההיסטוריה של הספורט המוטורי בישראל בתמונות !


דובי מילר
שימו לב! השרשור הזה בן 945 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הו !! זה עוד כלום, היה "מטורף" יותר גדול, רוני" כרכור" קראו לו ,עם גולף אדומה לו ראיתם את אהוד לביא רודף אחריו, קטע מהסרטים , ועוד מטורפים האחים פרייס מוטי ודוד עם פרינצים אקשן לא היה חסר

מישל תתחיל לכתוב! תמיד היית במרכז הבלגן.

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני לוי

 

אכן איפה, איפה הם אותם נהגי אשקלון החלוצים...הלוואי שיכנסו ויקראו כאן, ויעלו חוויות נוסטלגיות מהבט אותו הם ראו במבט לאחור....

ו יא אללה איך הזכרת לי עכשיו את המרדף של אהוד לביא עם ה 205GTI הלבנה, אחר רוני סמדרסמן עם ה GOLF GTI MK1 האדומה.... פשוט מדהים...

ועוד לחשוב שבאותה תקופה הן(דגמי המכוניות-לא רוני ואהוד) גם התחרו מעבר למירוץ

היתה דילמה לרכוש GOLF GTIMK1 או 205GTI..חדשה

והקרב על המסלול בין רוני לאהוד עשה גלים........

 

מישל? דני? ונהגי העבר....

כן גם פרומצ'נקו-דני פרומצ'נקו.....

מישל גדז'- סיטרואן ויזה-אלף האגמים 4X4

רמי שוכטוביץ' -אלפא סוד

רם לנדס- GOLF GTI

פרדי פריהאוף- אופל מנטה-טויוטה קורולה

מוטי מוטיל- אלפא סוד

ניר בן ארי- פורד סיירה-פיאט פיורינו

גורג' קורשיה -אלפא סוד

אלון קידר- אלפא 33

ג'קי זית - טלבו סמבה ראלי

שרון ובריאן אבר - פיאט 127 -ועוד לא זוכר כרגע...

דוד נמרי-סאאב

אדוארד אטלר - אלפא 33

דורון גלנט- אלפא סוד וכמדומני גם בסמבה ראלי.

דני ון-הרטן - פורד פיאסטה

סיגל בן דוד - דיהטסו שאראד

חיים רווה - פולקסווגן פולו

אלי זלק- אלפא סוד

פקה נינקוסקי-והחיפושית הכחולה -האגדית.

אילן שוסטר-סובארו DL -המשתוללת

איזי רוזוב - BMW316-היה בין השאר יבואן BMW.

דני הרפז- רנו 5

אבי אנג'ל - NSU-פרינץ

אריאל אדורם - אינוצ'נטי

האחים פרייס- דוד ומוטי - כמובן NSU פרינץ

ניר ירון - GOLF GTI

דוד גפני - מיני מיינור

מרדכי חן- סימקה 1000

יורי גרינברג- סימקה 1000

אריה חיון- סימקה 1000

מנחם גמליאל- NSU פרינץ

עופר זלצר - NSU פרינץ

גיורא זלצר - NSU פרינץ

זאב סוטין- סאאב 96

רפי חתומה -אופל קורסה

יעקב גולן -פולקסווגן פולו

עודד ישראלי - פיאט 600

ליב נוסנבלט- פיאט 850

אבי רסקין- NSU פרינץ

צבי אשכנזי- NSU פרינץ

בוריס אברמוביץ'- רנו 5

אמנון בשן - NSU פרינץ

אלכס בר- סימקה מאטרה

בילי לוי- אלפא סוד

ויקטור בנט- אלפא סוד

ירון איתן - אלפא סוד

אברי מיכל - פולקסווגן גולף

יצחק שבבו - אלפא סוד

עופר טולדו - פורד אסקורט

ויקטור אסולין- פולקסווגן גולף

אילן מליק- פיאט 128

ישראל קרנר - אלפא סוד

ראובן שוסטר- סובארו 4X4

דוד בית הלחמי- אלפא סוד

דוד מנשה- אלפא סוד

רוני גודפריד- פורד אסקורט

רפי חכם- חיפושית

ישראל דיקר- סאאב 99

יצחק אריה- אלפתא

אלי פרנק- גולף

אייל שכטר- לנצ'יה בטא קופה

יצחק סואד- פיאט 124 ספיידר

רמי לימון - גולף

דני מוסקוביץ'- פיאט 124

יעקוב סטרוגו - לנצ'יה בטא קופה

כהן זהבי- אאודי 80

רמי טאובר- ב.מ.וו 1602

רמי שפר- פיאסטה

חנן וולוצקי-גולף

אילן פיש- אלפא ג'וניור

 

אם שכחתי מישהו או מישהי אני מתנצל....

 

לא לשכוח להביא תמונות מהמירוצים+חוויות....

 

 

איפה כולם- רק בודדים ממש מחזיקים ת'גחלת...

 

 

*רוני אהרונוביץ'

אם יש לך במקרה תמונות- אודה לך

ואנא ספר עוד ...את אותם חוויות שלא סופרו אף פעם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ועוד....

 

 

אני מקווה שתפתחו בפנינו ותעלו כאן את ההיסטוריה של הספורט המוטורי-זה פשוט אוצר.

 

 

 

 

שוב תודה לדובי מילר, וכן לדני לוי.....מישל גדז' ו...רוני אהרונוביץ'.

 

בכבוד רב

אילן פ.

 

________________________________________________________

 

 

היסטוריה מכוניות הספורטיביות/ספורט מוטורי/ירחוני הרכב בישראל-מאת: אילן פייביש

קישור:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=55470

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלתם מי זה בפיאט 128 עם הפרסומת של המשבעה? זה עופר טולדו

 

ניסה לעשות come back בעפולה 1991 ופרש יחד עם כולנו לכשכבו האורות במועדון המוטורי הישראלי .

ב 1994 יצאנו חלקינו לרעות בשדות קפריסין. אהוד, ניר,מישל,אריאל,שרון,דורון,ואנוכי,

ומאז המלחמה למיסוד הספורט המוטורי.

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי המנטה



עד כמה שאני יודע היא הובא על ידי פרדי מבלגיה והוחזרה לשם לאחר המירוץ

אני זוכר כתבה שנעשתה עליה באוטו וכמה פרדי התלונן שהגיעה עם צמיגים לא מתאימים

 

לגבי המירוצים בבן-שמן , יש לי גם תמונות שלהם כולל המיני וגם הדודה של מישל שאגב נפצעה משהו במירוץ הזה

 

אני שוב מבקש ממי שיש לו חומר לגבי מירוצי הראלי , לפחות 3 שנערכו לאחר מכן להעלות כאן תמונות בבקשה

 

בהמשך , בחלק נוסף אעלה תמונות מההיסטוריה הקרובה יותר קפריסין ויוון וירדן

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוותיקים !!! לא לשכוח את אלה שעזרו אז, לא נהגים, נתי ברנר,שאול זייטמן,אד קסרזון, מנ"כל ממסי דאז

 

אמצייה גזית שהיום נרתם לעזור לנו במיסוד הספורט,ראש ענף תנועה במשטרת ישראל אז ז"ל איתן בן יהושע, אלי דיין ראש עריית אשקלון,והמרשלים ?ממש לא זוכר את שמם,ואני עוד לא הוותיק בחבורה,

ורק מישל לא כותב ,הוא בפורום ,יאללה התמונה עם האזיקים כולנו מחכים אל תאכזב ,

אלון חלאווה זרוק לו איזו מילה?

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למישהו יש תמונה של מישל כבול באזיקים עצור על התפרעות באשקלון? 1985 או 1986

 

מישל תעשה טובה תן לראות תמונה!!!

מישל באזיקים???

את זה אני חייב לראות!

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערה לדני ואמיר: לפני שאני מתחיל לספר על מעללי אשקלון והעבר בכלל, עלי לציין שדני לוי הוא די טירון בתחום של מירוצי העבר, ככה שאל תספר לכולם שמישל היה לכוד באזיקים, כי זה לא נכון ואתה, אמיר גמליאל עוד לא היית בשא"ש [ראה גששים] כשזה קרה, אז אם היה לי מספר אסיר, אני הייתי כבר מגיע אלייך ויורה בך. :wink:

 

אני אשתף אתכם איך הגעתי בכלל להתחרות במירוצים:

בתחילת 1984 [אפריל אם אני לא טועה] שמעתי ברדיו את ניר בן יוסף מדבר כיו"ר מועדון מוטורי שהוקם ומסביר איך להגיע להירשם למועדון למי שרוצה להתחרות. כך הגעתי למפגש של המועדון במושב נורדיה, ושם קיבלנו את ההדרכה ואת המידע מה צריך להכין בכדי להשתתף במירוץ המיועד להיות מירוץ ראלי קרוס ב-15 ליולי 1984 בשדה תימן, באר שבע. המכוניות מירוץ חולקו ל-2 קבוצות: עד 1000 סמ"ק ועד 1300 סמ"ק. לא הייתה לי בכלל התלבטות בנושא וכמובן שאני הולך על הקבוצה הגבוהה.

החלטתי ללכת על אלפא סוד שהיה אז רכב זול ומספיק חזק. מצאתי אחת כזו במגרש גרוטאות, ועם 100 קומפרסייה בצלינדרים וצמיגי אליאנס 155 משומשים, בניתי כלוב ומנתק הצתה וירדתי לבאר שבע שזו הייתה הפעם הראשונה שלי בנהיגת שטח [עפר], הניסיון היחיד שהיה לי עד דכה הוא מנהיגת כביש יומיומית.

הגעתי לשדה תימן, כשהסוד על משאית מכוסה בברזנט, זה היה יום שישי אחרי הצהריים, הורדתי את הרכב ומיהרתי לעשות פרקטיס וזמני דירוג לאחר שהוסבר לי מה החשיבות שלהם. הסתכלתי מסביבי, וקיבלתי קצת פיק ברכיים מכיוון שעמדו מסביבי מכוניות חדשות ומשופרות היטב כמו: אלפא 33 של אלון קידר [מכונית רשמית של היבואן], סובארו 1300 - 2 קרבוטורים כפולים של אילן שוסטר, אלפא סוד של יורם אופנועים מחיפה עם 4 קרבורטורים מאולתרים של אופנוע ועוד. ושאני שבקושי יודע מה זה פלאג הגעתי עם מלווה בשם נתי מקרית חיים. כולם כבר עשו זמנים ולאחר שסיימתי את זמני הדירוג, אני מוצא את עצמי מוקף עיתונאים ואחרים שאומרים לי שאני ראשון במקצי הדירוג.

הרגשתי בעננים וכבר אז התחילה הפוליטיקה, אדווארד אטלר שהיה השופט הראשי ויתר מובילי המועדון באו לברך אותי ושאלתי מה ההמשך ומהו התקנון להמשך המירוץ? ופה נתקלתי בתשובות לא ברורות והוברר לי שהולכים לשנות את אופן הדירוג והחליטו לעשות מקצים מוקדמים ומקצה גמר של 2 מכוניות בלבד על המקום הראשון ומקצה של 2 מכוניות על המקום השלישי.

קמה מהומה, משום שלפי התקנון המקורי היה מובטח לי המקום שני, כשמקום ראשון היה בהחלט אפשרי. כל השינוי הזה נעשה בגלל שהסובארו החזקה של אילן שוסטר והאלפא 33 היו נפגשות במקצה המוקדם והחשש היה שלאלפא לא היה סיכוי לעלות לגמר, ולזכות במקום הראשון.

אני כמו שרבים ממכם מכירים אותי, לא הסכמתי לכך ואיימתי בפרישה מהמירוץ, הסברתי שזה אבסורד משום שפרישה מכל סיבה שהיא במקצה הגמר, תותיר רכב אחד על המסלול שבוודאי לא הגיוני במירוצי מכוניות.

ראשי המועדון, בניהם ניר פרץ, ניר בן יוסף ודורי בן יעקב פנו אלי והתחננו שאני לא אעשה מהומות, כי זהו תחילתו של עידן הספורט המוטורי, וביקשו ממני להבליג לטובת העניין. לא נותרה לי ברירה וויתרתי.

עקב השינוי בתקנון אני התחריתי מול אלון קידר ב-33, זינקתי טוב יותר, הובלתי ובאחת העקומות התחפרתי בחול. נעקפתי ע"י אלון קידר והגעתי שני, מה שהקנה לי את הזכות להתחרות על המקום השלישי, ואכן זכיתי בו.

הגמר בין אילן שוסטר בסובארו לבין אלון קידר באלפא 33, נגמר כאשר לאילן שוסטר ארעה תקלה טכנית לאחר שהוביל, ואלון קידר המשיך לבד על המסלול ב-4 ההקפות האחרונות למקום הראשון ללא הפרעה כפי שצפיתי.

זה היה המירוץ הראשון שלי בחיים, וחבל שסיימתי אותו עם תחושה לא נעימה, עלי לציין שתחושת חוסר האונים שחשתי מאוד פגעה בי ומאז אמרתי שאעשה הכל כדי שבעתיד נהגים לא יפגעו ממזימות לא ספורטיביות כגון אלו.

 

אני אסיים את הפרק הראשון של המירוצים של שנת 1984 בתוצאת המירוץ שהיה המירוץ השני שלי שנערך במרכז העיר אשקלון בסוכות 1984, וגם שם זכיתי במקום שלישי עם אותה אלפא סוד, כשבמקום הראשון ג'ורג' קורשיא עם אלפא סוד TI משופרת, ובמקום השני אלון קידר עם האלפא 33.

עם סיום אותו מירוץ באשקלון הבנתי מהר שכדי לנצח במירוץ לא מספיק להיות נהג טוב, צריך גם רכב ברמה וכמובן ספונסר בהתאם.

 

תמונות בהמשך

מישל גדז'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לא למתוח אתכם עד הפרק הבא, הנה התשובה שלי לבקשה של דני ושות' לגבי התמונה עם האזיקים, ובקצרה כי אני כבר תשוש מהכתיבה.

במירוץ הראשון של עונת 1985, אירע מקרה בין אילן שוסטר ואהוד לביא כשהראשון נוגח באהוד לביא במתכוון לאחר קיצור דרך במסלול. אולם השופט לא הגיב על התקרית ואהוד כמובן נפגע מאוד.

במירוץ השני של אותה עונה זינקתי מהמקום הראשון במקצה המוקדם עם לנצ'יה בטה קופה כשלידי במקום השני אהוד לביא בג'ולייטה. עם אות הזינוק אהוד לביא שבר את כל ההגה לכיווני והעיף אותי מחוץ למסלול, הצלחתי לחזור למירוץ וקיבלתי דגל שחור על לא עוול בכפי.

מרוגז יצאתי מהרכב לאחר כניסתי לפיטס, ופניתי לשופט המירוץ לפשר ההחלטה לפסול אותי.

השופט שעמד על מגדל שאותו הבאתי מהצפון הרחוק עונה לי בתנועות מזלזלות "תסתלק מפה". אותו שופט גד פלר שמו, עו"ד במקצועו מירושלים שאין לו מושג בספורט מוטורי, משתמש במגדל שאני בניתי ויצרתי במו ידי, ומשם שולח לי שוטרים על למברטה עם סירה בכדי שיפנו אותי.

ברור שאנשי המועדון התערבו מיד ושיחררו אותי מ"המעצר המדומה", אך לעולם ופה אני מבטיח לכם שאני לא משקר, לא ניכבלתי באזיקים ולא קיבלתי מספר אסיר! :-x

מי שיצא מניאק :grin: מכל האירוע הזה, זה אהוד לביא במקום לסגור חשבון עם אילן שוסטר, בחר להתנהג בצורה לא ספורטיבית על המסלול. והשופט נשאר כרגיל בן ז***. :razz:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אילן שכחת לציין את יאיר פארן - NSU,פיאסטה ומטרו שהובאה במיוחד מאנגליה ולא סיימה אף מרוץ.

 

יש בידיי כמעט את כל המרוצים בווידאו, וכרגע אני מנסה להתארגן ביחד עם אייל בן ארי (הבן של) להעביר את הקלטות לDVD, ברגע שייצאו עותקים נחלוק :).

 

בכל מקרה אם משהו מחפש תמונה ספציפית אני מוכן לחפש יש לי קרוב ל2000 תמונות.

אשתדל לסרוק כמה ולהעלות בקרוב.

 

בכבוד רב

חגי פארן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את המטרו או מה שנשאר ממנה ראיתי לפני כמה שנים אצל חיימוביץ לא זוכר את שם המושב

 

חלק מהמכוניות איביזה של סבר, ועוד פרינץ ראיתי בחניון בהרצליה , הסמבה של דורון גלנט נמכרה

לגרוטאות בקפריסין, ה205 של פרומצנקו נוסעת עד היום נהוגה ע"י עידן זהבי, הפיגו 104 zs שלי

נמצאת בקיבוץ חצרים אצל אחד הנהגים הותיקים לא זוכר את שמו.

מי זוכר את איזי רוזוב דופק זינוק במקום קדימה ברוורס?

ודני וואן הרטן מוסר ד"ש הוא גר היום בתיאלנד ביקר אצלי לפני חודש

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכבוד

גבי פארן

 

ראשית אני מתנצל(שוב), למרות כי כתבתי באם שכחתי מישהו התנצלתי מראש, אך הפעם זו טעות כפולה ,שכן כתבת לי בעבר על העיניין. :?:roll:

 

שנית

נושא קלטות וידאו ,הוא מסקרן במיוחד-ואשמח להשיג עותק DVD ברגע שתסיימו.

זכור לי, בזמנו ביום המירוץ-בחדשות (ערוץ1-זה הערוץ היחידי שהיה), הקרינו קטעים מהמירוצים, אני לא מאמין שהם (ערוץ-1)יסכימו להראות לי אותם-וכן אני משלם אגרה.

 

תמונות? באמת חשוב ורצוי- שאל את דובי מילר ידידי, כיצד הגבתי (כמעט והפסקתי לנשום :mm_tongue:mm_blush: ) בזמן שעיינתי באותן תמונות מדהימות שצילם-שלא לדבר איזה יופי דובי מילר קיטלג אותן-לפי שנים. :mm_yeah: פשוט מדהים זה החזיר אותי לאותם , רגעים הסטוריים,וחלק מאותם רגעים, מירוצי מכוניות-אשקלון,עפולה,ב"ש, ועוד..

אני מעוניין לראות את התמונות האלה. -צור קשר בה"פ.

 

 

למישל גדז'/דני לוי ושות'...

 

אולי תספרו גם קצת ,מה קרה לאחר שכל ענני האבק ממסלול המירוץ שכחו, ועלינו לכביש בדרך צפונה, שכל אותם GTIיים( גולף ופיז'ו), Turboיים (אונו ,רנו 5GT), וכל אותן אלפות,לנצ'יות, בימרים,אסקורטים XR3I-להמשיך :?: נעו כנחיל דבורים של ספורטיביות בדרך צפונה.... על אופנועים אני לא מדבר אני משאיר את זה לכRובי :wink:

חלק מזה סופר בת'רד שלי:

היסטוריה מכוניות ספורטיביות/ספורט מוטורי/ירחוני הרכב בישראל מאת:אילן פייביש

קישור:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=55470

 

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר ששככו ענני האבק בעפולה 1991 וכבו האורות במועדון המוטורי הישראלי שכבר היה מפוצל ומסוכסך

 

נערך טקס השכבה בניצוחו של היו"ר האחרון הנבחר ,ידידנו ישראל סבר במסיבת פרידה באחד הקיבוצים

אני זוכר שם רק דמעות ודממה ,מסורת של 7 שנים הסתיימה בקול דממה דקה, ואני אישית כמו שמישל ציין

לא מדור המייסדים ,(הצטרפתי ב1987 ) ראיתי את הכאב ואוזלת היד ,התפזרנו ואז ,כן כבר אז לכשאפסנתי את הפיגו, והויזה 4.4 שלי במוסך, גמרתי אומר בליבי שאני מחייה את הספורט מחדש ויהי מה.

אפריל 1994 העליתי את מישל גדז ואת אד קסרזון על מטוס פרטי לקפריסין וסגרתי עיסקה עם המועדונים

באי השכן שנוכל להתחרות שם באירועים מקומיים בליגה.

מי שלא ראה את השמחה וההתרגשות שלנו בנמל חיפה מעמיסים את הרכבים על מעבורת להתחרות בחול

לא ראה שמחה מימיו.

אהוד לביא, ניר בן ארי, שרון ובריאן אבר,מישל,ניר ירון,אריאל אדורם,דורון גלנט,רמי שוכטוביץ,אנוכי,

שכחתי מישהו? כך חזר הספורט המוטורי בדלת האחורית, וכך נשמרה הגחלת.

משם התפתחנו חלקינו ,רכשנו יידע וניסיון ,עברנו מספרינטים לראלי, קנינו רכבים מודרנים והמשכנו

לחפש דרך לחזור לתחר בארץ הקודש.

בפרק הבא אם זה עדיין יעניין ולפי התגובות נמשיך ונספר על פריצת הדרך ב1999

 

דני לוי

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 945 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...