Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ההיסטוריה של הספורט המוטורי בישראל בתמונות !


דובי מילר
שימו לב! השרשור הזה בן 948 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ללא הרבה סיפורים:

התחלתי בפיורינו שהייתה נחותה אבל אטרקטיבית לקהל ... כאשר הצטרפתי לקבוצת "אוטו קליניק" היא נצבעה בלבן.

אח"כ עברתי לפורד אסקורט שהייתה חזקה. לקח לי קצת זמן ללמוד את ההנעה האחורית, אבל איתה הגיעו הפודיומים.

בעזרת הספונסר "אלכס אורגינל", הושקה הסיירה בעלת מנוע קוזוורט 197 כ"ס, איתה יצאתי גם לקפריסין. במרוץ הראשון בקפריסין המארחים לא האמינו שהיא בעלת מנוע 1,600 סמ"ק ורשמו אותי לקטגוריה 1,800 סמ"ק. לאחר מאמצים הם שוכנעו והעבירו אותי לקטגוריה המתאימה בה סיימתי במקום הראשון.

הנה מצורפות כמה תמונות.

 

ניר בן-ארי

Fiat Fiorino - 01.jpg

Fiat Fiorino - 04.jpg

Ford Escort - 01.jpg

Ford Escort - 13.jpg

Ford Sierra - 01.jpg

Ford Sierra - 02.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאן מצורפות תמונות :

הב.מ.וו של איזי רוזוב עליה התחרתי מרוץ אחד.

הפורד פיסטה של שאול שביט גם בה התחרתי.

האלפא סוד של רמי שוכטוביץ , הסיטרואן AX של דני הורוביץ והאיביזה של ישראל סבר.

על הפודיום: רוני סמדרסמן, ישראל סבר ואני כשנתי ברנר מעניק את הגביע.

 

עד כאן בינתיים.

 

ניר בן-ארי

Y - BMW.jpg

Y - Ford Fiesta 01.jpg

Z - Dani Horovitz.jpg

Z - Israel Sever.jpg

Z - Rami Shohatovitch.jpg

Podium 01.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שהחברים הותיקים מאשקלון לא יתעצלו ויגלגלו את הסיפורים של המירוצים דאז, על מנת שהדור הצעיר ילמד וידע שההיסטוריה הייתה מפוארת ועליהם לדעת את הצד החיובי של ימי אשקלון כי לדאבוני, תמיד כשהזכירו את התקופה הדגישו את הצד השלילי מבלי להתייחס כלל לצד המקצועי-חיובי שבנינו.

ההכנות לעונת 1985 הבטיחו רבות משום שכל המועדון והאנשים העוסקים בהכנת המירוצים, התעסקו ללא הפסקה אם זה בניסוח תקנונים ופיקוח על הכנת רכבים, ומצד שני הכנת המסלול החדש באשקלון, באיזור התעשייה הדרומי שהפך לימים לבית שלנו.

כפי שציינתי בסוף דברי בהודעה הקודמת שלי, הייתי חייב למצוא לעצמי רכב אמין וחזק, ומצאתי לנצ'יה בטא קופה 1600, שעד כמה ש"הבנתי" באותה תקופה, חשבתי שזה הרכב הכי מתאים אך בדיעבד הבנתי שאני באמת לא מבין מה זה מירוץ מכוניות.

על המירוץ הראשון והשני כבר כתבתי בהודעה הקודמת. ומכל עונת 1985 שכללה 5 מירוצים, אני זוכר את המאבקים עם רם לנדס מיודענו, רוני סמדרסמן, אהוד לביא, אילן שוסטר ועוד, ובסופה של אותה עונה, זכה באליפות ובצדק, רם לנדס בגולף GTI, ואני סיימתי במקום החמישי הכללי העונתי.

ההכנות לעונת 1986:

הבנתי יותר בתחום והגעתי למסקנה שצריך ללכת בגדול, כי הרגשתי שאני לא אוכל יותר לאכזב את הספונסרים שלי. בבירור שעשיתי בחו"ל, הבנתי שאני צריך ללכת על הנעה כפולה ולאו דווקא על מנוע חזק, כמו רוב המתחרים שלי שהתכוננו להכין 205 GTI וגולף GTI שאז נתנו את הטון.

ביקשתי אישור מועד המועדון דאז, האם מותר להביא רכב עם הנעה כפולה, הידיעה הזו גרמה להתלהבות ואכן קיבלתי את האישור וביחד עם הספונסר החדש שלי "מוסך צמרת חיפה" המתמחה בסיטרואן-פיג'ו, הבאתי לארץ רכב מסוג סיטרואן ויזה "אלף המסלולים" עם מנוע של 1360 סמ"ק בלבד.

הרכב הוכן לפי התקנון במוסך צמרת והגענו למירוץ הראשון בפסח 1986, כששורת המכוניות במסלול הייתה רבה, שכללה כ-70 כלי רכב.

אף אחד לא תיאר לעצמו מה יהיו התוצאות ולאיזה מחול שדים אני נכנס. הזינוק למירוץ הראשון היה מאוד מאכזב, עמדתי בשורה הראשונה על הגריד ביחד עם אהוד לביא שנהג ב-205 GTI היומרנית. עם אות הזינוק אני מעלה ענן אבק ואהוד מזנק טוב ממני ונעלם לי קדימה. לא הבנתי מה קורה לי, כי היה ברור לי שהיתרון של הויזה היה בזינוק. התחלתי לרדוף אחרי אהוד וראיתי שקשה מאוד להיצמד אליו. בהקפה השלישית הסתכלתי על לוח השעונים והבחנתי בנורה אדומה שמהבהבת, קלטתי שההנעה הכפולה לא מחוברת וכי אני נוסע על הנעה קדמית בלבד. באותו רגע חיברתי את ההנעה הכפולה וסוף סוף הרגשתי את הרכב שועט קדימה. בהקפה החמישית עקפתי את אהוד וסיימתי ראשון במקצה המוקדם. בדיעבד הסתבר שהמכונאי שהכין לי את הרכב על הגריד ניטרל את ההנעה האחורית ושכח לחברה.

באותו מירוץ סיימתי ראשון גם בגמר,וזה היה הנצחון הראשון שלי שכה ייחלתי לו.

במועדון קמה צעקה כנגד ההנעה הכפולה, והמובילים הבינו עד כמה לא היה להם מושג בתוצאות הבאת הנעה כפולה לארץ.

באותה עונת 1986 שכללה 5 מירוצים, סיימתי במקום השלישי הכללי בקבוצת 1600 סמ"ק, על אף ההנעה הכפולה, התקלות שגרמו לי לא לסיים 2 מירוצים היו בעוכרי, והגעתי למסקנה שיש להחליף את המנוע הקטן והחלש למשהו רציני יותר. פניתי לחיים פלד מנהל המוסך והצעתי לו עיסקה על תנאי:

מנוע 1452 סמ"ק תמורת אליפות ובאם לא, אני אשא בכל ההוצאות לשיפור הרכב בסוף העונה.

יש לציין שחיים נרתם למשימה בהתלהבות רבה, טסתי לצרפת וחזרתי עם מנוע מתאים במזוודה!

חוץ מהמנוע החדש הותקנו מתלים קשיחים יותר, בנינו בעבודה עצמית מוט מייצב אחורי, החלפנו דלתות וכנפיים לפיברגלס, הבאנו צמיגים מסוג מישלין TB20 שהם מסוג סמי-סליקס, הגיר קוצר והותקן דפרנציאל ננעל לסרן הקדמי, הוחלפו הצירים המניעים למחוזקים, בקיצור האוטו שופר ללא הכר.

במועדון הכינו תקנון חדש והוסיפו קנס להנעה כפולה שהתבטא בתוספת של 4% על זמני הדירוג על מנת לעקר את היתרון של ההנעה הכפולה בזינוק, אולם במירוץ הראשון של עונת 1987, הבינו המומחים למניהם שקנס זה לא מספיק, וזכיתי במקום הראשון.

המשך העונה היווה שיא של כל הזמנים עד כה, כשאני מנצח בכל 6 המירוצים של העונה בקבוצה הבכירה, 1600 סמ"ק.

בסיום העונה ועד המועדון, בלחץ הנהגים שבקבוצה, שינה את הקנס וחוץ מקנס על זמני הדירוג, רכב בעל הנעה כפולה יזנק על הגריד בזוג השלישי לפחות.

מוסך צמרת וחיים פלד הבינו שההחלטה לא תפתור את בעיית 4X4, והחליטו לפרוש מהענף.

פניתי למוסך "י.ש. מוסכי הגליל" בניהולם של ישראל הלפרין ושלומי חליווה, וקיבלתי את ברכת הדרך בהסכמתם לתמוך בי לעונת 1988.

ברצוני לציין שכמות הקהל שהגיע לאותם מירוצים בשנות 1985-87 היה אדיר, ונע בין 3000 ל 35000 צופים למירוץ. וזה נתן לנו הרגשה נפלאה ועדות שיש המון אוהדים לספורט הזה והפוטנציאל להצלחה רב ביותר.

 

המשך 1988-90 בפרק הבא, תמונות בהמשך.

 

מישל גדז'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכבוד

מישל גדז'

 

ראשית תרשה לי לברך אותך על כך ,שאתה נפתח ומספר על כך- מדהים -כל הכבוד.

כן ירבו.

שנית אתה הוא זה,שהביא את בשורת ההנעה הכפולה לתחרויות בישראל-ואף אחד לא יקח לך את זה. ולא נכנס לפיז'ו 205T16, ו/או לאאודי קוואטרו... שהגיעו לתת SHOW

שהיה מ-ד-ה-י-ם לכשעצמו-סוף סוף שמעתי שריקת טורבו עם 400 כ"ס אמיתית.

 

אני צפיתי במירוצים האלה ונדהמתי כל פעם מחדש הכל היה בראשיתי,האווירה מחשמלת,

הקהל, המכוניות- היתה אווירה של ספורט/תרבות מוטורית כמעט ככל העמים....

אפילו הגיעו נהגים מחו"ל , ל"הצגה"...פשוט מדהים- עובר בי רעד שאני נזכר באותה תקופה.

 

מחכה להמשך ולתמונות.

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכבוד אילן

 

אני מסכים איתך עם האוירה המדהימה שהייתה באותה תקופה ואיש לא יוכל לחוות זאת מלבד אלו שהיו. יתכן שיש עוד כמה נושאים ואירועים אליהם לא התייחסתי ואתה מתאר לעצמך שאחרי כל כך הרבה שנים, הזיכרון בורח לפעמים ואם יש נושאים נוספים שעליהם רציתם לקבל מידע, אשמח לענות.

פרט אחד זכור לי ואני חייב תיקון לגבי השם של נהג האאודי קוואטרו שאותו הזכרת,והוא ז'אן מרי פירנה! מבלגיה.

 

נ.ב: שכחתי לציין אירוע נדיר שבאחד המירוצים בשנת 1986, קרתה לי תקלה בהנעה הכפולה, ביטלה לי את ההנעה האחורית ובעימות עם ישראל דיקר שנסע בסאאב 1600 ולפתע גלגל אחורי ניתק מרכבו ונסע במשך 3 הקפות על 3 גלגלים, ובכל זאת לא הצלחתי לעקוף אותו. זה היה מחזה נדיר שקשה לשכוח אותו!

 

מישל גדז'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יא אללה נכון הסאאב שנסעה על 3 גלגלים-כל האירועים הקטנים האלה שחדרו עמוק לתאים האפורים שלנו, פשוט צריך לעשות סריקת עומק בכדי לחדד ולהגיע לאותם דקויות קטנות שצפיתי באותם רגעים-כמו שאמרת אז עם איזי רוזוב ו הרוורס בב.מ.וו בזינוק.... :-P

 

מישל גדז',אם נקפוץ שניה ל94',(23.9.94) בג'מקאנה באשדוד,נהגת על ZX16V ירוקה וניצחת ,אני לא רוצה,להמשיך ולומר מה קרה לאחר המירוץ... :wink:

אתן לך לעבור שנה שנה ,כשתגיע ל 94' , נדבר על זה. :idea:

 

חלק מזה כתבתי ב:

היסטוריה המכוניות הספורטיביות/ספורט מוטורי/ירחוני הרכב בישראל מאת:אילן פייביש

 

קישור:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=55470

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נושא הסיטרואן 4x4 של מישל ושלי הביאה לקרע גדול במועדון, אני כפי שציין מישל הייתי טירון במועדון

 

התחלתי לנהוג את הויזה ב-1989 כשהיבואן העניק לי ולזיית 2 מכוניות כאלה (היו זמנים)

היום אני יכול להגיד בצורה נחרצת כי למכוניות האלה היתה עדיפות מכרעת מול שאר המכוניות,

ההתמודדות מול הנושא הביאה למצב אבסורדי של קנסות בזינוק, עד להחרמה של המכוניות ב1990

השאלה איך להתמודד עם הקידמה אז נענתה בצורה חובבנית ע"י קברניטי המועדון והם לא השכילו

להבין כי אי אפשר לעצור התפתחות ובמקום לקחת החלטה שהיתה אולי חדשנית אז בארץ אבל עבדה

בחו"ל העדיפו להתבצר בעמדות קונסרבטיביות של "נלך אחורה".

גם מישל וגם אני חזרנו להתחרות במכוניות מיושנות בעלי הנעה קידמית מישל בסמבה של ראם סמואל

ואני ב104 ZS העתיקה.

המועדון פוצל וחלק מהחברים הקימו מועדון חדש מסלולים שמו, אלה היו ימי שירת הברבור של

המועדון המוטורי הישראלי.

כולי תקוה ואני נלחם על כך היום, שנפיק לקחים מאותם טעויות שהביאו לקליקות ולהרס האחדות

במועדון, היום זה קל יותר כי בגרנו הבנו וראינו גם איך מתמודדים בעולם נגד תופעות כאלה,

בקיצור אופטימים אין ברירה.

בואו כבר נתחיל כבר מהיום להוציא מהלקסיקון את המונח "המכוניות הקטנות" ? זה מעורר לעניות דעתי

קונוטציות של מסכנות, מה דעתכם על מכוניות הנעה קידמית? לא יותר מכובד?

ותחשבו על זה,

שבוע טוב לכולם והחזיקו אצבעות לועדת הכלכלה מחר בירושלים.

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכבוד אילן

 

אני מסכים איתך עם האוירה המדהימה שהייתה באותה תקופה ואיש לא יוכל לחוות זאת מלבד אלו שהיו. יתכן שיש עוד כמה נושאים ואירועים אליהם לא התייחסתי ואתה מתאר לעצמך שאחרי כל כך הרבה שנים, הזיכרון בורח לפעמים ואם יש נושאים נוספים שעליהם רציתם לקבל מידע, אשמח לענות.

פרט אחד זכור לי ואני חייב תיקון לגבי השם של נהג האאודי קוואטרו שאותו הזכרת,והוא ז'אן מרי פירנה! מבלגיה.

 

נ.ב: שכחתי לציין אירוע נדיר שבאחד המירוצים בשנת 1986, קרתה לי תקלה בהנעה הכפולה, ביטלה לי את ההנעה האחורית ובעימות עם ישראל דיקר שנסע בסאאב 1600 ולפתע גלגל אחורי ניתק מרכבו ונסע במשך 3 הקפות על 3 גלגלים, ובכל זאת לא הצלחתי לעקוף אותו. זה היה מחזה נדיר שקשה לשכוח אותו!

 

מישל גדז'

מישל, כל הכבוד אחלה סיפורים

כמה יתרשמויות, כצופה מורעל,אז בן 12-13

הארועה עם הסאאב,היה עם דוד נמרי שנתנו לו שחור והוא לא עצר?

עוד,זכורה לי ה-205turbo16 המדהימה( איך לא) נהוגה על ידי ברונו סאבי.

ואיך לאף אחד לא היתה תשובה לויזה ההגדית.

כמות הקהל אכן היתה אדירה!!!

הגב,ל- 205 נימדדה מהירות בישורת, של 145קמ"ש לאומת 95קמ"ש למיתחרה המקומי הכי מהיר, הכול על פי הזכרון של ילד בן-12 , תקנו אותי אם אני טועה.

כבר אז ידעתי שאני יהיה נהג מרוצים או לפחות ינסה :wink:

 

קובי כהן.

נ.ב.

מישל מה עם ערב וידאו,הבטחתה:grin:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קובי !

 

כל הכבוד לך שבגיל 12 היגעת לאשקלון !

 

אתה גם זוכר היטב את האירועים ונכון שהסאאב קיבל דגל שחור ורק לאחר 3 הקפות נאות לפנות את המסלול, אולם הנהג היה ישראל דיקר ולא דוד נמרי. מי שמכיר את 2 הנהגים האלה יודע היטב שדוד

נמרי לעולם לא היה ממשיך בעקשנות ולא מציית לדגל שחור לדעתי הוא היה גם מאותת ביציאה מהמסלול!!

ואילו דיקר ידידי לא יוותר לעולם כל עוד זה תלוי בו ! אחלה נהג !!!

 

מישל גדז'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לזמן מוגבל ניתן להוריד מהאתר למכוניות ספורט בישראל , "פרומו" קצר מסרטון על חיי המוטריקה בארצנו הקטנה.

מתנצל על איכות הקול...היה צורך לדחוס עד כמה שאפשר.

www.carinfocus.com/Fmegido1.htm

 

מריוס

עורך האתר למכוניות ספורט בישראל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 948 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...