Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"תיירות לימודי נהיגה"?


ניקולו
שימו לב! השרשור הזה בן 653 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מנסה ללמוד נהיגה. כלומר, אני מנסה למצוא מורה פנוי. יש לי מורה, אבל אני מחכה שבועות לתאריך לשיעור שני. הוא עמוס. גם מורים אחרים עמוסים. והמחירים בשמיים: 170 ש"ח ל-40 דקות.

 

אז אני מציע רעיון למי שמחפש לעשות כסף:

 

להקים עסק תיירות לצורך לימוד נהיגה. כמו שיש "תיירות מין", תהיה "תיירות לימודי נהיגה". כלומר, מוצאים איזו מדינה בחו"ל עם חוקי נהיגה לא שונים יותר מדי מהארץ, ומארגנים לשם "טיולים" שיימשכו חודש-חודשיים במהלכם תלמידים ילמדו נהיגה. הוצאות המחייה יהיו מינימליות (כי התלמידים לא ישוכנו במלונות יוקרה). ללימודים האלה לא תהיה משמעות פרוצדורלית בארץ, אבל זה לא משנה: התלמידים יחזרו לארץ עם ביטחון ושליטה באוטו ויוכלו לעשות את מספר השיעורים הרשמי המינימלי.

 

(עדכון: אני מניח שיש איזו נקודה שהייתי צריך לציין בהתחלה: הסיבה שאי אפשר לארגן תיירות כזו בתוך הארץ היא משום שכאן בארץ אי אפשר לתת לאדם ללא רשיון לנהוג ברכב שלא במסגרת הרשמית המושחתת והמאוד לא יעילה (שגורמת לכל הבעיות). אבל במדינות אחרות החוקים הרבה הרבה פחות נוקשים.)

עריכה אחרונה על ידי ניקולו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיה. אזרח ישראל לא יוכל להמיר את הרשיון הזר לישראלי אלא אם הוא "תושב חוזר" כלומר צצלא שורת תנאים, שהראשון בהם הוא שהות רצופה של שנתיים בחו"ל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, sperial כתב:

בעיה. אזרח ישראל לא יוכל להמיר את הרשיון הזר לישראלי אלא אם הוא "תושב חוזר" כלומר צצלא שורת תנאים, שהראשון בהם הוא שהות רצופה של שנתיים בחו"ל.

 

התוכנית שהצעתי לא מדברת על הוצאת רישיון בחו"ל והמרתו לישראלי, אלא על לימוד נהיגה נטו. בארץ קשה ללמוד נהיגה: מורים עמוסים, ומחירים בשמיים. בחו"ל קל ללמוד נהיגה. ואז, כשהתלמיד חוזר לארץ, הוא יעבור את התהליך הרגיל שכולם עוברים אבל אצלו זה יהיה יותר קצר (בהנחה שהלימוד הועיל לו): הוא רק יידרש לעבור את מספר השיעורים המינימלי הקבוע בחוק (ולא 40 או 50 או 70 שיעורים).

עריכה אחרונה על ידי ניקולו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קוראים לזה קיבוץ בשנות ה 90, הגענו לשיעורי נהיגה כבר בעל ידע "מספק"

עריכה אחרונה על ידי לירון .ה.
  • אהבתי 3
  • מצחיק 4
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יעזור לך. יש מספר מינימום של שיעורים שעליך לקחת - וזה בארץ, לפי התוכנית הישראלית (שהיא לא ממש תוכנית).

 

חוץ מזה - אתה חושב ששיעורי נהיגה בחו"ל הם דבר זול? הנה, למשל, איזו כתבה על גרמניה: עלות לימודי הנהיגה (רשיון B) בין 1550-3000 אירו, וזה לא כולל 3-5 חודשי שהות שם.  לא פותר לך שום בעיה.

 

@לירון .ה. כן. בימים שהיית לוקח את הטרקטור לסיבוב מגיל 10, ובהזמנה לטסט היה כתוב שעליך להביא "טרקטור סוג 2" (אני עירוני לגמרי, אבל יש לי גיס בן מושבה שאבא שלו הופיע בספר הטלפונים בתואר "חקלאי", כך שאני מכיר את השיטה הנלוזה).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מושג מה עושים/עשו במושבים.

אבא שלי באמת חקלאי, בלי המרכאות.כבר 40 שנה, ולא עוצר.

אנחנו גדלנו בתקופה שונה, שלא היה פיקוח או נהלים קשוחים.

אז כן נהגנו על טרקטורים, מלגזות, נסענו על הטנדר של הגדש בשדות, על כלים חקלאים שונים, והגענו לשיעורי נהיגה כבר עם סוג של הבנה של נהיגה.

 

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אותה משפחה היתה משפחת חקלאים בלי שום מרכאות. הבחור היה נוהג על טרקטורים מגיל 10 או 11.

 

ובכל זאת - הצד הטכני של נהיגת מכונית הוא הבעיה הקטנה ביותר, החוכמה היא התמודדות עם תנאי התנועה בכביש, ואת זה שום "שיעור" על הטרקטור לא ילמד אותך. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום זה נכון, כי כבר לא צריך לתפעל,גם ככה הרוב לומדים על אוטומט. אז היה שונה, שהיה ביטחון ביכול התפעול של הרכב, יותר מהר יכולת ללמוד להשתלב בתנועה בביטחון שהרכב לא יכבה, או להיות יותר קשיח על ההגה.

 

בכל מקרה לנושא ללמוד נהיגה בחו"ל בצורה מסודרת? תצטרך ללכת למדינות עם פחות נהלים מסודרים, ולא בטוח שאלו מדינות שתרצה ללמוד נהיגה בהן

פות"ח על אילו מדינות חשבת?

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, sperial כתב:

לא יעזור לך. יש מספר מינימום של שיעורים שעליך לקחת - וזה בארץ, לפי התוכנית הישראלית (שהיא לא ממש תוכנית).

 

כמובן. ציינתי זאת כבר בהתחלה. ההנחה היא שיש ציבור תלמידים שעדיין יחסוך כסף ו/או זמן. בארץ, בחודש יש לתלמיד 8 שיעורים (לפי המצב הקיים). בחו"ל, בחודש אין כל הגבלה. אתה יכול להיות מאחורי ההגה 24 שעות ביממה.

 

לפני 50 דקות, sperial כתב:

חוץ מזה - אתה חושב ששיעורי נהיגה בחו"ל הם דבר זול? הנה, למשל, איזו כתבה על גרמניה: עלות לימודי הנהיגה (רשיון B) בין 1550-3000 אירו, וזה לא כולל 3-5 חודשי שהות שם.  לא פותר לך שום בעיה.

 

1. לא הבנת. אתה אומר "עלות לימוד לרישיון B היא כך וכך". אבל לא הצעתי שהתלמידים ילמדו שם לצורך רישיון. גם לא הצעתי שמקומיים ילמדו אותם. השאלה היא: מהי העלות הכספית המינימלית (מבחינת ביטוח/חוק) של שעת נסיעה של אדם ללא רישיון כשלצידו יושב מדריך?

 

2. יש 194 מדינות מלבד גרמניה. לא חייבים לבחור בגרמניה.

 

לפני 19 דקות, לירון .ה. כתב:

בכל מקרה לנושא ללמוד נהיגה בחו"ל בצורה מסודרת? תצטרך ללכת למדינות עם פחות נהלים מסודרים, ולא בטוח שאלו מדינות שתרצה ללמוד נהיגה בהן

פות"ח על אילו מדינות חשבת?

 

דווקא מדינות מפותחות הן נוחות ללימודי נהיגה, כי אין בהן "נהלים מסודרים". "נהלים מסודרים" זה שם נרדף לשחיתות.

 

הנה, בקנדה, אישה שבעלה לימד אותה, ניגשת למבחן:

 

 

אתה רוכש חבילת ביטוח נפרדת לרכב, לצורכי לימוד, ואתה נוהג עם בן משפחה.

 

כך גם בבריטניה. הנה בחור בריטי שנוהג 5 שנים בלי רישיון (עם בן משפחה):

 


 

 

עריכה אחרונה על ידי ניקולו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי לפני יומיים רכב לימוד נהיגה מסוג פיאט טיפו. הרכב הזה כל כך מחורבן וגורם להמון סבל לנהג, שהמחיר חייב להיות לפחות שליש ממה שציינת. תנסה לאתר את המורה לנהיגה הזה. 

20220626_204325.jpg

  • משעמם 1
  • מצחיק 4
  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד יש (?) את חובת ה-28 שיעורים בישראל, זה לא באמת שווה את ההשקעה הנוספת. היה ותמצא מדינה שבה זה זול מספיק כדי שהמספרים יראו הגיוניים, סביר להניח שישראל לא תכבד את הרשיון שבא משם.

 

באמת שעדיף כבר להפוך למורה נהיגה בעצמך וזהו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מבחינת קצב השיעורים - שיעורי נהיגה זה דבר מעיף, תקח יותר מכמה בשבוע ולא תקלוט דבר. 

 

@לירון .ה. השליטה, גם ברכב ידני, זה כלום ורבע. אני השלמתי את כל הקטע של השליטה ברכב - כולל זינוק בעליה ברחוב העוגן בחיפה - אחרי משהו כמו 5-10 שעות (יותר לכיוון ה-5) בפורד אסקורט 1300 דור ראשון

 

@ניקולו אתה לא רוצה להכניס ארצה מסה של נהגים שסיגלו לעצמם מנהגים של מדינות עם נהלים "פחות מסודרים". גם כך יש לנו מספיק ברדק בכבישים. מזכיר לי קולגה שעלתה מברזיל, קנתה רכב וביום הראשון אתו נתפסה עוברת באור אדום. למה? כי בריו (או סאו פאולו) של אותם ימים אור אדום היה לכל היותר בגדר הצעת הגשה. אם בכלל לימודי חו"ל אני רוצה מישהו שיקבל את ההכשרה במדינה כמו גרמניה או הולנד, ורק יצטרך טיפה להסתגל לחוקים המעט שונים אצלנו (ובהמשך, עם הזמן, גם למנהגים היותר רופפים). והההערה שלך על "נהלים מסודרים" ושחיתות היא בדיוק ההפך מהמציאות. נהלים מסודרים הולכים טוב מאד עם שחיתות מועטה (או, לפחות, תפיסה של כזו). ע"ע אירופה המרכזית והצפונית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעיון מעניין, יש את אלה שקונים לימוד נהיגה במחיר קבוע בלי קשר לכמות השיעורים, כי הם מפחדים שיצא שהם מהאלה שצריכים 9 טסטים ו120 שיעורים כדי לעבור. מעבירים את ההימור אל המורה. אז אנשים שקונים את זה בטח יתעניינו במה שהצעת אם המחיר יהיה טוב. אולי אפילו לבית ספר לימוד נהיגה זה יהיה משתלם אצל אותם תלמידים במחיר קבוע, יעדיפו שהתלמידים יקחו את זה. ב170 שקל לשיעור סיכוי טוב שעם לינה באכסניה ו2 ארוחות ביום והשיעור נהיגה זה עדיין יעלה פחות במזרח אירופה.

מדינות שאני חושד בהן כמתאימות - בולגריה, רומניה, פולין. קרוב, הכבישים נורמליים מספיק שמה והכל זול.

  • אהבתי 1

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 653 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...