Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"תיירות לימודי נהיגה"?


ניקולו
שימו לב! השרשור הזה בן 659 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, BRAVO30 כתב:

חייב לציין אבל שהמחיר לשיעור ממש מטורף, 170₪. לא ידעתי שכך זה עולה היום. בתקופתי זה היה 60,70₪ וגם זה לא היה זול. 

 

ועדיין ביחס להוצאות של מורה הנהיגה, 170 שקל זה לא סכום מופרך.

תנסה לחשוב כמה עלתה מנת פלאפל בתקופתך או בקבוק שמן בסופר.

המספרים היום שונים לחלוטין מבעבר.

תחשוב ששיעור פרטי במתמטיקה עולה היום סביב 120 שקל, ושם אין שום הוצאות למורה.

  • מבאס 1

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, sperial כתב:

גם מבחינת קצב השיעורים - שיעורי נהיגה זה דבר מעיף, תקח יותר מכמה בשבוע ולא תקלוט דבר. 

אנשים מסיימים קורס טיסה, שהוא מינימום 45 שעות, בחודש. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, sperial כתב:

@לירון .ה. השליטה, גם ברכב ידני, זה כלום ורבע. אני השלמתי את כל הקטע של השליטה ברכב - כולל זינוק בעליה ברחוב העוגן בחיפה - אחרי משהו כמו 5-10 שעות (יותר לכיוון ה-5)

 

ניקח את המינימום, חמש שעות. אצל מורה נהיגה הן יעלו לך 1275 ש"ח (5*170*1.5), וזה ישתרע על פני שבועיים וחצי (2 שיעורים לשבוע). זה במקרה המאוד טוב, כי כנראה תצטרך יותר שיעורים כי (1) תהיה בלחץ (בגלל המחיר), (2) בגלל ההפסקות בין השיעורים, (3) בגלל ששיעור הוא לא נטו חומר, (4) בגלל שלא אתה קובע את תוכן השיעור.

 

לפני 3 שעות, sperial כתב:

נהלים מסודרים הולכים טוב מאד עם שחיתות מועטה

 

למדת את השליטה ברכב, שתיארת, על פי "נהלים מסודרים" (כלומר, הרבה כסף על פני מספר שבועות), או שעשית זאת בשיטה מושחתת?

 

לפני 3 שעות, sperial כתב:

מסה של נהגים שסיגלו לעצמם מנהגים של מדינות עם נהלים "פחות מסודרים" [...] בריו (או סאו פאולו) של אותם ימים אור אדום היה לכל היותר בגדר הצעת הגשה

 

מספיק עם הדעות הקדומות. ובכל אופן, בתוכנית שלי מי שמדריך את התלמידים אלה מורים מהארץ. למנהגי המדינה בה זה יתבצע אין כל רלוונטיות.

 

לפני כשעה, yuvalganim כתב:

 

ועדיין ביחס להוצאות של מורה הנהיגה, 170 שקל זה לא סכום מופרך. [...]

תחשוב ששיעור פרטי במתמטיקה עולה היום סביב 120 שקל, ושם אין שום הוצאות למורה.

 

- אפשר למצוא שיעור מתמטיקה גם ב-50 ש"ח. מאידך, אי אפשר למצוא שיעור נהיגה במחיר נמוך, כי המורים מתאמים את המחיר. בשוק שיעורי הנהיגה אין תחרות.

 

- אפשר להשיג שיעור מתמטיקה להיום, ואפשר לעשות שיעורים אצל כמה מורים למתמטיקה אם אחד לא מוצא חן בעיניך או עסוק. בנהיגה אי אפשר: לא רק שהמורים עמוסים ושיעור אפשר לקבוע רק לעוד שבוע (במקרה הטוב), גם אי אפשר לעבור מורה או לעשות שיעור מחוץ למסגרת: צריך לבצע פרוצדורה של מעבר מורה.

 

- מורה למתמטיקה צריך להכין שיעור, והתחום רחב מאוד. יש רמות רבות. אצל מורה נהיגה הדברים חוזרים כל הזמן.

 

לפני 10 שעות, BRAVO30 כתב:

ראיתי לפני יומיים רכב לימוד נהיגה מסוג פיאט טיפו. הרכב הזה כל כך מחורבן וגורם להמון סבל לנהג, שהמחיר חייב להיות לפחות שליש ממה שציינת. תנסה לאתר את המורה לנהיגה הזה. 

20220626_204325.jpg

 

 

הוא יקח מחיר כמו של כולם. אין דבר כזה מורה שלוקח מחיר זול, כי יש את "חוק ההיצע והביקוש". אבל זה לא משנה לי: אני מוכן לשלם אפילו 1000 ש"ח לשיעור. העיקר שיהיה כבר שיעור.

 

קשה לי, נפשית. אני צריך רישיון כי יש לי אבא סיעודי שצריך להסיע אותו לטיפולים וסידורים. הזמן עובר ואני חסר אונים: אני ממתין למורה שלי שימסור לי מועד לשיעור. ניסיתי לעשות שיעור או שניים מחוץ למסגרת אצל מורה אחר בינתיים, ואז גיליתי שאי אפשר כי למורי נהיגה יש מערכת "כללי אתיקה" שנועדה לשמר את השחיתות.

 

זה מתסכל כשיש לך בעיה ואתה לא יכול לעשות דבר כדי לפתור אותה. קשה למשפחה. אני מוכן ללקק את חורי התחת של כל מורי הנהיגה בארץ ובלבד להשיג שיעור.

 

נמאס לי מהימין ומהשמאל בארץ שלא פותרים את הבעיה. יד רוחצת יד וקומבינות. "רפורמה", "זכיונות" - כישלון מוחלט. ולאותו @sperial שמדבר על "נהלים מסודרים": המצב שקיים בארץ לא קיים בשום מדינה אחרת בעולם!!!

עריכה אחרונה על ידי ניקולו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה שוגה בכל כך הרבה דברים:

 

1. לחיות חודש בחו"ל זה אומר טיסות, מגורים והפסד של ימי עבודה/לימודים בארץ. זה מצטבר לסכומים גדולים (לא מדבר על מזון וכו', בהנחה שההוצאה די דומה פה או שם).

 

2. מנהגי הנהיגה במקומות אחרים משמעותיים מאד. התלמיד צריך להתמודד עם נהגים אחרים שעל הכביש - זה עיקר לימודי הנהיגה - והתמודדות עם הולנדי אדיב ושומר חוק שונה מהתמודדות עם ישראלי כוחני שעושה מה שבראש שלו.

 

3. מדריכים ישראליים בחו"ל? הרשה לי לעבור על חוקי הפורום: חחח. לך תמצא מורים ישראליים שיסכימו לעבור את ההכשרה של מורה לנהיגה במדינה אירופית, להוציא רשיון הוראת נהיגה, לרכוש רכב, להתאים אותו להוראה, לתחזק אותו - וכמובן כל הקשיים של הגירה. אם תמצא מורה כזה הוא כנראה יעדיף ללמד תלמידים מקומיים. וזה ההתעלמות מדרישות החוק המקומי שכנראה יצריך הכשרה ממושכת של אותם מורים.

  • רעיון טוב! 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, sperial כתב:

חחח. לך תמצא מורים ישראליים שיסכימו לעבור את ההכשרה של מורה לנהיגה במדינה אירופית, להוציא רשיון הוראת נהיגה, לרכוש רכב, להתאים אותו להוראה, לתחזק אותו - וכמובן כל הקשיים של הגירה. אם תמצא מורה כזה הוא כנראה יעדיף ללמד תלמידים מקומיים. וזה ההתעלמות מדרישות החוק המקומי שכנראה יצריך הכשרה ממושכת של אותם מורים.

 

לא ברור לי למה אתה מתעקש לא להבין אותי. המדריכים הישראליים לא חייבים לעבור הכשרת מורי נהיגה של חו"ל. נתתי את הדוגמה של בריטניה וקנדה בה אדם ללא רישיון אינו מחוייב לנהוג עם מורה.

 

לפני 17 דקות, sperial כתב:

2. מנהגי הנהיגה במקומות אחרים משמעותיים מאד. התלמיד צריך להתמודד עם נהגים אחרים שעל הכביש - זה עיקר לימודי הנהיגה - והתמודדות עם הולנדי אדיב ושומר חוק שונה מהתמודדות עם ישראלי כוחני שעושה מה שבראש שלו.

 

זה נכון. ה"טיול" שהצעתי אין מטרתו ליצור נהג ישראלי שלם, אלא להכשיר את התלמיד כך שכשיחזור לארץ יוכל לעבור בקלות את מספר השיעורים המינימלי + טסט.

 

אבל גם שיעורי הנהיגה בארץ לא יוצרים נהג טוב. הם רק מכשירים אותך לעבור טסט. את הלימוד עצמו אתה עושה אחר כך, עם צבירת הניסיון בנהיגה מעשית. אם כבר, לימוד בטיול בחו"ל דווקא עשוי להיות טוב יותר מלימוד בארץ בדיוק בגלל הנקודה הזו: בחו"ל יהיה זמן ללמד אותך נהיגה, לא רק ללמד אותך לעבור טסט.

 

לפני 17 דקות, sperial כתב:

1. לחיות חודש בחו"ל זה אומר טיסות, מגורים והפסד של ימי עבודה/לימודים בארץ. זה מצטבר לסכומים גדולים (לא מדבר על מזון וכו', בהנחה שההוצאה די דומה פה או שם).

 

רק אציין שאת 19 שעות המינימום שהחוק מחייב אפשר לעשות בחו"ל ב-4 ימים (אם נניח 5 שעות ביום), לא בחודש. (בארץ זה יקח 3 חודשים). בחו"ל לא צריך חודש -- זה סתם פרק זמן שבחרתי. אם הולכים על חודש, אפשר ליצור נהג משובח כי הוא מקבל הרבה מאוד שעות נהיגה.

עריכה אחרונה על ידי ניקולו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפילו אם נקהל את הגישה הזו - אתה בטוח שהדבר מותר עם רשיון זר (מבחינת המדינה המארחת)? ומה עם תשלום מיסים? רשיון עבודה (עצם הישיבה במדינה זרה ועבודה בה מצריכה רשיון וויזה מיוחדת, לא משהו שמקבלים בקלות ברוב המקומות, אלא אם אתה מציע איזה יכולות מיוחדות)?

 

נראה לי שאתה שוגה באשליות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אתה גם ככה תצטרך לשלם על מספר שיעורים מינימלי נדרש בישראל, אז למה לך?
עדיף שאת כספי ה"חופשה" הזאת תשקיע במורה ובטסטים בארץ כי אין ברירה אחרת.
 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני שעה, ניקולו כתב:

בריטניה וקנדה בה אדם ללא רישיון אינו מחוייב לנהוג עם מורה

אבל כדאי להיות ער להיבט הרחב יותר.  נכון שבריטניה מאפשרת לימוד נהיגה ללא מורה - practising with family or friends

 

אבל החבר'ה האלה נדרשים להיות עם רשיון נהיגה תקף בן לפחות 3 שנים (של בריטניה, האיחוד האירופי, שוויץ, נובגיה, איסלנד, ליכטנשטיין).  מכיר הרבה חבר'ה כאלה?

 

ולגבי בטוח -

You need your own insurance as a learner driver if you’re practising in a car you own. Your family member or friend will usually be covered on this.

If you’re practising in someone else’s car, you need to either:

  • make sure you’re covered by the car owner’s insurance policy as a learner driver
  • take out your own insurance policy that covers you driving in the car as a learner driver

Some insurance companies require the person supervising you to be over 25 years old

 

"תיירות לימוד נהיגה" במדינה נורמלךית - זה לא כל כך פשוט.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח פתרון אחר שיותר זול ויותר ריאלי,

תבדוק בערים אחרות מה מצב מורי הנהיגה שם ותוציא רישיון בעיר אחרת.. לדעתי זה יהיה הרבה יותר ריאללי מלטוס למדינה צד שלישית, לגור שם חודשים וכל זה רק כדי שתיצבור ניסיון אפילו לא כדי להוציא את הרישיון עצמו..

 

מדינת ישראל היא מדינה מאוד קטנה וב 40 דק נסיעה אתה יכול להגיע למרחקים מאוד גדולים.. אולי שווה לך לקבוע עם מורה, להסביר לו את המצב, להגיע לשיעורים כפולים בעיקר וזהו..

 

הצלחה, תזכור להיצמד לימין אם אתה לא באמצע עקיפה ואם יצאת לעקיפה אז בבקשה בבקשה סיים אותה מהר

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, yuvalganim כתב:

 

ועדיין ביחס להוצאות של מורה הנהיגה, 170 שקל זה לא סכום מופרך.

תנסה לחשוב כמה עלתה מנת פלאפל בתקופתך או בקבוק שמן בסופר.

המספרים היום שונים לחלוטין מבעבר.

תחשוב ששיעור פרטי במתמטיקה עולה היום סביב 120 שקל, ושם אין שום הוצאות למורה.

סליחה על הבורות, אבל חוץ מהוצאות בגין הבלאי (הגבוה מאד) של הרכב, איזה עוד הוצאות משמעותיות יש לו? מאמין שכל מורה לנהיגה בישראל מעביר ביום אחד לפחות 10 שיעורים, זה יוצא חתיכת קופה שמכסה הרבה הרבה הרבה מעל ומעבר להוצאות הבלאי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לא יודע איך זה עובד אצל מורי נהיגה, אבל אם הם שכירים של בית ספר ללימוד נהיגה בכלל לא בטוח בכלל שהם מקבלים 170 שקל לשעה כמו עלות השיעור. 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש ירידת ערך הרכב (צריך להחליף מדי פעם, לא?), ביטוח יקר במיוחד, דלק (הרבה, נוסעים בעיר), טיפולים בתדירות גבוהה (קילומטראז' גבוה עם תלמידים חסרי ניסיון), תאונות קטנות, רישוי וכמובן כל מה שקשור לניהול עסק - מיסים, הנה"ח, החזקת משרד כולל תחזוקה שלו, משכורת לפקידה ועוד הכנה וכהנה. אני לא יודע מה נשאר בידי המורה בסוף החודש, אבל לא חלק גדול מאותם 170 ש"ח.

 

אהה... שכחתי. שיעורים שמבוטלים- זמן אבוד.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש, לא הבנתי איך אתה רוצה שזה יהיה.

 

לפתור בעיה של קושי להשיג שיעורי נהיגה וטסט, בזה שתלמד בבולגריה, ואז תחזור לארץ כדי שיהיה לך עדיין קושי להשיג שיעורי נהיגה וטסט?

 

במקום לפתוח סטארט-אפ עם מודל עסקי תמוה, למה לא ללמוד הוראת נהיגה, לקנות רכב מוסב (או ללכת להיות מורה שכיר), וככה להוסיף להיצע עוד מורה, כדי שיהיה קצת יותר קל לקבוע שיעורים וטסט.

 

או - לחפש מורים בערים אחרות, אולי פריפריה רחוקה, איפה שגם הכבישים יותר פנויים, נהגים יותר רגועים, וגם סביר להניח שיהיה יותר קל לעבור טסט.

 

מה שאתה מציע זה כמו לנסוע מחדרה לנתניה דרך ירושלים. רק מוסיף צעד נוסף מסורבל ומיותר לסיבוכיות של כל התהליך.

 

ואם מדברים עסקים, איך אתה בדיוק הולך למשוך לקוחות? לקוח רוצה בסך הכל לעבור טסט בכמה שפחות שיעורים וכמה שפחות הוצאות. אתה מציע לו קומבינה מוזרה של הוראת נהיגה פיראטית בתשלום נוסף, שלא נחשבת לכלום (כמו "ייעוץ שאינו משפטי"), ולא ברור איך מקרבת אותו לרישיון.

 

לפני 23 דקות, sperial כתב:

יש ירידת ערך הרכב (צריך להחליף מדי פעם, לא?), ביטוח יקר במיוחד, דלק (הרבה, נוסעים בעיר), טיפולים בתדירות גבוהה (קילומטראז' גבוה עם תלמידים חסרי ניסיון), תאונות קטנות, רישוי וכמובן כל מה שקשור לניהול עסק - מיסים, הנה"ח, החזקת משרד כולל תחזוקה שלו, משכורת לפקידה ועוד הכנה וכהנה. אני לא יודע מה נשאר בידי המורה בסוף החודש, אבל לא חלק גדול מאותם 170 ש"ח.

 

אהה... שכחתי. שיעורים שמבוטלים- זמן אבוד.

זה כמו שצל הרבה בעלי מקצוע עצמאיים - עוברים דרכך סכומים שנראים לך דמיוניים, אבל בפועל, אחרי כל ההוצאות, נוחת אצלך סכום די צנוע, שגורם לך לתהות אם כל הכאב ראש של ניהול עסק שווה את זה.

  • אהבתי 2

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 659 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...