Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה EV6 - האם הייבוא המקביל יקדים את הייבוא הסדיר?


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 455 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 13 דקות, SuperBamba כתב:

אם יצליחו להגיע ללמשל 800 ק״מ ברכבים עממיים (ולא רק בeqe) המחירון של רכבים עם טווח של 400-500 ק״מ פשוט יתרסק. בטח ובטח כאשר יהפכו את הטכנולוגיה ליעילה יותר (כלומר פחות טווח יתקזז במהירויות גבוהות/מזגן וכו׳)

 

מ-מ-ש אבל מ-מ-ש לא. ל-99% מהאנשים טווח של 250-300 ק"מ מספיק ב-99% מהזמן. היצרנים יעדיפו ברוב כלי הרכב להקטין את הסוללות ולהוזיל את הייצור הטווח ישאר דומה למה שקורה היום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רוב רכבי בנזין נעים על מיכל דלק סביב 300-500 קילומטר וסביב 400-700 דיזל אז סוללות של היום די דומות לזה , כך שאין טעם ליצרנים להגדיל את זה משמעותית

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, 98civic כתב:

רוב רכבי בנזין נעים על מיכל דלק סביב 300-500 קילומטר וסביב 400-700 דיזל אז סוללות של היום די דומות לזה , כך שאין טעם ליצרנים להגדיל את זה משמעותית

 

לא מדויק. (בשלב זה) קשה להתייחס לזמינות והזמן של טעינת רכב חשמלי ממוצע - כמו לתדלוק סטנדרטי.

 

ולגבי תיקון/שיפוץ סוללות:

כשהושק פה רשמית האייפון 3G בדצמבר 2009, כל מכשיר שהתקלקל לו המסך נשלח לאנגליה לתיקון, והתיקון לקח כשלושה שבועות.

13 שנה אח"כ בכל פינת מצויה תמצא מעבדה שתחליף את המסך הנ"ל תוך דקות.

 

שוק הסוללות שיפוצן ותיקונן יגדל, ישתכלל, תהיה תחרות בריאה, והמחירים יהיו שווים לכל נפש.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, SuperBamba כתב:

אם יצליחו להגיע ללמשל 800 ק״מ ברכבים עממיים (ולא רק בeqe) המחירון של רכבים עם טווח של 400-500 ק״מ פשוט יתרסק. בטח ובטח כאשר יהפכו את הטכנולוגיה ליעילה יותר (כלומר פחות טווח יתקזז במהירויות גבוהות/מזגן וכו׳)

לדעתי הטווח הממוצע ייעצר סביב ה-500-600, כמו הטווח של רכבי ICE היום.

 

זה כמו עם סמארטפונים - כבר לפני 10 שנים זמן סוללה פחות או יותר נעצר על בערך יום בשימוש ממוצע, וההתקדמות הייתה בכיוון של לייעל את צריכת חשמל של הרכיבים, להקטין ולהוזיל את הסוללות, ולשפר את מהירות הטעינה.

 

אין הרבה אנשים שבאמת צריכים טלפון שיחזיק שבוע בלי טעינה, ואם כן, אז יש מוצרי נישה שפותרים את הבעיה (סוללת גיבוי, או לקנות טלפון נוקיה טיפש).

 

ככה יהיה עם רכבים - במקום לדחוף סוללה מפלצתית כדי להגדיל את הטווח בכל מחיר (ולארוז הכל בתוך קרוסאובר מגודל), הטווח יישאר סביב ה500-600, אבל השיפור יהיה מאחורי הקלעים - איך לתת לך את הטווח הזה יותר בזול, בחבילה קטנה יותר, וגם לגרום לך לחדש אותו במהירות רבה ככל האפשר.

 

אני אישית מאוד אשמח לקבל רכב חשמלי עם 500 ק"מ טווח, אבל בצורת משפחתית סטנדרטית דוגמת קורולה או מאזדה 3.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Boltik כתב:

אז למה זה לא קרה בפריוס?

 

הביטוח שטויוטה סיפקה ללקוחותיה גרם לכך שהרוב המוחלט של הלקוחות שזקוקים לשירות הזה מבוטחים, ולכן מקבלים את השירות במוסך המורשה. יש כמה סדנאות פרטיות המציעות תיקון ושיפוץ סוללות אבל השוק עדיין קטן, כי הרוב המוחלט של הלקוחות הפוטנציאליים מבוטח ו/או באחריות.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וגם אין מבחר סוללות בזול מעליאקספרס

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטווח הוא כבר לא ממש עניין ברכב חשמלי, המיקוד העיקרי כיום הוא על הפחתת עלויות בכדי לייצר רכבים חשמליים במחיר המקביל לזה של רכבי בעירה פנימית. טעינה מהירה יותר היא גם חלק חשוב, אך לא קריטי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.6.2022 בשעה 22:12, vadim6385 כתב:

מה יקרה עם רכב טורבו בנזין עם DSG עוד 10 שנים, כשילכ המנוע והגיר?

 

גם במקרה כזה יהיה מאוד לא כלכלי להמשיך להחזיק את הרכב על הכביש.

 

 

אתה לוקח דוגמא מוואגיות  שצריכות אחזקה וכבר אחרי 200 אלף צריכים רענון של הרבה חלקים במנוע וסיפורים

(עיינו פייסבוק של אופיר המכונאי...) וכמובן הגירים הידועים

 

אם אתה מסתכל על מכוניות בנזין משעממות כמו טויוטה ויונדאי הונדה וכו

שהם פחות מהנות לנהיגה ביום יום אבל הם ממשיכות לאכול אספלט גם אחרי 12 שנה מהיצור ואחרי 250 אלף קילומטר

והטוח של הנסיעה לא מתקצר במהלך השנים

מה שכנראה יקרה בחשמליות 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה בטווח של 400-500 ק״מ בסוללה חשמלית הוא שהוא לא באמת דומה לרכבי ice.

ראשית. רכב בעירה פנימית מגיע במספר מנועים עם צריכת דלק משתנה. הטווח הוא למעשה נתון צריכת הדלק ביחס לגודל מיכל הדלק. כלומר, 53 ליטרים במנוע 1600 אין דינם כ53 ליטרים במנוע דיזל ממוצע. זה לכשעצמו אומר שבתוספת של כמה עשרות אלפי שקלים בודדים אני יכול לקבל את אותו הרכב באותה רמת גימור (תלוי כמובן ביבואן) עם טווח שונה לחלוטין ע״י שינוי סוג מנוע.

אתה מדמיין את יונדאי נניח מציעה לך את האיוניק 5 עם טווח של 300 ק״מ או עם עם טווח של 600 ק״מ? אני כרגע לא מכיר שהקונספט קיים.

דבר שני, בהינתן שהרכב שלי עושה 500 ק״מ על נתון צריכת הדלק המשוקללת שלו, לוקח לי בערך 3 דקות ״למלא 500 ק״מ״ ברכב.

ברכבים חשמליים (המהירים מביניהם) זה לוקח בערך 20 דקות - חצי שעה.

בפרספקטיבה מסוימת אני מקבל פי 10 יותר טווח בחצי שעת הטעינה הזאת, אם אני מסתכל על זמן התדלוק מול זמן הטעינה.

 

כמובן שהכל תלוי בלאן ייקחו את עולם הרכב החשמלי. אם סוללה שמסוגלת לספק טווח של 350 ק״מ תהפוך לנורמה אבל הטעינה תיקח לי רק מספר דקות בודדות במטען מהיר ולא תטחן את הסוללה, גם אני שנוסע מעל 30 אק״מ בשנה עם 350 ק״מ ביום ארגיש בנוח לקנות כל רכב חשמלי עם כל טווח סוללה מעל 350 ק״מ. מה שהיום נחשב עבורי big no no

  • אהבתי 1

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.6.2022 בשעה 23:45, PriceDevil כתב:

מ-מ-ש אבל מ-מ-ש לא. ל-99% מהאנשים טווח של 250-300 ק"מ מספיק ב-99% מהזמן. היצרנים יעדיפו ברוב כלי הרכב להקטין את הסוללות ולהוזיל את הייצור הטווח ישאר דומה למה שקורה היום.

 

לפני 19 שעות, PriceDevil כתב:

שוק הסוללות שיפוצן ותיקונן יגדל, ישתכלל, תהיה תחרות בריאה, והמחירים יהיו שווים לכל נפש.

 

אתה מבין שזאת חרב פיפיות ? 

ברגע שהשיפוץ סוללות/ החלפת סוללות יקטן, יתחילו לדחוף לרכבים סוללות גדולות יותר, ורכבי הטווח ה-300-400 קילומטר לא יהיו שווים כלום. 

 

קנית כיום רכב חשמלי- בעוד 5-6 שנים תרצה למכור אותו וההחלפת סוללה יקרה:

- המחירון יתרסק כי החלפת סוללה תעלה יותר מהרכב. 

בעוד 5-6 שנים תרצה למכור אותו וההחלפת סוללה זולה: 

- המחירון יתרסק כי יהיו רכבים חדשים יותר עם טווח כפול מאשר שלך.

 

אתה מפסיד בכול מקרה, ככה או ככה אם תישאר להרבה זמן עם רכב חשמלי. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, SuperBamba כתב:

הבעיה בטווח של 400-500 ק״מ בסוללה חשמלית הוא שהוא לא באמת דומה לרכבי ice.

ראשית. רכב בעירה פנימית מגיע במספר מנועים עם צריכת דלק משתנה. הטווח הוא למעשה נתון צריכת הדלק ביחס לגודל מיכל הדלק. כלומר, 53 ליטרים במנוע 1600 אין דינם כ53 ליטרים במנוע דיזל ממוצע. זה לכשעצמו אומר שבתוספת של כמה עשרות אלפי שקלים בודדים אני יכול לקבל את אותו הרכב באותה רמת גימור (תלוי כמובן ביבואן) עם טווח שונה לחלוטין ע״י שינוי סוג מנוע.

זה בגלל חוסר יעילות אנרגטית של מנוע בנזין.

מצד שני בדיזל אתה משלם על היעילות בביצועים וזיהום אוויר.

 

לשים מנוע דיזל כדי לקבל רכב חסכוני יותר זה פתרון לבעיה שלא קיימת בחשמלי.

 

גם בחשמלי יש מצבים של רמות גימור שונות וטווחים שונים - למשל איוניק5 עם הנעה כפולה, ביצועים טובים יותר וטווח קצת יותר קטן, או טסלה LR מול פרפורמנס, שזה אותו רכב עם קונפיג שונה.

 

אצל יצרנים אחרים יש גם גירסאות עם סוללות שונות וטווחים שונים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, SuperBamba כתב:

אתה מדמיין את יונדאי נניח מציעה לך את האיוניק 5 עם טווח של 300 ק״מ או עם עם טווח של 600 ק״מ?

מציעה, אבל לא לך :) 
יש גירסאות 58 ו-72 KWH, אבל 58 לא נמכרת בישראל (האמת שגם 72 למעשה לא נמכרת).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, SuperBamba כתב:

הבעיה בטווח של 400-500 ק״מ בסוללה חשמלית הוא שהוא לא באמת דומה לרכבי ice.

ראשית. רכב בעירה פנימית מגיע במספר מנועים עם צריכת דלק משתנה. הטווח הוא למעשה נתון צריכת הדלק ביחס לגודל מיכל הדלק. כלומר, 53 ליטרים במנוע 1600 אין דינם כ53 ליטרים במנוע דיזל ממוצע. זה לכשעצמו אומר שבתוספת של כמה עשרות אלפי שקלים בודדים אני יכול לקבל את אותו הרכב באותה רמת גימור (תלוי כמובן ביבואן) עם טווח שונה לחלוטין ע״י שינוי סוג מנוע.

אתה מדמיין את יונדאי נניח מציעה לך את האיוניק 5 עם טווח של 300 ק״מ או עם עם טווח של 600 ק״מ? אני כרגע לא מכיר שהקונספט קיים.

דבר שני, בהינתן שהרכב שלי עושה 500 ק״מ על נתון צריכת הדלק המשוקללת שלו, לוקח לי בערך 3 דקות ״למלא 500 ק״מ״ ברכב.

ברכבים חשמליים (המהירים מביניהם) זה לוקח בערך 20 דקות - חצי שעה.

בפרספקטיבה מסוימת אני מקבל פי 10 יותר טווח בחצי שעת הטעינה הזאת, אם אני מסתכל על זמן התדלוק מול זמן הטעינה.

 

כמובן שהכל תלוי בלאן ייקחו את עולם הרכב החשמלי. אם סוללה שמסוגלת לספק טווח של 350 ק״מ תהפוך לנורמה אבל הטעינה תיקח לי רק מספר דקות בודדות במטען מהיר ולא תטחן את הסוללה, גם אני שנוסע מעל 30 אק״מ בשנה עם 350 ק״מ ביום ארגיש בנוח לקנות כל רכב חשמלי עם כל טווח סוללה מעל 350 ק״מ. מה שהיום נחשב עבורי big no no

לאיוניק 5 יש דגם עם בערך 340 קמ טווח. לא משווק בארץ. 

עריכה אחרונה על ידי איצו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, SuperBamba כתב:

הבעיה בטווח של 400-500 ק״מ בסוללה חשמלית הוא שהוא לא באמת דומה לרכבי ice.....

בגלל זה רכב חשמלי עדיין לא אידיאלי לכל המשתמשים אבל גם במצב הנוכחי, בו לא לכל אחד יש גישה למטען קבוע והטעינה המהירה לא מספיק מהירה, מעל ל-50% יכולים בישראל לרכוש רכב חשמלי ולעשות בו שימוש יום יומי בלי שום בעיה. מרבית הנהגים לא נוסעים מאות ק"מ ביום אלא לא יותר מ-100 ק"מ, וגם זה בהגזמה, אתה מטעין את הרכב בלילה ונגמר הסיפור. 

 

אין ספק שללא טעינה מהירה בזמן סביר יותר ועם תפוצה רחבה מאוד, ברמה של תחנות דלק, תהיה בעיה להשיג יעד של 100% חשמליות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 455 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...