Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה EV6 - האם הייבוא המקביל יקדים את הייבוא הסדיר?


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 481 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רכב חשמלי גם לא נותן מענה לכלל השוק.

 

למשל, פעם האחרונה שהסתכלתי על הכבישים, משפחתית סדאן יפנית/קוריאנית עדיין שולטת שם ביד רמה.

 

כשיהיה מענה לקטגוריה הזאת במחיר סביר (+-קורולה) ממותג מבוסס ומוכר, אז תתחיל להיות תזוזה בתחום. קרוסאובר מעליאקספרס לא נחשב.

 

בינתיים רכב חשמלי זה עדיין בגדר רכב נישה לאנשים עם כסף שלא נוסעים הרבה.

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 2

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נתקלתי היום בפוסט של חבר שנהג באחת ושיתף אחר כך את הסרטון הבא (לא שלו 😜)

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 24.6.2022 בשעה 11:50, vadim6385 כתב:

רכב חשמלי גם לא נותן מענה לכלל השוק.

 

למשל, פעם האחרונה שהסתכלתי על הכבישים, משפחתית סדאן יפנית/קוריאנית עדיין שולטת שם ביד רמה.

 

כשיהיה מענה לקטגוריה הזאת במחיר סביר (+-קורולה) ממותג מבוסס ומוכר, אז תתחיל להיות תזוזה בתחום. קרוסאובר מעליאקספרס לא נחשב.

 

בינתיים רכב חשמלי זה עדיין בגדר רכב נישה לאנשים עם כסף שלא נוסעים הרבה.

רגע, מה? 

אולי שכחתי - ישראל זה לא המקום הזה בו מרחק הנסועה הממוצע הוא קצר, מרחק הנסועה המקסימלי הוא גם כן קצר, רוב הנסיעה בפקקים והדלק עולה כפול ומעלה ממדינות אחרות? 

ואתה טוען שחשמלי בישראל זה לא שימושי? 

🙄😳

 

הבעיה הכי גדולה בישראל אינה נובעת מהשימושיות כי לגמרי ברור שאזור צפוף וקטן זה ה-שימוש לרכב חשמלי, ליטרלי ה use case. הבעיה היא לפני וקודם הכל המגורים - בלי שיש חניה קבועה עם נק' טעינה מחשמלת, הסיפור נהיה הרבה יותר מעיק. 

אבל גם למי שגר בבניין יש לרוב חניה בטאבו, אז מה שנותר לעשות זה לחשמל אותה, מניח שזה זול יותר מעלויות דלק.

 

עריכה: הבעיה הכי גדולה בישראל זה שהממשלה מנסה להתנקש בכל הציבור דרך מסי יסף פסיכיים על רכבים, מה שגורם לדברים הזויים כמו c level executive שנוהג בקיה פיקנטו... אבל זה לא קשור לחשמל. החשמליות פשוט סובלות מזה כי הן יקרות יותר מלכתחילה מכל מיני אולטרה מיניס ערומות. 

**

 

במקום להתעצבן על היבואנים או להניח שבגלל שזה קיה זה אמור להיות זול - מי שמעוניין בתגובה רציונלית יותר יבדוק מה קורה בשאר העולם. הev6 אינה זולה בכלל, נחטפת ונמכרת מעל המסרפ, ומכאן שהמחיר בשקלים לא מציג תמונה של חזירות אלא של יוקר כללי. 

חבר קיבל החודש ev6 gt line, אפור מאט כמו באחת התמונות בהודעה הראשונה. קודם כל, הרכב מסובב ראשים רציני. העיצוב יפה מאוד מלכתחילה, אבל בצבע הזה הוא עתידני עוד יותר. גם עיצוב וגימור הפנים עושה רושם אדיר, קיה ממשיכים לתת בראש ולנתר קדימה עם הרכבים שלהם - הסיפור של קיה ויונדאי מרתק, יצרנים שמימשו zero To hero בשנים ספורות. 

 

בכ"א, המחיר של ev6 משומשת אבל כמו חדשה, שהחבר איתר אחרי כמה שבועות של חיפושים ומחקר שוק - $60,000. בשביל רפרנס למחירי ארץ הקודש, זה יקר יותר מטסלה מודל3 long range (הגרסא שנמכרת בישראל, אאלט) 

 

עם הפרופורציות האלו אפשר לזהות שזה לא יבואן חזירי, אלא רכב יקר מלכתחילה + ארץ יקרה בשוטף. 

 

החבר מבסוט, ואני - פעם ראשונה מזה זמן רב שיש לי חשק לקחת רכב של מישהו אחר לסיבוב. 

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, oryo כתב:

בכ"א, המחיר של ev6 משומשת אבל כמו חדשה, שהחבר איתר אחרי כמה שבועות של חיפושים ומחקר שוק - $60,000. בשביל רפרנס למחירי ארץ הקודש, זה יקר יותר מטסלה מודל3 long range (הגרסא שנמכרת בישראל, אאלט

שיתחדש ויהנה וכדרך אגב, זה אחלה מחיר. אבל כאן גם הבעיה, הגרסה הכי חזקה של ה ev6 הייתה אמורה לעלות כמו טסלה 3 lr מקסימום פרפורמנס בפועל אנחנו מקבלים את הגרסה הכי חלשה.

 

לשם השוואה, גרסת הכניסה שיש בארץ עולה ברחבי העולם בסביבות טסלה מודל 3 sr+ , כך ש 260 אלף עליה יהיה מחיר מוגזם, ואם המחיר הזה הוא לפני עליית המס הופכת את הרכב הזה ללא רלוונטי , בייחוד שיש את האיוניק 5 בהרבה פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, oryo כתב:

ואתה טוען שחשמלי בישראל זה לא שימושי? 

ישראל זאת מדינה של מטר על מטר, ועדיין לא מצליחים לבנות בה תשתיות כמו שצריך.

 

ואם אין לך חניה פרטית, רכב חשמלי עדיין לא שימושי, עד שלא יופיעו עמדות ציבוריות ממש בכל חור.

לפני 4 שעות, oryo כתב:

אבל גם למי שגר בבניין יש לרוב חניה בטאבו, אז מה שנותר לעשות זה לחשמל אותה, מניח שזה זול יותר מעלויות דלק.

לא בכל בניין יש חניות בטאבו (עדיין לא חסר בנייני רכבת/עמודים שנבנו בשנות ה50-60, עם 10 חניות ל20 דיירים), וגם איפה שיש, לא תמיד אפשר להתקין עמדה.

 

וגם - רכב חשמלי נורמלי מתחיל פה ב200 ומשהו אש"ח.

 

כשיהיו עמדות טעינה ציבוריות ומשפחתיות חשמליות דוגמת קורולה/אלנטרה, נדבר.

 

בינתיים רכב חשמלי זה עדיין תענוג לעשירים פה.

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.12.2022 בשעה 19:42, vadim6385 כתב:

ואם אין לך חניה פרטית, רכב חשמלי עדיין לא שימושי,
הרבה פחות שימושי, ואכן רוב הבעלים של מכונית חשמלית ממליצים במצב הנוכחי של תשתית הטעינה הציבורית ובמקומות עבודה לא לקנות רכב חשמלי למי שלא יכול להתקין עמדת טעינה קבועה בבית.
עדיין, יש מי שקונה ומסתדר יפה, בטעינה בעבודה ו/או בעמדה ציבורית קרובה מאד לבית, אם ישנה. כמובן, עניין של צרכים וניהול סיכונים (מה יקרה אם מחליפים מקום עבודה, או עוד כמה תושבים בשכונה יקנו חשמלית וירצו לטעון באותה עמדה ציבורית).

עד שלא יופיעו עמדות ציבוריות ממש בכל חור.
ממש בכל חור לא תהיינה, אבל תהיה עליה משמעותית של עמדות destination (חניות של מסעדות באיזורי נופש, בתי מלון וצימרים -- בחו״ל זה כבר מתחיל להיות שיקול לאנשים איפה להזמין חדר, ובמלון מספיקה העמדה הכי איטית וזולה, כי טוענםי לילה שלם) ושל עמדות במקומות שאנשים ממילא חונים שם כמה שעות (כמו קניונים, סופרמרקטים וחדרי כושר).

לא בכל בניין יש חניות בטאבו (עדיין לא חסר בנייני רכבת/עמודים שנבנו בשנות ה50-60, עם 10 חניות ל20 דיירים),
בפועל יש מעט מאד בעלי רכב בבניינים כאלה. פחות או יותר לכל דירה שנבנה בארץ מאז 1990 יש מקום חניה צמוד, וב-1990 האוכלוסיה היתה חצי מהיום (כ-4.66 מליון). 11% ממשקי הבית גרים בבית צמוד-קרקע.
וגם איפה שיש, לא תמיד אפשר להתקין עמדה.
נכון. יש בניינים ללא פיר כבלים או מקום אחר שאפשר להעביר בו כבלים בצורה סבירה, או שיש חניון מרכזי משותף לכמה בניינים שרחוק יחסית מלוח החשמל של הבניין/דירה, וחציבה להגיע עד לחניה תהיה יקרה.

ובכ״ז, ההערכה היא ש-85% ממשקי הבית שיש להם מכונית יכולים להתקין עמדת טעינה. זה באתמ לא כולם, אבל עד שהעסק יצבור תאוצה, זה נותן זמן לדאוג למגוון הפתרונות הציבוריים.

וגם - רכב חשמלי נורמלי מתחיל פה ב200 ומשהו אש"ח.

זו בעיה משמעותית, אין ספק, אבל עושה רושם שתיפתר חלקית ע״י הסינים המכובדים יותר, ויותר תחרות. מי שעושה נסועה רצינית ומסתכל על TCO (אפילו דלק מול חשמל בלבד, בהתעלם מטיפולים ורישוי) כבר רואה חיסכון משמעותי.


כשיהיו עמדות טעינה ציבוריות ומשפחתיות חשמליות דוגמת קורולה/אלנטרה, נדבר.

יפניות חשמליות לא תיראה בעתיד הנראה לעין אלא כקוריוז, כי היצרנים היפנים מבצעים Sepukku בגלל המימן, ולא יהוו גורם משמעותי בשוק העולמי עוד עשור, פרט בתוך יפן עצמה. אולי הונדה, שמתעשתת עכשיו, 6-7 שנים באיחור ומסתמכת על GM. לא סובארו ומאזדה, שבפועל שבויות בידי טויוטה, לא טויוטה עצמה שההנהלה שלה ייסדה ממש דת אנטי-חשמלית, ולא עושה אפילו רבע מההשקעות בסוללות לרכב חשמלי שמתחייב ביחס לכמויות הייצור שלה, ולצערינו גם לא ניסאן, שהיתה נחשונה בחשמליות לייצור סידרתי (לפני טסלה, חשוב לציין) אבל מאז שגירשה את קרלוס גוסן, איבדה את הדרך.
בהחלט יהיו דגמים קטנים יותר של יונדאי/קיה -- הם כבר הודיע על גירסה חשמלית ל-i10 ודגם נוסף שיתחרה ב-ID.3 (אם כי יתכן שיהיה קרוסאובר ולא האצ׳בק, שיחליף את הקונה החשמלית).

https://insideevs.com/news/603883/hyundai-i10-electric-replacement-coming-2024/

בינתיים רכב חשמלי זה עדיין תענוג לעשירים פה.

למי שיכול להתקין עמדה, בעיקר שאלה של הצרכים. אם הנסועה גבוהה, משתלם יותר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, PinkDolphin כתב:

זו בעיה משמעותית, אין ספק, אבל עושה רושם שתיפתר חלקית ע״י הסינים המכובדים יותר, ויותר תחרות

לא רק הסינים, גם לאירופים וגם לשברולט יש דגמים שיכולים לנחות כאן בעלויות של 150-160 אלף שח למשפחתיות עם טווחים של מעל 400 קמ wltp (בתיאוריה, כי היבואנים יכולים בטכלס לדפוק איזה מחיר שהם רוצים), שיספיק לרוב הצרכנים.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, Uri-G כתב:

לא רק הסינים, גם לאירופים וגם לשברולט יש דגמים שיכולים לנחות כאן בעלויות של 150-160 אלף שח למשפחתיות עם טווחים של מעל 400 קמ wltp , שיספיק לרוב הצרכנים.

אכן יש, אבל לגבי היצרנים האירופים והאחרים שמוכרים באירופה, תגענה מכוניות הנה רק בטיפטוף כל עוד הביקוש באירופה עולה על ההיצע, ואז כל רכב שהיצרן מוכר כאן במקום שם מסכן אותו בקנסות באירופה עקב זיהום (כי במקום המכונית החשמלית שאין לו למכור שם הוא יכול למכור רק דלקית מזהמת). זה לא ישתנה עד שגם כאן יהיו תמריצים כבדים (ליצרנים/יבואנים, לא לצרכנים) למכור רכב יותר נקי, ועד כמה שאני יודע, אף מפלגה אפילו לא מדברת על זה, כולל לא מרץ או הירוקים.
לגבי GM, הבולט אכן דגם מצויין לתנאים של הארץ, במיוחד אם יהיה אפשר לקבל אותו עם CCS2 במקום CCS1.
כיון ש-GM הפסיקו לפעול באירופה לפני 4 שנים, אין להם את הבעיה של היצרנים שמוכרים שם, וכפי שהם מוכרים בקוריאה את הבולט, יכולים למכור אותו גם כאן (לפחות בשנתיים עד שהדגם יבוטל, שזו התוכנית עקב Ultium).
GM הודיעה על הגדלת הייצור שלו מ40000 יחידות השנה ל-70000 שנה הבאה, ואם הם יכולים להשיג די סוללות (מה שבכלל לא בטוח), יוכלו (מבחינת כושר הייצור של מפעל ההרכבה) להגיע ל-80K-90K יחידות בשנה, לתמוך כך במכירות בדרום אמריקה (הם התחילו למכור את הבולט בעוד כמה מדינות שם בחצי השנה האחרונה), אצלינו, ובעוד כמה מדינות עם הגה שמאלי (אין לבולט דגם עם הגה ימני). אני זוכר ששמעתי בזמנו ש-UMI פנו ל-GM בנושא ונענו בשלילה -- אולי עכשיו זה יוכל לקרות, כי המחיר שלו בארה״ב באמת אטרקטיווי בצורה לא רגילה.

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

PriceDevil אין לך הדלפות על המחירים?... הריון מהארוכים בהיסטוריה.

 

אין להתבלבל בין GT שהיא גרסת הקצה עם 580 כ"ס ו-3.5 שנ' ל-100, לבין GT-Line שתימכר בקרוב בארץ עם הנעה כפולה רגילה, 325 כ"ס. 

בבריטניה המחיר של שני הדגמים "הישראלים" הוא 190 ו-236 אלף שקל.

0% מכס ו-20% מס קנייה מינואר. 

EV6.JPG

  • אהבתי 1

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היבואן דאג להפיץ מחירים לא נכונים שלא שווה אפילו לפרסם.

 

המחירים שפורסמו הם 270000 לפרמיום, ו-310000 ל-GTLINE.

 

אין מצב שאלה המחירים, ולכן לא פרסמתי.

 

יש כבר 4 EV6 עם רישוי - שתיים מכל דגם.

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שיחפש קצת יוכל למצוא את המפרט הרשמי של הדגמים שישווקו טלקאר. הדגם הבסיסי מאובזר היטב וההבדלים בין הדגמים ממש קטנים. עכשיו נשאר רק לחכות למחיר שיפורסם מחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Mike808 כתב:

מי שיחפש קצת יוכל למצוא את המפרט הרשמי של הדגמים שישווקו טלקאר. הדגם הבסיסי מאובזר היטב וההבדלים בין הדגמים ממש קטנים. עכשיו נשאר רק לחכות למחיר שיפורסם מחר.

תשתף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, meir_gi כתב:

מתי משיקים את הרכב? מתי יגיע לאולמות התצוגה?

מחר השקה. 

מבחינת מפרט/רמת אבזור, עושה רושם שזה כמו הסופרים של איוניק5 רק בעוד 50 אש"ח יותר יקר. 

עריכה אחרונה על ידי stas12
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 481 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...