Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אסטרה 2013 קוד תקלה P0420 (לא מכסה שסתומים)


Aviv13467
שימו לב! השרשור הזה בן 863 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

או לפחות כך אני חושב, יצא לי להחליף היום פלאגים ובדקתי לראות אם קיימת יניקת אוויר לנורת מנוע שדולקת לי כבר מלא זמן (P0420) וראיתי שאין שום יניקת אוויר, היה קצת מלוכלך בתור החורים של הפלאגים אבל לא מעבר.

בתכלס יכול להיות בהחלט דליפה מכל הצינור שמוביל לממיר או דליפה בממיר הקטילי עצמו. 

האם זה שאין יניקה בהכרח אומר שהבעיה היא לא באטם מכסה שסתומים? מי שמכיר את האוטו מכיר את הבעיה וגם מוסך שראה את האוטו לפני כמה שנים טען שזו כנראה בעיה במכסה שסתומים ולא כזאת קריטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

התקלה המפורסמת שהייתה בטויוטה..

ממיר או/ו חיישן חמצן דורשים החלפה,צריך לבדוק לפני ערכים של החיישן ובדיקת זיהום של הממיר כדי להיות בטוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי כל כך את השאלה 

אבל p0420 זהו קוד ממש נפוץ והוא לרוב ממיר או חיישן חמצן תקול 

ואם אתה אומר שאין יניקה זה אומר שהרכב שלך פועל על תערובת עשירה מידי ויוצא דלק לממיר מה שבסופו של דבר סותם אותו 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.11.2021 בשעה 20:28, ronrcz כתב:

התקלה המפורסמת שהייתה בטויוטה..

ממיר או/ו חיישן חמצן דורשים החלפה,צריך לבדוק לפני ערכים של החיישן ובדיקת זיהום של הממיר כדי להיות בטוח.

 

בתאריך 27.11.2021 בשעה 20:47, דימה כתב:

לא הבנתי כל כך את השאלה 

אבל p0420 זהו קוד ממש נפוץ והוא לרוב ממיר או חיישן חמצן תקול 

ואם אתה אומר שאין יניקה זה אומר שהרכב שלך פועל על תערובת עשירה מידי ויוצא דלק לממיר מה שבסופו של דבר סותם אותו 

בדקתי את ה2 חיישני חמצן עם הOBD, אני לא בטוח שהבנתי במאה אחוז איך לבדוק את התקינות שלהם, בעת נסיעה או כשהרכב מונע ולא זז?

בכל מקרה שהרכב עומד במקום מונע Sensor 1 Bank 1 הוא זז מ0.1V עד 0.9V וSensor 2 Bank 1 לא ונשאר יציב על 0.05V בערך, רק שלוחצים על דוושת הגז הוא גם מתחיל לזוז.

האם חיישן 2 תקול וצריך להחליפו או שזה נורמלי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרו שווה גם לעשות בדיקת גזים איפה שעושים טסט.

לקחת בחשבון שכשנורת מנוע נדלקת המחשב רכב נותן הוראה לעבור לתערובת יותר עשירה בדלק. 

 

בדרך כלל הבעייה היא בבנק 1 שזה החיישן חמצן הראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, dorban5 כתב:

כמו שאמרו שווה גם לעשות בדיקת גזים איפה שעושים טסט.

לקחת בחשבון שכשנורת מנוע נדלקת המחשב רכב נותן הוראה לעבור לתערובת יותר עשירה בדלק. 

 

בדרך כלל הבעייה היא בבנק 1 שזה החיישן חמצן הראשון.

הבעיה קיימת עוד ממזמן והרכב עובר טסט (כמובן אחרי איפוס נורת מנוע, מניח שערכי זיהום תקינים)

תראה מה כתבתי הודעה למעלה עם הערכים של חיישן 2, האם זה תקין?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לדעת לבדוק חיישן חמצן צריך מכשיר עם גרף לא מולטיטסטר רגיל.

אם עבר בדיקת גזים בהצחה אז זה לא הממיר. זה החיישן.

אם אתה קונה חיישן רק בוש או דנסו.

עריכה אחרונה על ידי dorban5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה לי שיש בעיה בערכים של חיישני החמצן שפירסמת מעלה, אבל אינני מומחה.

למרות הכותרת של הקוד, מקור הבעיה אינו בהכרח בממיר או בחיישניו.

 

אצלי נדלקה נורת מנוע, אותו הקוד 0420, הפתרון - החלפת טרמוסטסט והנורה לא חוזרת.

הטרמוסטסט נשבר בפנים ואיפשר לנוזל הקירור לזרום מהרגע שהנעתי את הרכב, הרכב לא הצליח להתחמם אז העשיר את התערובת עד שנדלקת נורה

 

אני לא טוען שזאת הבעיה אצלך, רק מראה שלא תמיד מקור הבעיה הוא בממיר

 

זאת לא בעיה מוכרת באסטרות מהשנים ההן?

אם כן, אני הייתי מחליף, אם כל כך הרבה דיווחו על אותה הבעיה וההחלפה פתרה אותה, לא הייתי חושש

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, yairw כתב:

לא נראה לי שיש בעיה בערכים של חיישני החמצן שפירסמת מעלה, אבל אינני מומחה.

למרות הכותרת של הקוד, מקור הבעיה אינו בהכרח בממיר או בחיישניו.

 

אצלי נדלקה נורת מנוע, אותו הקוד 0420, הפתרון - החלפת טרמוסטסט והנורה לא חוזרת.

הטרמוסטסט נשבר בפנים ואיפשר לנוזל הקירור לזרום מהרגע שהנעתי את הרכב, הרכב לא הצליח להתחמם אז העשיר את התערובת עד שנדלקת נורה

 

אני לא טוען שזאת הבעיה אצלך, רק מראה שלא תמיד מקור הבעיה הוא בממיר

 

זאת לא בעיה מוכרת באסטרות מהשנים ההן?

אם כן, אני הייתי מחליף, אם כל כך הרבה דיווחו על אותה הבעיה וההחלפה פתרה אותה, לא הייתי חושש

הבעיה המוכרת זה אטם השסתומים ובאמצעות בדיקה קצרה (פתיחת המכסה פלסטיק ובדיקה אם קיימת יניקת אוויר - ואין)

בגלל שהרכב עובר טסט עם ערכים תקינים תיארתי לעצמי שאין בעיה בממיר, לגבי החיישני חמצן הבנתי שהם תמיד אמורים לזוז בין 0.1V-0.9V ורק הראשון עושה זאת כאשר הרכב בסרק ולא לוחצים על דוושת הגז אז חשבתי שאולי יש פה קצה חוט (יכול להיות שכן? אני לא בקיא)

מלבד אירועים בודדים אין בעיה בתפעול הרכב, פועל רגיל וכמו שצריך, הבעיה היחידה היא לרוב בהנעה (מנוע מגמם קליל ונחנק אמנם לא נכבה לבערך חצי דקה) ובכיבוי פשוט רועד ממש אחרי שסוגרים סוויץ.

הוחלף הפלאנג' מים לפני מספר חודשים עקב דליפת מים (פשוט מים השפריצו מהפלאנג הישן), יש קשר?

לפני 22 שעות, dorban5 כתב:

צריך לדעת לבדוק חיישן חמצן צריך מכשיר עם גרף לא מולטיטסטר רגיל.

אם עבר בדיקת גזים בהצחה אז זה לא הממיר. זה החיישן.

אם אתה קונה חיישן רק בוש או דנסו.

הרכב לא נבדק עם מולטימטר אלא עם חיישן OBDII שמחובר למחשב של הרכב, ניתן לצפות בגרפים גם ולא רק בנתונים מספריים.

יש לך מושג מה עלות של חיישן כזה? אני רואה סכומים יחסית גבוהים באינטרנט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני זוכר זכון, דווקא החיישן השני אמור להיות יותר סטטי ולשאוף ל0.5

הראשון עולה ויורד כי הרכב תמיד מנסה להגיע לאיזון מושלם של תערובת ע"י תיקונים קטנים, ואילו השני בודק את מה שנפלט מהממיר, שאמור להיות קבוע אם הכל תקין.

שוב אינני מומחה, כנראה כמוך למדתי מכמה סירטונים, עדיף לחכות לתשובה של אחד המומחים

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.12.2021 בשעה 16:44, yairw כתב:

אם אני זוכר זכון, דווקא החיישן השני אמור להיות יותר סטטי ולשאוף ל0.5

הראשון עולה ויורד כי הרכב תמיד מנסה להגיע לאיזון מושלם של תערובת ע"י תיקונים קטנים, ואילו השני בודק את מה שנפלט מהממיר, שאמור להיות קבוע אם הכל תקין.

שוב אינני מומחה, כנראה כמוך למדתי מכמה סירטונים, עדיף לחכות לתשובה של אחד המומחים

פתחתי שוב כדי לבחון אופציה של דליפה מהאטם מכסה שסתומים ואני רואה שבהחלט יש סיכוי שקיים דליפה באטם עצמו (רואים קצת שמן מסביב) ולא במכסה (PCV), האם דליפה מהאטם עלולה לגרום לקוד P0420 או P1071?

מה שתורם לרעיון הזה הוא גם שהחלפתי פלאגים היה מעט שמן בלמטה, מה שלא אמור להגיע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט ייתכן שרק האטם נפרץ והמכסה עוד תקין, אך שוב, אינני מומחה ואינני מכיר את הדגם שלך,

אצלי בוולוו ויש על מכסה השסתומים מעין מכסה משני שנקרא בתרגום ישיר "מלכודת שמן", אין לי מושג מה השם הטכני של זה בעברית, הייתה לי בריחת אוויר בזה,

image.png.807268e03bf5a4157732702610572fd8.png

המכונאי התעקש (מומחה בתחום) שאני חייב להחליף אותו בשלמותו, ושזו בעיה ידועה בדגמים הללו (והוא צודק, בדקתי לעומק), אזור ה2000 שקל למקורי

ולמרות שמצאתי שמוכרים בנפרד אטם חדש, צינורית ודיאפרגמה, שעל הנייר מחדשים את זה לגמרי, הוא התעקש שזה לא יעזור וסתם בזבוז, נשברתי והזמנתי מקורי שלם.

 

אני די בטוח שאם הייתי מחליף רק את האטם, צינורית ודיאפרגמה, שעולות שבריר מהסכום, זה גם היה פותר את הבעיה, אבל אז עוד הייתי חסר ניסיון וחששתי להתעסק בעצמי.

 

אטם אמור להיות זול, אפילו מקורי, מדוע שלא תחליף את האטם, אפס את התקלות, סע קצת ובדוק שוב, שלוף פלאג ותראה אם נשאר יבש, חבל לרכוש את כל המכסה אם הוא לא תקול.

 

 

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, yairw כתב:

בהחלט ייתכן שרק האטם נפרץ והמכסה עוד תקין, אך שוב, אינני מומחה ואינני מכיר את הדגם שלך,

אצלי בוולוו ויש על מכסה השסתומים מעין מכסה משני שנקרא בתרגום ישיר "מלכודת שמן", אין לי מושג מה השם הטכני של זה בעברית, הייתה לי בריחת אוויר בזה,

image.png.807268e03bf5a4157732702610572fd8.png

המכונאי התעקש (מומחה בתחום) שאני חייב להחליף אותו בשלמותו, ושזו בעיה ידועה בדגמים הללו (והוא צודק, בדקתי לעומק), אזור ה2000 שקל למקורי

ולמרות שמצאתי שמוכרים בנפרד אטם חדש, צינורית ודיאפרגמה, שעל הנייר מחדשים את זה לגמרי, הוא התעקש שזה לא יעזור וסתם בזבוז, נשברתי והזמנתי מקורי שלם.

 

אני די בטוח שאם הייתי מחליף רק את האטם, צינורית ודיאפרגמה, שעולות שבריר מהסכום, זה גם היה פותר את הבעיה, אבל אז עוד הייתי חסר ניסיון וחששתי להתעסק בעצמי.

 

אטם אמור להיות זול, אפילו מקורי, מדוע שלא תחליף את האטם, אפס את התקלות, סע קצת ובדוק שוב, שלוף פלאג ותראה אם נשאר יבש, חבל לרכוש את כל המכסה אם הוא לא תקול.

 

 

מעניין, אקפוץ למוסך הקרוב ואבקש מחיר, מצאתי את החלק המקורי באמאזון 300 כולל משלוח, אולי שווה כבר להחליף את כל החלק אם הוא ידוע לשמצה בתור אחד שמתקלקל, מניח שזה עניין של זמן אם עברתי 135k עם הרכב ולא התקלקל עדיין...

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כך לא נראה המכסה שסתומים של ה-1.4L טורבו. הו נראה בצורת U שוכב.

P0420 - חיישן חמצן ראשון

P1071- בעיית ווקום, חיישן חמצן, לנקות חיישן MAF ו-MAP. לבדוק את שסתום ה-PCV ולנקות אותו עם ספריי בלמים.

אי אפשר להחליף את הדיאפרגמה שעל המכסה שסתומים בעייה ידועה של המנוע הזה לא פתרו עד הסוף את הפליטה העודפת מהקראנק והשסתומים.

עריכה אחרונה על ידי dorban5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 863 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...