Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב ראשון מהיבואן יהיר מתנשא טיפשי או לגיטימי ואף נדרש?


Ronithen
שימו לב! השרשור הזה בן 879 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 11 דקות, Ronithen כתב:

אוקיי אנסה לפרט כמה שיותר

דבר ראשון והכי חשוב

 

אני בשום אופן לא רוצה להיכנס לחובות למצב שאני לא מסוגל לשלם ואז אני משלם ריביות 

אז אני לא קונה מנ שאני לא יכול לעמוד בו והסכום הכולל פוגע לי

זה עונה על השאלה הכלכלית

 

למה חשוב לי רכב-עצמאות/חופש 

אני מתבייש שאני נוסע לתחבורה ציבורית לעבודה (זה עונה על השאלה שלך האם יש לי הכנסה) 

הלב שלי נצבט שאני רואה הורים מביאים לילדים שלהם את הרכב

לצערי אין לי את האופציה הזאת

אני בא מהרקע הכלכלי הכי קשה שניתן להעלות על הדעת, אני בונה את עצמי לאט לאט, אני גם משלב לימודים עושה הכל לצאת ממעגל העוני והפריפריה 

 

זהו פחות או יותר לדעתי

נראה לי אני יורד מהעניין של רכב חדש מתחיל לרדת לי אסימון 

ממליץ לך קודם כל לפני שקופצים לקנות רכב חדש או בכלל כל רכב לבנות תקציב, ומסגרת חודשית שתוכל "להקדיש" לרכב מבלי שהיא פוגעת בך. ומבלי להכנס כמו שציינת חובות ריביות וכדומה. בנוסף לדעתי  השילוב של לימודים וחסכון הוא חשוב מאד, ורכב לא אמור לבוא על חשבונם בשום סיטואציה..

מצטרף לדעה 4. בהודעה של @sperial

מוזמן לפנות אליי גם בה"פ במידה ואתה צריך.

 

 

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 139
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מגרשים לא חסרים בחיפה, מקניון חיפה ועד הצ'ק פוסט. גם של היבואנים וגם של חברות הליסינג.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, Kooper כתב:

ממליץ לך קודם כל לפני שקופצים לקנות רכב חדש או בכלל כל רכב לבנות תקציב, ומסגרת חודשית שתוכל "להקדיש" לרכב מבלי שהיא פוגעת בך. ומבלי להכנס כמו שציינת חובות ריביות וכדומה. בנוסף לדעתי  השילוב של לימודים וחסכון הוא חשוב מאד, ורכב לא אמור לבוא על חשבונם בשום סיטואציה..

מצטרף לדעה 4. בהודעה של @sperial

מוזמן לפנות אליי גם בה"פ במידה ואתה צריך.

 

 

צודק

אני אקנה רכב זול וישן

אבל צריך עמיד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, Ronithen כתב:

צודק

אני אקנה רכב זול וישן

אבל צריך עמיד

גם רכב זול וישן דורש תחזוקה והוצאות שוטפות.

נשמע לי שאתה זקוק לייעוץ פיננסי תחילה לפני ייעוץ ברכישת רכב.

כפי שציינתי, תבנה לך תקציב, ומסגרת חודשית. ברגע שאלו יהיו ביידך יהיה הרבה יותר קל להתקדם.

לדעתי חשוב שתקח בחשבון גם את האופציה שאתה לא מרוצה ממנה, שהיא לא לרכוש רכב בכלל.

 

  • אהבתי 1

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הוצאה חודשית: היא תלויה ברכב שתקנה, אבל, באופן גס:

 

רישוי - 100 ש"ח בחודש.

 

ביטוח - אם אתה נהג חדש וצעיר - 500 ש"ח לחודש (חובה + מקיף. אם אתה מסתפק בצד ג' זה פחות).

 

דלק - 500 ש"ח לחודש (תלוי בנסועה ובתנאי הנהיגה).

 

טיפולים ותיקונים - 100-200 ש"ח בחודש.

 

והשוס הגדול - ירידת ערך - 1000 ש"ח לחודש.

 

שים לב שאלה מספרים גסים מאד וכוינתמ היא לתת סדרי גודל. הם ויכולים להשתנות מאד בתלות ברכב ובשימוש שאתה עושה בו. רכב שאינו חדש יאבד פחות מערכו, אבל עלול להצריך יותר הוצאות במוסך. אבל אתה יכול "ליפול" גם על רכב, מוצלח שיעלה פחות תיקונים - אבל תקווה אינה תכנית פעולה, אתה צריך להיות מודע לעלויות סביקות.

 

ויש עוד דבר -  תקלות אינן ניתנות לחיזוי, וכמו טיפול שיניים, הן יכולות להיות הוצאה חד פעמית כבדה שמגיעה בזמן הלא נכון. צריך להיות ערוך לכך.

  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, Ronithen כתב:

למה חשוב לי רכב-עצמאות/חופש 

אני מתבייש שאני נוסע לתחבורה ציבורית לעבודה (זה עונה על השאלה שלך האם יש לי הכנסה) 

הלב שלי נצבט שאני רואה הורים מביאים לילדים שלהם את הרכב

ופרט למתבייש/הלב נצבט, האם יש איזשהו צורך פרקטי ברכב?

 

מתבייש לנסוע בתח"צ בעבודה? איתי עובדים מהנדסים שמרוויחים 20-30-40 אש"ח בחודש ומגיעים לעבודה באוטובוס או, רחמנא ליצלן, אופניים.

 

הלב נצבט? אז להם אמא ואבא מביאים הכל בכפית, אתה מכלכל את עצמך, זה לבד מקום להתגאות בו.

 

השאלה שנשאלת - האם יש צורך פרקטי ברכב? האם יש בהתנהלות היומיומית שלך מקומות שאתה לא יכול להגיע אליהם בלי רכב, או שההגעה בלי רכב לוקחת זמן לא סביר?

לפני 32 דקות, Ronithen כתב:

צודק

אני אקנה רכב זול וישן

אבל צריך עמיד

הונדה סיוויק 2001-2005.

ישן, זול ועמיד.

עולה 6-10 אש"ח 

 

בגלל שהוא ישן וזול, אין לו ירידת ערך.

 

אבל - תצטרך על ההתחלה לשים כמה אלפים על יישור קו, זה בנוסף למחיר הרכב. גם אם הרכב יהיה הכי שמור בעולם, זה עדיין רכב ישן.

 

גם האחזקה שלו עדיין תעלה 1000-1500 בחודש.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Ronithenבחור, אני חושב שהשרשור הזה חשוב מאין כמותו. לא בגלל בחירת הרכב - למרות המסגרת השרשור גולש לתחום ההתנהלות הכלכלית הכוללת. נסה ללמוד מכמה זקנים ומנוסים כאן, כי הלקחים חשובים לטווח ארוך, הרבה מעבר למכונית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, vadim6385 כתב:

ופרט למתבייש/הלב נצבט, האם יש איזשהו צורך פרקטי ברכב?

 

מתבייש לנסוע בתח"צ בעבודה? איתי עובדים מהנדסים שמרוויחים 20-30-40 אש"ח בחודש ומגיעים לעבודה באוטובוס או, רחמנא ליצלן, אופניים.

 

הלב נצבט? אז להם אמא ואבא מביאים הכל בכפית, אתה מכלכל את עצמך, זה לבד מקום להתגאות בו.

 

השאלה שנשאלת - האם יש צורך פרקטי ברכב? האם יש בהתנהלות היומיומית שלך מקומות שאתה לא יכול להגיע אליהם בלי רכב, או שההגעה בלי רכב לוקחת זמן לא סביר?

הונדה סיוויק 2001-2005.

ישן, זול ועמיד.

עולה 6-10 אש"ח 

 

בגלל שהוא ישן וזול, אין לו ירידת ערך.

 

אבל - תצטרך על ההתחלה לשים כמה אלפים על יישור קו, זה בנוסף למחיר הרכב. גם אם הרכב יהיה הכי שמור בעולם, זה עדיין רכב ישן.

 

גם האחזקה שלו עדיין תעלה 1000-1500 בחודש.

אני מגיע לעבודה ישר לעבודה אין זמן לנשום להתארגן ולעתים מאחר

 

אני באמת לא מבין למה יעלה 1500 בחודש אם לא יהיו תקלות על מה אצטרך לשלם סכום כזה הביטוח לא מתקרב לסכום כזה

לפני שעתיים, vadim6385 כתב:

ופרט למתבייש/הלב נצבט, האם יש איזשהו צורך פרקטי ברכב?

 

מתבייש לנסוע בתח"צ בעבודה? איתי עובדים מהנדסים שמרוויחים 20-30-40 אש"ח בחודש ומגיעים לעבודה באוטובוס או, רחמנא ליצלן, אופניים.

 

הלב נצבט? אז להם אמא ואבא מביאים הכל בכפית, אתה מכלכל את עצמך, זה לבד מקום להתגאות בו.

 

השאלה שנשאלת - האם יש צורך פרקטי ברכב? האם יש בהתנהלות היומיומית שלך מקומות שאתה לא יכול להגיע אליהם בלי רכב, או שההגעה בלי רכב לוקחת זמן לא סביר?

הונדה סיוויק 2001-2005.

ישן, זול ועמיד.

עולה 6-10 אש"ח 

 

בגלל שהוא ישן וזול, אין לו ירידת ערך.

 

אבל - תצטרך על ההתחלה לשים כמה אלפים על יישור קו, זה בנוסף למחיר הרכב. גם אם הרכב יהיה הכי שמור בעולם, זה עדיין רכב ישן.

 

גם האחזקה שלו עדיין תעלה 1000-1500 בחודש.

ומה זה יישור? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסוג השרשורים ש @sperial פורח בהם 😀

 

פות"ש

אני בהחלט ממליץ לך על ליווי פיננסי מקצועי. להגדיר מטרות ויעדים, למקסם הכנסות ולתכנן תקציב ברור

 

 

לגבי הדרייב שיש לך לצאת מהרקע דל האמצעים ממעו אתה מגיע: שאפו!

 

רבים האנשים שפשוט ממשיכים באותו סטייל ממנו הגיעו. אצלך זה הפוך, ודווקא משום כך - בניגוד לאחרים פה בשרשור - לא הייתי ממליץ לך "לכבות" את הלהט הזה

 

לא משנה אם אתה מגדיר את זה כבושה ליסוע בתחב"צ או משהו בסגנון

אם מתחת לפני השטח מדובר ברצון כנה ופשוט לצאת ממעגל ה"אוכל מיד לפה" ולחיות יותר ברווחה ושפע, אני דווקא בעד להשתמש בזה למינוף הכנסות ושיפור רמת החיים

 

ראיתי הרבה צעירים שהגדילו ראש וכשהזקנים צחקו או כעסו עליהם שהם קונים רכב חדש זה דוקא גרם להם ללמוד ולהשתפר יותר, לעומת צעירים אחרים ששמעו בקול הזקנים ונשארו לספור אפונים גם בגיל 40

 

 

תכוון גבוה, פעל בזהירות ובאיזון, אבל אל תיתן לרעשי רקע להפריע לך לחלום ולממש

 

עריכה:

ככלל אצבע, כן

רכב צנוע בישראל עולה כ1500-2000 ש"ח בחודש בממוצע

 

אם אין לך הכסף הזה או שזה יפגע משמעותית ברמת החיים שלך מהבחינות האחרות, תחשוב איך אתה מגדיל הכנסה ספציפית למטרה הזאת. בינתיים שקול לשלב כלי חשמלי + תחב"צ, אבל שים לעצמך בראש תזכורת שזה זמני ויש מטרה ברורה בסוף התהליך

עריכה אחרונה על ידי avargel
  • אהבתי 3
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, SuperBamba כתב:

לתת לנהג חדש לנהוג בפחית עתיקה עם אפס מערכות בטיחות

קתת מוגזם.. רכבים בני 7-10 לא עולים הרבה, בוודאי לא ביחס לרכב חדש, והם יתנו מספיק בטיחות. אני אגלה לך סוד, אפילו רכבים בני 20

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@avargel שיכוון גבוה, אבל יתכנן לטווח רחוק - וזה הולך יחד. דווקא מי שמגיע ללא גיבוי מהמשפחה צריך להיות מחושב, לתכנן לטווח רחוק, להכין מקרים ותגובות (מה יקרה אם המשרה שלו תצטמצם?) ורק אז לפנות לביצוע המהלך שנראה מתאים. 

 

הבחור חסר ניסיון. החשש שלו מתקלות ומוסכים מסיט אותו לרכישת רכב חדש עם הוצאה שכנראה תהיה יותר גדולה מזו של רכישת רכב בן 4 וביצוע יישור קו ואפילו תיקון איזו תקלה לא קטנה. הוא מתיחס לצריכת דלק כאשר כלל לא ברור מה הנסועה שלו ועד כמה הרכיב הזה משמעותי. לא ברור לי עד כמה הוא מודע להוצאות הנלוות כמו ביטוח לנהג חדש. הוא לא במצב שבו אם הוא מבצע איזו טעות אבא\אמא יכסו לו 20,000 ש"ח - הוא יצטרך להתמודד עם ההוצאה בעצמו. אז למרות שהמספרים לא צויינו בשרשור, אני מניח שכרית הביטחון שלו די מצומקת.

 

דרך אגב - אם שמת לב, לא המלצתי בשום מקום להמנע מרכישת רכב. המלצתי לבצע בדיקה מעמיקה של היכולת שלו לרכוש ולהחזיק רכב, ולהחליט על הרכישה, ובהמשך לבחור את הרכב, בהתאם לממצאים שיעלה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך מגיעים ל 1500₪ בחודש?

חישוב גס:

500₪ דלק ( אם נוסעים כ 1000 קילומטרים), 500₪ ביטוחים, טיפול, טסט ( חלק יחסי מהסכום השנתי)  ועוד 500₪ ירידת ערך.

זה היה רכב משומש בן 3-4 ובתנאי שאין תקלות יקרות.

עכשיו רכב חדש - אותו הדבר, רק ירידת ערך 1000₪ בחודש.

מה שמביא אותך ל 2000₪ עלות אחזקת רכב חודשית.

אם אתה קונה רכב ישן שאין לו כמעט ירידת ערך, סעיף התקלות עלול להקפיץ את.ההוצאות ( לא ידוע לאיזה סכום). אז לפעמים ההימור מצליח, והרכב לא עושה בעיות ( פרק זמן מסויים ), לפעמים כן יש תיקונים לא זולים.

מה זה יישור? להביא רכב משומש לבמצב תקין וראוי לשימוש. זה יכול להיות טיפול, צמיגים,  מצבר, תיקון נזילות, תושבות, משולשים ועוד.

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 9 דקות, FARM כתב:

אל תטעה את הקוראים התמימים עם ה'עובדות' חסרות הבסיס האלו

למה זה חסר בסיס? במכונית משנת 2001 אין שום מערכות בטיחות?
 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 879 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...