Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השליטה מהמסך -חיסרון גדול


efibau
שימו לב! השרשור הזה בן 1010 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הא? הוא שאל אותך על X, ענית לו על bhlnkotiurldsfgik.

 

במקלדת יש כפתורים פיזים שקל להתמצאות בה תוך שימוש קצר (שלא לדבר על זה שיש לך מקשי "אבני בניין" כמו spacebar, Enter, Tab וכו' שעוזרים למוח למפות את השטח). בנוסף יש לך 10 אצבעות לתפעל אותה ואתה יושב במצב סטטי לחלוטין. אלא אם כן דיברת על מקלדת וירטואלית בטלפון או משהו וגם שם לרוב יש לך יותר מאצבע אחת לתפעל את העניין ולהוציא מקרים חריגים, רובנו לרוב סטטיים בישיבה על האסלה.

 

מנגד ברכב יש לך מסך חלק בלי שום אינדיקטורים להתמצאות עליו, שרחוק ממך בהרבה מאשר טלפון או מקלדת מה שהופך את הדיוק לקריטי יותר, לרוב בין 1 ל-3 אצבעות לתפעל את הסיפור וכל זה תוך כדי שאתה נוסע 90 קמ"ש~ כשברקע מאות גורמים נוספים שצריך להתחשב בהם, ואתה טוען שכל זה הרבה יותר נוח מאשר לתפוס בגלגלת ולעשות לה חצי קליק לצד ימין?🤔

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, גור אדם כתב:

 

בדיוק באותו אופן אתה יכול לשאול אותי איך אני מקליד עיוור מבלי להסתכל על המקלדת. אני משער שגם אתה יודע להקליד בצורה עיוורת כלשהי (אולי לא מאמרים שלמים - אבל מספיק לדעת באופן עיוור היכן נמצאים כפתורים שונים).

 

אני יודע איפה נמצא כל כפתור אבל עדיין אני לא עם מרפק באויר באוטו קופץ וכשאני ליד הכפתור אני מרגיש את זה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עניתי מהניסיון שלי, התפעול בקקטוס בסופו של יום היה אוטומטי.

גם במסך יש לך אינדיקטורים מספקים - מסגרת המסך, כאשר הכפתורים מאורגנים סביבה - אז אתה יודע שאתה מניח יד על המסך משמאל למעלה, אז בבוהן יש לך את השליטה במיזוג (בקקטוס). בסופו של יום, אין כאן עשרות אייקונים על המסך ואפילו במסך קטן כמו שהיה בקקטוס לא היה בעיה לתפעל באופן עיוור.

 

צריך לזכור שהעיסוק בכפתורים/מסך הוא משני ונעשה לשניות בודדות. אם אני נמצא באוטו קופץ - לא אתעסק בכפתורים/מסך אלא אאחוז בהגה... ואחכה לקטע כביש שהוא חלק יותר...

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, גור אדם כתב:

 

בדיוק באותו אופן אתה יכול לשאול אותי איך אני מקליד עיוור מבלי להסתכל על המקלדת. אני משער שגם אתה יודע להקליד בצורה עיוורת כלשהי (אולי לא מאמרים שלמים - אבל מספיק לדעת באופן עיוור היכן נמצאים כפתורים שונים).

 

אתה טועה בדוגמא, ואסביר:
יש הבדל עצום בין מקדלת עם מקשים פיסיים לבין טאץ'.
בטאבלת אתה לא תוכל להקליד עיוור בחיים.

ואם נוסיף את העובדה שהרכב בתנועה ולהבדיל מהקלדה אתה לא רואה מידית את התוצאה של הפעולות שלך הטענה נחלשת עוד יותר.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מתבטא רק בהקלדה עיוורת. מקשים פיזיים זה דבר הרבה יותר נוח ממקשים וירטואליים, נקודה. ועם כל הרצון לעיצוב נקי או עתידני, אי אפשר לוותר על הנוחות הזאת.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמתי לב כשאני נוהג על רכב מודרני עם מסך מגע, שהכול מתבצע דרכו, ובכלל הרבה מערכות, אני באופן פחות מודע מתעסק עם זה בזמן הנהיגה, סוג של משיכה לא מובנת, פסיכולוגית.

ברכבים האישיים שלי, הכול אנלוגי, ומועט, אין גם התקנה של מערכת מולטימדיה, אפילו לא מערכת רדיו מורכבת.

ואני שם לב שהנהיגה הרבה יותר שקטה לי בראש, ומתרכז ונהנה מהדרך גם יותר.

צעיר יחסית, אבל ראש ישן

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

קצת הפתיע אותי לראות שזה עניין של טעם.

לפי החוויה שלי עם קקטוס, המסך לא היה מספיק טוב כדי שהתפעול יהיה נוח בלי להסתכל - מהירות (או שמא איטיות) התגובה והרגישות ללחיצה השתלבו ביחד כדי שאהיה חייב להסתכל ולוודא שהמסך עשה מה שרציתי. כשניסיתי לעשות את זה על עיוור, אמנם הצלחתי במידת מה, אבל שמתי לב שגם זה לקח לי הרבה יותר זמן וגם הייתי צריך להתרכז בזה מאוד - מה שמשך קשב ומשאבים מהנהיגה. הדבר היה נכון גם שנה אחרי שהרכב היה בבעלותי.

בפיקנטו של אמא שלי יש מחוגות, ואמנם גם עליהן לעתים אני צריך להסתכל, אבל זה מבט מאוד חטוף ומרגע שראיתי, אני שולח את היד על עיוור וקורה בדיוק מה שציפיתי שיקרה. אז כן, אני מסתכל על המחוגות, אבל להרף עין לעומת מבט ממושך יחסית על מסך מגע.

 

אני חושב שההקבלה הכי דומה תהיה לכתיבת סמס בטלפון עם מקשים לעומת טלפון עם מסך מגע. אישית, ומשיחות עם חברים אני יודע שאני לא לבד, ההקשה בטלפונים ישנים אמנם דרשה יותר לחיצות, אבל היא כללה פחות טעויות והיה אפשר לעשות את זה בלי להסתכל, אפילו תוך כדי ריצה. בטלפונים החדשים אמנם אני מצליח להקליד עיוור, אבל זה רווי שגיאות דפוס ואין סיכוי שאעשה את זה תוך כדי ריצה.

 

אגב, השרשור הזה קצת מזכיר לי כתבה של פבל מלפני 14 חודשים על ההגה החדש של מרצדס, ואני חושב שהמקרה פה מאוד דומה - כשלאצבע אין חיווי פיזי איפה היא נמצאת, התפעול מצריך יותר קשב מאשר מקש מובחן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי המסך של הקקטוס מסכים לגמרי, בגלל שהוא לא מהיר מספיק, לדעתי חייב להתסכל ולראות שהלחיצה אכן התקבלה, לחיצה  עיוורת לדעתי קשה מאוד.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1010 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...