Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1923 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

יש לי קורלוה 98 כ3 שנים. קיבלתי אותה במצב די גרוע והחלפתי אטם ראש מנוע ועשיתי הרבה טיפולים. 

אני מחליף את נוזל הרדיאטור בעצמי כל חצי שנה. בפעם האחרונה שפתחתי, ראיתי סימנים של "טחינה" בנוזל הקירור וממה שאני יודע, זה קורה כראש המנוע נסדק ויש נזילה של שמן למים. החלפתי בצורה יסודית את נוזל הקירור(שיוצא חום ומעורפל בכל פעם) כבר פעמיים ושטפתי את הרדיאטור עם מים רגילים בכל פעם לפני שהוספתי נוזל קירור ירוק. 

עדיין, גם במיכל התוספים וגם ברדיאטור עצמו יש המון "טחינה" - מעיין בוצה לבנה/אפורה ושמנונית.

אני לא מרגיש ירידה בתאוצה/ זריזות של הרכב, מד הטמפרטורה מורה תמיד על החצי או קצת פחות. 

 

האם זה סימן מובהק לראש מנוע? או שזה יכול להיות קולר או משהו אחר?  

למי כדאי לפנות לבדיקה באזור המרכז? (המכונאי שלי אומר לי להחליף את הרכב - אבל אני מאד לא רוצה לעשות את זה בעיקר מסיבות סנטימנטליות).

פורסם

יש איבוד של נוזל קירור ו/או שמן ?

יוצא עשן?

אם לא, ובהתחשב בזה שהרכב לא מתחמם יכול להיות שאכן מדובר בקולר שמן.

הייתי מתחיל מבדיקה ויזואלית לבדוק שאין משהו חריג כגון נזילות

 

 

פורסם

שכחתי לציין:

אין עשן מהפרונט. עשן מהמפלט כשגשום - יותר מרכב רגיל אבל תמיד היה ככה. 

יש איבוד של שמן מנוע - במידה שנורמלית לרכב משנתון זה(כל 5000 ק"מ אני מוסיף חצי קרטר).

יש איבוד  מועט של נוזל קירור. 

אני יודע שבקורולות מהשנים האלו יש קולר שמן מנוע אבל די בטוח שהוא פשוט נמצא בחזית, מתחת לרדיאטור ואין החלפת חום עם הרדיאטור. 

לא סביר שמדובר בקולר שמן גיר- אין בכלל איבוד של נוזל שמן הגיר וכמות ה"טחינה" די רצינית. 

 

פורסם

בתור התחלה הייתי מבצע בדיקת לחץ למערכת קירור 

מניח שבכל מוסך יוכלו לעשות את זה 

לא מהמרכז אז לא יודע להציע על אחד ספציפי 

 

פורסם
לפני 21 דקות, timtim87 כתב:

שכחתי לציין:

אין עשן מהפרונט. עשן מהמפלט כשגשום - יותר מרכב רגיל אבל תמיד היה ככה. 

יש איבוד של שמן מנוע - במידה שנורמלית לרכב משנתון זה(כל 5000 ק"מ אני מוסיף חצי קרטר).

יש איבוד  מועט של נוזל קירור. 

אני יודע שבקורולות מהשנים האלו יש קולר שמן מנוע אבל די בטוח שהוא פשוט נמצא בחזית, מתחת לרדיאטור ואין החלפת חום עם הרדיאטור. 

לא סביר שמדובר בקולר שמן גיר- אין בכלל איבוד של נוזל שמן הגיר וכמות ה"טחינה" די רצינית. 

 

אם שמת אטם ראש חדש זה משאיר אותך עם ראש מנוע או בלוק.

 

 

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם
בתאריך 6.3.2021 בשעה 22:38, tribel כתב:

אם שמת אטם ראש חדש זה משאיר אותך עם ראש מנוע או בלוק.

 

 

מתנצל על התגובה המאוחרת. זה אכן אטם ראש. להחליף כזה בהכרח כרוך בהחלפת ראש מנוע ? 

פורסם
בתאריך 6.3.2021 בשעה 22:15, timtim87 כתב:

איבוד של שמן מנוע - במידה שנורמלית לרכב משנתון זה(כל 5000 ק"מ אני מוסיף חצי קרטר

בזה ממש לא נורמלי ,כל 5 אלף חצי קרטר =2 ליטר שמן ? זה מנוע גמור !!

פורסם
לפני 3 שעות, timtim87 כתב:

מתנצל על התגובה המאוחרת. זה אכן אטם ראש. להחליף כזה בהכרח כרוך בהחלפת ראש מנוע ? 

לא. לפני האטם נסה להשתמש בחומר דרך הרדיאטור

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, timtim87 כתב:

מתנצל על התגובה המאוחרת. זה אכן אטם ראש. להחליף כזה בהכרח כרוך בהחלפת ראש מנוע ? 

כדי להחליף אטם ראש צריך להוריד את ראש המנוע. לפני שמרכיבים אותו חזרה שולחים אותו למכון מנועים שיבדקו אם הראש מנוע תקין, אם צריך לעשות לו שטח או שהוא פסול ואז צריך ראש מנוע אחר.

מדובר בהמון עבודת פירוק והרכבה, לכן אם יש לך את הכלים, הספרות הטכנית, האומץ ומקום מתאים לעבוד (חניה מקורה) אפשר לעשות את הפירוק וההרכבה בבית, ורק לשלוח את ראש המנוע למכון מנועים.

 

במוסכים היום פחות אוהבים להתעסק עם זה, מבחינתם פחות עבודה להחליף את המנוע כולו בלי להפריד בין הראש לבלוק.

 

אם אתה שואל, אני מניח ש"החלפתי אטם ראש מנוע" שציינת בהודעה הראשונה היה אטם מכסה שסתומים ולא אטם ראש.

 

עריכה אחרונה על ידי amosbmw

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

נכון, התכוונתי לאטם מכסה שסתומים. 

-סליחה. 

אני כנראה אפרק את המכסה שסתומים ואחזק את הברגים של הראש ואז אנסה חומר דרך הרדיאטור.

תודה לכולם 

פורסם

כן. אתה צודק.אני גם לא מאמין בזה. פשוט הרכב משנת 98 ואני בצומת הדרכים שבו לא בטוח אם להשקיע ברכב האהוב או פשוט להחליף אותו. בלהחליף אותו , אני לא מתכוון לדחוף אותו לאף אחד במחיר מוגזם כמו שכולם עושים ביד 2 עם קורולות. אלא למסור אותו לפירוק ואיכשהו זה קשה לי סנטימנטלית. 

- שכחתי לציין שהוא כבר עם 330000 ק"מ ואני די בטוח שהמנוע בסוף הדרך. 

אני אתן חיזוק לברגים של הראש בתור התחלה ואבצע שטיפת רדיאטור. נראה איך זה ישפיע. אולי היא תחיה עוד קצת.

 

×
×
  • תוכן חדש...