Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בואו נדבר על החנקן שבחדר...


CheckUp
שימו לב! השרשור הזה בן 1168 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה שחן אומר זה בדיוק מה שהסבירו לי בפנצריה מקצועית כבר לפני עשור. 

נכון מאוד.

 

עריכה אחרונה על ידי Shmelov

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בצבא גם מתעסק בצמיגים של כלי תעופה, יש לנו כלוב גלגלים שאנחנו מכניסים בפנים מחברים לונטיל סטנדרטי לגמרי כמו של רכב והוא ממולא ממיכלי חנקן שהם 100% חנקן ולא מכונות סינון מהאוויר כמו שאני מאמין שיש לכם.

מטוס שבא ב300 קמש, יש לו רק שלושה גלגלים, שוקל 11-15 טון, והצמיגים בלחץ של בערך 150psi רק בנגיעה הראשונה ברצפה נוצר כמות לחץ וחום ענקית שבאמת מצריכה חנקן, בלי לדבר על זה שהוא רץ קילומטר על המסלול במהירות מאוד גבוה ולפעמים גם משתמש בבלמים.

הקיה פיקנטו שלך ששוקלת טון ומגיעה גג ל120 קמש עם 4 צמיגים בלחץ של 30psi לא דורשת את זה...

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק רוצה לדייק משהו לגבי כל נושא ההתפשטות כי אני רואה שנכנסתם לזה חזק.

 

הסיבה שממלאים חנקן במכוניות מירוץ (בשונה ממטוסים, לא בדקתי מה הסיבה שם) היא לא כי הוא לא מתפשט (כי הוא כן, כמו כל חומר על כדוה"א) אלא כי אפשר לצפות בדיוק כמה הוא ייתרחב בכל טמפ' נתונה. 

באוויר, שהרכב הגזים שבו אף פעם לא זהה (גובה, לחות, קרבה ליערות או איזורי תעשיה וכו'), קשה מאוד לחשב מה יהיה הלחץ ב-X מעלות שאליהן מגיע הצמיג כי כל אחד מהגזים מתפשט בקצב אחר. בחנקן (או הליום, שגם היה "גז מירוצים" לתקופה קצרה) כן אפשר לחשב בדיוק. ובספורט בו המיתוס אומר שכל עשירית שניה שווה 10 מיליון דולר או משהו כזה, לדעת מה הלחץ בצמיגים שלך זה קרדינלי. 

 

אצלי, איפה שהמקום היחיד שעשיריות שניה משחקות איזשהו תפקיד זה בחיי המין, זה כנראה פחות קריטי.

  • מצחיק 4
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, פבל כתב:

אצלי, איפה שהמקום היחיד שעשיריות שניה משחקות איזשהו תפקיד זה בחיי המין, זה כנראה פחות קריטי.

 

תנסה למלא את הבובה בחנקן בפעם הבאה... 🙃

  • אהבתי 2
  • מצחיק 9
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, פבל כתב:

אני רק רוצה לדייק משהו לגבי כל נושא ההתפשטות כי אני רואה שנכנסתם לזה חזק.

 

הסיבה שממלאים חנקן במכוניות מירוץ (בשונה ממטוסים, לא בדקתי מה הסיבה שם) היא לא כי הוא לא מתפשט (כי הוא כן, כמו כל חומר על כדוה"א) אלא כי אפשר לצפות בדיוק כמה הוא ייתרחב בכל טמפ' נתונה. 

באוויר, שהרכב הגזים שבו אף פעם לא זהה (גובה, לחות, קרבה ליערות או איזורי תעשיה וכו'), קשה מאוד לחשב מה יהיה הלחץ ב-X מעלות שאליהן מגיע הצמיג כי כל אחד מהגזים מתפשט בקצב אחר. בחנקן (או הליום, שגם היה "גז מירוצים" לתקופה קצרה) כן אפשר לחשב בדיוק. ובספורט בו המיתוס אומר שכל עשירית שניה שווה 10 מיליון דולר או משהו כזה, לדעת מה הלחץ בצמיגים שלך זה קרדינלי. 

 

אצלי, איפה שהמקום היחיד שעשיריות שניה משחקות איזשהו תפקיד זה בחיי המין, זה כנראה פחות קריטי.

 

אם כבר לדייק, מה שגורם להתפשטות הלא לינארית כתלות בטמפרטורה אלו אדי המים שבאוויר ולא החמצן. גם חמצן וגם חנקן מתנהגים לפי אותה נוסחאת הגזים האידאלים. אין הבדל מעשי בין אוויר עם 0% לחות לחנקן בהיבט הזה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  לא רק כמות אדי המים, גם הרכב הגזים עצמו. אוויר מורכב משלושה גזים מרכזיים - חנקן (70 ומשהו %), חמצן (20 ומשהו), ופחמן דו-חמצני (בערך 0.05% אם אני זוכר נכון) ועוד איזה 42 מיליארד (בערך, יש מצב שזה השתנה מאז הפעם האחרונה שספרתי) גזים בכמויות זניחות. הבעיה היא שההרכב הזה אף לא זהה ב-100% ולכן קשה לחשב מראש כמה משמעותית תהיה ההתפשטות שלו.

 

לפני 10 דקות, MiniMiz3r כתב:

תנסה למלא את הבובה בחנקן בפעם הבאה... 🙃

 

איפה היו העצות האלה לפני שהתחתנתי? עכשיו זה כבר אבוד.

  • מצחיק 1
  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע שברת אותי[emoji1787]

בכל מקרה מסכימים עם המידע פה או לא, ספונסרים כמוהט מבטיחים לנו המשכיות לאתר וזה יותר חשוב מחנקן בגלגלים.

אבל בכל זאת הייתי שמח אם העסק היה מקבל ביקורת על למה כנראה לא נרכוש בו שישנה את דרכיו להיות משתלם לנו [emoji2]



Sent from my SM-G970F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, eladts כתב:

גם חמצן וגם חנקן מתנהגים לפי אותה נוסחאת הגזים האידאלים. אין הבדל מעשי בין אוויר עם 0% לחות לחנקן בהיבט הזה.

 

גם הפחמן הדו-חמצני שבאוויר האטמוספרי (0.04%~) יכול לשבש קצת את החשבון, אבל זה זניח.

 

בכל אופן, למיטב ידיעתי במפוח אוויר לרכב יש מנגנון ייבוש אוויר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני שעה, MiniMiz3r כתב:

 

כנראה שאנחנו חלוקים לגבי ההגדרה של "מידע". זה טקסט שהייתי מצפה למצוא באתר של חנות צמיגים, הוא רצוף הטעיות שכל מטרתן למכור מוצר.

אם זו פרסומת - זה חייב להיות מודגש היטב על מנת שאנשים תמימים לא יחשבו בטעות שמדובר בעצה אובייקטיבית. אם זו לא פרסומת - זה צריך להמחק.

זה לא עובד ככה. אתה יכול לכתוב משהו לא נכון כעצה אובייקטיבית ואז חברי הפורום ידאגו כבר לתקן אותך (כמו שקרה פה). אחרי זה כל מי שיחפש מידע בעתיד על העצה השגויה שנתת, יגיע לשרשור וילמד.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, חן ג. כתב:

 

גם הפחמן הדו-חמצני שבאוויר האטמוספרי יכול לשבש קצת את החשבון.

 

בכל אופן, למיטב ידיעתי במפוח אוויר לרכב יש מנגנון ייבוש אוויר.

 

גם פחצן דו חמצני מתנהג כגז אידאלי בקרוב טוב מאוד. הדבר היחיד שחשוב בהקשר של תלות הלחץ בטמפרטורה זו הלחות. אני לא יודע מה יעילות היבוש במפוח נטען לעומת מפוח שמתחבר לשקע 12V לעומת מפוח בתחנת דלק, מעניין אם מישהו בדק את זה.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונתי למפוח שיש בתחנת דלק או תקריה.

 

די בטוח שאתה מקבל ממנו אוויר יבש.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתקריה אף פעם לא ראיתי מייבש אלא מדחס מורכב על מיכל וממנו צנרת אויר.

 

 

כדי לקבל אויר יבש צריך מייבש אויר (מקרר את האויר כדי שהלחות תתעבה ומחמם אותו חזרה לטמפ'החדר).

  • מעניין 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, Night Driver כתב:

כדי לקבל אויר יבש צריך מייבש אויר (מקרר את האויר כדי שהלחות תתעבה ומחמם אותו חזרה לטמפ'החדר).

 

אם כך לא נראה לי שיש סיכוי שבמדחס נייד 12V יש כזו מערכת ובטח שלא במדחס נייד עם סוללה. מעניין מה סדר הגודל של המחיר של מדחס מקצועי עם מייבש.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1168 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...