Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בואו נדבר על החנקן שבחדר...


CheckUp
שימו לב! השרשור הזה בן 1146 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • ספונסר פורום

ניפוח הצמיגים בחנקן נתפס כמשהו עם תועלות זניחות ולא כך הדבר, אז בואו נדבר על זה, 

 

החנקן הינו גז הנמצא באוויר מסביבנו ומהווה כ – 78% מנפח האוויר. (78.082% מנפח האוויר שבאטמוספירה).

החנקן הינו גז אינרטי (שאינו דליק) ואינו מכיל שמן או לחות כלל.  

 

החנקן משמש כיום בעיקר לניפוח צמיגי מטוסים, משאיות כרייה, ומכוניות מרוץ מאחר והוא מאפשר שמירה על לחצי ניפוח תקינים וקבועים.

 

לא אכנס להסבר מדוע חשוב לשמור על לחצי אוויר על פי הוראות היצרן, רק אדגיש כי שמירה על לחץ ניפוח בצמיגים בהתאם להוראות יצרן הרכב מבטיח לנהג (במידה והרכב תקין מבחינה תחזוקתית) את כל היתרונות שהצמיג מתוכנן לספק, ומאידך חסרונו אפילו באחוזים קטנים יפגע בתפקוד הצמיג במישורים של בטיחות נסיעה, הארכת חיי הצמיג, חיסכון בדלק והקטנת פליטת המזהמים של הרכב.

 

חסרונות ניפוח צמיג באוויר -

  

·         החמצן הקיים באוויר, ובלחץ בתוך הצמיג, מחלחל למבנה הצמיג ומקטין את לחץ הניפוח.

        במהלך החלחול, החמצן מחמצן את הגומי ממנו עשוי הצמיג וגורם להתפרקותו, עלול לפגוע בתפקוד השסתום ולגרום לירידת לחץ אוויר.

 

·         כתוצאה המחימצון, שטח פנים הצמיג הופך למחוספס, עלול לפגוע באיטום הפנימי ומביא לאיבוד אוויר בקצב שמוערך בכ -  2 PSI  בחודש.

 

·         בנוסף, האוויר מכיל לחות הגורמת להחלדת רשת הפלדה בצמיג, הג'אנט ובסיס השסתום.

        ברכב עם שסתומי  TPMS ההחלדה עלולה לפגום גם בחיישנים.

 

·         האוויר המכיל 20% חמצן, מתחמם במהירות רבה, ומגיע לטמפרטורות גבוהות יותר.

        אם האוויר המנופח מכיל בנוסף גם לחות באחוזים גבוהים, הוא יתחמם יותר ויגרום לתנודות בלחץ האוויר הפנימי בצמיג,

        המשפיעות על תפקוד וביצועי הצמיג.

 

 

את כל אלה בא לתקן החנקן, שנמצא כאמור באוויר, חופשי לגמרי -

 

·         החנקן, שאינו מכיל חמצן, רטיבות ושמנים, מונע את התחמצנות הגומי ואת החלדת רשתות הפלדה שבמבנה הצמיג, הג'אנט ובסיס השסתום.

 

·         מכיוון שכך, מושגת שמירה משמעותית יותר טובה על יציבות לחצי ניפוח בפרק זמן ארוך יותר, עד פי 3 לעומת אוויר.  

 

·         מכיוון שהחנקן אינו תומך בעירה, הוא גם מסייע למניעת התחממות הצמיג ו/או התלקחותו.

 

·         אמנם, גם החמצן וגם החנקן יכולים לחדור דרך דופן הצמיג, עם זאת, החנקן חודר הרבה יותר לאט.

        מכיוון שכך, צמיג המנופח בחנקן יאבד לחץ אוויר (חנקן) פי שלוש יותר לאט מאשר אותו הצמיג המנופח באוויר.

        כלומר אם צמיג המנופח באוויר יאבד כ 2 PSI בחודש, צמיג זהה המנופח בחנקן יאבד כ 2 PSI בשלושה חודשים.

 

·         החנקן שהוא פחות פעיל, לא יגרום להתחמצנות פנים הצמיג או להחלדת הג'אנט. 

 

·         הגומי ממנו עשוי הצמיג נשאר חלק ונקי, והצמיג שומר על גמישותו.       .

 

·         החנקן אינו פוגע באטם הגומי שבשסתום בהשוואה לחמצן עם לחות, הפוגע באטימות השסתום עקב גרימת נזק בצוואר השסתום,

        המתבטא בסדקים ואיבוד לחץ אוויר בצמיג.

 

·         בניפוח צמיגים בחנקן, טמפרטורת הצמיג נמוכה יותר.

 

ברכבים עם חיישני  TPMS- עדיף לנפח את הצמיגים עם חנקן בכדי למזער את כמות ההתראות שהמערכת תפיק, שכן החנקן מאפשר יציבות גבוהה משמעותית בלחץ הניפוח בצמיג.

 

בנוסף, מניעת החלדה של החיישנים שכן, צמיג מנופח עם חנקן מפחית את האפשרות לקורוזיה. כבונוס נקבל גם שמירה על אורך חיי הצמיג והפחתת צריכת הדלק, והפחתת פליטת גזי CO2 ושמירה על איכות הסביבה.


 

אז לסיכום ענייני ניפוח בחנקן לעומת ניפוח באוויר:

1.      פחות בלאי לצמיג

2.      פחות דליפת אוויר

3.      טמפרטורה נמוכה יותר

4.      פחות תנודתיות בלחצי ניפוח

 

וכמובן אצלנו זו פשוט ברירת מחדל, חינמית לחלוטין ללקוחותינו, ואנחנו מזמינים את הלקוחות להיכנס אחת לתקופה לבדיקת לחצי ניפוח, ומילוי חנקן אם נדרש – בחינם.

 

שבת שלום! 

 

 

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1

צ'ק אפ - צמיגים לדרך בטוחה

רשת מרכזי שירות מתקדמים לצמיגים

2575* | checkup.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מסכים עם הניתוח שלך.

1. גם אויר וגם חנקן צריכים להיות יבשים. מיעבש אויר לקומפרסורפותר לחלוטין את בעיית הלחות.

2. לא החמצן פוגע בגומי אלא האוזון. מיותר לציין שהצד החיצוני חשוף לתנאים קשים יותר ולכן הבלאי הסביבתי בצד הפנימי והמבוקר פחות קריטי. לא יצא לי להיתקל בצמיג שסיים את חייו בגלל בלאי פנימי מהחמצן באויר.

3. כשאתה ממלא אויר אם החמצן מבפעפע דרך הדופן בקצב מהיר פי 3 אז תוך חצי שנה תגיע למעל 90% חנקן בתוך הצמיג.

4. לגבי קיבול החום הסגולי של חנקן מול חמצן לא בדקתי מה ההפרש אבל צריך לזכור שהחמצן הוא כ 20% בלבד ושמה שמתחמם מהר גם מתקרר מהר.

  • אהבתי 5
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממלא אויר רק בתחנות דלק בירושלים. אויר יקר , יבש וטרי. מעבר לזה החיישני לחץ ( שיומי) עולים רביעייה כ 65$ . מעולם לא זייפו בקריאה. מעולם לא התלקח לי צמיג. צמיגים מוחלפים פעם ב 4 שנים בלי קשר לשחיקה.
אין לי כח לחפש חנקן.





  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שנרשם, לא משפיע על נהג הרכב הפשוט, שממילא מחליף צמיגים קבוע כל כ- 4 שנים, וממלא אוויר בצמיגים כל כ- שבועיים.

 

זה יעיל בעיקר למטוסים, ורכבי מירוץ שחשוב להם עניין הטמפרטורה בצמיג.

 

hate Comments in 3..2..1

 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

 טויוטה פריוס 1.8 2009

 יונדאי גטס GLS 2006

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאמר מעניין ממקור שנחשב אמין, שמראה שאין טעם בניפוח צמיגי רכב פרטי בחנקן.

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, CheckUp כתב:

וכמובן אצלנו זו פשוט ברירת מחדל, חינמית לחלוטין ללקוחותינו, ואנחנו מזמינים את הלקוחות להיכנס אחת לתקופה לבדיקת לחצי ניפוח, ומילוי חנקן אם נדרש – בחינם.

 

 

שבת שלום! 

 

 

אני קורא את כל הסיכום הזה וצוחק מההגזמות על חלודה בצמיג ונזקים לחיישני לחץ אויר,

מנסה להבין מה האינטרס פה!? עד שקראתי את השורה הזו.

רוצה לשמוע שורה תחתונה?

אתם בין היקרים בארץ במחירי הצמיגים עם מבחר מצומצם עד לא קיים,

תשפרו את זה ותרוויחו הרבה יותר לקוחות מאשר "פינוקים בחנקן".

 

עריכה אחרונה על ידי Shmelov
  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 3

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים לגמרי עם כל התגובות פה.

הכל הגזמות מטורפות, בנסיע בכביש מהיר הצמיג שלי מתחמם אולי 10 מעלות מעל הטמפרטורה בחוץ שזה כלום ואולי זה בכלל דבר כי זה הופך אותו לטיפה יותר רך ונעים לנסיעה.

היו לי חיישן TPMS שבחיים לא ניזקו או התחלדו ובחיים לא מילאתי בחנקן.

וצמיגים לא מאבדים 2psi בחודש אולי הלחץ משתנה כי בחודש הזאת השתנתה הטמפרטורה.

 

זה נשמע כאילו אני מעתיק מאנשים לפני אבל אתם רשת מאוד יקרה עם מבחר מצומצם ולהציע מילוי חנקן זה לא מספיק כדי לפצות על זה.

למה לי להיות לקוח שלכם שאתם מוכרים צמיג יקר יותר בלא מעט אם אני יכול לבדוק באתר כמו tire4u מי מוכר בהכי זול ועושה איזון?

עריכה אחרונה על ידי Shab00
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדוע למחוק ?
הכותב הוא "ספונסר פורום".

הכותב מעביר לקוראי הפורום מידע לגבי התחום שבו הוא עוסק.
מי שלא מעניין אותו התוכן או הנכתב בשרשור זה 
מוזמן לעבור נושא לתחום שמעניין אותו.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, eyalkar כתב:

הכותב מעביר לקוראי הפורום מידע לגבי התחום שבו הוא עוסק.

 

כנראה שאנחנו חלוקים לגבי ההגדרה של "מידע". זה טקסט שהייתי מצפה למצוא באתר של חנות צמיגים, הוא רצוף הטעיות שכל מטרתן למכור מוצר.

אם זו פרסומת - זה חייב להיות מודגש היטב על מנת שאנשים תמימים לא יחשבו בטעות שמדובר בעצה אובייקטיבית. אם זו לא פרסומת - זה צריך להמחק.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מילוי צמיגים בחנקן זה נטו טריק שיווקי של הרשתות הגדולות כמו אוטו דיפו וצ׳ק אפ.

לא נתקלתי באף פנצ׳ריה קטנה שנותנת את האופציה הזאת.

הרבה מוצרים מוכרים לנו ֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫ עם שמות והבטחות לשיפרים כאלה ואחרים בתחום הרכב.

אם זה גולד 95, שמפו ווקס, ריפודי קרבון וכו' וכו'.

הרבה דברים מעולם המרוצים מחלחלים לתחום הרכב הפרטי בוריאציה זו או אחרת שאמורה כביכול להפוך את הקורולה ליסינג שלכם שלכם לפורמולה 1.

אבל בסופו של דבר זה שעשיתם למכסה המנוע ציפוי מדבקת קרבון לא הפך אותו לקל יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, MiniMiz3r כתב:

כנראה שאנחנו חלוקים לגבי ההגדרה של "מידע". זה טקסט שהייתי מצפה למצוא באתר של חנות צמיגים, הוא רצוף הטעיות שכל מטרתן למכור מוצר.

אם זו פרסומת - זה חייב להיות מודגש היטב על מנת שאנשים תמימים לא יחשבו בטעות שמדובר בעצה אובייקטיבית. אם זו לא פרסומת - זה צריך להמחק.

 

זה ששם המשתמש הוא שם החברה, הוא צבוע אחרת, כתוב מתחת לשם שלו שהוא "ספונסר פורום", כתוב בצד שמאל שהוא "ספונסר פורום" וכל ההודעה מוקפת ב"הילה" כחולה לא מספיק כדי לגרום לך להבין שזה לא משתמש מן השורה וכנראה, יש מצב, יכול להיות, שהוא עסק? ושעם כל הכבוד להכל, הגיוני שיהיה מעורב איזשהו אינטרס כלכלי/עסקי במידע שהוא כותב? 

 

אפילו סימנתי לך הכל, שלא תגיד עלי.

image.thumb.png.b4aef6a39109be870dc05b3ae53eaf5b.png

 

תאמין לי שהיינו מתים להכניס מספיק כסף ממנויים ופרסומות, ושלא נצטרך להסתמך על הרעיון של ספונסרים עסקיים. אבל כרגע זה לא המצב.

אז לכל מי שיושב בצד ומתלונן יש בגדול שתי אופציות - לייתר את הצורך בספונסרים ע"י עזרה כלכלית, או להבין שיש דברים שמשתפים איתנו לא רק כי רוצים להפוך את העולם למקום טוב יותר. 

ביננו, וכן - זה הכי גס שלי - על תגובות כמו שלך צריך להגיד תודה שהן בכלל נשארות באוויר. במקום אחר, שמעדיף את טובת מפרסמיו על קוראיו, תגובה כזו הייתה נמחקת או שהפוסט היה ננעל לתגובות מלכתחילה.

  • אהבתי 4

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, MiniMiz3r כתב:

למה לא מוחקים את הפוסט הזה? 

 

לפני שעה, eyalkar כתב:

מדוע למחוק ?
הכותב הוא "ספונסר פורום".

הכותב מעביר לקוראי הפורום מידע לגבי התחום שבו הוא עוסק.
מי שלא מעניין אותו התוכן או הנכתב בשרשור זה 
מוזמן לעבור נושא לתחום שמעניין אותו.

אם הוא "ספונסר פורום" אסור לו להביע דיעה?

 

כולם רואים שהוא ספונסר והשם שלו מספיק בולט כדי לדעת שהוא עסק בתחום.

 

דווקא אנשים כמוהו זה אחלה כי אפשר לנהל דיון ענייני כשה"ספונסר" יכול לתת מקודת מבט נוספת שעליה נוכל להתוכח. זה שהוא בעל עניין לא אומר אוטומטית שהוא לא צודק בדיוק כמו שזה שהוא ספונסר לא הופך אותו אוטומטית לצודק.

 

ולנושא שינויי הטמפ והחנקן, השינויים בין 6 בבוקר ל 2 בצוהוריים יותר גדולים מהשינויים של שעה נסיעה בכביש מהיר.

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם @Night Driver

 

כשמנפחים צמיג בחנקן, לא באמת מנפחים בחנקן מזוקק 100%, וגם לא מרוקנים את הצמיג לחלוטין מאוויר אטמוספרי בטרם ניפוחו בחנקן. מפה לשם, ההבדל בין צמיג שנופח בחנקן לבין צמיג שנופח באוויר יבש, שהחמצן מפעפע מתוכו בהדרגה ומשאיר מאחוריו ריכוז חנקן גבוה יותר מזה שבאוויר האטמוספרי, הוא כמעט וזניח לחלוטין. מקסימום, תנפחו פעם אחת את הצמיג באיזה 2-3PSIG יותר ותנו ללחץ העודף לרדת, ומהר מאוד תישארו עם אחוז חנקן מאוד גבוה בתוך הצמיג.

 

היסטורית, הסיבה לניפוח צמיגים בחנקן - שראשיתה בעולם התעופה ואחר כך בנהיגה תחרותית - היא סיבה בטיחות "פסיבית" פשוטה מאוד, והיא הקטנת הסיכוי להתלקחות במקרה של תקר. חשוב מאוד למטוס נוסעים - במיוחד תחת עומס של נחיתה - לא מאוד חשוב לרכבי כביש.

 

אפילו אם היה הבדל משמעותי בקצב ההתפשטות של הגז (או בכמה הוא צפוי) בתוך הצמיג, לחץ האוויר המומלץ על ידי יצרני הרכב הוא תמיד נמוך יותר מהלחץ האופטימלי לביצועים, ולכן עליית הלחץ בצמיג במהלך הנסיעה אינה תופעה בלתי-רצויה מכיוון שהיא מגדילה את מעטפת הביצועים, לא מקטינה אותה. במכונית מירוץ, שבה הצמיג מנופח מלכתחילה ללחץ אופטימלי לביצועים? סיפור אחר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • אהבתי 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1146 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...