Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חדשות טובות : במקום טסט פעם בשנה , יהיה טסט פעם בשנתיים!


Elico48
שימו לב! השרשור הזה בן 1291 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מקור : YNET

 

במקום טסט פעם בשנה, פעם בשנתיים. משרד התחבורה עומד להודיע כי מבחן הכשירות השנתי (טסט) אותו נדרשים בעלי רכב פרטי לבצע אחת לשנה, יתקיים אחת לשנתיים. התקנה החדשה תהיה תקפה לכלי רכב בני שלוש עד 10 שנים, בהתאם לתקנה חדשה אותה מקדמת שרת התחבורה מירי רגב.

במשרד התחבורה מדגישים כי תהליך המעבר צפוי לארוך חודשים בודדים ויכלול בין היתר שימוע ציבורי לתקנות. לאחר מכן יבוצעו תיקונים במידת הצורך, התקנות יועברו לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, וזו תקבע תאריך תחולת התקנות. עם זאת מדגישים במשרד כי במקרה וישראל תקלע למערכת בחירות נוספת, יתכנו עיכובים בפעילות הכנסת וועדותיה.

 

 

מה זה אומר לגבי?

על פי התקנות כיום, רכב פרטי חדש פטור ממבחן רישוי שנתי בשנתיים הראשונות לרכישתו ובשלישית הוא מחויב לכך, כפי שהחליט לפני מספר שנים שר התחבורה דאז, ישראל כץ. לאחר מכן הוא נדרש לבצע טסט במכון רישוי מדי שנה. ברכבי ליסינג חדשים הפטור מטסט הוא רק לשנה הראשונה, ומהשנה השנייה נדרש מבחן במכון רישוי. במשרד מדגישים כי התקנה החדשה מיישרת קו עם המקובל במדינות רבות באירופה.

המשמעות היא כי עם אישור התקנה, כלי רכב פרטיים שמשקלם עד 3.5 טון ואשר "עלו על הכביש" מה-1.1.2018 ואילך, יידרשו לבצע מבחן רישוי ראשון רק לאחר שלוש שנים. לאחר מכן כל שנתיים והחל מהשנה העשירית לעלייתו של הרכב לכביש, פעם בשנה. במשרד התחבורה הדגישו כי מהלך זה מתאפשר הודות להתפתחות הטכנולוגית ולקידמה של הרכב ומערכותיו, לשימוש הרווח במערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות המשפרות את רמת בטיחות הרכב באופן משמעותי, ושילוב מחוונים חכמים המתריעים בפני הנהג על תקלות ומעדכנים אותו כי עליו להגיע למוסך.

 

הכתבה המלאה:

https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/Hk1WBknsD

 

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 98
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני לא חושב שזה רעיון טוב. לא לכולם אכפת מהרכב שלהם. לא כולם ישקיעו בטיפולים ובדיקות בזמן  אם ידעו שיש להם עוד שנה.

זה עלול פוטנציאלית לגרום ליותר תאונות עקב תחזוקה לקויה שלא התגלתה בזמן

 

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 5

What worries you, masters you. - John Locke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שידוע לי, בהרבה ארצות מסתדרים עם טסט לשנתיים, אהל הוא יותר מחמיר מבארץ.

אבל לא שמעתי על הבדל עם התקדמות גיל הרכב בארצות אחרות.

אני לא מחזיק בדרך כלל מכוניות בנות פחות מ10 שנים.

ומתי יבטלו את השטות של טסט פעמיים בשנה לרכב מיושן? מי שבוחר להחזיק רכב כזה בדרך כלל אוהב אותו ומטפל בו היטב, הרי יותר זול להחזיק רכב צעיר יותר.

  • אהבתי 6
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אישית אין לגיל הרכב אצלי משמעות - הוא תמיד מתוחזק אצלי ברמה הרבה יותר גבוהה ממה שהטסט בוחן.

מנגד, לא חסרות מכוניות מוזנחות על הכביש שזה פשוט אסון לבחון אותן אחת לשנתיים בלבד.

רק לחשוב על ציי רכב לחוצים על כל פרוטה שהדבר הזה יאפשר להם לחסוך עוד קצת... יתכן וצריך להכניס פרמטר נוסף כמו כל 25-30K ק"מ.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוהב ומטפל בו? אני מזכיר לך את המקרה המצער שקרה בטבריה.

אנשים כאן נוטים לשכח לפעמים שהתנהלות אנשי הפורום כאן לרכבים שלהם ממש לא משקפת את כלל האוכלוסיה.

עריכה אחרונה על ידי TsachiE

What worries you, masters you. - John Locke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו תהיה חגיגה.

הרי המכונים יפסידו ממהלך כזה הון. ובישראל כמו בישראל, אף אחד לא 'יוצא פראייר' אז בפעם בשנתיים כשתגיע למכון- ישחילו לך טוב טוב גם את זה ששנה שעברה לא באת לבקר.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכוני טסטים זה לא איזה מוסך עלום שם. הם עובדים ישירות תחת פיקוח של משרד התחבורה, קשה לי להאמין שימציאו לך בעיות.

What worries you, masters you. - John Locke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש קשר בין מה שכתבת לבין טסט פעם בשנתיים?

רשיון משלמים גם אם לא נגשים לטסט.

וברור שאני בעד הורדת מיסים. באופן גורף :-)

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Ragnar כתב:

במקום לעשות טסט אחת לשנתיים, היה הרבה יותר פשוט ויעיל לקצץ את האגרה ב-50 אחוז

 

אגרה משלמים בכל מקרה, גם אם יש פטור מהמבחן השנתי.

אין קשר בין שני הדברים: האגרה היא עבור השימוש ברכב, המבחן השנתי הוא עבור בדיקת תקינותו.

  • אהבתי 3

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כ"כ הבנתי את כוונתך, אבל בהקשר הבטיחות של הרכבים - אדרבא, למה לא להשאיר את המצב הקיים של טסט פעם בשנה, אך לקצץ את אגרת הטסט בחצי. ככה גם מתקבל האפקט של החיסכון לאזרח, וגם בטיחות הרכבים נשארת

אולי לא הבנת את כוונתי לאגרה. אתם מפספסים את הנקודה משום שבדיוק לזה התכוונתי. הרעיון מאחורי המהלך הזה של רגב או עבור "חיסכון לאזרח הקטן" על חשבון תקינות של רכבים. למה לא לחסוך באגרה במקום?

עריכה אחרונה על ידי Ragnar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, amosbmw כתב:

 

ומתי יבטלו את השטות של טסט פעמיים בשנה לרכב מיושן? מי שבוחר להחזיק רכב כזה בדרך כלל אוהב אותו ומטפל בו היטב, הרי יותר זול להחזיק רכב צעיר יותר.

אמרת את מה שאני טוען שנים בצורה מופלאה, מחזיק רכב בן 20 מוכן להמר שהוא נראה טוב יותר ומתוחזק קפדני יותר מאשר רכב בן 6/8

שנראים על הכביש כמו גרוטאות שרוטות/חבוטות על ארבע צמיגים צבעוניים. (אוסף של חברות כי זה זול)

 

לגבי המהלך, מבורך, בתנאי שחייבו את המוסכים להחליף כל חלק שקשור בבטיחות בצורה יותר קפדנית. (זה בכלל יועיל בלי קשר)

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Ragnar כתב:

לא כ"כ הבנתי את כוונתך, אבל בהקשר הבטיחות של הרכבים - אדרבא, למה לא להשאיר את המצב הקיים של טסט פעם בשנה, אך לקצץ את אגרת הטסט בחצי. ככה גם מתקבל האפקט של החיסכון לאזרח, וגם בטיחות הרכבים נשארת

אולי לא הבנת את כוונתי לאגרה. אתם מפספסים את הנקודה משום שבדיוק לזה התכוונתי. הרעיון מאחורי המהלך הזה של רגב או עבור "חיסכון לאזרח הקטן" על חשבון תקינות של רכבים. למה לא לחסוך באגרה במקום?

לא יבטלו שום אגרה. 

 

אם יהיה טסט פעם בשנתיים, עדיין תשלם אגרה כל שנה, רק תהיה פטור מלגשת לטסט. 

 

לא הבנתי על איזה חסכון לאזרח אתה מדבר.

  • אהבתי 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1291 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...