Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נזילת מים מצינור ברזל ליד המנוע - פיאט פונטו 2012


יהונתן שלמה
שימו לב! השרשור הזה בן 1254 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לרוב מחליפים, אבל הרוב לא נביאים פה, באיזה רכב מדובר? איזה שנה?
כדי שיהיה ניתן לתת לך עצה יותר מדוייקת מומלץ לצלם (תמונה) את תא המנוע ולסמן את הצינור הנוזל.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוצאה של הזנחת מערכת הקירור ושימוש במי ברז.

אין מה לרתך הצינור רקוב, רק להחליף באחד חדש/משומש.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצינור מרגיש עדיין חזק וחדש.. יש לי עוד סרטון שאני מצלם את כולו.
ומדובר בחתיכה די גדולה והרבה עבודה.
למה לא לרתך?


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אין משהו שנגע בצינור וגרם לחור אין סיבה שסתם ככה ביום בהיר לפתע נוצר חור.

הקורוזיה אכלה את הצינור מבפנים עד שלא נשאר מספיק חומר ונוצר חור.

רוצה לרתך בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברתי עכשיו על הסרטון שוב ואני רואה שיש אפילו עוד חור... אז כניראה אתה צודק למרות שהצינור מבחוץ נראה חדש.. מוזר מאוד 2 חורים בפעם אחת
אני כבר אקנה צינור חדש ואסיים את הסיפור


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, יהונתן שלמה כתב:

אני כבר אקנה צינור חדש ואסיים את הסיפור

ובאותה הזדמנות לבצע שטיפה למערכת הקרור, ולשים נוזל קרור לפי הנחיות היצרן (נדמה לי שנקרא "פרפלו"), ולא מי ברז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר בצינור יחסית דק ולא צינור אינסטלציה טיפוסי.

זה לא משהו שמרתכים או מתקנים בשום צורה.  

אם החור ליד המשאבת מים, כדאי לבדוק שמשאבת המים תקינה, כי נזק כזה זה תוצאה, לא רק של הזנחה, אלא גם של קוויטציה של משאבת המים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי.
פירקתי את צינור המים, עכשיו יוצא לקנות חדש..

1. אבקש את דעתכם על משאבת המים, כמה דחוף להחליפה?
2. את הצינור החדש פשוט לדחוף למשאבת מים?
האם צריך לקנות אטם חדש? לא ראיתי שהיה אחד אבל יכול להיות שנרקב.
3. כמה כדאי לעשות פלאש למערכת? שמעתי שכמה אומרים שזה לא רצוי ויכול לסתום את הרדיאטור.. שמעתי גם שלא בטוח שכדאי לשים נוזל קירור אחרי ששמו מים כי זה גם יכול לסתום את הרדיאטור ועדיף להמשיך עם מה שהיה.

תודה רבה זה מעט דחוף כי אני צריך לחזור לבסיס


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לך גישה לראות את המשאבת מים דרך החיבור  לצינור שפירקת מה טוב כך תוכל לראות את מצב האימפלור שלה וכך תוודא שהוא שלם ושהכנפיים לא נאכלו.

בפיאט פונטו, המשאבת מים מונעת עם הרצועת טיימינג כך שלא תוכל לראות את מצבה מצידה השני, כדי לבדוק אם יש סימני נזילה ממנה. (משאבת מים כדאי מאוד להחליף בכל החלפת טיימינג)

 

על הצינור חייב להיות אטם O-RING אין מצב שהצינור מורכב ללא אטם, כנראה אתה לר מזהה אותו כי הוא יבש מאוד.

כמובן שחובה להחליפו בחדש עם הצינור החדש שאתה מרכיב או בכל פירוק והרכבה של הצינור.

 

אחרי שתתקין את הצינור החדש למקומו, תמלא מים מהברז, ותרכוש פלאש למערכת הקירור (תכשיר לשטיפת מערכת קירור) תוסיף את הפלאש יחד עם המים ופעל לפי ההוראות שלו, בזמן שהמנוע עובד עם הפלאש תבדוק שאין נזילות, אחרי שהכל תקין מנזילות, רוקן את המים ושטוף את מערכת הקירור עם מי ברז היטב תוך כדי שצינור הרדיאטור התחתון פתוח(מנוע מכובה), סגור את הצינור ותמלא מים שוב, תניע לכ 15דקות, ולאחר מכן רוקן את המים מהמערכת ותמלא נוזל קירור איכותי, רצוי פראפלו.

 

בכל פעם שאתה ממלא מים/נוזל קירור בתהליך שהסברתי אתה חייב לבצע בכל פעם ניקוז אוויר מפקקי השירות אחרת המנוע עלול להתחמם וכאשר קיים אוויר במערכת יהיו תופעות לא רצויות בוודאי שבפיאט.

 

לשאלה 2: מהשאלה עולה כי אין ברשותך את הידע וניסיון להחליף את הצינור, כיצד פירקת אותו? אני תוהה אם בכלל פירקת אותו כמו שצריך או עקרת אותו ממקומו...

ההרכבה בסדר ההפוך מה השאלה.

 

לגבי שאלה מס' 3, אם הקיימים עוד רכיבים רקובים כמו הצינור הם כך או כך במקדם או במאוחר שוב יקרסו, בוודאי שמי ברז עוד יחריפו את התופעה, נוזל קירור תפקידו בין היתר למנוע קורוזיה, אינני מבין את אלה שבוחרים למלא מי ברז, ומהיכן המנהג הזה.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצאתי מעט טמבל.
שכחתי לשים את הקישור לסרטון של המשאבה שצילמתי..




על הפלאש אני אוותר. אין לי כוח לזה, הרכב לא שלי. אמרתי לו אלף פעם לא לשים מי ברז והוא עדיין שם ולי אין זמן לזה עכשיו . אולי בהמשך

את האטם מצאתי הוא פשוט היה תקוע שם, הוצאתי אותו והכנסתי את החדש, זה בהחלט מורכב רק במשיכה ודחיפה
רק איך לעשות ניקוז אוויר אולי אני אצטרך עזרה לדעת איפה נמצאים פתחי הניקוז, האם מספיק למצוא פתח אחד ? כמה פתחים יש ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1254 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...