Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט RIO5 SQ


kalmangar
שימו לב! השרשור הזה בן 922 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אכן נראה אחד לאחד רק שאני הזמנתי ב4 אום לא ב8.

חברתי אותו גם בתור טוויטר בודד במקום הדום כמו שאדי אמר הוא לא מפזר טוב וקשה למשוך את הבמה אבל הצליל מאוד אהבתי בחלק הרבה מהשירים שאני שומע אבל היה חסר הפיזור של הדום, אז אמרתי למה לא לשלב יחד, ויצא צבע מעניין שאולי נשמע רק בטוויטרים כמו של FOCAL utopia מסדרת ה M החדשה.

 

אז מה שעשיתי חברתי אותו מאחורי הטוויטר בקורה ב80 מעלות לשמשה קבלתי אפקט אחר לגמרי וגם הבמה הסתדרה לי טוב עם התיקון זמנים.

 

למי שלא מכיר 

https://www.focal.com/en/car-audio/car-audio-kits-solutions/elite/utopia-m/tweeters/tbm#performance

 

 

 

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


מכיר סדרת הM יצא לי לשמוע 3 וואי גם עם הוופר 8 אינץ בדלתות והשיטה שלך מוכרת עם שתי טוויטרים עושים את זה המון בMEGA AUDIO אחד מה-3 סדנאות הכי גדולות בתאילנד.

הם עושים את זה כמעט בכל התקנת 3 וואי, טוענים שזה מוסיף אוויר ופירוט בקצה העליון.
 

 

 

830565FA-C929-4EE0-86CC-B6DFD5585392.jpeg

BD1634B2-D3AF-475B-84B9-84BC61FC2E98.jpeg

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואלה יפה לא ידעתי שעושים את זה, אני רואה שהם גם משתמשים בדום.

אני בהתחלה שמתי מעל הטוויטר ואז קבלתי במה גבוה ואחרי זה שמתי כמו בתמונה פחות או יותר.

  • אהבתי 1

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לא האמת שאני זלזלתי בטכניקה הזאת שראיתי באינטרנט את כל הקורות האלו אבל אם אתה גם ניסית והגעת לשיטה דומה כנראה שיש פה משהו.

מעניין לשמוע זה.

 

ומגה אודיו נדמה לי הסדנא הכי גדולה בתאילנד(בוודאות ב-3 הכי גדולות) ובין הגדולות בעולם לסאונד לרכב אז יפה שהגעת לזה לבד.

 

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yonihawkss כתב:

אני בהתחלה שמתי מעל הטוויטר ואז קבלתי במה גבוה ואחרי זה שמתי כמו בתמונה פחות או יותר

מה ההבדל שהרגשת בין המיקומים?

 

זו שיטה מעניינת,

כשאני ניסיתי סופר טויטר בתוספת לטויטר דום רגיל, זה היה כששניהם היו באון אקסיס, 

לא ניסיתי לשנות זוויות מכיוון שהסופר טויטר היה עם פיזור גרוע באוף אקסיס

  • מעניין 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל זניח מאוד שמתי אותו מאחורי הטוויטר כי הפריע לי בעין קצת.

 

דרך אגב הטוויטרים באוף אקסיס (הריבונים) מחוברים בפאזה הפוכה כדי ליצור פיזור ושילוב עם הטוויטרים באון אקסיס וכדי שלא ימשוך לי את הפוקוס.

  • אהבתי 1

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הריבון באוף אקסיס אז איך הוא מצליח להתחבר לבמה קדמית ולפזר את הצליל?

כיוונת אותו לזגוגית של הרכב כדי לקבל החזרים?

 

מניסיוני לריבון יש פיזור צר מאוד וצריך להשתמש באון אקסיס או בהחזר ממשטח כלשהו

 

 

  • מעניין 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא יושב 80 מעלות לכיוון השמשה זה לא בדיוק החזר מלא.

נכון הריבון מפזר מאוד צר אבל עדיין שומעים אותו גם באוף אקסיס ברקע.

ניסיתי הכל, חברתי אותו במקביל לדום היה טוב אבל הריבון היה חזק מידי ופשוט לא שמעתי את הדום.

זה גם תלוי בריבון יש מלא סגנונות של ריבונים.

לגבי הריבון שברשותי אחרי הרבה ניסיונות  הגעתי למסקנה שהכי טוב להשלמת הצליל הוא כמו שאמרתי אוף אוקסיס על הקורה בגובהה הטוויטר צמוד לשמשה בפאזה הפוכה קבלתי תמונה יפה.

להגיד לך שקבלתי 100 אחוז Stage לא יכול להגיד בוודאות כי גם ההגבלה של החיבור הפאסיבי מגבילה אותי.

אבל הכל נשמע יחסית במרכז מאוזן ואני מרוצה(ביחס להשקעה) מרוצה מאוד אפילו, ולא מבייש מערכות שעולות ומושקעות פי 10.

 

 

  • מעניין 2

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת לגבי המושגים ריבון וAMT 

 

RIBBON זה סוג רמקול שלא ממש יכול להיות מותקן ברכב - אפשרי, ממש אבל ממש לא מומלץ. 

 

הסיבה לזה היא שרכיב הממברנה בריבון הוא רכיב "צף" - הוא צף באוויר בגלל כוח מגנטי שמשאיר אותו שם אבל בגלל שהוא לא מחוזק לשום דבר - הוא מאוד רגיש - ברמה שאם תעביר לידו מאוורר חזק או שואב אבק - הממברנה תצא ממקומה.

 

ברכב - טריקת דלת, נסיעה עם חלון פתוח - ותגיד שלום לריבון. 

 

ברכב משתמשים או בAMT או בפלאנאר - המבנה שלהם שונה, הרבה יותר חזק ועמיד אבל בעל תכונות ווקאליות דומות מאוד. 

 

לגבי אקטיבי או פסיבי - איך אומרים? נסיון להשוות בין תפוחים לתפוזים? 

 

הקסם היחידי שאני מכיר במעבר לעבודה פסיבית הוא שאין לך שליטה או ידע אמיתי מה באמת קורה - יש לך את אפקט ההפתעה שם והרבה פעמים הוא טוב. 

 

גם כשעובדים פסיבי - בגלל מגבלה במקום, משקל, עלות - הסלופים בד"כ יהיו 6 או 12 לא יותר - אז מדובר גם בחיתוכים מתונים יותר עם יותר תחום חפיפה בין הרכיבים ושם קוראים כל אותם דברים בלתי צפויים בסאונד שבו אתה מקבל ביטולים נוספים או הגברות נוספות על חלק מהצלילים והיות ואתה נתון לחסדי הרכיבים - כן, יש לזה סוג של קסם - אבל זה לא באמת קסם - זה פשוט לדעת לשחרר ולקבל את הדברים כפי שהם ובמקביל לעבוד איתם ולרתום אותם. 

 

בגלל אבדן הספק על רכיבי הקרוס ובגלל תוספת ההתנגדות - התוצאה תהיה שונה מחיתוך אקטיבי באותן הגדרות בדיוק ולכן אני גם אומר שזו השוואה של תפוחים לתפוזים - אתה עושה מבחינתך את אותו הדבר אבל התוצאה שונה - אז זה אומר דבר אחד ויחיד - אתה לא באמת עושה את אותו הדבר... 

 

ואם אתה רוצה להוסיף חטא על פשע - בחיתוך פסיבי אתה מזרים אל המגבר את כל תחום התדר והחיתוך מתבצע אחרי המגבר ע"י הקרוס. 

בחיתוך אקטיבי אתה מראש מזרים למגבר תחום תדרים מוגבל - החיתוך מתבצע לפני המגבר! - המגבר מבחינתו מגביר תחום צר יותר של תדרים, אין לו מקדימה עוד בליל של רכיבים שמתנגדים לו ומשפיעים עליו כתוצאה מזה. 

 

ולכן זו השוואה של תפוחים לתפוזים - גם אם החיתוך מבחינתך הוא אותו חיתוך - אופן הביצוע והנסיבות שונים לגמרי. 

 

לגבי פאזות וטוויטרים - להפיכת פאזות בטוויטרים יש הבדלים מזעריים בד"כ אבל במקרה הזה כשאתה משתמש בשני טוויטרים שפועלים בכווונים כמעט מנוגדים - כן, הגיוני שלאחד מהם יהיה צריך להפוך קטביות. 

 

 

  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, lanosforce כתב:

קצת לגבי המושגים ריבון וAMT 

 

RIBBON זה סוג רמקול שלא ממש יכול להיות מותקן ברכב - אפשרי, ממש אבל ממש לא מומלץ. 

 

הסיבה לזה היא שרכיב הממברנה בריבון הוא רכיב "צף" - הוא צף באוויר בגלל כוח מגנטי שמשאיר אותו שם אבל בגלל שהוא לא מחוזק לשום דבר - הוא מאוד רגיש - ברמה שאם תעביר לידו מאוורר חזק או שואב אבק - הממברנה תצא ממקומה.

 

ברכב - טריקת דלת, נסיעה עם חלון פתוח - ותגיד שלום לריבון. 

 

ברכב משתמשים או בAMT או בפלאנאר - המבנה שלהם שונה, הרבה יותר חזק ועמיד אבל בעל תכונות ווקאליות דומות מאוד. 

 

לגבי אקטיבי או פסיבי - איך אומרים? נסיון להשוות בין תפוחים לתפוזים? 

 

הקסם היחידי שאני מכיר במעבר לעבודה פסיבית הוא שאין לך שליטה או ידע אמיתי מה באמת קורה - יש לך את אפקט ההפתעה שם והרבה פעמים הוא טוב. 

 

גם כשעובדים פסיבי - בגלל מגבלה במקום, משקל, עלות - הסלופים בד"כ יהיו 6 או 12 לא יותר - אז מדובר גם בחיתוכים מתונים יותר עם יותר תחום חפיפה בין הרכיבים ושם קוראים כל אותם דברים בלתי צפויים בסאונד שבו אתה מקבל ביטולים נוספים או הגברות נוספות על חלק מהצלילים והיות ואתה נתון לחסדי הרכיבים - כן, יש לזה סוג של קסם - אבל זה לא באמת קסם - זה פשוט לדעת לשחרר ולקבל את הדברים כפי שהם ובמקביל לעבוד איתם ולרתום אותם. 

 

בגלל אבדן הספק על רכיבי הקרוס ובגלל תוספת ההתנגדות - התוצאה תהיה שונה מחיתוך אקטיבי באותן הגדרות בדיוק ולכן אני גם אומר שזו השוואה של תפוחים לתפוזים - אתה עושה מבחינתך את אותו הדבר אבל התוצאה שונה - אז זה אומר דבר אחד ויחיד - אתה לא באמת עושה את אותו הדבר... 

 

ואם אתה רוצה להוסיף חטא על פשע - בחיתוך פסיבי אתה מזרים אל המגבר את כל תחום התדר והחיתוך מתבצע אחרי המגבר ע"י הקרוס. 

בחיתוך אקטיבי אתה מראש מזרים למגבר תחום תדרים מוגבל - החיתוך מתבצע לפני המגבר! - המגבר מבחינתו מגביר תחום צר יותר של תדרים, אין לו מקדימה עוד בליל של רכיבים שמתנגדים לו ומשפיעים עליו כתוצאה מזה. 

 

ולכן זו השוואה של תפוחים לתפוזים - גם אם החיתוך מבחינתך הוא אותו חיתוך - אופן הביצוע והנסיבות שונים לגמרי. 

 

לגבי פאזות וטוויטרים - להפיכת פאזות בטוויטרים יש הבדלים מזעריים בד"כ אבל במקרה הזה כשאתה משתמש בשני טוויטרים שפועלים בכווונים כמעט מנוגדים - כן, הגיוני שלאחד מהם יהיה צריך להפוך קטביות. 

 

 

בגלל זה עובדים עם מגבר חזק בחיבור פאסיבי.

זה נכון שיש יותר כוח שעובדים אקטיבי אין ספק מבחינת שליטה באלמט אין תחליף

אבל ההבדת בין חיבור פאסיבי לאקטיבי, זה כמו ההבדל במגבר CLASS A למגבר CLASS D 

או כמו להפוך פאזה חשמלית לפאזה מה הDSP.

בדרך כלל חיתוכים דרך DSP כביכול חיתוך דיגיטלי מה שקורה בסלופים נמוכים בחפיפה נוצר פיקים מעצבנים ולכן בDSP בדרך כלל הסלופים שמשתמשים הם 24 36 48 כמעט קו ישר כדי לפתור את הבעיה וזה גם מה שמוריד קצת מהסאונד.

 

בפאסיבי זה שונה כי המגבר פורק מתח לקבלים(לקרוס) הקבלים נטענים מנחיתים את המתח ואתה מקבל איזון יותר טוב גם בחפיפה.

לא צריך יותר מסלופים 6 12 בפאסיבי גג 18 זה אובר.

גם תשים לב גם ברמקולים ביתים הקרוסים נורא פשוטים ולא חתוך יותר מ 6 12, כי שזה מנגן נכון החפיפה רק מוסיף ולא מורידה או מפריע.

כמובן שזה דעתי בנוסה כל אחד ומה שהוא חושב.

 

 

עריכה אחרונה על ידי yonihawkss

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלילי יוני פה אנחנו לא מסכימים בDSP אתה יכול בכיף גם להשתמש גם ב-12 השאלה באיזה פילטר, יש פילטרים שמתחברים פלאט ב-12 ויש כאלה שיוצרים פיק בסלופ 12 ולכן עדיף להשתמש איתם בחיתוך של 24.

סה״כ צריך לדעת לבצע בחירה נכונה של פילטרים, לא כולם נכנסים לדקויות כאלו.

 

דרך אגב בקרוסאוברים בדרך כלל השימוש הוא בLINKWIZ בדיוק כמו שבDSP לא היית בוחר ב-12 BU גם בקרוסאובר יש לזה חשיבות.

(השוואה בתמונה בין שתי פילטרים בסלופ 12 BU ו LINKWIZ)

 

 

אני דרך אגב גם אוהב סלופ 24 BU כי זה נותן לך פחות ביטולים והתנגשות פאזות אבל לאחרונה ניסיתי 12 LINKWIZ אחרי שחבר ניסה, הוא נתן לי לשמוע את שתי הכיוונים, שתיהם עם אותו גרף מטרה וה-12 היה נשמע יותר חי.

 

בנוסף יש טכניקות כמו חיתוך מרחוק נגיד טוויטר חיתוך ב-6,000/12 ומיד באזור 4,000/12 על מנת לייצר בור מכוון באזור הזה.

או לקחת טוויטר ולחתוך אותו בסלופ 6/10k יש הרבה שיטות.

01B70326-7E2D-49C2-A1EA-AC9B551B205D.jpeg

עריכה אחרונה על ידי kalmangar

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, kalmangar כתב:

שלילי יוני פה אנחנו לא מסכימים בDSP אתה יכול בכיף גם להשתמש גם ב-12 השאלה באיזה פילטר, יש פילטרים שמתחברים פלאט ב-12 ויש כאלה שיוצרים פיק בסלופ 12 ולכן עדיף להשתמש איתם בחיתוך של 24.

סה״כ צריך לדעת לבצע בחירה נכונה של פילטרים, לא כולם נכנסים לדקויות כאלו.

 

דרך אגב בקרוסאוברים בדרך כלל השימוש הוא בLINKWIZ בדיוק כמו שבDSP לא היית בוחר ב-12 BU גם בקרוסאובר יש לזה חשיבות.

(השוואה בתמונה בין שתי פילטרים בסלופ 12 BU ו LINKWIZ)

 

 

אני דרך אגב גם אוהב סלופ 24 BU כי זה נותן לך פחות ביטולים והתנגשות פאזות אבל לאחרונה ניסיתי 12 LINKWIZ אחרי שחבר ניסה, הוא נתן לי לשמוע את שתי הכיוונים, שתיהם עם אותו גרף מטרה וה-12 היה נשמע יותר חי.

 

בנוסף יש טכניקות כמו חיתוך מרחוק נגיד טוויטר חיתוך ב-6,000/12 ומיד באזור 4,000/12 על מנת לייצר בור מכוון באזור הזה.

או לקחת טוויטר ולחתוך אותו בסלופ 6/10k יש הרבה שיטות.

01B70326-7E2D-49C2-A1EA-AC9B551B205D.jpeg

אני רשמתי שזה דעתי בנושא מהניסיון שלי.

 

אתה גם הסברת את מה שאני אמרתי רק קצת יותר ברור, אני מודה אני לא טוב בלהסביר בהרחבה לקוי למ... חח

 

זה נכון שאפשר להשתמש בסלוף 12 או 6 בDSP אבל בדרך כלל צריך ליצור בור תדרים כמו בגרף שנתת כאן לזה הייתה הכוונה שלי.

 כמו לחתוך טוויטרים ב 10K ומיד ב6K כדי שנשמע פחות לכלוך בסאונד, ובנקודת חיתוך מקבילה אתה צריך להתחיל מ 24 כי החפיפה באותו תדר גורמת לפיקים לא נעימים או שהסאונד נשמע מלוכלך ולא מפורט לזה התכוונתי מה שלו צריך לעשות בקרוס פאסיבי כי בפסיבי הקבלים הם במתחים שונים מה שנותן לנו חלוקת מתח טובה ונכונה יותר לאלמטים מהגברה אקטיבית דרך DSP.

בDSP אתה מקבל אותו בפול גז פול כוח, למשל כמו בטוויטר שהוא אלמנט רגיש מאוד ובדרך כלל הרבה מאוד טוויטרים קשה מאוד לרסן אותם בחיבור אקטיבי חותכים אותם גבוה מאוד כמו למשל באזור ה 10K שלדעתי לא טוב בכלל, א.כי הוא מנגן טווח קצר ליכולות שלו  ב.נותנים למיד לנגן תדרים שהטוויטר צריך לנגן וגם "כביכול" יוצרים סאונד יותר חם והזמר נשמע לנו יותר יפה אבל הפירוט יורד בהמון כלים ולא דומה למקור שאנחנו שואפים אליו.

אנחנו כאודיופילים מנסים תמיד להתקרב למקור, הכוונה למקור זה לא גוון(נקרא לזה צבע) הסאונד כל רמקול יש לו אופי צליל אחר כי כל אחד זה חומר אחר.

הכוונה שלי זה שאתה שומע למשל פריטה של גיטרה אתה תשמע אותה במלואה ולא אקורד אחת שתיים שנשמעים לי טוב, לזה אני מתכוון.

 

אני יצלם מהרכב שלי סרטון הדגמה באותו שיר מול רכב אחר למרות שהיא אפשר לשמוע בסרטון כמו שזה נשמע במיציאות אבלל עדין אפשר לשמוע את ההבדל שאני מדבר בכלים ובפרוט.

 

עריכה אחרונה על ידי yonihawkss

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.1.2021 בשעה 10:18, lanosforce כתב:

גם כשעובדים פסיבי - בגלל מגבלה במקום, משקל, עלות - הסלופים בד"כ יהיו 6 או 12 לא יותר - אז מדובר גם בחיתוכים מתונים יותר עם יותר תחום חפיפה בין הרכיבים ושם קוראים כל אותם דברים בלתי צפויים בסאונד שבו אתה מקבל ביטולים נוספים או הגברות נוספות על חלק מהצלילים והיות ואתה נתון לחסדי הרכיבים - כן, יש לזה סוג של קסם - אבל זה לא באמת קסם - זה פשוט לדעת לשחרר ולקבל את הדברים כפי שהם ובמקביל לעבוד איתם ולרתום אותם

 

מצטרף 1+,

חיתוך פאסיבי בין אלמנטים הוא פחות "מדוייק" מבחינת הערכים של נקודת החיתוך (cut off frequency) מאשר בdsp,

שבו ניתן להזיז את הנקודה בצורה רציפה,

אך זה לא בהכרח חיסרון למערכת משום שאין באמת צורך אמיתי לקבוע נקודת חיתוך ברזולוציה של עשרות הרצים,

ונקודת החיתוך בין הרכיבים יכולה להיות גמישה וניתן לפצות על כך בעזרת שינוי זוויות של רכיבים,

הגברה או החלשה שלהם (אם עובדים ב bi-amp)

ואפילו החלשה נקודתית על ידי נגד משתנה כמו L-pad.

 

לדעתי בתוצאה הסופית,

חיתוך פאסיבי (או אקטיבי/אנלוגי) עדיף על פני חיתוך של dsp ויתבטא בצליל יותר אמיתי וקרוב למקור.

יכול להיות שזו דעה לא פופולרית בעידן שבו dsp של דייטון עולה 200$ כולל מכס ושילוח באמזון.

בנוסף, זו דעה שקשה להוכיח, למדוד או להשוות כי כל מערכת מתנהגת אחרת.

 

דרך אגב, בהחלט יכול להיות שdsp חדשניים עובדים יותר טוב מdsp ישנים יותר,

וזה בהחלט דבר מעניין שצריך לבדוק בעתיד

 

 

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, BEEKER כתב:

 

מצטרף 1+,

חיתוך פאסיבי בין אלמנטים הוא פחות "מדוייק" מבחינת הערכים של נקודת החיתוך (cut off frequency) מאשר בdsp,

שבו ניתן להזיז את הנקודה בצורה רציפה,

אך זה לא בהכרח חיסרון למערכת משום שאין באמת צורך אמיתי לקבוע נקודת חיתוך ברזולוציה של עשרות הרצים,

ונקודת החיתוך בין הרכיבים יכולה להיות גמישה וניתן לפצות על כך בעזרת שינוי זוויות של רכיבים,

הגברה או החלשה שלהם (אם עובדים ב bi-amp)

ואפילו החלשה נקודתית על ידי נגד משתנה כמו L-pad.

 

לדעתי בתוצאה הסופית,

חיתוך פאסיבי (או אקטיבי/אנלוגי) עדיף על פני חיתוך של dsp ויתבטא בצליל יותר אמיתי וקרוב למקור.

יכול להיות שזו דעה לא פופולרית בעידן שבו dsp של דייטון עולה 200$ כולל מכס ושילוח באמזון.

בנוסף, זו דעה שקשה להוכיח, למדוד או להשוות כי כל מערכת מתנהגת אחרת.

 

דרך אגב, בהחלט יכול להיות שdsp חדשניים עובדים יותר טוב מdsp ישנים יותר,

וזה בהחלט דבר מעניין שצריך לבדוק בעתיד

 

 

אין מה לעשות זאת הקידמה.

עם השנים מוציאים תכנולוגיה יותר נוחה למשתמש אבל בסאונד פחות משקיעים.

זה כמו להשוות בלשמוע דיסק איכותי לבין לשמוע בלוטוס.

לגבי ה dsp יש טוענים שה resolut T טוב ונותן סאונד ביתי.

 

אני מה ששמעתי שהיה טוב זה הf1 status עם h900 הוא באמת היה טוב וגם ה pioneer p9 עם deq .

זה המכשירים היחידים עם ה dsp חיצוני שבאמת עוד היה כיף לשמוע, אבל כבר לא מיצרים כאלה דברים טובים.

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yonihawkss כתב:

אין מה לעשות זאת הקידמה.

עם השנים מוציאים תכנולוגיה יותר נוחה למשתמש אבל בסאונד פחות משקיעים.

זה כמו להשוות בלשמוע דיסק איכותי לבין לשמוע בלוטוס.

לגבי ה dsp יש טוענים שה resolut T טוב ונותן סאונד ביתי.

 

אני מה ששמעתי שהיה טוב זה הf1 status עם h900 הוא באמת היה טוב וגם ה pioneer p9 עם deq .

זה המכשירים היחידים עם ה dsp חיצוני שבאמת עוד היה כיף לשמוע, אבל כבר לא מיצרים כאלה דברים טובים.


רזולוט T פתחת פה תיבת פנדורה.

יש קונצנזוס שלם על רזולוט כולם בטוחים שזה חברה לא מוכרת וכל הרוסים שבאמת מבינים בסאונד החולים האמיתיים משתמשים בהם, אחרי שהיה להם הליקס וזאפקו ומה לא.

(דוגמת רוסלן, רודי שאתה מכיר)

 

מבחינת נתונים מפרט רכיבים - הכי טובים בשוק, 

מבחינת תוכנה עדיין צולע קצת(בהליקס יש לך כיוון זמנים אוטומתי ומה לא).

 

אני כבר המון זמן מת לנסות רזולוט אריק היבואן אומר לי קח תנסה תשמע אתה תרגיש הבדל, אולי באמת אנסה.

 

עריכה אחרונה על ידי kalmangar

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 922 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...