Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט RIO5 SQ


kalmangar
שימו לב! השרשור הזה בן 950 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 26.9.2020 בשעה 05:07, kalmangar כתב:

טוב לאחר שמצאתי איש אמיץ שמוכן למשימה יצאנו לדרך - אני ויוסי אלפיין התותח שהוא חצי מהנדס בעייני.

הראתי לו את הדלת הוא חשב שזה שטויות בהתחלה אני מודה גם אני, באתי אליו בסביבות 5 בערב, עד 11 בלילה לא סיימנו אפילו דלת אחת וחזרתי לבית.

אתמול לפני הסגר יוסי מצא לי זמן שוב והכניס אותי לסדנא(שאני כולי בקריז על מערכת שלוקחת יותר מדי זמן לסיים אותה).

 

הגעתי ב-1 בצהריים הוא סיים בסביבות 12 בלילה,

החור שוובה עשה לא היה מול החור המקורי של הדלת, כל כך הרבה זוויות, לא האמנתי שהוא יצליח, הפלסטיק המקורי הדיפון שהיה בו מרחב עבודה כמעט בלתי אפשרי ועוד ועוד.

אבל אחרי 16 טבעות הגבהה(לפחות),  יומיים עבודה הוא הצליח להנדס את זה!

כרגע הרמקול יושב על הגבהה שמגיעה עד קצה הדלת, היא לא על הדיפון אבל זה אפילו יותר טוב מבחינתי, ככה ניתן לפרק את הדיפון והרמקול נח לו.

 

וקצת תמונת:

יוסי נגד הדלת סיבוב שני:

592805086_WhatsAppImage2020-09-26at04_41.07(1).thumb.jpeg.580c38eb68029748c1e5b7c9482cd379.jpeg

הגבהה ראשונה:

956089335_WhatsAppImage2020-09-26at04_41_07.thumb.jpeg.41d4a97d6f5667a64e1f9539943885e0.jpeg

 

המחשה לזוויות המשונות:

1783830269_WhatsAppImage2020-09-26at04_41_06.thumb.jpeg.641a71c76db70b5ac78d5b563e6ccdf1.jpeg

1911392320_WhatsAppImage2020-09-26at04_41_05.thumb.jpeg.e6c4acccf11da4f89df1e41a53ede5ef.jpeg

י.

 

 

 

 

אתה חושב שהתקנת את הרמקול בזווית מומלצת?

זו דעתך.

 

 

לדעתי אתה טועה ומטעה אחרים.

 

הנה שוב הקישור מלפני כמעט 18 שנה:

 

רמז, שום דבר לא השתנה.

 

 

הכסף זה לא העניין כאן,

אף אחד לא שאל כמה עלתה העבודה.

 

אבל עדכנת את פות"ש לפני שהתחלת לעבוד, שיש זווית אחרת, מומלצת יותר?

או שלפי מה שכתבת: "רק התממשקת"?

 

אז עם כל הכבוד, אפשר להעביר ביקורת על התקנה בזוויות לא מומלצות,

בדיוק כמו שהעבירו ביקורת על המתקין הקודם שיצר "שרוול" מחומר איטום.

 

 

זה לא תיקון של דקה וחצי, זה כמעט  17 שעות עבודה אצל מתקין בסדנה,

ובסוף?

הרכב יוצא עם רמקולים מותקנים בזווית לא נכונה

 

17 שעות זה הזמן לפי ההודעה של kalamangar :

"...באתי אליו בסביבות 5 בערב, עד 11 בלילה לא סיימנו אפילו דלת אחת וחזרתי לבית.

אתמול לפני הסגר יוסי מצא לי זמן שוב והכניס אותי לסדנא(שאני כולי בקריז על מערכת שלוקחת יותר מדי זמן לסיים אותה).

הגעתי ב-1 בצהריים הוא סיים בסביבות 12 בלילה"

 

אז עם כל הכבוד,

סכום לא ידוע של כסף ששולם עבור תיקון של התקנה גרועה (שעשה מתקין אחר),

17 שעות עבודה (בשני ימים),

ובסוף הרמקול יושב בזווית לא מומלצת?

 

בעיה.

 

.

 

 

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, BEEKER כתב:

 

 

אתה חושב שהתקנת את הרמקול בזווית מומלצת?

זו דעתך.

 

לא, המטרה הייתה מזעור נזקים ולנסות להוציא את המקסימום ממצב נתון

 

 

הכסף זה לא העניין כאן,

אף אחד לא שאל כמה עלתה העבודה.

  ועוד איך שהכסף הוא העניין פה, אבל אתה בוחר להתעלם מימה שכתב  פותח השרשור: שאין לו תקציב לבניה חדשה ואתה מצפה שהמתקין יספוג את זה על עצמו (כמו שתמיד אתה חושב), אתה כניראה חי באוטופיה.

 

 

אבל עדכנת את פות"ש לפני שהתחלת לעבוד, שיש זווית אחרת, מומלצת יותר?

או שלפי מה שכתבת: "רק התממשקת"?

הלקוח מודע להכל לפני. אם לא הבנת אז אסביר לך שוב, אין אפשרות לשנות זוית כאשר הבניה כבר נעשתה, אבל מכיוון שלך אין מושג מעשי אתה חוזר על זה שוב

 

אז עם כל הכבוד, אפשר להעביר ביקורת על התקנה בזוויות לא מומלצות,

בדיוק כמו שהעבירו ביקורת על המתקין הקודם שיצר "שרוול" מחומר איטום.

המטרה שלך היא לא ביקורת אלא להשחיר את שמי 

 

לפני 8 דקות, BEEKER כתב:

 

זה לא תיקון של דקה וחצי, זה כמעט  17 שעות עבודה אצל מתקין בסדנה,

ובסוף?

הרכב יוצא עם רמקולים מותקנים בזווית לא נכונה

אף אחד לא הבטיח זוית אחרת מהסיבה שאי אפשר, מה שהובטח קויים ולראיה הבחור מרוצה מהתוצאה בהתאם לנסיבות,  הסאונד השתפר משמעותית. מי שלא מרוצה זה אתה כי הוא בחר במתקין שאתה מנסה להכפישו בכל הזדמנות.

17 שעות זה הזמן לפי ההודעה של kalamangar :

"...באתי אליו בסביבות 5 בערב, עד 11 בלילה לא סיימנו אפילו דלת אחת וחזרתי לבית.

אתמול לפני הסגר יוסי מצא לי זמן שוב והכניס אותי לסדנא(שאני כולי בקריז על מערכת שלוקחת יותר מדי זמן לסיים אותה).

הגעתי ב-1 בצהריים הוא סיים בסביבות 12 בלילה"

 

אז עם כל הכבוד,

סכום לא ידוע של כסף ששולם עבור תיקון של התקנה גרועה (שעשה מתקין אחר),

17 שעות עבודה (בשני ימים),

ובסוף הרמקול יושב בזווית לא מומלצת?

 

בעיה.

 

אז עם כל הכבוד אין שום פתרון לזוית שכבר נבחרה ,אז או שאתה לא מבין או שאתה אוהב לכתוב מלל חסר אחיזה במציאות במטרה ברורה ומובהקת לנסות להראות שההתקנה היא לא טובה

 

 

התגובות בגוף הציטוט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אתה חושב שהרמקולים מורכבים בזווית טובה?

כנראה שלא,

אפילו אתה בעצמך כתבת שאין פתרון לזווית שנבחרה:

לפני שעה, alpine כתב:

אז עם כל הכבוד אין שום פתרון לזוית שכבר נבחרה 

 

אחר כך הוספת שזה "בהתאם לנסיבות":

לפני שעה, alpine כתב:

הבחור מרוצה מהתוצאה בהתאם לנסיבות

 

אחר כך עברת להתלונן על הכסף:

לפני שעה, alpine כתב:

  ועוד איך שהכסף הוא העניין פה, אבל אתה בוחר להתעלם מימה שכתב  פותח השרשור: שאין לו תקציב לבניה חדשה 

 

למרות שאף אחד לא שאל כמה עלה התיקון ו"הבניה" שעשית.

 

ולבסוף כתבת שהמטרה הייתה ל"מזער נזקים"

לפני שעה, alpine כתב:

המטרה הייתה מזעור נזקים 

 

 

 

בכל מקרה,

לא ברור למה היה צריך להתחבר לעבודה של המתקין הראשון.

זה צילום של מה שעשה:

 

E6E6A257-2BCA-4B78-8EC7-CCA3CE3C1944.jpeg

 

 

וזה צילום של ההתקנה שלך שכמו שכתבת,

"התממשקה" להתקנה הקודמת

WhatsApp Image 2020-09-26 at 04.41.07.jpeg

 

 

 

אז בוא נעשה סדר:

המתקין הראשון?

התקין את הרמקול בזווית גרועה,

וניסה להדביק "שרוול" מזעזע מחומר איטום.

 

הלקוח פתח את הדלת והבין שהמצב לא טוב,

ואז הגיע אליך כדי לתקן את ההתקנה הרשלנית.

אתה עבדת, הלקוח שילם,

ולסוף הלקוח יוצא עם הרמקולים כשהם שוב מותקנים בזווית לא טובה,

כי זו הזוית "שנבחרה" על ידי המתקין הראשון.

 

ועם כל הכבוד לעבודה שנעשתה, זה פשוט להמשיך את הטעות.

 

אפשר היה לשים טבעות הגבהה מעץ, 

ולהתקין את הרמקול בכיוון הנכון.

 

.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, BEEKER כתב:

 

אתה חושב שהרמקולים מורכבים בזווית טובה?

כנראה שלא,

אפילו אתה בעצמך כתבת שאין פתרון לזווית שנבחרה:

בדיוק, אין פתרון אבל בכל זאת תנסה לעשות מניפולציות ולעוות את המציאות 

 

 

אחר כך עברת להתלונן על הכסף:

אף אחד לא התלונן על הכסף וזה גם לא עניינך בכלל, בסך הכל ניסית לעזור לבחור לקבל תוצאה טובה יותר והוא גם קיבל והוא גם מרוצה. אתה בכוח מנסה לשכנע לקוח מרוצה (שאגב מבין ולא אדיוט גמור בתחום) להפוך ללא מרוצה, וכל זה בגלל שבחר במתקין שאתה מלכלך עליו ללא הרף. אין לי ספק שאם הבחור היה עושה את העבודה אצל המתקין שחביב עליך היית שופך כאן הלל. פשוט צביעות. 

למרות שאף אחד לא שאל כמה עלה התיקון ו"הבניה" שעשית.

 

ולבסוף כתבת שהמטרה הייתה ל"מזער נזקים"

 

 

 

בכל מקרה,

לא ברור למה היה צריך להתחבר לעבודה של המתקין הראשון.

זה צילום של מה שעשה:

יש עוד הרבה דברים שאתה לא מבין בהם ודוחף את האף שלך כדי להראות מבין גדול, הידע שלך  ברובו מסתמך על תאוריה בלבד.  

E6E6A257-2BCA-4B78-8EC7-CCA3CE3C1944.jpeg

 

 

וזה צילום של ההתקנה שלך שכמו שכתבת,

"התממשקה" להתקנה הקודמת

WhatsApp Image 2020-09-26 at 04.41.07.jpeg

 

 

 

אז בוא נעשה סדר:

המתקין הראשון?

התקין את הרמקול בזווית גרועה,

וניסה להדביק "שרוול" מזעזע מחומר איטום.

 

הלקוח פתח את הדלת והבין שהמצב לא טוב,

ואז הגיע אליך כדי לתקן את ההתקנה הרשלנית.

אתה עבדת, הלקוח שילם,

ולסוף הלקוח יוצא עם הרמקולים כשהם שוב מותקנים בזווית לא טובה,

כי זו הזוית "שנבחרה" על ידי המתקין הראשון.

 

היכולת שלך מאחרי המקלדת לעוות את המציאות כל פעם מחדש היא מדהימה, עשית את זה מספר פעמים וכניראה תמשיך לעשות בכל נושא שאני קשור אליו במישרין או בעקיפין

ועם כל הכבוד לעבודה שנעשתה, זה פשוט להמשיך את הטעות.

 

אפשר היה לשים טבעות הגבהה מעץ, 

ולהתקין את הרמקול בכיוון הנכון.

 

לכתוב לקונית " אפשר היה לשים טבעות מעץ" רק מראה כמה אין לך מושג. אתה שופך מלל מיותר וחסר אחיזה במציאות במטרה להראות מבין לכאלה שאין להם מושג ירוק בתחום.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תשובות בגוף ההודעה

עריכה אחרונה על ידי alpine
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים יקרים - נא לעצור כאן. 

 

יש כאן קבוצה של אנשים טובים - עם ציפיות ואינטרסים מנוגדים ושונים - אבל הערבות ההדדית הלכה כאן לאיבוד ביחד עם הרעות מזמן! 

אבקש לעצור כאן - זה מיותר ואני לא רוצה למחוק הודעות מכאן הלאה!

 

פותח השרשור הגיע ליוסי כשהוא כבר נכווה קשות ממתקין אחר וביקש לתקן את ההתקנה במהירות, ביעילות תוך כדי שמתבססים על הקיים - פותח השרשור ציין זאת במפורש מעבר לכך אני ער לתהליך מאחורי הקלעים. היתה גם התייעצות איתי לגבי המתקינים בזמנו באופן פרטי. 

 

המתקין מאידך - קיבל את הלקוח כשהוא בין פרוייקטים בין עבודות ועשה מאמצים לפנות בעבורו זמן בעוד שניהם נשארים עד השעות הקטנות של הלילה לסיים את הרכב. 

 

יש חלום וורוד - לבנות את הכל מחדש, כולל לבנות מחדש את הדיפון בכדי שיתאים אל מול הדלת ומבנה הרמקול. 

יש מציאות בה הוחלטו החלטות שונות. 

 

פותח השרשור מלחתכילה ביקש רק להתאים שרוול בין הדיפון לדלת. 

הדלת שם והדיפון אינם חופפים - בכדי לתקן זאת צריך לבנות מחדש את הדיפון - זו לא היתה הבקשה מלחתכילה. 

 

האם המציאות כל כך גרועה? - לא! רחוק מכך - פותח השרשור מרוצה עד מאוד. 

 

יש דיפ בתדר 170 הרץ - ניתן גם להתגבר עליו בעזרת המידריינג' במקרה הזה - זה לא סוף העולם. 

 

זה מידבאס\וופר - סביר להניח שעד אזור ה700-800 הרץ גרף היענות הכוח שלו ברכב יהיה כמעט זהה - הסיבה לכך היא שאלמנט 6.5 עד תדר 800 הרץ מנגן מאוד רחב ומאוד כלל כיווני. 

 

אם RS AUDIO - שהם ללא ספק מותג תחרותי מאוד - יכולים לספק גרף הקרנה של הרמקול הזה אני יותר מבטוח שהוא מנגן כמעט לחלוטין כלל כיווני באזור הזה. 

 

הביטול בתדר 170 יכול להתרחש שם ממבנה הדלת ומהמרחק הכולל של הרמקול ממנה וגם מהמרחק הכולל של הרמקול הזה מהדלת והמידבאס שנמצאים ממול. 

 

יתכן ותיקון הזווית יפתור את הבעיה בתדר 170 ויתכן שלא ויתכן שגם הבעיה פשוט תוסט לתדר מאוד קרוב במקום - יש גבול לעד כמה בעלי הרכב, שגם ככה לא מתחרה באף אחד מלבד עצמו - היו מוכנים להשקיע כאן וגם כאן - זה הבעלים של הרכב שקבע שטוב לו כך. 

 

אם היה קובע אחרת - אני יותר מבטוח שהיה קובע עם יוסי עבודה נוספת על הרכב - בתשלום. והיה יוצא מרוצה. 

 

אבל זה לא מה שבעלי הרכב רוצים והוא כבר מרוצה. 

 

הכל טוב אנשים. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 30.9.2020 בשעה 01:42, kalmangar כתב:

צד שמאל ללא EQ:

כרגע יש בעיה עם הוופר השמאלי דיפ באזור ה-70 הרץ שהוא לא מתקבל על הדעת, נפתח את הדלת בהזדמנות ונסדר את זה, הדיפ ב170 זה טבעי כי זה דלת אין הרבה מה לעשות עם זה אבל ב-70 לא אמור להיות,

בנוסף ניתן לראות דיפ במיד באזור 2.2K טיפלתי בו אחכ בEQ.

591982853_LCLEAN.jpg.796586141ee99c9ff4fd88c89e3ae622.jpg

 

 

 

זו המדידה שהעלה פות"ש אחרי התיקון,

אפשר לראות בקלות שיש 3 בעיות עיקריות:

 

יש דיפ ב-70 הרץ,

דיפ נוסף ב-170

ולקינוח עוד דיפ ב-200.

כלומר, פות"ש מדד בעצמו 3 דיפים (!) רציניים, ברמקול שמנגן טווח קטן (מנגן עד 300 הרץ).

 

 

אז אולי הכוונה היתה טובה,

אבל המדידות של פות"ש מראות שבפועל יש לפחות 3 בעיות אחרי התיקון שנעשה.

 

אבל אם פות"ש קבע שזה בסדר מבחינתו,

אז אין מה להוסיף,

 

בהצלחה.

 

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני הדיפים הראשונים הם מה שנקרא COMMON ISSUES בהתקנת מידבאסים בדלתות. 

 

הדיפ ב200 או תוצאה מכוונת או תוצאה של כוונים אוטומטיים למיטב ידיעתי. 

 

הדיפ ב70 איננו בעיה וניתן לכיסוי בעזרת הסאב וופר (יש אפילו סרטון של ארין מDIMYA שמסביר את התופעה). 

הדיפ ב170 ניתן למיגור חלקי בעזרת המידריינג' 

 

 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.10.2020 בשעה 12:11, lanosforce כתב:

הדיפ ב200 או תוצאה מכוונת או תוצאה של כוונים אוטומטיים למיטב ידיעתי.

למיטב ידיעתי,

זו המדידה של רמקול שמאל.

 

במדידה הזו יש 3 דיפים רציניים,

ולא בטוח שכיוונים אוטומטיים יכולים לגרום לכזה דבר.

אדי, תקן אותי אם אני טועה,

אבל בד"כ בכיוונים אוטומטים, המחשב מנסה "לשטח" את הגרף, ולא נראה שזה המצב פה.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן המחשב מנסה לשטח את הגרף אבל במידה של ביטול - זה לא יצלח. 

 

למזלו של פותח השרשור - לשני הביטולים האלו יש פתרון - האחד פתרון קל שמגיע מכוון הסאב וופר. 

השני פתרון שקיים אצלו מכורח הנסיבות והן שיש לו אלמנט 4 אינטש עם FS מאוד נמוך ויכולת עבודה בנפח פתוח - יתכן והוא יוכל לחתוך אותו בצורה כזו בה תדר 170 יכוסה מספיק בכדי שהדיפ שקיים במידבאס יהיה חסר חשיבות. 

 

זה נתון לבחירתו בלבד ולשיקולו בלבד 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי,

אני חולק על דעתך בנוגע לפתרון שהצעת, מכיוון שמדובר ב-3 דיפים קרובים אחד לשני, וכל תיקון של דיפ עלול ליצור "תופעות לוואי" אחרות

 

 

אני חושב שיש פתרון נוסף (תלוי מה יחליט פות"ש),

וזה לפרק את הרמקול מהשרוול שבו הוא מורכב,

ולהתקין אותו לדלת עם טבעת עץ ופסט רינגס,

 

בדיוק כמו בסרטון הבא:

 

 

 

 

זה לא איזה רעיון חדשני שעולה עכשיו בפעם הראשונה,

גם טום22 יצא תותח ושם לב לבעיה, 

ושאל על פסטרינגס:

  

בתאריך 26.9.2020 בשעה 13:00, Tom_22 כתב:

קצת קשה לראות בתמונות, אבל אולי כדי להחליק את הדפנות הפנימיות של ההגבהות גם ולייצר את אותו "משפך זורם" מאחורי הרמקול?

 

הסגירה בין ההגבהות לדיפון יהיה עם פאסט רינגס?

בוצע כבר?

 

 

 

 דבר נוסף ברשותך אדי,

מטרת התיקון היתה להתאים שרוול בין הדיפון לדלת.

 

אתה ציינת את זה:

 

לפני 5 שעות, lanosforce כתב:

פותח השרשור מלכתחילה ביקש רק להתאים שרוול בין הדיפון לדלת. 

 

 

לכן עדיין לא מובן מדוע היה צריך להשקיע בתיקון שדורש מאמץ ועבודה קשה רק כדי ל"התממשק" להתקנה לא טובה?

כשבמקביל יש פתרון מדף מוכח וטוב.

 

הפסטרינגס מיועדים בדיוק למקרים של לקוח שבסך הכל מבקש "להתאים שרוול בין הדיפון לדלת".

ומאוד חבל שזה לא נעשה בהתקנה הראשונה והשנייה.

 

הנה לינק לשרשור דומה מדימא (טבעת הגבהה ופסטרינגס)

 

https://www.diymobileaudio.com/threads/how-to-get-an-8-inch-mid-woofer-in-a-door.427734/

 

 

 

אם פות"ש יבחר להישאר עם המצב הקיים, זה גם בסדר,

בהתקנה הבאה אני אמליץ לו להימנע מזוויות משונות ומרמקולים שמותקנים על שרוולי mdf.

 

 

 

בהצלחה.

 

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביקר אלו הם לא השיקולים שלי - השרוול המקורי שבנו לו שם היה דק מידי והיה יוצר וויברציות איומות. 

 

אם אני מבין נכון - המרחק בין הדיפון לדלת הוא כל כך גדול שגם שימוש בפסט רינגס כנראה היה מפריע שם לפעולת הרמקול ויותר מכך אם אני מבין נכון הפער בין הדיפון לדלת הוא גדול מידי. 

 

פאסט רינגז בד"כ הם פתרון של הLAST MILE - שם הם בנו שרוול שהוא "קצת" מעבר לזה. 

 

שוב, השיקולים של בעל הרכב היו לבצע פתרון על הקיים - אני יותר מבטוח שאם היה רוצה לבנות מחדש את הדיפון היה עושה זאת ומשלם על כך. 

 

 

לגבי הדיפים - הפתרון שלי נועד לכסות אותם בעזרת רמקולים אחרים - הסאב בהחלט יכול לנגן היטב גם עד 90 הרץ מבלי לגנוב את הבמה לחלקו האחורי של הרכב. 

 

ואם המידריינג' יוכל לנגן מספיק חזק באזור ה170 הרץ הרי שגם הדיפ הזה יעלם ולא רק, התדרים האלו יעברו להשמע היטב מעל גובה הדש - האם זה הכרחי? 

 

זאת השאלה האמיתית! 

 

כי תשאל את עצמך לרגע - ואני מבטיח לך שבכל המערכות שתיקח בהן מדידות ברזולוציה מספיק טובה אתה תבחין בדיפים - איך זה שהן נשמעות טוב למרות הכל? 

 

וזה בעיקר הודות לכך שמיקרופון ואוזן שומעים אחרת - לינארי מול לוגריטמי 

 

גם אם יהיה לך מחסור כמעט מוחלט ב170 - אבל אתה עדיין תשמע ב165 וב175 הרץ - די בטוח שללא המיקרופון - פותח השרשור בחיים לא היה מודע לכך בכלל שיש לו דיפ ב170 ומדוע? כי הוא לא מיקרופון. 

 

אז תחשוב עכשיו אם בשביל לכסות דיפ ב170 בדלת אחת...

בזמן שזה תדר אי כיווני שכן מנוגן אולי מהדלת השניה... 

לבנות מחדש דיפון. 

לשנות זוויות של רמקול. 

 

אנחנו לא מדברים כאן על מתמודד למקום ראשון בקטגוריית אקספרט בתחרות של אממה בסופו של דבר. 

 

הוא עשה את השיקולים שלו והוא מרוצה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פאסט רינג זה לא הכיוון כאן, לא היה מרווח לדחוף זבוב,

בנוסף הרמקול הגיע מול החור של הדלת בדיוק רב זה היה המטרה, כמעט להוציא את הרמקול מהדלת(מצרף תמונה).C5999EE4-6E9F-42EF-89F9-0C10604A9AC0.thumb.jpeg.8cc089a1002d04933e44335e65239a60.jpeg

 

בנוסף גם הדלת עקומה עם הרבה זווית-  וגם המתכת שעליו יושב הרמקול בדלת בזווית , הכל זוויות.... אין פה משהו מקביל שאפשר לרוץ עליו.

מעבר לזה שזה רמקול עמוק, מאוד עמוק, היה חייב להוציא את הרמקול ככה, כמה מ״מ אחורה והוא פוגע בחלון.

מניסיון היה לי קלארוס שהוא קצת פחות עמוק מהrs stream.

 

לסיכום:

לא היה מקום להגבהה עם פאסט רינג כאשר הרמקול הנ״ל נתון מוגמר,

בנייה מחדש = הרבה כסף שלא בא לי להשקיע ברכב,

יוסי עשה מה שהוא יכל במסגרת מה שבקשתי ממנו ואני מעריך את המאמצים.

 

בנוסף חבל על הריב כולם פה אוהבים סאונד ואין מה לריב על זוטות, אני מפסוט בסה״כ, די יש דברים יותר חשובים להתווכח עליהם באמת...

בוא נתרכז בדברים הטובים , בדיונים על סאונד וזהו, חרם שיבוא בן אדם עוד שנתיים יבוא ללמוד משהו מהאשכול הזה מתוך ניסיון להרכיב מערכת משלו(יש פה הרבה מידע שימושי) ובמקום זאת ימצא 3 עמודים של ריבים...

 

חג שמח לכולם.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עדכון קטן מצאתי טריק נחמד לבטל המרה.

סאונד ישירות לDSP ועדיין להיות עם קארפלי ושליטה על השירים דרך הדאבל דין.

 

מה שאני עושה הוא פשוט, הקארפלי אצלי בדאבל דין 9250 של פיונייר הוא דרך וויפי, ז״א שהבלוטוס פנוי, יש לי מודל בלוטוס בהליקס, אז נשאר רק לחבר בניהם,

השליטה על להעביר שירים הכל דרך הדאבל דין רגיל דרך הקארפלי, בנוסף בונוס ניתן להעביר שירים דרך הכפתורים בהגה.

ז״א הדאבל דין משמש כשלט ומסך נטו, אין אפשרות לשמוע רדיו דרך הדאבל דין.

 

אי אפשר להשתיק אץ השירים או להגביר עוצמה דרך ההגה.

ז״א שאני הולך לקנות שלט להליקס היום, הליקס URC.3 , ואני נראהלי די מסודר בחיים.

בנוסף בשלט אני אוכל להעביר בין RCA (יתן לי לשמוע רדיו דרך הדאבל דין נגיד) לבין בלוטוס, ולשלוט בעוצמת סאב.

יש את האופציה של הדירקטור אבל הוא גם מחיר מופקע (1,800 לשלט!)

מצרף תמונות למטה שאני בקארפלי ונותן סאונד לדאבל דין.

מה שכן הבלוטוס של ההליקס 48khz sample rate כי הוא בפרוטקול APTX ולא LDAC(96khz BT, שגם ככה זה המקסימום של האייפון בבלוטוס זה 48Khz, דרך הקארפלי ב WIFI כמו שהיה מקודם יתכן שיותר אין לי מושג)

1621E22D-F80C-48D6-A4FB-10303F4C40DE.thumb.png.b348615af173c3a77e38f771f142a033.png46A15AF1-83E1-449A-AB7A-1312189FFFD7.thumb.png.12e015d5cd3b2a157642903f540ddcd2.png

 

 

בנוסף עשיתי גרילים אצל יוסי אלפיין מלך העולם:

CCA23A30-88F7-4C74-9AFF-1D7C2F8FFE6B.thumb.jpeg.99c9b783b651c8cf9609a645934caccc.jpeg

נשאר רק להרכיב,

אין אנשים כמו יוסי אין גברים כאלה בכל התעשייה הזאת, חולה עליו בן אדם שמעבר למתקין אוהב גם סאונד באמת ואפשר לחפור לו קצת 😂

 

בנוסף ניסיתי לייצר פאסט רינג לרמקולים כי בקר שיגע אותי אמרתי לו אין מצב נכנס אבל הוא התעקש, אז כי החור בגודל 8 אינץ בערך הייתי צריך להשתמש ב-2 פאסט רינג של סטינגר כל דלת ולחבר בניהם עם סיליקון, רק בשביל לגלות שלא נכנס(ידעתי את זה הוא התעקש שחייב אז ניסיתי).

9E758991-CBA9-4686-B510-F8A5F931DD8C.thumb.jpeg.d01a168bab3801cc9fb6dfdd18d06995.jpeg

 

התכנון היה היום ללכת לבחור שיוסיף לי יציאה אופטית לדאבל דין(כן יש דבר כזה)

האם עליתי פה על תקדים? מה דעתכם?

גם קארפלי וגם סאונד נטול המרות.

עריכה אחרונה על ידי kalmangar
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד ליוסי אלפיין ו - Kalmangar על ההשקע בזמן וכסף. אומרי הוא אדם בעל ידע רב בתחום לאור העובדה שהוא בדק פיזית ובפועל מאות רמקולים, מכל הסוגים וכל הגדלים ( טוויטרים מידריינג וופרים ). לא מוותר ומתמיד להגיע לשלמות. בהצלחה חבר יקר.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עוד עדכון קטן:

הסאבים עוברים מתחת לכיסא,

סה״כ היה צריך ללכת למסגר לעשות הגבוהות לכל כיסא 4 סמ קוביה מברזל, לקנות ברגים ב-300 ש״ח כמעט וללכת ליוסי אלפיין שבהמשך , ממש פשוט.

 

הם נכנסים בול אבל חסר גובה בקיצור, ההגבוהות יפתרו את זה.

זה אומר   רמס 250 לכל טוסיק , פינוק אמיתי. בהמשך שוקל להוסיף סאב אחורי 12 אינץ שיעבוד רק בתדרים שבין 35-20 הרץ אבל לא בטוח, נותן צ’אנס לסאבים ככה.

6617D619-D535-4EA2-832E-F8DACAF3F0D6.thumb.jpeg.d2db79bebc60dca145c20ab38ee4c73f.jpeg

 

 

במוסף קניתי סט חדש 3 וואי, HAT LEGTIA

L641 יד2 כי אין יותר להשיג חדש בארץ..עדכונים בהמשך. מיד 4.65 אינץ וופר 7.178B9A094-5788-4760-9DBB-104CE4C764C0.thumb.jpeg.5a89029a54ca7596755ee6cd545471c4.jpeg8DB736FE-0126-4EA3-8478-20ADE3FF6738.thumb.jpeg.f5f1fb61282c8af425f161410649034e.jpeg

 

עריכה אחרונה על ידי kalmangar
  • אהבתי 2
  • מעניין 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 950 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...