Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב "ספורטיבי" באזור ה40K


NoKa
שימו לב! השרשור הזה בן 1359 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חברים :)

אז תקופה ארוכה שאני שוקל להחליף את הרכב שלי, התכנון היה להחליף אותה באזור מרץ אבל תודות לקורונה החלטתי לדחות את זה וכרגע הגיע הזמן כנראה.

אני כיום נוהג על סיטרואן C1 ידנית ואני ממש אוהב את הנהיגה בה (מרגיש כמו קרטינג) אבל לצערי יש קצת דברים שמפריעים לי בה

גודל - אני צלם (כשיש אירועים) והציוד בקושי שנכנס לי לרכב

חוזק - האוטו עגלה ואני ממש צריך לסחוט את המנוע בכביש הררי

בנוסף לזה אני מאוד אוהב לנהוג ועם כל הכיף שאפשר לעשות עם הרכב הזה נראה לי שהגיע הזמן לקנות רכב שהוא "טיפה" יותר מעניין מזה ושאוכל להעביר את הציוד בקלות רבה יותר.

הדרישות שלי פחות או יותר ה:

 רכב שיהיה כיף לנהוג בו

 יהיה סופר מיני או משפחתית כדי להעביר את הציוד אבל שלא יהיה גדול מדי

אמין יחסית (רכבים עם כמה שפחות מחלות מוכרות ויקרות)

 

הרכבים שעלו לי במחשבה הם:

אלפא רומיאו מיטו/ ג'ולייטה - אני מאוד אוהב את אלפא ונראה שהרכבים סך הכל אמינים יחסית (לפי הפורום והקבוצות היעודיות) עם רגישיות בפלסטיקה ובמולטיאייר בדגמים שהוא מותקן בה.

בדקתי לגבי ביטוחים וראיתי שהם די גבוהים והטיפולים המומלצים ממש קרובים (פחות מ10K)

 

סיאט לאון 1.8 160 כוחות סוס - הכי פחות מעניינת אותי בעיקר כי בנהיגה עליה הרגשתי כמו ברכבת שטסה ישר (אולי כי אני רגיל לרכב פיצי) בנוסף לזה הDSG והמנוע לא ידועים כאמינים במיוחד.

גם הביטוחים שלה מאוד גבוהים והרכב מאוד נפוץ שזה די מוריד לי

 

פיג'ו 208 GTI - ממש נהנתי לנהוג על אחת כזאת אבל היא מעל המחיר ותהיה די בעייתית עם הציוד (5 דלתות לא חובה אבל עדיף) ובדגמים המוקדמים הבנתי שיש יותר תקלות 

 

פורד פוקוס אקובוסט- ראיתי שיש בפורום אחת למכירה (אם היא עדיין אקטואלית) היא נראת בדיוק מה שאני מחפש אבל המנוע קצת מפחיד אותי למרות שלפי האשכולות לא נראה שיש קשר בין 

הסיבות להחלפת המנועים אבל קצת מפחיד.

הבנתי שהמחלה במנוע הייתה צינורית שיצא ריקול והוחלפה לאחת ללא מחבר 

 

אשמח אם תוכלו להוסיף מידע או אופציות נוספות שכדאי לי להסתכל עליהן

תודה :)

.Being second is to be the first of the ones who lose

 (21.03.1960-1.5.1994) Ayrton Senna

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתקציב שלך הפוקוס היא המון vfm. יש לי אחת כזו, זה לא רכב ספורט הארדקור, אבל זו משפחתית נעימה עם מספיק כח כשרוצים (יחסית למשפחתית, לא למשהו יותר קיצוני).

 

לגבי המנוע, זה נראה רנדומלי (חוץ מעניין הצינורית ההיא, שמזמן מאחורינו). שלי עם כמעט 120,000 ק"מ ועם מנוע מקורי (חמסה חמסה). הסיכוי קיים, אבל זו לא בעיה שברור שתקרה.

 

גם החלפה של קלאץ' אמורה להיות לא זולה בכלל, מעבר לזה טיפולים רגילים לגמרי וביטוח זול.

 

אם אתה יכול לקחת על עצמך את הסיכון עם המנוע, זה רכב מאוד מוצלח. אם לא, כנראה שתצטרך לחפש משהו אחר.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת אחת מהסיבות שאני חושב שהיא מתאימה לי כי היא לא קיצונית לשום כיון (לפחות לפי מה שאני מבין מעולם לא נהגתי בכזאת)

הבנתי שהרכב בסך הכל די אמין (ראיתי שאתה ועוד כמה שמחזיקים בכזאת לא חוויתם תקלות יוצאות דופן)

כמה זמן אתה מחזיק בה? ואיך החוויה שלך בסך הכל איתה?

.Being second is to be the first of the ones who lose

 (21.03.1960-1.5.1994) Ayrton Senna

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלי ברשותי כבר קצת מעל שנתיים וחצי (מדצמבר 17').

 

מבחינת אמינות היה קצת בלאי (משולשים, בולמים קדמיים, דיסקים ורפידות), שום דבר חריג (או יקר) במיוחד. חוץ מזה היתה פעם אחת שהוא סירב להניע לכמה דקות (אולי קודנית?), אבל זה עבר ולא חזר על עצמו. יחסית לרכב כבר לא ממש צעיר הוא מפגין אמינות לא רעה בכלל, אבל אני נוסע די מעט, ועכשיו עוד פחות.

 

לחיוב, הוא ידני, הגיר די קליקי (שוב, לא ברמה של איזה רכב ספורט הארד קור, אבל נחמד), ההיגוי לא רע בכלל, ויש לא מעט כח (אבל המנוע מאוד לינארי, לא מרגישים פתאום "בעיטה" בשום מקום).

 

בסה"כ מדובר ברכב די נח, די חזק, די מאובזר שלא ממש נופל בשום סעיף, המרחב הפנימי (ותא מהטען) היו יכולים להיות טיפה גדולים יותר, צריכת הדלק היתה יכולה להיות קצת טובה יותר (אני מגיע לאחד לתשע וחצי עם לא מעט נסיעות עירוניות), ואין לו בטיחות אקטיבית או מולטימדיה מלאה (אבל מה שיש מנגן באיכות לא רעה בכלל). כחבילה, במחיר שאפשר לקנות אותו היום, ובהינתן הפוטנציאל לבעיות אמינות, הוא מציע תמורה די יוצאת דופן לדעתי.

 

אה, והמזגן ממש אחלה, זה די חשוב בימים טרופים אלו.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה רבה על הפירוט :)

 

סך הכל נראה שמדובר בבלאי טבעי שקורה בכל רכב, מחירי החלקים גבוהים או שהם בסך הכל סבירים? (אין לי בעיה להזמין בחול או מספק בארץ)

לגבי צריכת הדלק אני נוסע הרבה בבינעירוני אז אני מאמין שזה יגרום לרכב להיות חסכוני יותר, הסיטרואן שלי לא טובה בהרבה מזה (בקיץ אני מגיע איתה ל11 או 12 קילומטר לליטר) 

 

דרך אגב כמה אתה נוסע בשנה?

.Being second is to be the first of the ones who lose

 (21.03.1960-1.5.1994) Ayrton Senna

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחירי החלקים די סבירים, אני מטפל במוסך מורשה (שי-לי) אז זה כמובן לא בתחום של יפנית ישנה מטופלת בחלקים סיניים תחליפיים בבית, אבל זה סכומים מאוד סבירים לדעתי (משולשים עלו סד"ג של 2,000 ש"ח, בולמי זעזועים בערך 1,000 ש"ח, ברקסים לא זוכר אבל גם סכומים סבירים).

 

בארבעת החודשים האחרונים נסעתי בערך 2,000 ק"מ, אבל קורונה וזה. בשנה רגילה זה כנראה קצת פחות מ-10 בשנה.

 

בבין עירוני הגעתי ל-1:12 במקס', אני מאמין שאם תנסה לנהוג ממש חסכוני (האצה מאוד מתונה, מגביל את עצמך לכל היותר למהירות המותרת) תקבל צריכה קצת טובה יותר.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן ברור שהמחירים לא יהיו של יפנית מטופלת בחלקים סינים ואני גם לא מצפה לזה נראה שהמחירים בסדר גמור, זולים יותר ממה ששמעתי הרכבים אחרים חזקים יותר ממשפחתית ממוצעת (מאלפא לדוגמה) ציינת שהמצמד יקר יחסית ידוע לך כמה בערך?

לגבי הדלק 9-12 קילומטר לליטר זה בסדר מבחינתי זה לא רחוק ממה שאני מקבל היום.

 

רק מה שמפחיד קצת זה המנוע אתה מכיר בעלי אקובוסט אחרים (גם אם לא פוקוס) ויודע בערך כמה החליפו מנוע? 

 

.Being second is to be the first of the ones who lose

 (21.03.1960-1.5.1994) Ayrton Senna

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב זכרוני מצמד זה באזור 5, צריך פשוט להתקשר למוסך מורשה ולשאול. אין לי סטטיסטיקה על החלפת מנועים, זה לא מקרה בודד או שניים אבל גם לא 100% אחרי 3 שנים. צריך גם לזכור שחלק לא קטן מהרכבים האלו נקנו במקור כרכב ספורטיבי, יכול להיות שגם לאופי השימוש הנגזר היה חלק בססטיסטיקה הזו (ויכול להיות שלא, אני לא באמת יודע, זה די ניחוש).

 

אתה צריך לקחת בחשבון שיכול להיות שתצטרך להחליף מנוע. מנוע כזה משומש עולה סביב 10. אם ארוע כזה בסבירות נמוכה גדול עליך, עדיף שתקנה רכב אחר.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על המידע, עשיתי בדיקות גם לפני על הרכב אבל תמיד כיף לדבר עם אחד שיש לו כזאת.

לצערי הרכב שהיה למכירה כבר נמכר אז אמשיך לעקוב ולחפש כזאת.

חוץ מהפוקוס יש לך עוד אפשרויות שלדעתך כדאי לי להסתכל עליהן?

.Being second is to be the first of the ones who lose

 (21.03.1960-1.5.1994) Ayrton Senna

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באזור ה-40 תוכל כנראה השיג פוקוס אחרי מתיחת הפנים. שתהיה חדשה יותר (2016) אבל אוטומטית, ועם מולטימדיה סינית כזו או אחרת. גם המנוע שם כנראה לא לגמרי חף מבעיות, אבל שוב, אין איזו חוקיות ידועה (לפחות לי). מעבר לזה אפשר לחפש ג'ולייטה, יש איזו תאוריה לגבי כשל בכריות אוויר שם שאולי יכולות להתפוצץ חזק יותר מהמתוכנן ולגום לנזק. היתה כתבה על זה איפשהו לפני לא הרבה זמן, אם כי לא ברור לגמרי שזה מה שקרה שם. אפשר לחפש אם זה מעניין אותך. אני חושב שזה תלוי שנתון, אבל לא מכיר את הנושא לעומק.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפורומים בחול דווקא ראיתי יותר תלונות על המנוע החדש יותר והאמת אני מאוד אוהב לנהוג על ידני (חברים שלי צוחקים שאני שרוט) והמולטימדיה פחות מפריעה לי כי אפשר להזמין מעלי מערכת אנרואיד שתתאים לגמרי לרכב.

לגבי הג'ולייטה יצא ריקול בחול להחלפת כריות האוויר (להבנתי הם מאותו היצרן שיצר לטויוטה את הכריות שהוחלפו) ובארץ עד שלא נהרגה מישהי לא הסכימו להחליף כמה שאני יודע יצא ריקול גם בישראל עכשיו (ככה לפחות היה כתוב באיזה אתר) במידה ולא יצא ריקול אני די אשלול את האלפא כי בבטיחות שלי ושל האנשים שאיתי אני ממש לא משחק.

הבנתי שיש קבוצת ווטסאפ לבעלי אקובוסט אתה חבר בה או בכללי יודע על אחד שרוצה למכור כזאת?

.Being second is to be the first of the ones who lose

 (21.03.1960-1.5.1994) Ayrton Senna

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער עשיתי טעות כנראה מתברר שהבעיות שאני ראיתי הם במנוע 1.5 4 צילינדרים  ובפוקוס מותקן בכלל מנוע 1.5 3 צילינדרים.

יש לך ניסיון איתו?

.Being second is to be the first of the ones who lose

 (21.03.1960-1.5.1994) Ayrton Senna

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1359 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...