Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

eran71

בעיית בטיחות קשה בפורד פוקוס 2020 בישראל [האומנם?]

Recommended Posts

לפני 45 דקות, falou כתב:

נתחיל בהבהרה: הצגת מידע מוטעה ומטעה, זו עבירה על חוקי הפורום.

 

כשמאן דהוא טוען שיש "בעיית בטיחות קשה", הוא צריך להיות מסוגל להסביר למה, ולתת לזה גיבוי מקצועי.

 

אבל בו נהנה מהספק וניגש לעניין

 

 

1. בבלימת חירום לא משתמשים בהילוכים. בלימת חירום מבוצעת עם הבלמים בלבד, לא מתעסקים עם ההילוכים. את זה מלמדים בכל קורס נהיגה מתקדמת/מירוצים.

 

2. אתה יכול לתת דוגמא בה נתקלת בבעיה בירידה תלולה

 

 

3. אתה מטעה. זה לא רק בארץ

 

 

4. זו שוב הטעיה, יש מצב Low. אם כבר העדר בטיחות, זה המעבר לבלם חנייה מופעל אלקטרונית, היכן שפעם היה אפשר להשתמש בבלם היד באופן ידני, כגיבוי לבלמים. זה היה הגיבוי הבטיחותי לכשל במערכת הבלימה.

בנוסף, אין לך אפשרות להוריד הילוך בגיר אוטומטי, אם המהירות גבוהה מדי, הרכב לא ייתן לך, ככה שהטיעון שלך נופל גם בשלב הביצוע.

 

 

פה כבר אתה הולך למחוזות הפנטזיה. בפורד פינטו היה קונספרציה מכוונת, ממוסמכת ומתועדת. מה שאתה עושה כאן, זו כבר דיבה כלפי היבואן ואני לא הייתי ממליץ לך ללכת לכיוון הזה, כי זה עלול לעלות לך ביוקר.

בפינטו קרו תאונות בפועל והוסתרה הסיבה, בכוונת מכוון.

אילו תאונות קרו בגלל הגיר בפוקוס?

אין עוד מכוניות עם גיר כזה?

 

מרגע זה אתה יכול לענות באופן ענייני לנקודות שהעלתי, בלבד, עם ביסוס עובדתי.

לא נאפשר לך להעלות לכאן טענות לא מבוססות, שקול מילים.

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 דקות, מיץ פטל כתב:

כיצד מתפקד מצב LOW בפוקוס? מה החוקיות?

 

לא סביר להניח שיעצור אותך שוטר ויוגש נגדך כתב אישום, אם תכניס ל-Low.

  • מצחיק 2
  • מעניין 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא באמת...

הכוונה לא לחוק אלא לאופן התפקוד של הגיר.

 

הייתי מהמר על כך שהוא יהיה בהילוך הכי נמוך אפשרי למהירות, או משהו כזה.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 דקות, misterb כתב:

 

גם בבלם חנייה חשמלי אפשר להשתמש בחירום. בקופרה יש בלם יד חשמלי (כפתור שמושכים), בדקתי את העניין, משיכה והחזקה של הכפתור במהלך נסיעה בכל מהירות מפעילה את הבלמים האחוריים ביחד עם ABS (כלומר אין נעילת גלגלים כמו שיכול לקרות בבלם חניה ידני, אז זה אפילו טוב יותר מהידני).

 

לא ידעתי... תודה.

אבל עדיין יש את עניין העדר הגיבוי המכאני. כלומר, אתה תלוי בתפקוד מערכת החשמל.

 

אותו הדבר היה עם ה-EBD של הקליאו ספורט שלי, שאיזן את הבלימה בין הציר האחורי לקדמי. בזמנו שקלתי לנטרל את ה-ABS, ומהנדס בלנד רובר שפגשתי באינטרנט ייעץ נגד, כי לא בטוח שיש מנגנון איזון בלימה מכאני שיחליף את ה-EBD (כמו בכל רכב אחר).

לפני 1 דקה, מיץ פטל כתב:

לא באמת...

הכוונה לא לחוק אלא לאופן התפקוד של הגיר.

 

ברור...

מסורתית זה מצב בו הגיר לא יכול לטפס מעל הילוך מסויים.

יכול להיות שזה לא עובד טוב בפוקוס, או שזה סתם לא לסגנון הנהיגה של מישהו כזה או אחר. שווה לבחון את זה, אבל מכאן ועד לדרמה המפוצצת של הודעת הפתיחה...


uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חד משעמי - דראמה מיותר.

יחד עם זאת, מצופה מיצרנים לאפשר הורדת הילוך לשמירה על יכולת בלימה בכביש הררי.

אם על ידי תכנות נכון של הגיר (לא חסרות מכוניות שמזהות הפחתת מהירות משמעותית ומורידות הילוך ) או באמצעות כפתור שליטה.

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, falou כתב:

אבל עדיין יש את עניין העדר הגיבוי המכאני. כלומר, אתה תלוי בתפקוד מערכת החשמל.

 

כן, אבל אז אתה מדבר על צירוף של שני כשלים נדירים בו זמנית - גם אין ברקסים רגילים (בעיה מכנית/בלאי/התחממות וכו'), וגם בו זמנית כשל חשמלי. לא משהו שראוי לתת עליו את הדעת מבחינה סטטיסטית.

לעומת זאת נעילת גלגלים וסחרור בבלימת חירום עם בלם ידני זה יותר סביר, אז בסה"כ החשמלי עדיף מבחינה בטיחותית לטעמי. מה שכן - אי אפשר לעשות 'זריקות תחת' :)


Seat Leon Cupra 2018

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 57 דקות, falou כתב:

בנוסף, אין לך אפשרות להוריד הילוך בגיר אוטומטי, אם המהירות גבוהה מדי, הרכב לא ייתן לך, ככה שהטיעון שלך נופל גם בשלב הביצוע.

חשוב להדגיש שהכוונה שלו היא להוריד הילוך במצב שהאוטו יהיה על סל"ד סביב ה 3K במקום 1.5-2K, זה מספיק בשביל עזר לבלמיה, מעל זה באמת זה יותר מידי סטרס על המנוע.

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 דקות, מיץ פטל כתב:

יחד עם זאת, מצופה מיצרנים לאפשר הורדת הילוך לשמירה על יכולת בלימה בכביש הררי.

 

וזה אחד התפקידים העיקריים של ה-low שקיים בפוקוס.

  • אהבתי 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי הרב אני זוכר את התאונה טוב, חוסר התמצאות בתפעול הרכב ביחד עם מה שככל הנראה התברר כהתקף חרדה ביחד עם שטיחון שלוחץ את דוושת הגז לסוף מהלכה הביא לתוצאה הטרגית ההיא. במידה והיו מסבירים בקורס ייעודי, ואפילו רק לאנשים מבוגרים, על תפעול נכון במקרי חירום אני בטוח שחא מעט מקרים כאלו היו נמנעים. אם אתה באמת מתכוון לכך שאין אפשרות שליטה ידנית בסיסית בתיבה של הפוקוס, הרי שהתיבה נכשלה לטעמי כבר פעם שנייה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 56 דקות, FoxLight כתב:

חשוב להדגיש שהכוונה שלו היא להוריד הילוך במצב שהאוטו יהיה על סל"ד סביב ה 3K במקום 1.5-2K, זה מספיק בשביל עזר לבלמיה, מעל זה באמת זה יותר מידי סטרס על המנוע.

 

 

אני לא חושב שיש "סטרס על המנוע" מעל 3K סל"ד, צריך לזכור שלמרות שהמנוע עובד מהר, הוא עובד ללא צריכת דלק. כמה צריך סיוע לבלימה, זה תלוי סיטואציה (שיפוע וכו').


uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 דקות, Pecan כתב:

לצערי הרב אני זוכר את התאונה טוב, חוסר התמצאות בתפעול הרכב ביחד עם מה שככל הנראה התברר כהתקף חרדה ביחד עם שטיחון שלוחץ את דוושת הגז לסוף מהלכה הביא לתוצאה הטרגית ההיא. במידה והיו מסבירים בקורס ייעודי, ואפילו רק לאנשים מבוגרים, על תפעול נכון במקרי חירום אני בטוח שחא מעט מקרים כאלו היו נמנעים. אם אתה באמת מתכוון לכך שאין אפשרות שליטה ידנית בסיסית בתיבה של הפוקוס, הרי שהתיבה נכשלה לטעמי כבר פעם שנייה.

איפה בדיוק הייתה הפעם הראשונה ? הרכב באותה תאונה היה מיצובישי שאין שום קשר בין היצרנים וביין התיבות . כאמור בתיבה של פורד יש מצב low   כמו בכל תיבה  אחרת בדיוק לצורך בלימת הרכב באמצעות המנוע מה גם שבחלק מהדגמים יש מנופים בהגה לתפעול ידני.לפי כמות "מהנדסי הרכב" שכותבים פה בפורום  הייתה צריכה להיות בישראל תעשיית רכב מפותחת מאוד. מהנדסי פורד לא ייצרו את הרכב לאירופה וארצות הברית שקצת יותר  הרריות מארצנו הקטנה וכמובן שאין תלונות ובטח לא תאונות לא עלינו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האם מתאפשר למנהלי הפורום לעדן את הכותרת המטעה?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הכותרת נערכה. השאר מתוקן בדיון.

 

נמחקו כאן כמה תגובות.

אני מבקש לשמור על דיון ענייני ולא להקים תיאוריות קונספירציה נוספות...


uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את הפוקוס, אבל הרבה תיבות אוטומטיות חדשות מורידים בצורה יזומה הילוך (לצורך בלימת מנוע קלה) כאשר לוחצים על הבלמים בניגוד לתיבות הפלנטריות 4 הילוכים המיושנות שעזיבה של דוושת הגז גורמת לגיר לשלב הילוך גבוהה יותר על מנת לא לאבד מהירות להימנע מבלימת מנוע , מי שרוצה בלימת מנוע צריך לשלב o/d, או 2.

 

  • רעיון טוב! 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתיבת ההילוכים בהם השתמש בעבר קונצרן PSA (פיג'ו - סיטרואן),
תיבה הילוכים  AL4 שבה היו 4 הילוכים,
הורידה הילוכים בהתאם למהירות הרכב גם במצב האטה בעזיבת דוושת הגז.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...