Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית בטיחות קשה בפורד פוקוס 2020 בישראל [האומנם?]


eran71
 שיתוף
עוקבים 29

Recommended Posts

הבלמים אכן רגילים, רק שהם מחוברים למנוע החשמלי כשבעת לחיצה על דוושת הבלם הופך את כיוון סיבובו לאגירת האנרגיה.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

לפוקוס 2020 שנמכר בישראל יש בעיית בטיחות קשה.  בבלימות חירום, או בירידות תלולות אין לנהג אפשרות לשלוט בהילוכים. זה הרכב היחיד בארץ עם בעיה כזו. שלא לדבר כמה זה פוגע באיכות הנהיגה.  בעיית הבטיחו

גם בבלם חנייה חשמלי אפשר להשתמש בחירום. בקופרה יש בלם יד חשמלי (כפתור שמושכים), בדקתי את העניין, משיכה והחזקה של הכפתור במהלך נסיעה בכל מהירות מפעילה את הבלמים האחוריים ביחד עם ABS (כלומר אין נעילת גל

תמונות שפורסמו בשרשור

שום בלם לא הופך כיוון סיבוב, הדבר היחידי שהופך כיוון זה הזרם , במקום אל הגלגלים אלא מכיוון הגלגלים חזרה לכיוון המצברים. 

 

בזמון בלימה הגלגלים משמשים כדינמו (כמו באופניים של פעם) והזרם מופנה חזרה לטעינה ולא לצריכה . 

ובפרוטרוט (קצת מעיק) למען ההבנה המעמיקה יותר הנה :

 

 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

גם המנוע לא. כיוון הזרימה משתנה. המנוע פשוט מאיט כי הוא לא מקבל זרם הנעה, כיוון הזרימה משתנה ומעביר זרם לעינת המצברים לא למנוע. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט מבין לליבך. בעולם יש עובדות , מידע וידע. כאן אתה מוצא יותר דעות מידע , אבל כן מקבל מידע ואפילו עובדות 😊

 

אילו לפחות, משפטים היו מתחילים ב "לעניות דעתי" (שהיא לעיתים מאד עניה) או למיטב ידיעתי, ניתן היה לקבל ביותר סלחנות גם טעויות. אבל בוודאי לא מידע מטעה. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על ההסבר הטכני.

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא הבנתי איפה הבעיה ברכב הזה (שאותו במקרה יש לי).

1. אם דוושת הגז נתקעת -> מעבירים לניוטרל ובולמים רגיל.
2. אם הבלמים לא עובדים -> מעבירים למצב Low (שנותן בלימת מנוע) ובמקרה הצורך מרימים למעלה את כפתור בלם יד חשמלי. בכללי המנוע גם מספק בלימה טובה הרבה יותר מהרבה רכבים אחרים עם מנועים קטנים יותר (1.0-1.2 ל') אגב בניגוד לרכב הזה, הרבה מהם מגיעים עם זוג בלמי תוף ולא דיסק מאחור שמתחממים מהר יותר.
3. נוסעים בירידה גדולה ומתמשכת/הרבה ירידות קטנות למרחק גדול? אפשר להעביר למצב ספורט שבו המנוע לא ממהר להעלות הילוך כמו שאר המצבים ו/או במקרה היותר קיצוני - אפשר לשים מצב Low. אין ספק שלמי שגר או נוסע הרבה באיזורים הרריים עדיף לקחת רכב עם פדלי הילוכים או שליטה נוחה אחרת על ההילוכים ברכב אוטומטי ע"מ להאריך את חיי הבלמים (מי שרוצה ספציפית פורד פוקוס - יש את ה-st line). אבל מפה ועד ל-"בעיית בטיחות קשה" זה רחוק שנות אור לדעתי.

  • רעיון טוב! 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לך ולי ולכל מי שמודע למה שהוא עושה אין בעיה.    לחסרי ידע שמעמיסים פול ילדים ומחממים ברקסים בירידות עד שהם ניתכים ואז מתהפכים וכל המשפחה נשרפת - יש ועוד איך בעיה.    והגיר הזה ללא יכולת שליטה ידנית מחמיר להם את הבעיה. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, ko11 כתב:

לך ולי ולכל מי שמודע למה שהוא עושה אין בעיה.    לחסרי ידע שמעמיסים פול ילדים ומחממים ברקסים בירידות עד שהם ניתכים ואז מתהפכים וכל המשפחה נשרפת - יש ועוד איך בעיה.    והגיר הזה ללא יכולת שליטה ידנית מחמיר להם את הבעיה. 

 

אני מזכיר שוב, כתיבה של מידע מטעה היא עבירה על חוקי הפורום.

 

כאמור, יש הילוך Low, אתה טועה ומטעה.

 

דבר שני, מה שכתבת זה תסריט מופרך, שלא קורה במציאות. תאונות בירידות תלולות הן מאוד נדירות, רב האנשים נוהגים מתון.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזה כן לא נוח או חסר וכו וכו..

כן חבל מאוד שלא הוסיפו לL הזה לפחות עוד נעילה על הילוך 2 למשל כולל איזה over drive, שדי נהוג ברכבים אוטומטיים ישנים יותר.

אך לבוא ולהגיד שמדובר בבעיה בטיחותית חמורה ! , הגזמה.

זה כמו שתבוא ותגיד שכל רכב עם בקרת שיוט רגילה בלי בלימה אוטונומית לא בטיחותי, כי אם הנהג לא ישים לב או יתעלף או כל נושא דומה שלא יאפשר לנהג לבלום בזמן בתקרית חירום כזו או אחרת, זה יכול לגרום לתאונה קטלנית, בגדול יש מצב שזה יקרה, אפילו אני מכיר מישהו שעבר תאונה ממקרה דומה, אך בוא, כמה תסריטים כאלה יכולים לקרות אפילו ב10 שנים, אם כך אפשר להגיד הליכה על מדרכה לא בטיחותית, ויש מלא תסריטים לזה..

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 2.8.2020 בשעה 09:04, Shay_u כתב:

"בעיית בטיחות קשה"..?

נראה לי שקצת הלכת רחוק. היכולת "להעביר" הילוכים בתיבות אוטומטיות היא בעיקרה פונקציה שנועדה לאפשר לנהג לנצל יותר את הרכב (מבחינה ספורטיבית). במצב חירום אם הלכו הבלמים הורדת הילוכים לא הייתה עוזרת, בעיקר כי מחשב הרכב מונע את היכולת להשתמש בפונקציה הזאת כשהמנוע נמצא תחת עומס כבד.

אפילו אם אתה מדבר על נהיגה יום יומית ולא איבוד בלמים אספר לך סיפור- נהגתי על מרצדס E class חדשה לא מזמן, שם יש תשעה הילוכים ואפילו מנופים להעברת הילוכים מההגה. כשמורידים הילוך ברכב הזה אין שום בלימת מנוע, הרכב ממשיך לנסוע באותה מהירות כאילו לא הורדת הילוך וכל מה שמשתנה זה מחט הסל"ד. המושג בלימת מנוע לא קיים ברכב הזה. מה ההבדל אז בין הפוקוס עם "בעיית הבטיחות הקשה" לבין המרצדס היוקרתית והחדשה? בשתיהן אין יכולת להשתמש במנוע בשביל לעזור בבלימה.

בלי להתייחס לעניין הבטיחות. מניסיון שלי על ה E החדשה, מאחר והגיר הוא 9 הילוכים נדרש להוריד לפחות ל 5 או 4 בשביל להרגיש את ההשפעה.  

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^

צודק, בירידות תלולות לא מספיק להוריד הילוך אחד, בדר"כ שניים ובמקרים בודדים אפילו 3, נפלאות ריבוי הילוכים.

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...