Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית בטיחות קשה בפורד פוקוס 2020 בישראל [האומנם?]


eran71
 שיתוף
עוקבים 29

פוסטים מומלצים

לפני 1 שעה, misterb כתב:

 

גם בבלם חנייה חשמלי אפשר להשתמש בחירום. בקופרה יש בלם יד חשמלי (כפתור שמושכים), בדקתי את העניין, משיכה והחזקה של הכפתור במהלך נסיעה בכל מהירות מפעילה את הבלמים האחוריים ביחד עם ABS (כלומר אין נעילת גלגלים כמו שיכול לקרות בבלם חניה ידני, אז זה אפילו טוב יותר מהידני).

חשבתי שאני היחיד שבדק את זה אבל מודה שלא הגעתי לרמה שלך לבדוק אם יש גם ABS כשמושכים אותו בנסיעה.

 

לגבי בלימה בעזרת הגיר אם יש LOW  אז יש הורדת הילוכים. אם כבר לחפש בעיות שלא קיימות היית צריך להיטפל לדיזלים (כל הדיזלים) שבלימת המנוע בהם חלשה משמעותית.

עריכה אחרונה על ידי Night Driver
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

לפוקוס 2020 שנמכר בישראל יש בעיית בטיחות קשה.  בבלימות חירום, או בירידות תלולות אין לנהג אפשרות לשלוט בהילוכים. זה הרכב היחיד בארץ עם בעיה כזו. שלא לדבר כמה זה פוגע באיכות הנהיגה.  בעיית הבטיחו

גם בבלם חנייה חשמלי אפשר להשתמש בחירום. בקופרה יש בלם יד חשמלי (כפתור שמושכים), בדקתי את העניין, משיכה והחזקה של הכפתור במהלך נסיעה בכל מהירות מפעילה את הבלמים האחוריים ביחד עם ABS (כלומר אין נעילת גל

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 2 שעות, vladclar כתב:

לא מוכן להסתכן בהתחממות הבלמים.

 

לפני 1 שעה, hans כתב:

ב-2020, כשנוסעים בירידה עם רכב פרטי - לוחצים על הבלמים בהתאם לצורך. פשוט ככה. שום הילוך שמילוך.

 

שמישהו יביא לי מקרה מתועד יחיד (!) של *התחממות בלמים* עד אובדן יכולת בלימה ב-10 השנים האחרונות ברכב פרטי *תקין*. לא, שטיח שנתקע בדוושת הגז לא נחשב.

 

לפני 1 שעה, איציק נ. כתב:

היום הבלמים ברוב הרכבים הם בגודל של מגש פיצה ממוצע, מי צריך הילוכים ?
מי ישמע אתה נוהג בקונטסה בירידות של ירושלים עם בלמי תוף מקדימה...

 

אני שואל כדי לדעת..

עד היום בירידות ארוכות לדוג' ירושלים ועוד, אני נוהג להוריד הילוך אחד ולסייע בבלימת ע"י בלימת מנוע, (איזור 3-3.5 סל"ד, לא יותר), במקרים אחרים אני משתמש בבלמים לסירוגין כדי לא להגיע להתחממות ואיבוד בלמים. 

מה אתם אומרים שזה בסדר "לשבת" על הברקס כל הירידה? 

 

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
ב-2020, כשנוסעים בירידה עם רכב פרטי - לוחצים על הבלמים בהתאם לצורך. פשוט ככה. שום הילוך שמילוך.
 
שמישהו יביא לי מקרה מתועד יחיד (!) של *התחממות בלמים* עד אובדן יכולת בלימה ב-10 השנים האחרונות ברכב פרטי *תקין*. לא, שטיח שנתקע בדוושת הגז לא נחשב.
 
רכב כבד זה רכב כבד, עוד לא התגברו שם על מגבלות הפיזיקה, אבל גם בקטגוריה הזאת כלי הרכב בולמים יותר טוב ממכוניות פרטיות של פעם.
שטות מוחלטת, חסרת כל אחיזה במציאות, שמסכנת מאוד כל מי שעלול לקרוא ולחשוב שאתה צודק.
 
תביא איזה רכב שאתה רוצה, ניפגש בתחילת הירידה, אחרי 10 דקות תקבל ממני רכב עם בלמים רותחים ולא מתפקדים.

הנה, תראה את ההודעה מעליי, ישר נפל קורבן לקשקשת שלך.

  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעות, falou כתב:

 

מה שאתה כותב פה הוא לא נכון.

מה שקורה בהחלפת הילוך זה שהרכב "מקפיץ" את הטורים במנוע, כך ששילוב ההילוך הנמוך יותר נעשה בלי תחושה של האטה (גז ביניים). אבל עדיין השילוב של הילוך נמוך יותר, יוצר בלימת מנוע. כלומר, אם לא תלחץ גז, הרכב יאיט יותר מהר, כשמשולב ההילוך הנמוך יותר.

אם תהיה בירידה, תרגיש זאת באופן יותר משמעותי, גם כי יש הרבה הילוכים, וההפרשים ביניהם קטנים.

 

 

כאמור, יש מצב Low.

 

אני משתף מהניסיון שלי בנהיגה ברכב ולא מידע טכני. אני מבין שטכנית השילוב בין הילוך נמוך יותר באותה מהירות יגרום למנוע לעבוד בסל"ד גבוה יותר (עם או בלי גז ביניים) ואמור לאפשר בלימת מנוע. אבל לעומת זאת נסעתי כ-1000 ק"מ ברכב ואני זוכר את התחושה הזאת כאחת הבולטות מחווית הנסיעה.

גם בירידות, הורדה של חמישה או שישה (!) הילוכים לא עזרה והרכב נשאר על אותה מהירות בלי בלימת מנוע מורגשת. בערך הרגשה של להעביר לניוטרל, רק שמחט הסל״ד משתוללת לה אי שם באיזור הקו האדום.

להבדיל מניוטרל, לא הורגשה גלישה חסרת מעצורים (המהירות לא עלתה בחדות גם אם עלתה), אבל גם לא הורגשה בלימה או הורדת מהירות משום סוג.

עריכה אחרונה על ידי Shay_u
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • אחראי פורום
לפני 36 דקות, איצי בר כתב:

 

אני שואל כדי לדעת..

עד היום בירידות ארוכות לדוג' ירושלים ועוד, אני נוהג להוריד הילוך אחד ולסייע בבלימת ע"י בלימת מנוע, (איזור 3-3.5 סל"ד, לא יותר), במקרים אחרים אני משתמש בבלמים לסירוגין כדי לא להגיע להתחממות ואיבוד בלמים. 

מה אתם אומרים שזה בסדר "לשבת" על הברקס כל הירידה? 

 

כמובן שלא.

בלמים מתחממים ומאבדים יעילות. תמשיך כמו שעשית עד היום עם הורדת הילוך או כמה שהאוטו מאפשר מבלי להרים לסל"ד גבוה מאוד לאורך זמן.

  • רעיון טוב! 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעות, falou כתב:

זמנו שקלתי לנטרל את ה-ABS, ומהנדס בלנד רובר שפגשתי באינטרנט ייעץ נגד, כי לא בטוח שיש מנגנון איזון בלימה מכאני שיחליף את ה-EBD (כמו בכל רכב אחר).

 

אני זוכר שפעם תהיתי בנושא הזה (תאורטית). ממה שאני זוכר מהבירורים שלי, בימים המוקדמים של ה-EBD היה גיבוי מכני; היום - אין.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, hans כתב:

ב-2020, כשנוסעים בירידה עם רכב פרטי - לוחצים על הבלמים בהתאם לצורך. פשוט ככה. שום הילוך שמילוך.

 

שמישהו יביא לי מקרה מתועד יחיד (!) של *התחממות בלמים* עד אובדן יכולת בלימה ב-10 השנים האחרונות ברכב פרטי *תקין*. לא, שטיח שנתקע בדוושת הגז לא נחשב.

 

 

תשמ'ע, התחממות בלמים לא תמיד מביאה לאיבוד בלמים מידי אבל יכולה לגרום לרתיחת נוזל הבלמים ופגיעה בכושר הבלימה או/גם לעיוות הדיסקים.

זכותך לחשוב שאני טועה ומטעה,  רק שחבל להטעות אחרים עם התיאוריות האלה...

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם תיסע בירידה מתונה עם רגל שמלטפת את הבלם כל הדרך תוך 10 דקות הבלמים יתלהטו לרמה שפוגעת בתפקוד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צריך אבל היום ברכבים האוטומטים של ימנו לבצע בלימת מנוע יזומה?

כי אצלי ברגע שאני לוחץ על הברקס בירידה, הרכב מוריד הילוך וגם שומר עליו תוך כדי עליית הסלד.

עד שאני לא לוחץ על דוושת הגז, ההילוך לא עולה.

 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי סומך על זה.

 

להוריד הילוכים ידנית ברכב אוטומטי זו לא מלה גסה. האמת שזה די שימושי.

 

ותזכור שלפחות תאורטית (זה תלוי ברמת השיפוע) עדיף להוריד להילוך שבו תהיה על הגז במהלך הירידה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מצרף ציטוט מספר הנהג של פורד פוקוס החדשה מהנדסי פורד בהחלט חשבו על בלימת מנוע  בניגוד למה שחושב פותח השרשור המודאג.

 

 

Capture.PNG

עריכה אחרונה על ידי YLKLN
  • רעיון טוב! 5
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים חדשים אם נוסעים עם בקרת שיוט הרכב יודע להוריד הילוכים כדי להפעיל בלימת מנוע ולשמור על מהירות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הלכת קצת רחוק עם הבעיה הבטיחותית החמורה...

נכון אני אישית מאוד אוהב את השליטנ הידנית והעדר שלה אכן היה כנראה פוסל מבחינתי רק רכישת הרכב הזה (מלבד הst) אבל כשרוה רובם של הנהגים לא מודעים בכלל לצורך הזה ברכבים שלהם גם כשישנה האופציה הזו ואנחנו עדיין לא רואים מכוניות מאבדות בלמים על בסיס קבוע בצפון הארץ או בעוטף ירושלים אז כנראה שהבעיה הבטיחותית הזו לא כלכך חמורה.

מבחינתי עדיף לרוכש ממוצע להתייחס יותר ליכולת של פורד לספק רף אמינות בטכנולוגיות החדשות שהם מוציאים לשוק כמו התיבה הרובוטית או האמינות של מנוע האקובוסט מאשר ליכולת להוריד הילוכים בירידות שככול הנראה מעולם לא עשה זאת ברכבים אחרים...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, Gavrik כתב:

ברכבים חדשים אם נוסעים עם בקרת שיוט הרכב יודע להוריד הילוכים כדי להפעיל בלימת מנוע ולשמור על מהירות.

 

אכן, וגם בישנים. ברכב שלי עם בק"ש, בלימת המנוע מאוד מורגשת.

 

כשאני מאיץ למשל לעקוף ואז מוריד את הרגל מהגז, בקה"ש שוב משתלטת ובולמת בצורה אפילו די גסה באמצעות המנוע כדי לחזור למהירות הרצויה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים


 

לפני כשעה, ramik33 כתב:
 
כשאני מאיץ למשל לעקוף ואז מוריד את הרגל מהגז, בקה"ש שוב משתלטת ובולמת בצורה אפילו די גסה באמצעות המנוע כדי לחזור למהירות הרצויה

 

אחת מהסיבות שאני לא מסתדר עם בקרת שיוט

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...