Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בקשר לגיר טיפטרוניק


Roy142
שימו לב! השרשור הזה בן 1380 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

אני מחפש לקנות רכב לחברה שלי וכרגע אני בודק על מאזדה 3 (דור ראשון או שני) - בעיקר בגלל טענות על אמינות טובה מאוד וכמות הרכבים שזמינים בשוק היום.

כשביררתי שמתי לב ששתי הדורות כוללים תיבה שהיא אוטומטית טיפטרוניק.

משום מה זכור לי ששמעתי שגיר שהוא טיפטרוניק הוא נוטה יותר להתקלקל (אולי אני מתבלבל עם תיבה רובוטית??).

בגלל שאנחנו בונים על רכב שהוא גם זקן וגם ישאר איתנו לעוד כמה שנים טובות רציתי לשאול האם הגירים האלה נחשבים לפחות אמינים מגיר אוטומטי רגיל?
וסתם לידע כללי, מישהו יכול להגיד לי האם זה אותו הגיר שנמצא גם בדור הראשון וגם בדור השני? 

 

תודה :)

עריכה אחרונה על ידי Roy142
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפרטרוניק זה לא סוג של גיר, זה פשוט אופציה להעברת הילוכים בגיר אוטומטי ( ללא קשר אם הוא רציף פלנטרי או רובוטי).

במאזדה 3 יש גיר אוטומטי רגיל מהדור הראשון ועד היום כולל. 

בדור השני, עם מנוע 2.0 ה3 הגיע עם גיר 5 הילוכים לעומת 4 ב1.6 , הייתי מנסה למצוא אחת כזו. 

 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, yoav911gt2 כתב:

טיפרטרוניק זה לא סוג של גיר, זה פשוט אופציה להעברת הילוכים בגיר אוטומטי ( ללא קשר אם הוא רציף פלנטרי או רובוטי).

במאזדה 3 יש גיר אוטומטי רגיל מהדור הראשון ועד היום כולל. 

בדור השני, עם מנוע 2.0 ה3 הגיע עם גיר 5 הילוכים לעומת 4 ב1.6 , הייתי מנסה למצוא אחת כזו. 

 

 

קודם כל תודה רבה על התגובה המהירה!

2.0 זה הספיריט? 

לצערי היא הרבה מעל התקציב(משהו כמו 15-17 אלף), כנראה שאתמקד בלחפש 1.6 שמור ועם ק"מ נמוך עד כמה שאוכל לתקציב הזה, ואם יש יתרונות דווקא לדור שני אז אנסה לחפש כאלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בהחלט יתרון לדור השני, רכב מודרני יותר ומאובזר יותר.
 

עריכה אחרונה על ידי shellcase

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, shellcase כתב:

יש בהחלט יתרון לדור השני, רכב מודרני יותר ומאובזר יותר.
 

יש מצב שאתה יכול קצת להרחיב?

בשביל לדעת להעריך אם שווה לי לחפש דור שני, 

האם יש הבדלים משמעותיים? (מנוע\גיר מכלולים חשובים אחרים)? או שרק אבזור מתיחות פנים וכאלה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מדובר במנוע וגיר זהים, אבל נוחות, אבזור ובטיחות זה לא עניין של מה בכך.

בסופו של דבר הדור הראשון תוכנן בתחילת שנות ה2000 והשני הושק ב2009.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, shellcase כתב:

לדעתי מדובר במנוע וגיר זהים, אבל נוחות, אבזור ובטיחות זה לא עניין של מה בכך.

בסופו של דבר הדור הראשון תוכנן בתחילת שנות ה2000 והשני הושק ב2009.

אוקי,

אגב סיכוי גדול שאם אחליט לקנות דור שני אקנה אחד משנת 2009-2010, איך אוכל לדעת שהדגם שאני קונה הוא אכן דור שני ולא דור ראשון שנמכר בשנת 2009?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להבדיל בקלות בין הדורות עקב צורה חיצונית שונה. 

לא בטוח אם זה אותו מנוע וגיר ב1.6, ב2.0 בטוח לא, וצריך לבדוק אם יש עוד רמות גימור ל2.0 חוץ מהספיריט. 

אין צורך לצטט הודעה אחת מעליך. 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, yoav911gt2 כתב:

אפשר להבדיל בקלות בין הדורות עקב צורה חיצונית שונה. 

לא בטוח אם זה אותו מנוע וגיר ב1.6, ב2.0 בטוח לא, וצריך לבדוק אם יש עוד רמות גימור ל2.0 חוץ מהספיריט. 

אין צורך לצטט הודעה אחת מעליך. 

תודה רבה, חיפשתי קצת בויקיפדיה ואף אחד לא יוכל לעבוד עלי בזה (אלא אם הוא יחליף פגוש קדמי ולוח מחוונים 😅)

בכל מקרה השאלה היחידה שנותרה לי היא לגבי הגיר.

יש הצדקה מסוימת שטיפטרוניק זה לא טוב או שאין הבדל אמינותי בינו לבין גיר אוטומטי רגיל? (לדעתי אני די בטוח שאני פשוט מתבלבל בינו לבין גיר רובוטי שהוא הידוע לשמצה) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, Roy142 כתב:

יש הצדקה מסוימת שטיפטרוניק זה לא טוב או שאין הבדל אמינותי בינו לבין גיר אוטומטי רגיל? (לדעתי אני די בטוח שאני פשוט מתבלבל בינו לבין גיר רובוטי שהוא הידוע לשמצה) 

 

 

תתעלם מהמילה טיפטרוניק. 

 

במאזדה 3 יש גיר אוטמטי רגיל. טיפטרוניק זה כינוי מסחרי לסימנים +/- על ידנית ההילוכים שמאפשרים (בצורה מאוד מוגבלת) להחליף הילוכים ידנית. 

 

הגיר עצמו הוא אותו גיר, אין דבר כזה גיר טיפטרוניק. 

 

תתעלם.

 

דור שני עדיף במאזדה 3 כי הוא יותר חדש. אותו מנוע 1.6 ואותו גיר כמו בראשון. אותו איבזור גם ואפילו ברמת גימור אקטיב הנפוצה בדור שני אין בקרת אקלים, בראשון יש.

 

למרות זאת, חד משמעית הדור השני עדיף. לא מדובר בדגם חדש מ 0 אלא בעידכון מקיף של הראשון, בעידכונים האלו מטפלים בכל מיני באגים ותקלות, מוסיפים בידוד רעשים וכו', משפרים את הדגם המקורי.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, Buki כתב:

 

 

תתעלם מהמילה טיפטרוניק. 

 

במאזדה 3 יש גיר אוטמטי רגיל. טיפטרוניק זה כינוי מסחרי לסימנים +/- על ידנית ההילוכים שמאפשרים (בצורה מאוד מוגבלת) להחליף הילוכים ידנית. 

 

הגיר עצמו הוא אותו גיר, אין דבר כזה גיר טיפטרוניק. 

 

תתעלם.

 

דור שני עדיף במאזדה 3 כי הוא יותר חדש. אותו מנוע 1.6 ואותו גיר כמו בראשון. אותו איבזור גם ואפילו ברמת גימור אקטיב הנפוצה בדור שני אין בקרת אקלים, בראשון יש.

 

למרות זאת, חד משמעית הדור השני עדיף. לא מדובר בדגם חדש מ 0 אלא בעידכון מקיף של הראשון, בעידכונים האלו מטפלים בכל מיני באגים ותקלות, מוסיפים בידוד רעשים וכו', משפרים את הדגם המקורי.

 

 

הבנתי, 

תודה רבה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, colauti 9 כתב:

ב 15K אתה יכול למצוא ספיריט  משנת 2007 מקסימום.

 

 

נכון,

בגלל זה אני כנראה אעדיף לחפש 1.6 שהיא דור שני, אם קצת סבלנות אני מאמין שאוכל למצוא אחת שתהיה 09-10 עם קילומטר סביר יחסית.

(כתבתי בתגובה #3 שכנראה ספיריט לא תבוא בחשבון משיקולי תקציב לצערי).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, colauti 9 כתב:

ב 15K אתה יכול למצוא ספיריט  משנת 2007 מקסימום.

 

ובתור בעלים לשעבר של ספיריט 2007 - הרכב הזה אוברייטד בטירוף, בדורות החדשים יותר כשהגיע אבזור רציני זה כבר שווה את התוספת, אבל בדור הראשון - הגיר מסרס את המנוע ואין שם איזה חדות בהתנהגות, בנוסף בור ענק בין ראשון לשני פוגע מאד בדינאמיות של הרכב.
 

עריכה אחרונה על ידי shellcase

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1380 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...