Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איזה דבר הייתם מוסיפים לרכב שלכם?.


ariel000
שימו לב! השרשור הזה בן 1372 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 15 דקות, omricn כתב:

 

עשית את מה?

שיניתי הגדרות והוספתי אופציות במחשב של הרכב, קרא את השרשור שלי על הפיאסטה, הוא בחתימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 50 דקות, EliC25 כתב:

שיניתי הגדרות והוספתי אופציות במחשב של הרכב, קרא את השרשור שלי על הפיאסטה, הוא בחתימה.

 

קצת (הרבה) OffTopic אבל הנה ההבדלים ומה שניתן לעשות עם חיבור משודרג אשר מספק גישה ל MS-CAN bus:

 

There are two separate CAN buses on most vehicles before 2013, called HS-CAN (High Speed) and MS-CAN (Medium Speed).  HS-CAN is used for 'priority' data, like engine parameters (PCM) and critical communication between safety modules like the ABS and RCM.  MS-CAN is used more for things inside the car like radio, climate, and lighting control.
 
In new cars (2013+), nearly every function and control goes over a CAN bus. They have four CAN buses (3x HS and 1x MS) because there is much more data flying around. Things on CAN would be your headlamp switch, drivers door switches, hazard lights, turn signal stalk, dimmer switches, seat adjustments, mirror adjustments, any button on your dash, you name it!  I need to scan a 2013+ Ford to actually find out what modules there are!
 
The HS and MS-CAN buses are bridged together in the instrument panel cluster (IPC) so data can be shared between networks if required. In the 2013+ they bridge together in a separate gateway module.
 
HS-CAN modules:
-PCM (Powertrain Control Module)
-ABS (Anti-lock Brake System, includes AdvanceTrac and Traction Control)
-RCM (Restraint Control Module, AKA airbags and seatbelts)
-AWD (All Wheel Drive module, if equipped)
-OCSM (Occupent Classification System Module, AKA Passenger Seat Sensors)
-PAM (Parking Aid Module)
-IPC (Instrument Panel Cluster)
-BdyCM (Body Control Module 2013+)
-ACM (Audio Control Module, 2013+)
-FCIM (Front Controls Interface Module, 2013+)
-PSCM (Power Steering Control Module, Hydraulic PS only)
-SECM (Steering Effort Control Module, Electric PS only)
-CCM (Cruise Control Module)
-SCCM (Steering Column Control Module, 2013+)
-APIM (Accessory Protocol Interface Module AKA SYNC)
 
MS-CAN modules:
-SJB (Smart Junction Box)
-HVAC (Heating, Ventilation & Air Conditioning module)
-ACM (Audio Control Module, pre 2013)
-DSP (Audio Digital Signal Processing Module)
-DSM (Driver Seat Module)
-DDM (Driver Door Module)
-RFA (Remote Function Actuator Module)
-DCSM (Dual Climate Controlled Seat Module)
-SDARS (Satellite Digital Audio Radio Service)
-FCIM (Front Controls Interface Module, pre 2013)
-FDIM (Front Display Interface Module)
-ILCM (Interior Lighting Control Module)
-HCM-2 (High Beam Control Module)
-SOD-R/L (Side Obstacle Detection Control Module AKA BLIS, a module for each side of the vehicle)
-IPC-MS (Instrument Panel Cluster, MS-CAN)
-GPSM (Global Positioning System Module)
-APIM (Accessory Protocol Interface Module AKA SYNC)
לפני 59 דקות, arco1 כתב:

חיובי, זה בדיוק מה שאתה צריך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Night Driver כתב:

הייתי מוסיף לקארוק כיוון מושבים חשמלי עם זכרונות וסוככי שמש יותר יעילים.

הייתי מוסיף לכל הסקודות עיצוב בכללי

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, טרול כתב:

הייתי מוסיף לכל הסקודות עיצוב בכללי

 

הם כיערו את הגריל עם חיקוי עלוב של במוו. חבל, היה דווקא יפה כשהיה שלם, ללא חתיחת פלסטיק הזו באמצע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, arco1 כתב:

הם כיערו את הגריל עם חיקוי עלוב של במוו. חבל, היה דווקא יפה כשהיה שלם, ללא חתיחת פלסטיק הזו באמצע.

 

אתה מתכוון לגריל שנראה כמו שפם היטלראי? 😂

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצחיק, כמעט הכל היה קיים בענתיקה הקודמת שלי (מרצדס C240 משנתון 98...).

מה שהייתי רוצה (ולא ראיתי באף רכב) הוא רשת קשירה על מושב הנוסע הקדמי (בדומה למה שיש בתא המטען). ביוםיום אני פותח את הדלת, זורק את התיק למושב ליד, מתיישב ונוסע. אלא מה, בכל בלימה חזקה הוא עף מתחת לתא הכפפות...

 

היה יכול להיות ממש נחמד אם היה ניתן להסיר/להרכיב את מושב הנוסע הקדמי בצורה מהירה, לא חושב שהשתמשתי בו בשנה+ האחרונות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1372 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...