Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Tibbyle

קרוסאובר/ג׳יפון - למה?!

Recommended Posts

עברתי לפני חודש מרכב סדאן ל SUV, ואכשיו אני כבר לא יכול לקחת סיבובים במחלפים ב 100 ואני נאלץ לרדת ל 80 וזה כשהמהירות החוקית היא 60.

ולמען האמת, לא כל כך אכפת לי, יכול להיות שזה הגיל שנושק ל 40 אבל גם עם הסדאן כשהילדים ברכב (שזה 80% מהזמן) הפסקתי לתקוף סיבובים.

לא יעזור כלום זה מאד פרקטי ונוח ביחוד עם הילדים, ולגבי תצורת סטיישן אין כל כך מבחר בארץ שלא נדבר על השוק כאשר תירצה למכור.

אפשר לדבר על פגיעה בדינמיות אבל זה נכון רק למי שמחפש דינמיות, ואז אפשר להגיד שכל רכב משפחתי נופל מהוט האץ אז למה לקנות רכב משפחתי?

 


פיג'ו 3008 GT, שנת 2018

יונדאי איוניק, שנת 2018

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כי יש רכבים משפחתיים שעדיין יודעים לספק קצת פאן במחיר סביר כמו מאזדה 3 או (לפי הדיווחים) הפוקוס ST LINE החדשה. 

 

מה ההבדל מבחינת פרקטיות בין SUV כמו ספורטאז' (גם בגרסת הטורבו) לפולקסווגן גולף או סיאט לאון? 

 

תא המטען של הגולף והליאון מכובד ביותר ואין סיבה שלא יהיה ניתן לשנע שם משפחה בנוחות כמו שעושים עם הגולף בכל אירופה (בכל זאת מלכת המכירות של כל הקטגוריות) , בנוסף הן קצרות באופן משמעותי יותר ככה שקל יותר להכנס איתן לחניות (שזה יותר פרקטי), הן חסכוניות יותר ועם ביצועים גבוהים יותר וכמובן התנהגות טובה ובטוחה ומהנה יותר למי שזה מזיז לו, ולרוב הן גם זולות יותר בנוסף להכל.

 

בשקלול היתרונות והחסרונות זה נראה ברור שבתכלס בסוף זה באמת מתנקז לגובה ופוזה בעיקר ולא כי למר ישראלי חסרים עוד 70 ליטר לתא המטען שלו על פני האצ' משפחתיות. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה אדם בריא (בלי בעיות גב/ברכיים/הכנס משהו אחר), חוץ מגובה וקצת נוחות בדרכי שטח, אין באמת יתרונות לSUV. תא מטען יותר גדול זה מאוד תלוי ברמת השימושיות שלך. אולי אפשר לספור על יד אחת את הפעמים שתא מטען גדול יותר באמת עזר לי.

 

אני דווקא מתקשה בחנייה עם SUV, יש קושי לראות את פסי החנייה, אם אני חונה ליד רכבים נמוכים יותר אני צריך יותר להסתכל על הצדדים מעבר למראות הצדדיות, יש צורך ביותר תמרונים, וכן היא פחות נמרחת על הכביש אבל אולי זה רק הדגם שלי ספציפית (ספורטז)

  • תודה 1

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין רכב סדאן שהייתי מצליח להעמיס כמו את הסקודה ייטי, אפילו לא קרוב.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני לא מתחבר לסדאן אבל יכולת ההעמסה של האצ'בק משפחתית זה יותר ממספיק עבור רוב האנשים ואני בטח לא קונה את זה שהישראלי הממוצע מעדיף ג'יפון בגלל מחסור בתא מטען, בטח לא ביחס להאצ'. 

 

לי ברור שזה אפקט עדר שבעיקרו מונע מפוזה וגובה ומה שיש לשכן ולא הרבה מעבר לזה.

 

ברור לי כמובן שלא כולם ככה, ושלחלק כן חשוב הגובה בגלל בעיות גב/ברכיים או שהם באמת מעמיסים את הרכב עד אפס מקום והם צריכים כל ליטר אפשרי בתא המטען אבל אני אקח הימור שהרוב המוחלט מונע מהסיבות שציינתי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אין רכב סדאן שהייתי מצליח להעמיס כמו את הסקודה ייטי, אפילו לא קרוב.
סדאן ברכב פרטי הוא הכי פחות פרקטי פר-שקל, על זה אין עוררין. תקן אותי אם אני טועה, אבל באותו מחיר של ג'יפון "פשוט" אפשר (או לפחות היה אפשר) לקנות משפחתית סטיישן עם יותר מקום, וסף הטענה נמוך יותר.

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שאפשר לקנות משפחתית סטיישן מרווח ולחסוך כמה אלפי שקלים. ומיניוואן יותר פרקטי מג'יפון גם כן. בנוסף, יש הבדלים בגובה הישיבה גם בין רכבים משפחתיים שונים.

לכן, שוב, לדעתי מדובר באפקט העדר בכמות הג'יפונים שנעים בכבישים.

 

 


toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אולי מבחינת מחיר (למרות שאני בספק, הייטי עלתה 110 בזמנו) אבל גם סטיישן לא מתקרב אליו מבחינת נפח העמסה, כשמפרקים את שורת המושבים האחורית אתה מקבל נפח של משהו כמו 1,700 ליטר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בפוקוס סטיישן של 2010 שעלתה סכום דומה, היה כ 500 ליטר בתא המטען (100 יותר מהיטי) ובאיזור 1500 (200 פחות מהיטי) עם מושבים מקופלים.

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עזבו, הדבר האמיתי זה מיניוואן, ואז לפרק את זוג המושבים האחוריים ולקבל סטיישן אמיתית. כזו שלא מפרקת לך את הגב בכל העמסה ופריקה.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk


'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

או העמסה ופריקה של פעוטות ישנים.

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא היה לי קשה להחנות את הSUV - אמנם הייתי חונה לפעמים לשכן על הפיקנטו והייתי צריך לגרד מהגריל את המיקרה של השכן השני או לפחות את השאריות שלה - אבל ככה זה עם בהמה ברוטלית מוגבההת לפעמים.


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, Doron_Z כתב:

גם אני לא מתחבר לסדאן אבל יכולת ההעמסה של האצ'בק משפחתית זה יותר ממספיק עבור רוב האנשים ואני בטח לא קונה את זה שהישראלי הממוצע מעדיף ג'יפון בגלל מחסור בתא מטען, בטח לא ביחס להאצ'. 

 

לי ברור שזה אפקט עדר שבעיקרו מונע מפוזה וגובה ומה שיש לשכן ולא הרבה מעבר לזה.

 

ברור לי כמובן שלא כולם ככה, ושלחלק כן חשוב הגובה בגלל בעיות גב/ברכיים או שהם באמת מעמיסים את הרכב עד אפס מקום והם צריכים כל ליטר אפשרי בתא המטען אבל אני אקח הימור שהרוב המוחלט מונע מהסיבות שציינתי.

אני לא יודע מה אחרים עושים אבל אני מתחיל מלסמן אופציות לפי נתונים יבשים של אבזור ונפח תא מטען ומתחעל לנפות מהזול ליקר ועוצר בזה שמתאים לי.

 

התחלתי עם לבדוק את הגראנד קופה, המשכתי לנירו, אוקטביה, 3008 ועצרתי בקארוק. הסיבה שהעדפתי אותה על האופטימה ההיברידית שעולה דומה זה בעיקר מימדים חיצוניים קומפקטיים יוצר ונוחות תמרון בעיר.

 

היה חשוב לי תנוחת ישיבה גבוהה (לא רכב גבוה אלא ישיבה בתוכו), נוחות, תא מטען, צריכת דלק ואבזור.

  • עצה טובה! 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל - האופנה הזו אינה ישראלית אלא עולמית (עזבו כרגע את אמריקה, להם שגעונות משלהם). אף יצרן לא היה מתאים את הדגמים לשוק הזעיר שלנו. 

 

שנית - סטיישנים יצאו מהאופנה הישראלית כבר לפני כמה עשורים. והאמת היא שהם גם לא מתאימים לצרכיהם של רוב הישראלים. באירופה נוסעים עם הסטיישן לחופשה במרחק קצי יבשת ולכן צריך תא מטען עצום (ולפעמים גם נגרר), אצלנ מכסימום 4 שעות לאילת. 

 

הרושם שלי הוא שהג'יפונים האלה הם בעיקר עניין של אופנה ושיווק. אבל גם משהו מעשי. אם האיביזה סטיישן לפני עשור היתה באורך כ-4.23 מ' הארונה קצרה ממנה ב-10 ס"מ ונפח תא המטען שלה טיפה יותר גדול. אז אולי בכל זאת יש איזה הגיון ברכב טיפה תפוח, כמובן בתנאי שהוא מתוכנן נכון.


לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני בהתחלה רציתי 308SW אבל אחרי מחשבה החלטתי שהגיע הזמן לרכב שיתאים גם לטיולי שטח קצת מעבר לשבילים וככה התגלגלתי לפורסטר.

עכשיו יש גם מקום בתא המטען וגם יכולות שטח.

 

כמו שנאמר, SUV הרבה יותר נוח עם ילדים ואחרי שמתרגלים לישיבה הגבוהה קשה לחזור לפרייבט.

 

לפני כשעה, Night Driver כתב:

 

התחלתי עם לבדוק את הגראנד קופה, המשכתי לנירו, אוקטביה, 3008 ועצרתי בקארוק. הסיבה שהעדפתי אותה על האופטימה ההיברידית שעולה דומה זה בעיקר מימדים חיצוניים קומפקטיים יוצר ונוחות תמרון בעיר.

 

 

למה העדפת את הקארוק על ה3008?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...