Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Tibbyle

קרוסאובר/ג׳יפון - למה?!

Recommended Posts

ב 3008 הפריע לי מאוד ממשק המשתמש עם מסך המגע והפסנתר והציקה לי הקונסולה הרחבה לברך ימין. 

 

עריכה: גם ההגה הקטן מציק עם הכרס.

עריכה אחרונה על ידי Night Driver

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת דינמיות/אחיזת כביש/סיבובים קרוסאוברים מודרניים עושים שמיניות באוויר מסביב לסדאן של פעם. מרכז הכובד שלהם בקושי יותר גבוה, ואילו הצמיגים באופן גורף רחבים יותר מבעבר, בצורה משמעותית, שלא לדבר על החתך.

כל הקטע של "מפחיד להיכנס לסיבובים" זה שמועות/אגדות מקובעות בסגנון של "סובארו הכי טוב".

 

זאת לא אופנה וזה לא שופוני. המהנדסים של היום מצליחים ליצור רכבים ברמה דינמית/בטיחותית גבוהה להפליא יחד עם מבנה גבוה יותר - או בקיצור, **מוצר** יותר מוצלח שמנצל טוב יותר את השטח - לטובת תנוחת רכיבה נוחה וטבעית יותר.


אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תשווה לסדאן של היום.

 

קרוסאובר פחות טוב אבל עדיין 99% מהנהגים לא ירגישו בהבדלים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, hans כתב:

מבחינת דינמיות/אחיזת כביש/סיבובים קרוסאוברים מודרניים עושים שמיניות באוויר מסביב לסדאן של פעם. מרכז הכובד שלהם בקושי יותר גבוה, ואילו הצמיגים באופן גורף רחבים יותר מבעבר, בצורה משמעותית, שלא לדבר על החתך.

כל הקטע של "מפחיד להיכנס לסיבובים" זה שמועות/אגדות מקובעות בסגנון של "סובארו הכי טוב".

 

זאת לא אופנה וזה לא שופוני. המהנדסים של היום מצליחים ליצור רכבים ברמה דינמית/בטיחותית גבוהה להפליא יחד עם מבנה גבוה יותר - או בקיצור, **מוצר** יותר מוצלח שמנצל טוב יותר את השטח - לטובת תנוחת רכיבה נוחה וטבעית יותר.

 

כל המהנדסים שבעולם לא יצליחו לנצח את הפיזיקה, ההתנהגות של הרכבים האלה פחות טובה ובטוחה מאשר המקבילים הנמוכים. הם גם יותר בזבזנים בדלק ועם ביצועים נחותים יותר אז לא ברור לי איך זה לא מוצר של שופוני/אופנה בגדול יותר מכל דבר אחר מבחינת רוב אלו שקונים אותם בסופו של דבר (וכן ברור לי שזו אופנה עולמית, לא בא להאשים את הישראלים פה בקטע הזה)

 

את האמת לי לא יצא אישית לנסות להכנס לסיבובים בצורה מעניינת עם רכב כזה, פשוט כי הנסיעה מלחתכילה פחות מהנה, מרגישה כבדה ללא חדוות נהיגה ככה שאין לי רצון בכלל לנסות, מתאר לעצמי שזה מספיק בטיחותי ברמה היומיומית עבור הרוב הגדול של הנהגים, עדיין לא מבטל את זה שזה נחות באופן יחסי לרכב נמוך מקביל.

  • תודה 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי ג'יפון, אבל לזקנה שלי יש מרווח גחון גדול יותר משל XV, אני מחליף שמן כשהרכב על הרצפה.

20191207_205846.jpg

  • תודה 1
  • מצחיק 2

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, Doron_Z כתב:

ההתנהגות של הרכבים האלה פחות טובה

ובטוחה

יותר בזבזנים בדלק

ביצועים נחותים יותר

אגדה אורבנית. המצאת את זה.

לפני 1 שעה, Doron_Z כתב:

 

את האמת לי לא יצא אישית לנסות להכנס לסיבובים בצורה מעניינת עם רכב כזה

, פשוט כי הנסיעה מלחתכילה פחות מהנה, מרגישה כבדה - מה?

ללא חדוות נהיגה - ניסית?

ככה שאין לי רצון בכלל לנסות - אה, לא ניסית

, מתאר לעצמי - היית מתחיל ומסיים בזה

כמו שכתבתי, סובארו הכי טוב, ערימת תירוצים וקיבעון מחשבתי שמבוסס על אפס ניסיון בשטח.

 

אין שום דבר שונה מהותית בקרוסאוברים מבחינת מבנה.הגבהת מרכז כובד היא זניחה לחלוטין.

 

זה אולי יישמע מצחיק, אבל מבחינתי ההוכחה הטובה ביותר שמהנדסים כן הצליחו כביכול ״לנצח״ את הפיזיקה

זה ההבדל בין מכוניות הראלי השטוחות להפליא לפני ה-307, וה-307. נכון, אין שום קשר ל-307 הרגילה,

אבל זאת רק דוגמה אחת למכונית שגבוהה ב-20 ס״מ מהדור הקודם ועושה סיבובים באוויר סביב הדור הקודם.

זה נכון, אגב, לכל מכוניות הראלי המודרניות - כולן עם קליפה של מכונית מודרנית, גבוהה משמעותית מהנוסטלגיה החביבה של שנות ה-90,

וכולן אוחזות / פונות טוב יותר.


אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מי שרוצה לתת גז ברור שעדיף לו לקחת סדאן

 

מי שרוצה נוחות עדיף לו suv. תחושת הנסיעה ברכב מוגבה היא פשוט הרבה יותר טובה

 

בחו״ל בשטחים הפתוחים אני מבין למה זה הולך

הבעיה כאן כמובן שאנשים רוכשים או לוקחים suv, כשהם גרים בשכונה עם מטרים ספורים של חניות, כשבמקום העבודה שלהם יש מצוקת חניה וכשהם עושים קניות בשעות השיא, אז זה כמובן פחות נוח וסתם עושה חיים קשים..

 

 

אפשר להגיד גם שהג׳יפונים חיסלו את רכבי המנהלים.

 

עריכה אחרונה על ידי רון18

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים





הבעיה כאן כמובן שאנשים רוכשים או לוקחים suv, כשהם גרים בשכונה עם מטרים ספורים של חניות, כשבמקום העבודה שלהם יש מצוקת חניה וכשהם עושים קניות בשעות השיא, אז זה כמובן פחות נוח וסתם עושה חיים קשים..
 



הבעיה במה שאתה מתאר לא קשורה ל suv, גם לפני שזה היה באופנה אנשים קנו משפחתיות גם אם זה לנהג בודד/זוג צעיר - תקרא לזה אופנה, שופוני... אם למישהו יש את היכולת הכלכלית או כי הוא רוצה את מה שמייצג את היכולת הזו (רכב גדול, לא משנה אם לאורך או לגובה) - הוא יקנה.

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 47 דקות, רון18 כתב:

הבעיה כאן כמובן שאנשים רוכשים או לוקחים suv, כשהם גרים בשכונה עם מטרים ספורים של חניות, כשבמקום העבודה שלהם יש מצוקת חניה וכשהם עושים קניות בשעות השיא

SUV יותר קצר ממשפחתית עם מרווח פנימי דומה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות מהסביבה הקרובה שלי, נוצר הרושם כי רוב האנשים שקנו ג'יפון, קנו אותו בטענה שהוא יהיה בטיחותי יותר מרכב משפחתי רגיל.

מעבר לתרבות השופוני והנה יש לי כמובן

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, hans כתב:

אגדה אורבנית. המצאת את זה.

כמו שכתבתי, סובארו הכי טוב, ערימת תירוצים וקיבעון מחשבתי שמבוסס על אפס ניסיון בשטח.

 

אין שום דבר שונה מהותית בקרוסאוברים מבחינת מבנה.הגבהת מרכז כובד היא זניחה לחלוטין.

 

זה אולי יישמע מצחיק, אבל מבחינתי ההוכחה הטובה ביותר שמהנדסים כן הצליחו כביכול ״לנצח״ את הפיזיקה

זה ההבדל בין מכוניות הראלי השטוחות להפליא לפני ה-307, וה-307. נכון, אין שום קשר ל-307 הרגילה,

אבל זאת רק דוגמה אחת למכונית שגבוהה ב-20 ס״מ מהדור הקודם ועושה סיבובים באוויר סביב הדור הקודם.

זה נכון, אגב, לכל מכוניות הראלי המודרניות - כולן עם קליפה של מכונית מודרנית, גבוהה משמעותית מהנוסטלגיה החביבה של שנות ה-90,

וכולן אוחזות / פונות טוב יותר.

 

איך זה אגדה אורבנית אם אתה מוסיף משקל לרכב ביחס למקביל הנמוך שלו, זה לבד פוגע בביצועים ובצריכת הדלק. 

 

וגם כתבי רכב אומרים בעצמם כשהם נוהגים ברכבים האלו בצורה דינאמית שאי אפשר לנצח את הפיזיקה, זאת אומרת שברור שיש יותר body roll והרכב מתנהג בצורה פחות חדה מרכב מקביל נמוך גם אם בסוף הם מחמיאים לו על התנהגות טובה באופן יחסי.

 

אני בעצמי אמרתי שמבחינה בטיחותית ברור שאין בעיה בגדול.

 

ואין קשר לקיבעון מחשבתי בנוגע להתנהגות הרכב מבחינת חדוות נהיגה, אני מדבר מניסיוני האישי אחרי שנהגתי בכמה ומבחינתי הבודי רול/ המשקל שנוסף והישיבה הגבוהה פוגעים באספקט הזה של הנהיגה. אצלך לא? יופי, משום מה עדיין הרוב הגדול של הרכבים שרואים על המסלול הם נמוכים אז כנראה שלכולם יש קיבעון דומה.

  • תודה 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

העלייה במשקל זניחה, ואין שום בעיה לתכנן רכב גבוה עם אפס body roll, זה פשוט לא יהיה כל כך נוח.

לענייננו, אני מכיר מכוניות שטוחות עם body roll ממש רע ומכוניות גבוהות עם body roll קטן ונשלט לגמרי,

ומכיר מכוניות שטוחות חדות כמו חלוק נחל.

 

הנקודה שלי פשוטה - היצרנים שיפרו את המתלים לרמות כאלה שמגיעים לשילובי נוחות/התנהגות שמגמדים את הטובות שבמכוניות השטוחות לפני עשור.

 

=-=-=-=-=-=

רק הבהרה קטנה - אני לא נוהג על קרוסאובר, אלא על מיניוואן די ייחודי בנוף, s-max.

אני לא רוצה להוסיף אותו פה לשיחה כי זה סתם יבלבל, אבל הרכב הזה הוא למעשה מונדאו מוגבהת

שמתנהג כמו מונדאו (זאת אומרת, נהדר) - סתם דוגמה למהנדסים שעשו את ה״בלתי אפשרי״ בעזרת מתלה אחורי משוכלל.

 

  • רעיון גרוע 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים לשעבר של ''ג'יפון'' + רכבים משפחתיים + בעלים עכשוי של מנהלים משפחתית אני יכול לומר מפורשות שג'יפון יותר נוח ביום יום לכל מה שקשור בילדים ותא מטען.

1. משטח ההטענה בג'יפון גבוה יותר מרכב רגיל ולכן נוח בהרבה, כאשר משפחתי אני רוכן מעל לתא מטען בג'יפון זה הרבה יותר נגיש ונוח.
2. ילדים - כאבא ל 3 ילדים בני כמעט 5, כמעט 3 ותינוק בן 9 חודשים כל מה שקשור לילדים יותר נוח בג'יפון, החל מהכנסה של הילד, מרווח ראש עם הכסאות בטיחות, ראות לאחור עם הכסאות בטיחות ועוד, אבל עיקר העניין זה הכנסה של התינוק למשל וחגירה, בג'יפון כמעט ולא דורש התכופפות כאשר ברכב משפחתי רגיל אתה לפעמים נשבר.
3. ישיבה גבוהה יחסית שלטעמי מקנה ראות טובה יותר לעיתים אך תלוי ברכב עצמו.
4. אין צורך לפחד ממדרכות וכאשר ירדתי מג'יפון אני יכול לומר שהיום זה חסר לי, לא מדבר על עליה וירידה ממדרכות אלא חניה שבג'יפון אתה לא חושש לפגוש הקדמי אם והמדרכה מעט גבוהה, בפרייבט אתה כן והרכב שלי כיד 2 עם כמה וכמה סימנים על הפגוש הקדמי מבעלים קודמים.

בטיחות? היום בעידן של כלל מערכות הבטיחות לא ממש רואה הבדל, במיוחד כי מדובר בג'יפון, אתה לא אמור להתחרע איתו או לחיות בסרט שזה רכב ספורט שמגהץ מחלפים על מהירויות מטורפות.

שורה תחתונה, מבחינת נוחות יום יומית למשפחה לטעמי ג'יפון נוח דיי בהרבה.
זה יוצא ממישהו שהיה בעלים של ג'יפון דיי קטן שהסיע 3 ילדים והחליף לרכב שמוגדר ''מנהלים'' בארץ מבחינת גודל שבאמת יותר מרווח מהג'יפון אך שוב לטעמי הג'יפון נוח בהרבה לשימוש משפחתי.

פשרה באמצע לכל זה לטעמי יכולה לבוא בדמות רכב סטיישן אבל זה רלבנטי בעיקר לעניין התא מטען.

Sent from my MI 9 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים לשעבר של אוקטביה ליסינג ובעלים נוכחי של טוסון ליסינג לאחר שהצטרפה תינוקת (תאומים בני 2.5, ותינוקת בת שנה), אני יכול לומר שהיתרונות של הטוסון הם: אפשר איכשהו לשבת בין 2 כסאות בטיחות מאחור, בקושי - לעומת אי אפשר באוקטביה. מתכופפים טיפה פחות כדי לחגור אותם. סף הטענה של תא מטען גבוה יותר - לא מי יודע מה משמעותי בשבילי, יושבים קצת יותר גבוה - לא משנה לי ככ. אה, והמזגן טוב בהרבה.

אני מתגעגע לאוקטביה. תא מטען גדול יותר, מרווח רגליים טוב יותר, שקטה יותר, זריזה יותר ומאובזרת יותר (בגרסת האקסקלוסיב שהיתה לי). אה, וגם עולה פחות בשווי מס. 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש עוד ענין בטיחותי שאני מתפלא שאף אחד לא כתב.
כשאתה גבוה אתה רואה הרבה יותר טוב את הכביש, כשכולם גבוהים ואתה לא, אתה רואה הרבה יותר גרוע את הכביש.
אם לא עברת לג'יפון, כולם מסתירים לך, ושדה הראיה שלך הרבה יותר קטן כשכולם כבר שם.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...