Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נעילת גלגלים מוקדם מהצפוי...


gadik6
שימו לב! השרשור הזה בן 6983 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נסעתי היום ברכב בעיר בערך כ50 או 60 קמ"ש, ובאיזה פניה יצא אחד בלי להסתכל למרות שלי הזכות קדימה ונזכר לעצור רק כשהוא חוסם חצי מהכביש, בגלל זה נאלצתי לבלום כאשר לקראת הסוף הגברתי את הלחיצה (לא במכה אלא פשוט לחצתי חזק יותר בהדרגה) ושמעתי רעש מהגלגלים כאילו שהם ננעלו, אומנם בהגה לא הרגשתי משהו אבל בכל זאת היה רעש של החלקה, ההאטה הייתה עד איזור של 20 קמ"ש...

 

הבעיה היא שלפי מה שאני זוכר בבלימות קודמות שהיו יותר חזקות (הבלימה הנוכחית לא הייתה ממש בלימת חירום אלא בלימה מעט חזקה) הגלגלים לא ננעלו...

 

אני חושב על כמה גורמים שיכלו לגרום לכך:

 

1. צמיגים קדמיים שחוקים (למרות שהצמיגים הם בני שנה וחצי בערך של DUNLOP והם שחוקים קצת יותר בחלק החיצוני, אך הסולייה אינה שחוקה בצורה קיצונית)

 

2. לחץ אוויר נמוך בצמיגים הקדמיים

 

3. אולי האספלט שם היה פחות איכותי כי זה כביש שסללו לפני כמה שבועות או חודשים ועדיין יש שם תיקונים קטנים וזה...

 

 

האם לפי דעתכם זאת אחת מהסיבות או שמא יש סיבה אחרת?

 

הרכב הוא ניסאן אלמרה שנת 96...

 

תודה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכלו להיות גם שיפוע בכביש, אזור רטוב (מהשקייה עודפת של ערוגות, דבר שגורם לסחיפה של בוץ על הכביש שרק מוסיף), כביש משובש ולכן הבולם לא יכול לעקוב אחרי הכביש כמו שצריך...

 

יש עוד מלא סיבות, קח את זה כשיעור "בחינם" וסע יותר בזהירות...

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד המלצה חשובה ביותר - הסיבה שהגברת את הלחיצה בסוף, היא כי פתאום קלטת שאתה לא בולם מספיק חזק. לכן מומלץ לבלום יותר חזק על ההתחלה, זה הוריד מהירות בצורה דרסטית, ויאפשר לך להיות רגוע יותר לקראת סוף הבלימה. זה נקרא בלימה דגרסיבית במקום פרוגרסיבית.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד המלצה חשובה ביותר - הסיבה שהגברת את הלחיצה בסוף, היא כי פתאום קלטת שאתה לא בולם מספיק חזק. לכן מומלץ לבלום יותר חזק על ההתחלה, זה הוריד מהירות בצורה דרסטית, ויאפשר לך להיות רגוע יותר לקראת סוף הבלימה. זה נקרא בלימה דגרסיבית במקום פרוגרסיבית.

אני מכיר את זה ואני בולם לרוב חזק בהתחלה (כמובן הכל בהתאם לרכבים שסביבי) או באותה מידה כי אני כבר מעריך את המרחק שיקח לי לעצור או להאט, הפעם זה קרה בגלל שכשהתחלתי לבלום הרכב השני החל להאט אבל המשיך להתקדם והשאיר לי נתיב צר לעבור לכן נאלצתי לבלום יותר חזק...

 

לגבי הבלימה לכל אלו שנותנים את העיצות ליסוע בזהירות או לאט יותר... אמרתי שנסעתי כ50 או 60 שבדרך הזאת זה בהחלט מתאים לתנאי הדרך, בנוסף ציינתי כי הבלימה הייתה מעט חזקה אך בהחלט לא בלימת חירום ולכן הופתעתי שהגלגלים ננעלו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכולה להיות סיבה נוספת, במיוחד אם יש לך בלמי תוף מאחורה, וננעלו שני הגלגלים האחורים או אחד מהם:

אם יש נזילת שמן קלה ממשאבת הגלגל, נוצרת רטיבות שמתערבבת עם ה"ג'יפה" שמצטברת בתוך התוף. הדייסה הזו גורמת להידבקות של הסנדלים לתוף גם בבלימה לא חזקה במיוחד, ולנעילת הגלגל. בדרך כלל זה גם משמיע חריקת בלמים חזקה בגלל שאמנם רק גלגל אחד נעול, אבל המהירות היא יחסית גבוהה והרכב ממשיך להתגלגל על שאר הגלגלים. אם זו הבעיה, יש להוריד גלגלים אחוריים, לנקות ולהחליף משאבות ורפידות. כנראה שהכל ספוג שם שמן.

 

איך בודקים: נוסעים לא מהר מידי במגרש ריק וגדול, בולמים בחוזקה, ומבקשים מחבר שיעמוד מהצדדים ויראה אילו גלגלים ננעלים ראשונים. אם זה אחד מהאחוריים - סיכוי גדול שזו הבעיה שלך.

בכל מקרה מומלץ לבדוק בהקדם - עם ברקסים לא משחקים.

 

בברכה,

 

קובי

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחשב abs ,חיישן abs ,חיווט רופף של המערכות הללו.

 

פתרונות : דיאגנוזה.

 

בדיקה עצמית של התנגדות כל החיישנים.

 

קודם כל לאתר מתי הבעיה מופיעה אם בבלימה במהירות נמוכה רוב הסיכויים שחיישן אחד מלוכלך- מנקים אותו.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6983 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...