Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 35 דקות, פבל כתב:

אבל גם בשוק הרכב, כמו שאמר @YaronNahum - תוכנות ניהול.

NOPE,סורי, לא דומה.

תוכנת ניהול נמכרת על ידי איזה צד ג' עם לפטופ וכבל OBD2.

פה הייבואן מתקין פיצ'ר שלו, במועד מאוחר יותר. אבל הוא לא מייבא בלמים גדולים יותר, הוא לא מייבא מסך גדול יותר, הוא "מחבר לפטופ וכבל OBD2". 

לא נראה לי שמישהו עוד עושה את זה, לא יודע איך מדינת ישראל תמסה או בכלל תעקוב אחרי זה בכלל.

 

 

 

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 3 דקות, David32 כתב:

NOPE,סורי, לא דומה.

תוכנת ניהול נמכרת על ידי איזה צד ג' עם לפטופ וכבל OBD2.

פה הייבואן מתקין פיצ'ר שלו, במועד מאוחר יותר. אבל הוא לא מייבא בלמים גדולים יותר, הוא לא מייבא מסך גדול יותר, הוא "מחבר לפטופ וכבל OBD2". 

לא נראה לי שמישהו עוד עושה את זה, לא יודע איך מדינת ישראל תמסה או בכלל תעקוב אחרי זה בכלל.

 

 

 

 

מאוד דומה , 

 

בשני המקרים מדובר בתוכנה בלבד. 

ההבדל הוא בשיטת ההתקנה , האם דרך רשת האינטרנט או דרך חיבור פיזי למחשב הרכב. 

(לא מדובר על בלמים / מסך או חלפים פיזים אחרים. ) 

 

דרך אגב , אתה יכול גם היום לקנות תוכנה כזאת מאתרים בחול ולצרוב אותה בארץ , אם יש לך את הכלים. 

 

המעקב של מדינת ישראל יתאפשר אך ורק אם טסלה תאפשר את המעקב. ובמקביל תשלם את המיסים. 

(במאמר מוסגר , אני לא חושב שחברה בסדר גודל כזה תעלים את ההכנסה הזאת, אף אחד בהנהלה המקומית לא יתן את הראש שלו בשביל זה )

 

אין אפשרות מעשית לגורם ממשלתי כלשהוא במדינת ישראל לבדוק רכב רכב מה מותקן עליו. 

 

האפשרות האחרת שאני רואה זה פשיטה של רשויות המס על משרדי טסלה ישראל , ושליפת רשימת כל הלקוחות אשר קנו את התוספת. 

 

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, David32 כתב:

NOPE,סורי, לא דומה.

תוכנת ניהול נמכרת על ידי איזה צד ג' עם לפטופ וכבל OBD2.

פה הייבואן מתקין פיצ'ר שלו, במועד מאוחר יותר. אבל הוא לא מייבא בלמים גדולים יותר, הוא לא מייבא מסך גדול יותר, הוא "מחבר לפטופ וכבל OBD2". 

לא נראה לי שמישהו עוד עושה את זה, לא יודע איך מדינת ישראל תמסה או בכלל תעקוב אחרי זה בכלל.

צ'מע, אני עובד עם מה שיש 😄🤷‍♂️ 

אני מבין שזה לא בדיוק אותו דבר אבל עד כמה שאפשר, אני חושב שזה מספיק דומה.

בשני המקרים זה משהו לא פיזי שמותקן על המחשב של האוטו, ומשפר, משנה או מוסיף יכולות.  

ההבדל היחיד (ואני לא אומר שהוא קטן) הוא מי המתקין. אבל זה לא באמת משנה, כי בסופו של דבר אנחנו מדברים על מס, ומי שמתקין את התוכנה המדוברת, הוא זה שגובה עליה את המס מלקוח הקצה. 

 

עכשיו כשאני חושב על זה שוב, זה גם קרה כאן כבר בדיוק אחד לאחד - עם "פתיחת המירורלינק" שעשו צ'מפיון, וגם (אם כי זה כלל גם חלק פיזי אחד) הוספת ה-AA/CP למאזדות שהציעו דלק. קשה לי להאמין שלא נגבה שם מס.

 

בסופו של דבר, טסלה האמריקאית לא פועלת בישראל, אלא חברת בת ששמה "טסלה ישראל" והיא - כמו כל עסק - צריכה לדווח על כל שקל שנכנס עליה לרשויות, ולהעביר את המס שהיא גבתה עליו כחוק (את הלקוח זה בכלל לא מעניין איך מתחלק הסכום שהוא שילם). אם על X יש מס נמוך יותר מאשר על Y, היא יכולה - שוב, כמו כל עסק אחר - לדווח על חלק מה-Xים כ-Yים, אבל לזה יש שם - העלמת מס. 

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, קרמבו כתב:

eladts זו באמת נקודה מעולה. אבל אפשר לקחת את זה לכאן או לכאן. 

להתייחס לזה כאל רכישת תוכנה ולא מוצר פיזי ולא לשלם מיסוי כשל חלק לרכב. 

אבל, יש שתי נקודות. הראשונה היא האם טסלה לא מדווחת על כל מכירה כזו למדינה- אם כן, סוף לסיפור. 

נקודה שנייה היא במקרה שהשינוי דורש רישום ברישיון הרכב, כמו הוספת מערכת בטיחות, שינוי בהספק וכו' וגם שם יהיה קל לרשות המיסים לשים יד על חיוב כזה. 

 

אלא אם כן טסלה תהייה ממש מתוחכמת ואני ממש מקווה שזה אפשרי ותמצא איזה קונץ פטנט של רכישת העדכון בתשלום לספק בחו"ל, זאת אומרת שאין "ייבוא" של התוכנה. 

 

האם יש משהו דומה למיסוי כזה אצלכם בארצות הברית?

 

 

בארה"ב המיסים שונים ממדינה למדינה. במסצ'וסטס שה אני חי יש מס קניה של 6.25%, גם על מכוניות וגם על רכישה באינטרנט. כשרכשתי את חבילת האוטופילוט הבסיסית שילמתי עליה את המס הזה. בעבר רכישות דרך האינטרנט ממדינה אחרת בארה"ב לא מוסו, אבל כיום יש חוק פדראלי שגם במכירה דרך האינטרנט יש לגבות מס במדינה של הקונה אם למוכר יש נציגות פיזית במדינה. כיוון שלטסלה (כמו גם לאמזון) יש כזו נציגות יש לשלם את המס. בארה"ב אין פירוט של אביזרי בטיחות או של ההספק ברשיון הרכב כך שהנקודה הזו לא רלונטית. עם זאת כיום כל מה שניתן לרשום ברשיון הרכב כבר קיים באוטופילוט הבסיסי כך שזו לא בעיה וגם הספק הרכב הרשמי הוא פחות מההספק בפועל. טסלה גם העלתה את ההספק של מכוניות קיימות בעדכוני תוכנה חינמיים בעבר. אני מעריך שבסופו של יום טסלה תדווח על המכירות האלו ותגבה עליהם מע"מ, אבל אני לא רואה איך אפשר יהיה לגבות עליהן מיסים מעבר לזה אם אין חלק פיזי שעובר במכס.

 

לפני 40 דקות, פבל כתב:

צ'מע, אני עובד עם מה שיש 😄🤷‍♂️ 

אני מבין שזה לא בדיוק אותו דבר אבל עד כמה שאפשר, אני חושב שזה מספיק דומה.

בשני המקרים זה משהו לא פיזי שמותקן על המחשב של האוטו, ומשפר, משנה או מוסיף יכולות.  

ההבדל היחיד (ואני לא אומר שהוא קטן) הוא מי המתקין. אבל זה לא באמת משנה, כי בסופו של דבר אנחנו מדברים על מס, ומי שמתקין את התוכנה המדוברת, הוא זה שגובה עליה את המס מלקוח הקצה. 

 

עכשיו כשאני חושב על זה שוב, זה גם קרה כאן כבר בדיוק אחד לאחד - עם "פתיחת המירורלינק" שעשו צ'מפיון, וגם (אם כי זה כלל גם חלק פיזי אחד) הוספת ה-AA/CP למאזדות שהציעו דלק. קשה לי להאמין שלא נגבה שם מס.

 

בסופו של דבר, טסלה האמריקאית לא פועלת בישראל, אלא חברת בת ששמה "טסלה ישראל" והיא - כמו כל עסק - צריכה לדווח על כל שקל שנכנס עליה לרשויות, ולהעביר את המס שהיא גבתה עליו כחוק (את הלקוח זה בכלל לא מעניין איך מתחלק הסכום שהוא שילם). אם על X יש מס נמוך יותר מאשר על Y, היא יכולה - שוב, כמו כל עסק אחר - לדווח על חלק מה-Xים כ-Yים, אבל לזה יש שם - העלמת מס. 

 

העניין זה שלא צריך "לחבר כבל ללפטופ". השינוי מתבצע מרחוק, דרך האינטרנט. זה ההבדל הגדול. לא רק שאין חלק פיזי, אין אף עובד מקומי שמעורב בכך. היתה תקופה בעבר שטסלה פתחה את האוטופילוט חינם לתקופה של חודש בתור קידום מכירות.

גם במסצ'וסטס טסלה פועלת באמצעות חברת בת מקומית בגלל חוקים שאוסרים על מכירה ישירה. בדקתי עכשיו והחשבונית של עדכון האוטופילוט היא ישירות מטסלה בקליפורניה. לעומת זאת החשבוניות של רכישת המכונית ושל טיפולים שעשיתי במוסכים שלהם הן מחברת הבת שלהם במסצ'וסטס. במקרה שלי זה לא משנה מבחינת המיסים, אבל בהחלט יתכן שבישראל זה כן ישנה.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפקט טסלה ? אוריון מוביליטי, יבואנית רכבי GAC תקיים שבוע מכירות במסגרת המבצע, בתוקף בין התאריכים 12-19.2.21, יוצע הקרוסאובר החשמלי GE3 במחיר של 129,900 ₪, מחיר המגלם הנחה של 9,100 ₪ ממחיר המחירון.

:fadein:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה לגבי המיסוי: יש מיסים הנקבעים לפי ערך הרכב עם עלייתו לכביש. האם שדרוג מסוג זה יגרור עלית ערך הרכב לצרכי מס, גם אם ההתקנה בוצעה אחרי העליה לכביש?

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי,

במקרה של רכישה מאוחרת , זה יתומחר כמו חלקי חילוף 

בדיוק כמו שאם אני מתקין וו גרירה עם היבואן או מתקין אחר כך. 

 

השאלה העיקרית היא האם יכירו בזה כחלף בטיחותי , ואז המס עליו נמוך יותר או שזה חלף לא בטיחותי ואז המס גבוה יותר.

 

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, YaronNahum כתב:

לעניות דעתי,

במקרה של רכישה מאוחרת , זה יתומחר כמו חלקי חילוף 

בדיוק כמו שאם אני מתקין וו גרירה עם היבואן או מתקין אחר כך. 

 

השאלה העיקרית היא האם יכירו בזה כחלף בטיחותי , ואז המס עליו נמוך יותר או שזה חלף לא בטיחותי ואז המס גבוה יותר.

 

 

השדרוגים של טסלה הם לא "חלק" ולא "חילוף". אין שום דבר פיזי שיגיע לארץ ואף עובד ישראלי של טסלה לא יבצע עבודת התקנה. זו ההתיחסות שמצאתי למיסוי על רכישת תוכנה מחו"ל.

 

http://www.capitax.co.il/Attachments/27122001.pdf

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, eladts כתב:

 

השדרוגים של טסלה הם לא "חלק" ולא "חילוף". אין שום דבר פיזי שיגיע לארץ ואף עובד ישראלי של טסלה לא יבצע עבודת התקנה. זו ההתיחסות שמצאתי למיסוי על רכישת תוכנה מחו"ל.

 

http://www.capitax.co.il/Attachments/27122001.pdf

 

תודה,  

המסמך שהעלת רק מחזק את דעתי. 

בסעיף 3.3 כתוב 

 

ציטוט

בדרך כלל, במכירה מוחלטת של עותק, הבעלים אינו מוותר על זכות היוצרים שלו ומעניק לרוכש זכות שימוש בלבד.

טיבן של העסקאות, סוגי המסחר בהן והיקפי הייצור מעידים על מכירת מוצר שכמוהו כטובין (ניתן להשוות מכירת עותק תוכנה למכירה של ספר). 

 

לכן זה מוצר ש"מורכב" על רכב , כלומר חלק חילוף או אביזר רכב (למשל מערכת שמע ) וימוסה בהתאם. 

זה ממש לא משנה אם משהו מתקין את זה פיזית או שזה מבוצע אוטומטית מרחוק. 

 

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, YaronNahum כתב:

לכן זה מוצר ש"מורכב" על רכב , כלומר חלק חילוף או אביזר רכב (למשל מערכת שמע ) וימוסה בהתאם. 

זה ממש לא משנה אם משהו מתקין את זה פיזית או שזה מבוצע אוטומטית מרחוק. 

 

אני לא רואה איך הסקת את זה ממה שכתוב במסמך. כל תוכנה רצה על איזושהיא פלטפורמה, אבל זה לא אומר שיש זהות בין התוכנה לבין הפלטפורמה. הפרשנות שלך יכולה להוביל לאבסורד שמנוי לספוטיפי או נטפלקיס הוא גם חלק חילוף לרכב כי האפליקציות האלו קיימות במערכת המולטימדיה של טסלה.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יודע אם יש referral codes שעובדים על הזמנה בארץ? אני רואה שבחו"ל יש כאלו שנותנים 1000 מייל הטענה חינם בסופר צ'ארג'רים של טסלה כל עוד מזמינים את הרכב מראש דרך הלינקים האלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, Y_u_v_a_l כתב:

מישהו יודע אם יש referral codes שעובדים על הזמנה בארץ? אני רואה שבחו"ל יש כאלו שנותנים 1000 מייל הטענה חינם בסופר צ'ארג'רים של טסלה כל עוד מזמינים את הרכב מראש דרך הלינקים האלה.

 

פירסמתי בעבר את הקוד שלי מארה"ב פה בפורום, הוא לא עבד לאלו שניסו להשתמש בו. בכל מקרה ההטבה היא בפועל של 400kWh. מחיר kWh בסופרצ'רג'רים ליד מקום מגורי הוא 25 סנט, כך ששוי ההטבה הוא $100. בעבר היו מבצעים אטרקטיבים יותר עם קודי ההפניה בזמן שטסלה רצת לעודד את המכירות כמו הטבה של 2000kWh. יש אפילו יוטיוברים שיקבלו רודסטר 2 חינם (לא כולל מיסים) בזכות ההפניות הרבות שהפיצו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, eladts כתב:

 

אני לא רואה איך הסקת את זה ממה שכתוב במסמך. כל תוכנה רצה על איזושהיא פלטפורמה, אבל זה לא אומר שיש זהות בין התוכנה לבין הפלטפורמה. הפרשנות שלך יכולה להוביל לאבסורד שמנוי לספוטיפי או נטפלקיס הוא גם חלק חילוף לרכב כי האפליקציות האלו קיימות במערכת המולטימדיה של טסלה.

 

אתה לוקח את זה למחוזות האבסורד. התוכנה המדוברת משמשת אך ורק לרכב .

בדיוק שלא חייבו במס על חלפים ,קסטות , כי אפשר היה לנגן אותם ברדיוטייפ ברכב , ככה לא יחייבו את ספוטיפיי 

 

הפרשנות שלי מתבססת על הטקסט שהבאת , ובהנחה שהוא נכון , הם משווים שם מכירת תוכנה למכירת טובין. 

אם הטובין הללו יכולים לשמש ברכב בלבד , הם ימוסו כחלקים לרכב. 

 

כמו שאתה לא יכול לטעון שצלחות בילום משמשות אצלך בבית כצלחות הגשה לאורחים , הן ימוסו כחלפים לרכב

 

עריכה , אני מדבר על המסמך שהעלת בקישור , בסעיף 3.3 שלו שציטוט ממנו העלתי בהודעה הקודמת 

עריכה אחרונה על ידי YaronNahum

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, YaronNahum כתב:

 

אתה לוקח את זה למחוזות האבסורד. התוכנה המדוברת משמשת אך ורק לרכב .

בדיוק שלא חייבו במס על חלפים ,קסטות , כי אפשר היה לנגן אותם ברדיוטייפ ברכב , ככה לא יחייבו את ספוטיפיי 

 

הפרשנות שלי מתבססת על הטקסט שהבאת , ובהנחה שהוא נכון , הם משווים שם מכירת תוכנה למכירת טובין. 

אם הטובין הללו יכולים לשמש ברכב בלבד , הם ימוסו כחלקים לרכב. 

 

כמו שאתה לא יכול לטעון שצלחות בילום משמשות אצלך בבית כצלחות הגשה לאורחים , הן ימוסו כחלפים לרכב

 

עריכה , אני מדבר על המסמך שהעלת בקישור , בסעיף 3.3 שלו שציטוט ממנו העלתי בהודעה הקודמת 

 

אני מבין את ההקשר שעשית, אבל לדעתי אין לו בסיס בטקסט. סעיף 6, למשל סותר את הפרשנות שלך שתוכנה לרכב ממוסה בדיוק כמו חלקי חילוף לרכב. יש פטור מוחלט מניכוי מס במקור בעיסקאות תוכנה מתחת ל-$2500. אין כזה פטור לטובין כלשהם ובטח שלא לחלקי חילוף לרכב. כיוון שתוספת הביצועים עולה $2000 בארה"ב די ברור שלפי סעיף 6 היא לא תמוסה. בהנחה שטסלה יאפשרו לרכוש מנוי חודשי לשרות האוטופילוט המלא גם השרות הזה לא ימוסה. לקנות כיום את אוטופיילוט המלא זה בכל מקרה בזבוז כסף לדעתי כל עוד חלק גדול מהיכולות שלו עדיין בפיתוח ו/או לא מאושרות לשימוש.

 

בכל מקרה, נדע את המחירים שטסלה תגבה עבור שדרוגי התוכנה ואת מרכיב המיסים בהם ברגע שהמכוניות ימסרו ללקוחות והשדרוגים יהיו זמינים לקניה. דרך אגב, חוץ מתוספת הביצועים למודל 3 LR ואוטופיילוט המלא יש גם אפשרות להפעיל את מחממי המושבים האחוריים במודל 3 +SR תמורת $300. המכונית נמכרת עם מחממים בכל המושבים אבל בדגם +SR ניתן להפעיל את המחממים רק מלפנים. לא נראה לי שיהיו לזה הרבה קונים בישראל.
 

 

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...