Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני שעה, evc כתב:

איך תחושב הנוסחה בשנת 2023 ו- 2024, כאשר אין לנו כרגע את הסכום של מס קניה שטסלה מפרסמת כדי להציב בנוסחה?

כל האזרחים במדינה לא יודעים עדיין אם ביום ראשון הילדים שלהם הולכים לבית ספר או לא, ואתה אשכרה שואל איך תחושב נוסחה שאף אחד לא יודע לחשב גם היום - בעוד שנתיים-שלוש - וחושב שמישהו ידע לענות על זה? :rofl:

 

אבל ברצינות, כל נושא "חישוב" הנוסחה והניסיון להבין מה חלקו של רכיב המס/רווח או מה העלות של הרכב ליצרן/יבואן נידון לכשלון. בגלל שטסלה היא בעצמה גם היצרנית, היא קובעת בעצמה מה ה"עלות" של המכוניות שלה בשער הנמל והיא יכולה לשחק עם המספרים האלה כמה שהיא רוצה. היא יכולה להגיד ש-100% מההכנסה על המכוניות היא "רווח" (ואז לשלם מס על הרווחים) או להגיד ש-100% זה "עלות" (ואז לשלם מס ייבוא) וכל דבר בין לבין. אם לפי הנוסחה היום לטסלה עדיף לחשב לפי שיטה א', יכול להיות שכאשר היא תשונה יהיה עדיף לטסלה לחשב לפי שיטה ב' והיא "תוזיל" או "תייקר" את העלות של המכוניות בהתאם. ולכן אין שום דרך לדעת מה יהיה בעתיד, כי אין שום דרך לדעת מה תהיה ה"עלות" של מכונית של טסלה בשער הנמל ב-2023 ו-2024.

  • מצחיק 4
  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתאריך 4.2.2021 בשעה 20:00, itaysamurai כתב:

מהמר שאתה מתכוון לתומר פדר.

 

טעות קרדינלית, חשבתי שקראתי תומר פדר 😧

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אין דרגת זיהום + רמת איבזור בטיחות כמוצג בכל אתר,

זה נדרש ע"פ חוק לא?

 אני צריך להיכנס לאתר משרד הרישוי.

 

ציון בטיחות 7 מתוך 8 לכל הדגמים של טסלה,

 

 

לאחר בדיקה מודקדת באתר טסלה

מצאתי באתר 

https://www.tesla.com/he_il/safety-emission

עריכה אחרונה על ידי shimta
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, פבל כתב:

כל האזרחים במדינה לא יודעים עדיין אם ביום ראשון הילדים שלהם הולכים לבית ספר או לא, ואתה אשכרה שואל איך תחושב נוסחה שאף אחד לא יודע לחשב גם היום - בעוד שנתיים-שלוש - וחושב שמישהו ידע לענות על זה? :rofl:

 

אבל ברצינות, כל נושא "חישוב" הנוסחה והניסיון להבין מה חלקו של רכיב המס/רווח או מה העלות של הרכב ליצרן/יבואן נידון לכשלון. בגלל שטסלה היא בעצמה גם היצרנית, היא קובעת בעצמה מה ה"עלות" של המכוניות שלה בשער הנמל והיא יכולה לשחק עם המספרים האלה כמה שהיא רוצה. היא יכולה להגיד ש-100% מההכנסה על המכוניות היא "רווח" (ואז לשלם מס על הרווחים) או להגיד ש-100% זה "עלות" (ואז לשלם מס ייבוא) וכל דבר בין לבין. אם לפי הנוסחה היום לטסלה עדיף לחשב לפי שיטה א', יכול להיות שכאשר היא תשונה יהיה עדיף לטסלה לחשב לפי שיטה ב' והיא "תוזיל" או "תייקר" את העלות של המכוניות בהתאם. ולכן אין שום דרך לדעת מה יהיה בעתיד, כי אין שום דרך לדעת מה תהיה ה"עלות" של מכונית של טסלה בשער הנמל ב-2023 ו-2024.

 

בוא נצא מנקודת הנחה שחברה רצינית כמו טסלה תתמיד בדיווחים שלה והם יהיו זהים להיום, כלומר המחיר בשער הנמל יהיה דומה להיום במידה ולא יחול שינוי אחר במחיר הרכב בשער הנמל הנובע מירידת מחירי הסוללות וכיוצ"ב  או שינוי בשער הדולר/ שקל.

 

אני די בטוח שהחבר קדילק למשל יכול לחשב את מחיר הטסלה בשנת 2023, 2024, זאת לא משימה בלתי אפשרית (לי מה לעשות יש בקלבסה את הסוללה הקטנה יותר :) ולא מצליח לחשב).

 

כמובן שמי שקיבל טרפת מהגעת טסלה ויקנה בכל מקרה לא חייב לקרוא.

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, elibaba כתב:

לרכב חשמלי דרגת הזיהום היא אפס

 

אני יודע,

אבל בכל זאת זה צריך להיות מוצג באופן ברור

(נראה לי זה החוק) יש להם מה להתגאות בנתונים.

*באתר טסלה דרגת בטיחות 8 , באתר משרד הרישוי 7. 

 

דבר נוסף שמצאתי,

בפרטי המשקל .

באתר טסלה,

של מודל 3 SR+ 

ישראל, גרמניה , הולנד ,צרפת משקל הרכב 1745kg

שלושת האחרונות מקבלות את הדגם מסין.

*לגבי ישראל לא ברור - הרוכשים בארץ אמרו שנאמר להם ארה"ב *

ארה"ב משקל הרכב 1624kg

בריטניה משקל הרכב 1625kg

מודל3 SR+ . מקסימום יטען ב 170 kW (בפועל הדיווחים באינטרנט 40-80Kw)

מודל3  LR - המשקל כמעט זהה (הפרש 500 גרם בארהב).

מודל3 LR יטען במקסימום 250 kW

 

@Cadillac58

עברתי על התחשיב שלך.

לדעתי אין למדינה אינטרס לתת הנחות בקריצת העין.

מה שכן הסכום שציינתי הוא 9%  כמעט ההפרש בין 

רכב המייבוא ממדינה בהסכם סחר עם ישראל ,

לבין מדינה שלא בהסכם סחר עם ישראל.

לדעתי בתחשיב צריך גם להוריד 541 שח רישוי.

ועל רמת איבזור בטיחות 2400 ש"ח במקום 2500 ש"ח.

עריכה אחרונה על ידי shimta
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, evc כתב:

בוא נצא מנקודת הנחה שחברה רצינית כמו טסלה תתמיד בדיווחים שלה והם יהיו זהים להיום,

זו נקודת הנחה שהיא ההפך ממה שצפוי מחברה רצינית לעשות. מחברה רצינית צפוי לשמר את הרווחים שלהם גבוהים ככל האפשר, את המחירים תחרותיים ככל האפשר ולשלם מיסים נמוכים ככל האפשר. 

לצפות שהם פשוט יושיטו את הלחי השניה כשיטילו עליהם עוד מיסים ולא ינצלו את מבנה הפעילות הייחודי שלהם וינסו למצוא דרך להקטין את נטל המס זו גישה שהלוואי שהייתה נכונה, אבל לצערי היא נאיבית לאין שיעור.

היא כמובן יכולה פשוט לגלגל את כל עליית המס על הצרכן כמו שמו שעושים הרבה מהיבואנים המוכרים, אבל זה פשוט יהיה אידיוטי מצידה כי אם היא לא תנצל את אותו מבנה ייחודי, היא בעצם פשוט תעזור לאיזו ממשלה לדפוק את האזרחים שלה עוד קצת בלי להרוויח מזה כלום. ולא ממש נראה לי שזו שיטת הפעולה שלהם. 

 

כמובן, יש סיכוי של יותר מ-50% שכל מה שכתבתי כאן הוא קשקוש מוחלט וטסלה לא מתכוונים להשקיע אפילו דקה של רואה חשבון כדי להשאיר את נטל המס קטן, וכל אזרחי ישראל וכמה הם משלמים על מכוניות בכלל ומכוניות של טסלה בפרט, על ה*** שלהם. טעיתי כבר יותר מפעם אחת בהיסטוריה (אבל באופן אירוני אף אחת מהפעמים האלה לא הייתה קשורה לתחזיות שלי לגבי עליות מיסים על מכוניות), אז לא יפתיע אותי אם זה ייקרה שוב.

  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, shimta כתב:

עברתי על התחשיב שלך.

לדעתי אין למדינה אינטרס לתת הנחות בקריצת העין.

מה שכן הסכום שציינתי הוא 9%  כמעט ההפרש בין 

רכב המייבוא ממדינה בהסכם סחר עם ישראל ,

לבין מדינה שלא בהסכם סחר עם ישראל.

לדעתי בתחשיב צריך גם להוריד 541 שח רישוי.

ועל רמת איבזור בטיחות 2400 ש"ח במקום 2500 ש"ח.

מסכים שהמדינה לא נותנת הנחות בקריצת עין. הסיבה לחוסר הנגישות למידע הרבה יותר פופולארית: רשלנות.

את אגרת הרישוי לא שכחתי להפחית מהחישוב.

הזיכוי המקסימלי על אביזרי בטיחות אכן היה 2,400 לפני שנתיים, לא מצאתי מעודכן אז עיגלתי ל-2,500, מקווה שזה נסלח.

את ההערה שלך על הסכמי סחר לא הבנתי. אין מכס על יבוא טסלה מארה"ב, ולמרות זאת ישראל יקרה כמעט מכל מדינות העולם - גם לגבי מודל 3 בסיסית שמרכיב המס בה (19.7%) הוא מהנמוכים בהיסטוריה של 73 שנות עצמאות (שוב אני מעגל למעלה :-) )

לפני 3 שעות, evc כתב:

תודה, לא הבנתי איפה נכנס כאן שיעור מס קניה של 10 אחוז. הנוסחה מתבססת על הנתון שטסלה מספקת של מס קניה בשיעור 9,223 ₪. האם זהו מס קניה של 10% מסכום של 92,223 ₪. מה זה הסכום הזה של 92,223 ₪?

 

איך תחושב הנוסחה בשנת 2023 ו- 2024, כאשר אין לנו כרגע את הסכום של מס קניה שטסלה מפרסמת כדי להציב בנוסחה?

 

אם הטסלה 3 במודל הבסיסי ממצה את כל הטבות המס הנוכחיות, המשמעות היא שהמחיר שלה יעלה בצורה המשמעותית ביותר בשנים 2023 ו- 2024 ולכאורה זו הגירסה הכדאית ביותר לרכישה כרגע כי המחיר שלה כמשומשת יישמר יותר? 

 

( למרות שבפועל לא ראיתי שמחירון יצחק לוי מתחשב בעליית מחיר של רכבים חדשים במחירון של רכבים משומשים).

תכתוב לי בפרטי ואנסה לענות לך, לא נתיש את כולם. יש תשובות.

ואני מפנה אותך שוב למסמך הזה, במיוחד לפסקה האחרונה שבו שאומרת הכל (ולמען ההגינות אנחנו לא יכולים לדעת אם חישוב המס של מודל 3 בסיסית, שנמצאת על הגבול, נעשה לפי אפשרות 1 או לפי אפשרות 2. מה שבטוח - כל שאר הטסלות יחשבו מס קנייה לפני אפשרות 2 ולכן בחרתי להציג אותה בתחשיב שלי).

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, ldti כתב:

שבועיים לפני קבלת הרכב. 

 

אני לא יודע מאיפה השמועה הזו הגיעה. בארה"ב יומיים לפני מועד המסירה ניתן לשלם בהעברה בנקאית דרך האתר וניתן גם לשלם בצ'ק בנקאי במהלך המסירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, פבל כתב:

זו נקודת הנחה שהיא ההפך ממה שצפוי מחברה רצינית לעשות. מחברה רצינית צפוי לשמר את הרווחים שלהם גבוהים ככל האפשר, את המחירים תחרותיים ככל האפשר ולשלם מיסים נמוכים ככל האפשר. 

לצפות שהם פשוט יושיטו את הלחי השניה כשיטילו עליהם עוד מיסים ולא ינצלו את מבנה הפעילות הייחודי שלהם וינסו למצוא דרך להקטין את נטל המס זו גישה שהלוואי שהייתה נכונה, אבל לצערי היא נאיבית לאין שיעור.

היא כמובן יכולה פשוט לגלגל את כל עליית המס על הצרכן כמו שמו שעושים הרבה מהיבואנים המוכרים, אבל זה פשוט יהיה אידיוטי מצידה כי אם היא לא תנצל את אותו מבנה ייחודי, היא בעצם פשוט תעזור לאיזו ממשלה לדפוק את האזרחים שלה עוד קצת בלי להרוויח מזה כלום. ולא ממש נראה לי שזו שיטת הפעולה שלהם. 

 

כמובן, יש סיכוי של יותר מ-50% שכל מה שכתבתי כאן הוא קשקוש מוחלט וטסלה לא מתכוונים להשקיע אפילו דקה של רואה חשבון כדי להשאיר את נטל המס קטן, וכל אזרחי ישראל וכמה הם משלמים על מכוניות בכלל ומכוניות של טסלה בפרט, על ה*** שלהם. טעיתי כבר יותר מפעם אחת בהיסטוריה (אבל באופן אירוני אף אחת מהפעמים האלה לא הייתה קשורה לתחזיות שלי לגבי עליות מיסים על מכוניות), אז לא יפתיע אותי אם זה ייקרה שוב.

 

נסיון העבר במדינות שונות מראה שטסלה, בדיוק כמו שניתן לחשוב, הם אלופי העולם בחשבונאות יצירתית. הם אפילו יצרו דגם מיוחד לקנדה עם טווח נמוך (שבעצם היה מוגבל תוכנה) כדי לעמוד בכל מיני מגבלות מיסים שנקבעות לפי הדגם הזול ביותר. בארה"ב היתה הטבת מס פדרלית של $7500 שקטנה במחצית במספר פעימות עד שבוטלה לחלוטין. בכל פעם כמה ימים לפני התאריך הקובע טסלה נכנסו לאטרף של מסירות, גם בשבת וראשון. ביום שאני אספתי את המודל 3 שלי נמסרו יותר מ-200 מכוניות במרכז המסירה הקרוב לביתי. המכוניות הוצאו מאולם התצוגה ובמקומן הוצבה שורה של שולחנות לחתימה על מסמכים. לא היה מקום במגרש החניה לכל המכוניות, אז טסלה שכרה חניון בקניון סמוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...