Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

@EvGriga

 

מכוניות חשמליות היו מאז ומעולם הרבה יותר פשוטות מכוניות עם מנועי בעירה פנימית, ומכוניות כאלה פותחו במקביל למכוניות עם מנועי בעירה פנימית כבר בשלהי במאה ה-19.

הסיבה שאף אחד מהדגמים לא הגיע לייצור המוני היתה דומה מאד לסיבה שמגבילה את הייצור גם היום והיא הסוללות, והטעינה.

 

בערך לפני עשור וחצי עלות ייצור הסוללות וטכונולוגיות הטעינה הגיעו לבשלות שמאפשרת שימוש יומיומי ברכב חשמלי.

 

אני מעריך שתוך שנה שנתיים תשתית הטעינה בארץ תשתפר פלאים, עלויות ייצור הסוללות ימשיכו לרדת, וגם משקלן וגודלן. 

 

טווח של 400-500 ק"מ יהפוך תוך שנה שנתיים לסטנדרט, ואינני רוצה סיבה ש-95% מהאנשים לא יסתדרו עם טווח כזה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני שעתיים, EvGriga כתב:

בגלל מגבלות של טכנולוגיית הסוללות (פירטתי את המגבלות קודם - משקל, נפח ומחיר של הסוללות) רכב חשמלי עדיין יותר יקר מרכב עם מנוע בעירה פנימית בהחזקה הכוללת - סיבה מס. אחד למה הוא לא מתאים לי.

בגלל מגבלות רשת הייצור והחלוקה של החשמל, טווח מוגבל וזמני טעינה ארוכים (גם תוצאות של מגבלות טכנולוגיות) - יותר קשה "להסתדר" עם רכב חשמלי מאשר עם רכב בנזין - סיבה מס. שתיים למה הוא לא מתאים לי.

כל זה למרות שאני מעדיף חווית נסיעה ברכב חשמלי (שקט, תאוצות חזקות, פחות זיהום אוויר בתוך הערים)

טסלה מודל 3 נמכרת בכל העולם במחיר של המתחרות שלה במוו, מרצדס ואאודי בלי הטבת מס ועולה עליהם בכח מנוע ומקבלת ציונים מצויינים מעיתונות הרכב העולמית, למרות שהיא עולה כמוהם. בארץ היא זולה בהרבה בגלל הטבת מס. כך שבעית מחיר הסוללות נפתרה. ואם יש לך בעיית סוללה, נפח סוללה, צפיפות סוללה, מחיר סוללה, משמעת סוללה או שהיא נכשלה במבחן מיצב, למה אתה נוסע על רכב היברידי?

 

מה זה מגבלת הייצור חשמל?! אתה מנכל חברת חשמל?! מישהו התקשר אליך ואמר לך שסוגרים לך את השלטר כי עוד טסלה הגיע?! כי לא שמעתי תלונות מחברת חשמל. מעבר לכך , יש יתרון רציני במכוניות חשמליות כי הן צורכות את החשמל בעיקר בלילה, בדיוק בזמן שכולם ישנים ויש לחברת חשמל עודפים, בניגוד לרכב בנזין שמזהם במרכז העיר בשעות היום בדיוק מתי שכל בני האדם מסתובבים ונושמים רעלים.

 

ולא הבנתי את מגבלת הטווח וההטענות. כמות תחנות הטעינה תגדל לפי נפח המכוניות שיש על הכביש. תקנה יהיה, לא תקנה, אף פעם לא יהיה(כנל יצור חשמל). מעבר לכך, רוב בני האדם לא עושים יותר מטיול או שניים בשנה בטווחים של מעל 300 קמ. אז בשביל הפעמיים האלה בשנה שהרכב יטען בזמן שאתה אוכל במסעדה, אתה יודע כמה זמן תצטרך לשבת בתחנות דלק בזמן שאתה שואף בנזן מסרטן, רק כי אתה מחזיק רכב בנזין?

 

עריכה אחרונה על ידי utsur
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, utsur כתב:

כך שבעית מחיר הסוללות נפתרה.

לא לגמרי, לרוב הרכבים שהם לא טסלה עדיין יש טווח קטן ויותר, ואם יורדים ברמת המחיר (מדבר על חול) הטווח קצר אפילו יותר, וזמן ההטענה עולה. מקווה שזה ישתנה בקרוב עם חברות עממיות כמו יונדאי וקיה, אבל זה עוד לא שם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא. לרוב היצרנים האחרים יש "גם" מכוניות טווח קצר וזה מה שהיבואנים שלנו הביאו לנו עד שהגיע טסלה. לדוגמה לניסן ליף פלוס יש טווח דומה ל sr+ ויש לה 214 כ"ס, אם היבואן היה מביא אותה ומתמחר בדומה לטסלה היא הייתה יכולה לעלות בסביבות 150 אלף שח, במקום זה הוא מעדיף להביא את הגרסה הרגילה עם הטווח הקצר ולמכור אותה ב 160 אלף.

 

באופן כללי, טסלה שיחררה הרבה מהפטנטים שלה לגבי סוללות וההטענות על מנת לאפשר ליצרני רכב נוספים להכנס לתחום ולקדם את ההנעה החשמלית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, EvGriga כתב:

בגלל מגבלות של טכנולוגיית הסוללות (פירטתי את המגבלות קודם - משקל, נפח ומחיר של הסוללות) רכב חשמלי עדיין יותר יקר מרכב עם מנוע בעירה פנימית בהחזקה הכוללת - סיבה מס. אחד למה הוא לא מתאים לי.

בגלל מגבלות רשת הייצור והחלוקה של החשמל, טווח מוגבל וזמני טעינה ארוכים (גם תוצאות של מגבלות טכנולוגיות) - יותר קשה "להסתדר" עם רכב חשמלי מאשר עם רכב בנזין - סיבה מס. שתיים למה הוא לא מתאים לי.

כל זה למרות שאני מעדיף חווית נסיעה ברכב חשמלי (שקט, תאוצות חזקות, פחות זיהום אוויר בתוך הערים)

עזוב שזה כבר מעייף בטירוף ולא ברור מה אתה מנסה להוכיח,אבל למנות לפי "התאמה אישית שלך" סיבות לחוסר בשלות טכנולוגית,זה כבר פתטי !!!
אז אני חושב ש-PHEV זה הפתרון האולטימטיבי ליהנות משני העולמות בינתיים,במיוחד אם היו מגדילים טווח חשמל ל-100-150 ק"מ,אז מה,את מי זה מעניין !!
זה שאני אישית בחרתי לפי צורך שלי ברכב PHEV (נסיעות מרובות בין 40-50K שנתי) ולפי TCO-Total cost of ownership שמאוד פשוט לחשב,יצא לי סופר משתלם,לא אומר שאני חושב שהרכב BEV לא בשל טכנולוגית בתור מוצר להמונים !!!
המגבלות היחידות,קשורות לכושר ייצור,עלויות ייצור וכל היתר שנקרא Infrastructure (תכנון,תשתיות,תקינות,חוקים,מיסוי ברמה לאומית),ומצד הלקוחות (העמך שבכלל לא קורא ומתעניין בפורומים) יכולת להתגבר על ״חרדת הטווח״ (range anxiety),זהו.
אתן לך דוגמה,כי אין לי כוח להיכנס להסברים,באירופה (אין מה לעשות התקינה ומה שקורה שם משפיע עלינו),איכות הסביבה והיבטים כלכליים זה מאוד חשוב בבחירות פוליטיות (לא כמו אצלנו שאפילו כבר אין ימין או שמאל,או אג'נדה כלכלית,הכל ביבי או לא ביבי),ברוב הערים הגדולות כבר היום אי אפשר להכנס בלי לוחית רישוי ירוקה,וכל הנושא של זיהום אוויר רק יחמיר (לא כמו באמריקה)

משקל סוללות מגבלה :rofl:
ההפך,זה רק מראה עד כמה טכנולוגית בשלה,שמעיף 1.9-2.2 טון (במנוע ICE חיפשו איך להתקרב לטון,וב-SUV שזה סיפור,למה בעיה המגבלה לייצר מנועים גדולים כדי לעמוד בתקנים מחמירים של זיהום אוויר ) בכזה עוצמות ויכול לעשות את זה יותר מ-300 ק"מ שבאמת במדינה הקטנה שלנו מעל ומעבר ! 
זה שיש לאן להתפתח מבחינת מימדים,טווחים,יעילות,בטוח (מבחינת מחיר כבר פרסמתי כמה פעמים איך מתקרבים ל-100 דולר ל-1KWH ),אבל זה לא קשור לבשלות טכנולוגית !!

לפני 36 דקות, עידן. כתב:

 

תקרא קצת על adoption curve. זה רלוונטי לכל מוצר פחות או יותר.

מחזק,כך צריך להסתכל על תחום של רכבים BEV !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 14 דקות, utsur כתב:

לא. לרוב היצרנים האחרים יש "גם" מכוניות טווח קצר וזה מה שהיבואנים שלנו הביאו לנו עד שהגיע טסלה. לדוגמה לניסן ליף פלוס יש טווח דומה ל sr+ ויש לה 214 כ"ס, אם היבואן היה מביא אותה ומתמחר בדומה לטסלה היא הייתה יכולה לעלות בסביבות 150 אלף שח, במקום זה הוא מעדיף להביא את הגרסה הרגילה עם הטווח הקצר ולמכור אותה ב 160 אלף.

 

באופן כללי, טסלה שיחררה הרבה מהפטנטים שלה לגבי סוללות וההטענות על מנת לאפשר ליצרני רכב נוספים להכנס לתחום ולקדם את ההנעה החשמלית.

 

הניסאן ליף הכי זולה עולה 31K דולר לפני הטבות מס, מודל 3 הכי זולה לפני הטבות מס עולה 37K דולר.

טווח של הניסאן ליף הוא 149 מייל (כ240 ק"מ) ושל המודל 3 הוא 263 מייל (כ423 ק"מ).

זה כמעט 200 ק"מ הפרש, זה משמעותי.

 

הדאצ'יה ספרינג המאד מאד זולה (כ12.5K פאונד) בעלת טווח של כ225 ק"מ.

עריכה אחרונה על ידי DubelBoom
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, DubelBoom כתב:

הדאצ'יה ספרינג המאד מאד זולה (כ12.5K פאונד) בעלת טווח של כ225 ק"מ.

קצת יותר יקר,מיוצר בסין,אלינו לא יגיע בקרוב,בטח גם אז לא בכמויות רציניות  

2021-04-02_16-28-51.thumb.png.f5566b4a2357adce42b3d78fa40673fe.png

זה האוטו שייצור קטגוריה חדשה,"בימבה חשמלית" מרווחת,הרי כמה פעמים אתם רואים שאנשים מחפשים אוטו שבקושי נוסעים בו,רק לסופר,או מרחקים קצרים, עד10-20K ש"ח,בתקלה רצינית ראשונה,פשוט מוכרים לפירוק ?
בארצנו,בגלל מיסוי כבד/הרווחיות שהיבואנים שהתרגלו,אני לא רואה מתי נגיע לפלח חשמליות בין 60-80K ש"ח,ל-100K ש"ח לא בטוח שנגיע בקרוב,עם כל המשבר בשרשרת האספקה העולמית ! 

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, EvGriga כתב:

אני נוסע עם רכבים היברידיים (שהם גם חשמליים) כבר יותר מעשור.

מאוד אוהב את נסיעה החשמלית השקטה שלא מצריכה מנוע בנזין להמשיך לעבוד בפקקים, צריכת דלק 1/2 ממכונית בנזין רגילה, אמינות ללא פשרות.

הייתי עובר לחשמלי טהור בשימחה אם הטכנולוגיה הייתה מבשילה, אבל לצערי היא לא. מי שאומר כן - אין לו מושג על מה הוא מדבר, לדעתי.

גם טסלה לא פיתחה שום טכנולוגיה חדשה ואפילו לא שיפרה את הקיימת, לצערי.

היו הפחתות עלויות הייצור של הסוללות בזכות הגדלת היקפו, מה שבגדול כבר מוצה, וזה בערך הכל.

במצב כמו שהוא היום (ואני לא רואה פה שינוי בעתיד הקרוב) רכב חשמלי אטרקטיבי רק לחלק קטן מאנשים בזכות סבסידיות ממשלתיות (כמו באירופה ועוד יותר בישראל) וזה לא מתכון לקיימות.

  אני תמים, אבל אם אני לא, אני לאט לאט משתכנע שאתה עובד בשרות איגוד המוסכים, היבואנים, משהו מאלו. למכונית כמו טסלה שתי מגבלות, זמן טעינה ארוך ומקום נדרש להצבת מטען פרטי. כל שאר הטיעונים שלך פשוט לא מחזיקים מים, המכונית זולה מאוד בקניה יחסית למתחרות עם נתונים דומים של ביצועים ומרחב לנוסעים ומטען, האיבזור עשיר עד מופרז ביחס, הוצאות האחזקה שלה זולות מאוד יחסית לרכב עם מנוע בנזין, גם מבלי לגעת בכלל במחיר החשמל יחסית לבנזין, הנעה חשמלית היא גם אמינה מאוד, גם לא נזקקת לקמצוץ מהאחזקה לה נדרש מנוע בנזין, פשוט לא באותה ליגה. ההתעקשות שלך לגיטימית, גם אם אין לה בסיס עובדתי, זכותך, אבל זה כבר נראה קצת סיזיפי.

  • אהבתי 3
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, ocsi4u כתב:

קצת יותר יקר,מיוצר בסין,אלינו לא יגיע בקרוב,בטח גם אז לא בכמויות רציניות  

2021-04-02_16-28-51.thumb.png.f5566b4a2357adce42b3d78fa40673fe.png

זה האוטו שייצור קטגוריה חדשה,"בימבה חשמלית" מרווחת,הרי כמה פעמים אתם רואים שאנשים מחפשים אוטו שבקושי נוסעים בו,רק לסופר,או מרחקים קצרים, עד10-20K,בתקלה רצינית ראשונה,פשוט מוכרים לפירוק ?
בארצנו,בגלל מיסוי כבד/הרווחיות שהיבואנים שהתרגלו,אני לא רואה מתי נגיע לפלח חשמליות בין 60-80K,ל-100K לא בטוח שנגיע בקרוב,עם כל המשבר בשרשרת האספקה העולמית ! 

 

גם ב14.5K, המוטיב של מכוניות זולות = טווח קצר יותר עדיין קיים, ובניגוד לרכב בנזין שזה לא כזה משנה אם המיכל שלי הוא 33 ליטר ומחזיק 550 ק"מ כמו בסיטרואן C1 שהייתה לי, או 70 ליטר שנוסע 900 ק"מ כמו בסופרב, ברכב חשמלי הטווח יותר קריטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, DubelBoom כתב:

 

גם ב14.5K, המוטיב של מכוניות זולות = טווח קצר יותר עדיין קיים, ובניגוד לרכב בנזין שזה לא כזה משנה אם המיכל שלי הוא 33 ליטר ומחזיק 550 ק"מ כמו בסיטרואן C1 שהייתה לי, או 70 ליטר שנוסע 900 ק"מ כמו בסופרב, ברכב חשמלי הטווח יותר קריטי.

אני לא כתבתי נגד ה"מוטיב" שלך,ההפך,השוק צמא לפלח שוק כזה,וממש לא קריטי לו הטווח,רק תמחור זול בגלל שבקושי נוסעים,,וכתבי אני חושב,שלא רואה שזה יקרה בקרוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@ocsi4u אני חושב שאתה טועה דווקא בכיוון ההפוך: חשוב על השוק של מכוניות כמו i10 וקיה פיקנטו - הן פונות לא רק לשוק הפרטי אלא דווקא לשוק מוסדי, למשל רכבי סיור במפעלים. שוק כזה, לרכבים שנמצאים כל העת קרוב לנקודת טעינה, יכול להנות מאד מרכב חשמלי קטן, אפילו עם טווח מוגבל, ובתנאי שהתמחור שלו (רכישה ותחזוקה) יהיה נכון.

 

@utsur נושא תשתיות החשמל אולי לא משמעותי היום כשיש בארץ אלפים בודדים של מכוניות חשמליות, אבל אם מספרן יגדל במידה משמעותית יהיה צורך בבניית תשתיות ייצור והולכת חשמל מתאימות. גם זה תהליך שלא קורה מהיום להיום. לפני מספר שבועות שאלתי בשרשור מקביל מה תהיה השפעת חשמול מערכת הרכבות על מערכת החשמל הארצית (לא קיבלתי תשובה, כנראה שחסבר בפורום מומחה לתחום), גם טעינה במקביל של הרבה אלפי מכוניות, אם תקרב את מערכת החשמל לגבולותיה, תצריך פתרון - או השקעה בתשתיות או טעינה מנוהלת. הנה דוגמה מנורווגיה, שבה כשלוש מכל 4 מכוניות חדשות היא חשמלית או PHEV.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, DubelBoom כתב:

 

 

הניסאן ליף הכי זולה עולה 31K דולר לפני הטבות מס, מודל 3 הכי זולה לפני הטבות מס עולה 37K דולר.

טווח של הניסאן ליף הוא 149 מייל (כ240 ק"מ) ושל המודל 3 הוא 263 מייל (כ423 ק"מ).

זה כמעט 200 ק"מ הפרש, זה משמעותי.

 

הדאצ'יה ספרינג המאד מאד זולה (כ12.5K פאונד) בעלת טווח של כ225 ק"מ.

 

Screenshot_20210402-173752_Chrome.jpg

הנתונים 👆 הם נתוני מבחנים/מציאות, לא נתוני יצרן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במחשבה נוספת, בנקודת הזמן הנוכחית, עדיין יש חוסר נוחות גדול יותר עם רכבים חשמליים כאשר צריך להשתמש בעמדות טעינה ציבוריות, זה יכול לקרות בנסיעות יומיות ארוכות או בחופשות של מספר ימים.

 

חוסר הנוחות יכול להיות בגלל צורך בחיפוש עמדת טעינה שלא בהכרח נמצאת בנתיב שלך, בגלל זמן טעינה ארוך יותר מתדלוק (ולא תמיד אתה רוצה לעצור בדרך בכלל או לזמן הטעינה הנדרש. לעיתים מדובר בזמן קצר רק להטעין את המרחק שחסר לך ואז חוסר הנוחות פוחת) ובגלל שייתכן שעמדת הטעינה הספיציפית תהיה תפוסה ( בעמדות טעינה בנקודות מפתח בצפון ובדרום בחגים, בחופשות בי"ס יכול להיות אפילו תור של מספר רכבים. כמו כן יכולים להיות רכבים שפשוט חונים בחניה של עמדת טעינה ולא לזוז ממנה).

 

אלו המקרים היוצאים מן הכלל והם יכולים לקרות מספר פעמים בשנה לאדם ממוצע. צריך לקחת זאת בחשבון. זה יילך וישתפר.

 

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...