Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, עידן. כתב:

תקרא קצת על adoption curve. זה רלוונטי לכל מוצר פחות או יותר

 

זה רלוונטי למוצרים שהצליחו ובהסתכלות לאחורה. 

מה adoption curve של 100 מוצרים\טכנולוגיות שלא הצליחו לאומת אחד שהצליח?

אם מכוניות חשמליות עם סוללות בכלל נמצאות בתהליך של החלפת מכוניות בנזין, הוא רק בתחילתו והצלחתו לא מובטחת.

כרגע רק כ-2% מהקונים בעולם בוחרים לקנות רכב חשמלי. אפשר יהיה לדבר על תהליך כזה אם זה יגיעה לפחות ל כ-30%.

בזמו האחרון יותר אנשים בוחרים לקנות אופניים במקום מכונית, מאשר בוחרים לקנות מכונית חשמלית.

האם זה אומר שאופניים בתהליך של החלפת מכוניות בנזין ולא מכוניות חשמלית? אולי :) זה היה הרבה יותר טוב לסביבה.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אם טסלה מסרה 184 אלף מכוניות ברבעון הראשון, שגם ידוע בתור הרבעון הכי חלש בתעשיית הרכב, אני לא כל כך סקפטי לגבי היכולת לעבור ייצור שנתי של מעל מיליון מכוניות, פי 2 משנה שעברה. בהיקף כזה מדובר כבר ביכולת ייצור של כעשירית קונצרן ותיק כמו פולקסווגן. בהנחה שבעתיד הקרוב יהיו דגמים חשמליים רבים נוספים, אני לא מבין מאיפה הטענה הויזרה שמכוניות חשמליות הן רק 2 אחוז. אוטוטו המציאות מראה לך אחרת. 

 

אגב, מסתובב מייל שהודלף שאומר כי בישראל יש כ2000 הזמנות. וזה תוך חודשיים שטסלה מוכרת בארץ.

 

לגבי ההשוואה לאופניים - בוא, אני גר בחיפה על הר. אופניים זה הסיוט הכי גדול שלי...

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טעות שלי, לא 2% ממכירות בעולם,  1.2% ב-2020,  בדרך ל 2% ב 2021, לפי תחזיות.

אל תבוא בטענות עליי, זה מה שמצאתי בגוגל :)

   Worldwide automobile production through 2020 - 78 million

For pure BEVs, with market share rising from 0.5% in 2019 to 1.2% in 2020

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • מצחיק 1

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואתה מבין שמדובר בשנים שבהן אין כמעט אף חברה שמייצרת EV חוץ מטסלה? עכשיו נכניס לתמונה את החשמליות של פולקסווגן, קיה וחברות נוספות. תעשה חשבון חדש.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, ומאיפה הביטחון שהאחוז הזה לא יתייצב על כ-5% מייצור עולמי או אולי, אלוהים ישמור, ירד בעתיד?

האם מה שעולה חייב להמשיך לעלות?

אני לא רואה בארץ יותר מדי אנשים קונים מכוניות ב-190 אלף שקל ומעלה.

כל סגמנת המחיר הזה הוא כ-4% מהשוק (כ-10 אלף מכוניות בשנה לכולם).

יותר סביר שאלפיים-שלושת אלפים מכירות בשנה זה גג מה שטסלה יכולה למכור בארץ, כמו ב-מ-וו או מרצדס.

וגם זה כול עוד לא ביטלו הנחות מס.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין שהאחוז רק יעלה לנוכח ההצהרה של חברות שונות להוציא מייצור מכוניות בנזין/סולר. [1,2]

 

שנית, לממשלה הסינית [4] יש אינטרס עצום לדחוף את השוק הזה קדימה, לפחות בסין עצמה. הממשלה עצמה תומכת בחברות EV וגם חברות טכנולוגיה (אליבאבא למשל) משקיעות בחברות. [5]

 

שלישית, ביידן הוציא השבוע תוכנית תמריצים נוספת לסקטור וזו אחת המטרות שלו בכהונה הנוכחית. [3]

 

תגיד לי אם אתה צריך עוד סיבות. יש לי עוד מספיק מה לכתוב בנושא.

 

[1] https://slate.com/news-and-politics/2021/01/general-motors-gm-zero-emission-gas-powered-vehicles.html

[2] https://www.nytimes.com/2021/02/17/business/ford-says-it-will-phase-out-gasoline-powered-vehicles-in-europe.html

[3] https://www.nytimes.com/2021/03/31/business/biden-electric-vehicles-infrastructure.html

[4] https://www.sustainalytics.com/esg-blog/how-chinas-electric-vehicle-policies-have-shaped-the-ev-market/

[5] https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-08-03/alibaba-boosts-investment-in-ev-maker-xpeng-before-new-york-ipo

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביידן, שיהיה בריא, עד 120, עוד יגרום לפשיטת רגל של אמריקה עם תוכניות הוצאות שלו.

אז אמריקאים באמת יחליפו את המכוניות שלהם לאופניים.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, וברננקי אמר בתוך המשבר של 2008 שהכל מצוין ובעיות מוגבלות רק לסאב-פריים.

והמבין יבין מאיפה הם מדברים.

לפו-הדב עם תוצר לנפש של 12 אלף דולר בשנה וחובות מגזר העסקי של 350% תוצר יש דברים חשובים יותר לחשוב אלהם מאשר מכוניות חשמליות ב-40 אלף דולר.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, EvGriga כתב:

נו, ומאיפה הביטחון שהאחוז הזה לא יתייצב על כ-5% מייצור עולמי או אולי, אלוהים ישמור, ירד בעתיד?

האם מה שעולה חייב להמשיך לעלות?

 

בהרבה מדינות בעולם (וגם בישראל) מדברים על איסור מכירת מכוניות עם מנועי בעירה פנימית בטווח של 10-20 השנים הבאות. הגבלת כניסת רכב מזהם למרכזי ערים קיימת כבר עכשיו בהרבה מקומות. לא צריך להיות נביא כדי לדעת שאחוז הרכב החשמלי בעולם ימשיך ויגדל.
201119+icct+Global-ICE-phaseout-map-nov2

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן תוכניות החקיקה נגד מכוניות ICE היא שתוביל לגידול משמעותי בכמות החשמליות, בנוסף גם תוכניות לסיבסוד מצד הממשלות.

נ.ב: ראיון עם אילון- שווה צפייה.

ממש מעניין הנושא של יציקות חלקים גדולים, מתברר שיציקת החלק האחורי במודל Y מקטינה את כמות הרובוטים ב300!.
אילון אומר שכרגע על מודל 3 עובדים כ1000 רובוטים, ברגע שיעברו ליציקת החלק האחורי והקידמי זה יוריד את כמות הרובוטים לכ400 בלבד!.

זה בטוח חוסך המון זמן בייצור + משפר את הדיוק ומוזיל את הייצור, ככה הוא באמת יכול להגדיל את כמות הייצור בעתיד.
הוא גם מסביר את הבעיות עם יציקות גדולות שהיו בהתחלה ומדוע לא יכלו לפני- הם היו צריכים לפתח את הסגסוגת המיוחדת שלא תידרוש טיפולים טרמיים לאחר היציקה - כי הטיפולים הטרמיים גרמו לעיוות בחלקים גדולים ולכן עד מודל Y לא יכלו לעשות זאת, אגב כמו שנאמר לפני- יש מעבר מידע בין SPACEX לטסלה, מה שממציאים ומפתחים שם מוצא את דרכו גם בטסלה.

 

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, eitanuch כתב:

האם באפט טועה במה שהוא כתב?

אין תשובה פשוטה - צודק או לא צודק, אני לא נביא, לאומת באפט שזה הכינוי שלו :) אם בהקשר אחר.

בא נראה. חובות של 110% תוצר ובעלייה כל הזמן, חצי הוצאות ממשל הם גרעון, אינפלציה מרימה ראש.

אם דולר לא היה מטבע רזרבי של העולם וארה"ב לא שלטה במערכת פיננסית וסחר עולמי, היה כבר מדובר במשבר אמיתי.

עם מדיניות נכונה וקשה אפשר להציל את המצב, ארה"ב בכל זאת מדינה גדולה ועשירה עם הרבה נכסים.

אבל אני, לפחות, לא רואה שום פעולה בכוון הנכון. לכן המצב, כמו שזה נראה, רק ילך וידרדר עד משבר חובות.

כמו בארגנטינה, שפעם הייתה אחד ממדינות העשירות בעולם ואיפה היא היום.

עם דולר יעבד סטטוס של מטבע רזרבי - רמת החיים בארה"ב ירד חזק, אינפלציה תגיע לדו-סיפרתי ובסוף יהיה משבר חובות קשה וסטאגפלציה. אני רק מכווה שלא נגיע למלחמת עולם כמו בפעם הקודמת. 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך להיות נביא כדי להסתכל על היסטוריה של 100 שנה ולראות שמה שהוא כתב הוא נכון.

יכול להיות שבגלל זה הוא באפט ואתה evgriga. 

חוץ מזה, אתה מבין שההשוואה בינו לבין ברננקי היא לא נכונה ורק מבליטה את הקיצוניות שלך? מדובר באנשים מתחומים שונים עם השקפות שונות. יכלת לזרוק שם של כלכלן אחר וזה היה נשמע פה מספיק מקצועי. אולי תשווה אותו למייקל ברי? 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...