Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 18 דקות, tomede כתב:

באנגליה ה-EV6 אכן מתומחרת באזור של טסלה. מצד שני שם היא יקרה יותר מהקיה סורנטו - שבארץ עולה 235K. אז האם יבואני קיה יחסלו את שוק הסורנטו? יורידו את המחיר שלה? או שיתמחרו את הEV6 הרבה מעל הטסלה?  

יהיה מענין.

אין ספק שיהיה מעניין לראות כיצד היבואנים יתמודדו עם המצב החדש שנוצר בזכות הנוכחות והתמחור של טסלה. אם יכנעו ויתמחרו בהתאם הם עלולים להפסיד מכירות של רכבי בנזין, מצד שני, טסלה מאוד מוגבלת במספר הרכבים שהיא יכולה לייבא ארצה, כך שלא בטוח שהפגיעה משמעותית מספיק כדי לשנות סדרי עולם מבחינתם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ב31.3.2016 מאסק עלה לבמה והציג את המודל 3. רכב גנרי וסתמי למראה, בעל "עיצוב" כשל דג עם פה סגור, השוחה בים של פלסטיק. המניה הגיבה בצניחה של עשרות אחוזים (גשו לתאריך הרלוונטי ובדקו) ומאסק ניסה להרגיע את המשקיעים שמדובר בדגם הזול, הפחות אטרקטיבי, הפחות יפה שכל חברת רכב זקוקה לו כדי שתוכל להמשיך ולממן את ליין הדגמים היוקרתיים ולפתח חדשים.

Fast Forward 2021  אותו דג אטום פה, השוחה בים של פלסטיק ונועד להיות הדגם הזול נתפס משום מה כשיא היוקרה, העיצוב, פאר היצירה המוטורית ומשהו שחייבים לראות במציאות כדי להאמין שיופי כזה נוצר. כמו שאומר מאסק "כמה מוזר". 

 

ועוד משהו, השרשור המשונה הזה מלא בצהלות וחגיגות "סוף סוף נדפוק את התעשיה "המסורתית"", האין זה פורום חובבי רכב? האם אין זו התעשיה ה"מסורתית" שאחראית לרכבים שהפורום הזה אמור לכלול את חובבי אותם רכבים? 

 

ועוד משהו # 2, הפולסטר 2 מתקרבת ל3 פרופרמנס בביצועים ובטווח וטובה יותר בכל דבר אחר (רק העיצוב כבר עושה את ההבדל), וזאת על הניסיון הראשון, מבלי לשרוף עשרות מיליארדי דולרים במשך 12 שנים של פיתוח, אני מעדיף את הפולסטר גם בהיותה "נחותה" מעט, וכשיבוצע שיפור בקרוב הרכב צפוי להעפיל בקלות על הטסלה והחגיגה שמבוססת על ההייפ צפויה להסתיים, כיוון שבהתבסס על מה שקורה ברשתות החברתיות, הרכב הזה מאיים לקחת את הבכורה גם בתחום הזה.

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, david brown כתב:

ועוד משהו, השרשור המשונה הזה מלא בצהלות וחגיגות "סוף סוף נדפוק את התעשיה "המסורתית"", האין זה פורום חובבי רכב? האם אין זו התעשיה ה"מסורתית" שאחראית לרכבים שהפורום הזה אמור לכלול את חובבי אותם רכבים?

תלוי איך אתה מסתכל על זה. נהייתה סטיגמה שלהיות חובב רכב זה לסגוד ל-V8, לאהוב להסניף דלק ולעשות ווורום ווורום עם הדוושה. לי נהייתה סלידה מחברות רבות מכיוון שאני מרגיש נעקץ בכך שגובים ממני המון כסף על פיצ'רים שלא אמורים לעלות הרבה (פולקסווגן אלופים בזה). ולא, אם מרצדס תודיע מחר בבוקר על פשיטת רגל, או בניגוד לכך על דגם חדש, זה לא ישפיע לי על סדר היום בכלל. בנוסף, בתור אחד שבילה הרבה זמן בילדות עם מכוניות RC, מעולם לא הבנתי מה המניעה של חברות רבות לבנות מכוניות חשמליות. כשנוכחתי לדעת שטסלה היא היוניקורן בנושא, באופן די טבעי התחברתי למותג שבאופן מפתיע מציע הרבה דברים במחיר הוגן ובלי שטיקים כמו: "רוצה קצת נוחיות עם הנעה בכפתור? שדרג לcomfortline ושלם עוד 30K". זה בזמן שהדגם הכי בסיסי של טסלה מגיע עם כל אבזור שאני יכול לחשוב עליו (וגם מה שאני לא יכול לחשוב עליו כנראה). אה וכמובן אסור לשכוח את הפאדיחות עם ה-DSG וה-TSI.

 

כמובן שאין הרבה מניעה לא לפתח רכבים חשמליים אלא בעיקר הרבה אינטרסים בתחום. אותי משך הסיפור הלא מוצלח של big-oil וחבורות בזויות כמו TSLAQ.

 

ובנימה זו אני אסיים ואגיד שאני מאוד אשמח לדעת אם המכנסיים של צ'מפיון רטובים.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, david brown כתב:

ועוד משהו # 2, הפולסטר 2 מתקרבת ל3 פרופרמנס בביצועים ובטווח וטובה יותר בכל דבר אחר (רק העיצוב כבר עושה את ההבדל), וזאת על הניסיון הראשון, מבלי לשרוף עשרות מיליארדי דולרים במשך 12 שנים של פיתוח, אני מעדיף את הפולסטר גם בהיותה "נחותה" מעט, וכשיבוצע שיפור בקרוב הרכב צפוי להעפיל בקלות על הטסלה והחגיגה שמבוססת על ההייפ צפויה להסתיים, כיוון שבהתבסס על מה שקורה ברשתות החברתיות, הרכב הזה מאיים לקחת את הבכורה גם בתחום הזה.

 

הפולסטר מדהימה, אבל זה לא נכון להגיד שזאת חברה שצצה משום מקום. זאת חברת בת של וולוו לכל דבר ועניין, הידע ביצור רכבים מגיע משם.

 

אבל הסיבה שכולם אוהבים את טסלה היא לא איך הרכב נראה, אלא כי היא נתפסת כמשהו סופר טכנולוגי ומתקדם. את מי שרכבים לא מעניינים, לראות אנשים מצחקקים כמו ילדים כשהרכב מאיץ, ושיש רק מסך אחד ענק שנראה טוב (ואין אף יצרן שזה נראה אצלו כאילו שמו לך טלוויזיה באמצע הדאשבורד) זה עושה כותרות וגורם לאנשים להתלהב. אין מה לעשות, אנשים מתלהבים מדברים מלהיבים, לא מדברים רציונליים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, DubelBoom כתב:

 

הפולסטר מדהימה, אבל זה לא נכון להגיד שזאת חברה שצצה משום מקום. זאת חברת בת של וולוו לכל דבר ועניין, הידע ביצור רכבים מגיע משם.

 

אבל הסיבה שכולם אוהבים את טסלה היא לא איך הרכב נראה, אלא כי היא נתפסת כמשהו סופר טכנולוגי ומתקדם. את מי שרכבים לא מעניינים, לראות אנשים מצחקקים כמו ילדים כשהרכב מאיץ, ושיש רק מסך אחד ענק שנראה טוב (ואין אף יצרן שזה נראה אצלו כאילו שמו לך טלוויזיה באמצע הדאשבורד) זה עושה כותרות וגורם לאנשים להתלהב. אין מה לעשות, אנשים מתלהבים מדברים מלהיבים, לא מדברים רציונליים.

נכון, אך זה הרכב החשמלי הראשון שהם מייצרים. סביר להניח  שהכסף לפיתוח המהיר הגיע מהבעלים הסיני של החברה, מה שצריך עוד יותר להדאיג את כל מי שהולך כעיוור אחרי טסלה (במיוחד בעלי המניות), כי יש עוד המון (המון) כסף לשפוך על הנושא, ומהר (בניגוד לטסלה שקופת המזומנים שלה כמעט ריקה וגם במה שיש המנכ"ל רכש אוויר דיגיטלי (כף יד פנים)). 

 

אתה מדייק, ההתלהבות מגיעה מהגאדג'טים וההייפ ברשתות, אגב לגבי ה"רק מסך גדול", טסלה מחזירה את לוח השעונים המסורתי בדגם הבא (ראה מודל S החדשה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב31.3.2016 מאסק עלה לבמה והציג את המודל 3. רכב גנרי וסתמי למראה, בעל "עיצוב" כשל דג עם פה סגור, השוחה בים של פלסטיק. המניה הגיבה בצניחה של עשרות אחוזים (גשו לתאריך הרלוונטי ובדקו) ומאסק ניסה להרגיע את המשקיעים שמדובר בדגם הזול, הפחות אטרקטיבי, הפחות יפה שכל חברת רכב זקוקה לו כדי שתוכל להמשיך ולממן את ליין הדגמים היוקרתיים ולפתח חדשים.
Fast Forward 2021  אותו דג אטום פה, השוחה בים של פלסטיק ונועד להיות הדגם הזול נתפס משום מה כשיא היוקרה, העיצוב, פאר היצירה המוטורית ומשהו שחייבים לראות במציאות כדי להאמין שיופי כזה נוצר. כמו שאומר מאסק "כמה מוזר". 
 
ועוד משהו, השרשור המשונה הזה מלא בצהלות וחגיגות "סוף סוף נדפוק את התעשיה "המסורתית"", האין זה פורום חובבי רכב? האם אין זו התעשיה ה"מסורתית" שאחראית לרכבים שהפורום הזה אמור לכלול את חובבי אותם רכבים? 
 
ועוד משהו # 2, הפולסטר 2 מתקרבת ל3 פרופרמנס בביצועים ובטווח וטובה יותר בכל דבר אחר (רק העיצוב כבר עושה את ההבדל), וזאת על הניסיון הראשון, מבלי לשרוף עשרות מיליארדי דולרים במשך 12 שנים של פיתוח, אני מעדיף את הפולסטר גם בהיותה "נחותה" מעט, וכשיבוצע שיפור בקרוב הרכב צפוי להעפיל בקלות על הטסלה והחגיגה שמבוססת על ההייפ צפויה להסתיים, כיוון שבהתבסס על מה שקורה ברשתות החברתיות, הרכב הזה מאיים לקחת את הבכורה גם בתחום הזה.
 
 

אני חייב לציין שהמכונית נראית משמעותית טוב יותר במציאות. מי שכתב פה שהיא נראית טוב יותר מסדרה 3 או אלפא ג׳וליה הגזים אבל ממש, ומצד שני על טעם ועל ריח וכל זה...
בכל אופן ההייפ וההתלהבות הוא לא בגלל איך שהרכב נראה.
לגבי הפולסטר נראית מדהימה (נראה, אני לעולם לא אומר רכב מדהים על רכב שלא נהגתי בו ואין לי ניסיון איתו) ויש לא מעט מבחני השוואה בינה למודל 3, כשבחלקם היא יוצאת על העליונה ובחלקם הטסלה.
העניין הוא שגם אם תגיע לפה אני לא רואה איך הם יתחרו בטסלה במחיר. הסיכוי הוא שתעלה משמעותית יותר.

אתה מדייק, ההתלהבות מגיעה מהגאדג'טים וההייפ ברשתות, אגב לגבי ה"רק מסך גדול", טסלה מחזירה את לוח השעונים המסורתי בדגם הבא (ראה מודל S החדשה).

הם אף פעם לא לקחו אותה ממודל S.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, david brown כתב:

ב31.3.2016 מאסק עלה לבמה והציג את המודל 3. רכב גנרי וסתמי למראה, בעל "עיצוב" כשל דג עם פה סגור, השוחה בים של פלסטיק. המניה הגיבה בצניחה של עשרות אחוזים (גשו לתאריך הרלוונטי ובדקו) ומאסק ניסה להרגיע את המשקיעים שמדובר בדגם הזול, הפחות אטרקטיבי, הפחות יפה שכל חברת רכב זקוקה לו כדי שתוכל להמשיך ולממן את ליין הדגמים היוקרתיים ולפתח חדשים.

Fast Forward 2021  אותו דג אטום פה, השוחה בים של פלסטיק ונועד להיות הדגם הזול נתפס משום מה כשיא היוקרה, העיצוב, פאר היצירה המוטורית ומשהו שחייבים לראות במציאות כדי להאמין שיופי כזה נוצר. כמו שאומר מאסק "כמה מוזר". 

כמו שאמרת, המשקיעים נלחצו אז מאסק אמר את מה שצריך כדי להרגיע אותם. זה לא אומר שזה מה שהוא עשה. ובינתיים...כבר יש טסלות בארץ...אנשים שעברו מלקסוסים ובמווים ומרצדסים קיבלו אותם, כולם טוענים שזו רמת גימור גבוהה (פרימיום) חלק אומרים קצת יותר חלק אומרים קצת פחות אבל כולם מסכימים שזה כך, ואלה גם הביקורות מהמגזינים לרכב הטובים בעולם. אז מה אתה רוצה שיפרקו את הטסלות וירכיבו פלסטיקים כדי שתרגיש טוב עם עצמך?!

לפני 51 דקות, david brown כתב:

ועוד משהו, השרשור המשונה הזה מלא בצהלות וחגיגות "סוף סוף נדפוק את התעשיה "המסורתית"", האין זה פורום חובבי רכב? האם אין זו התעשיה ה"מסורתית" שאחראית לרכבים שהפורום הזה אמור לכלול את חובבי אותם רכבים? 

הצהלה מתחלקת לשתיים למען האמת:

1. יצרני הרכב. אותם יצרנים שכבר שנים מעכבים יצור המוני של רכבים חשמליים. הרי את מה שטסלה עשתה  יכל כל אחד מהיצרני הרכב לעשות ברבע המחיר. אבל הם מעדיפים למכור רכבי ice כי הרווח כפול, גם על הרכב וגם על התחזוקה. טסלה לחצה את התעשיה המיושנת הזאת, שהבינו רק במודל 3 שאם הם לא יתעוררו ויתחילו ליצר מכוניות חשמל עם טווחי נסיעה נורמאלים לא ישאר להם אדמה לעמוד עליה.

2. יבואני הרכב בארץ, שבנו את עצמם על רווחי ענק על חשבון הציבור בחסות איגוד יבואני הרכב. כך לדוגמה את ה ds 3 ev שמתומחר בארץ 10% יותר מטסלה, נמכר באנגליה ב 10% פחות מטסלה. 

לפני 51 דקות, david brown כתב:

משהו # 2, הפולסטר 2 מתקרבת ל3 פרופרמנס בביצועים ובטווח וטובה יותר בכל דבר אחר (רק העיצוב כבר עושה את ההבדל), וזאת על הניסיון הראשון, מבלי לשרוף עשרות מיליארדי דולרים במשך 12 שנים של פיתוח, אני מעדיף את הפולסטר גם בהיותה "נחותה" מעט, וכשיבוצע שיפור בקרוב הרכב צפוי להעפיל בקלות על הטסלה והחגיגה שמבוססת על ההייפ צפויה להסתיים, כיוון שבהתבסס על מה שקורה ברשתות החברתיות, הרכב הזה מאיים לקחת את הבכורה גם בתחום הזה.

יכול להיות שפולסר 2  רכב מצויין, אבל אילולא טסלה בארץ בספק אם הייתה יכול לרכוש אחד, כי סביר להניח שהיבואן היה מוכר לך אותו במחירי שיא וגורף את כל הטבת המס לכיס שלו, כמו שעשו כל היבואנים לפניו. כך שגם אתה צריך לצהול משמחה על כך שטסלה הגיע לארץ, אולי תוכל להרשות לעצמך פולסר. וכמו שאמרת עד שיהיה שיפור בפולסר 2... יש סיכוי שטסלה תהיה כבר הרבה יותר משופרת. טסלה בינתיים פשוט מתקדמת מהר יותר וכל תעשיית הרכב מנסה לרדוף אחריה

עריכה אחרונה על ידי utsur
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אתם סתם יורדים על היבואנים שיש להם כלי רכב חשמליים המיוצרים באירופה בהיצע.

 

יש להם הקצאות מאד קטנות, וגם המחירים שהם מקבלים עבור כלי הרכב החשמליים אינם אטקרטיביים עקב חוסר כדאיות כלכליצת ליצרן.

 

לא לחנם בחרה ב.מ.וו להביא לישראל את ה-iX3 מסין ולא מאירופה למרות שהיא מיוצרת גם באירופה. גם וולוו מביאים דגמי PHEV מסין והם יודעים למה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לטסלה אין יותר מידי הקצאות ויכלה למכור סביר להניח את כל מה שיש לה ביותר יקר. בטח בארץ שיבואנים המתחרים מיצרים לעצמם רווחי עתק. אבל היא מעדיפה הוגנות על פני חזירות. מעבר לכך התמחור היקר הוא הסטנדרט שבתעשיה גם ברכבי ice. איך צמח לו שוק ה 0 קמ אתה חושב?! לא מכיר שום מקום בעולם שבו יצרן רכב מוכר למישהו שיוסיף יד לאוטו כדי לתת הנחה. אתה מבין כמה פסיכי הרעיון הזה שאנחנו פה בלבנט זה נראה לנו "הגיוני". הקימו את ועדת זליכה שכבר נתנה המלצות לפרק את הקרטל הזה. אבל מישהו מסמס את ההמלצות, משונה מי? 🤔

עריכה אחרונה על ידי utsur
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה ממשיך להניח הנחות לא נכונות ולהגיע למסקנות עוד יותר לא נכונות.

רמות הגימור הנמכרות ב-0 ק"מ הן בד"כ רמות גימור מיוחדות לליסינג שמחירן מנופח כדי לתת הנחות לחברות הליסינג / 0 ק"מ.

 

ולגבי המחירים של טסלה - לא יודע מה התחשיבים שלהם, היצרן יכול להחליט שהוא מפסיד על המכוניות אם בא לו, ליבואן לא כדאי לעשות את זה.

 

כל ההתנהלות של טסלה גם מבחינת השירות מעוררת תהיות - אבל מאחר שאינני רואה את כל התמונה אני מתאפק מלהגיב...

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, PriceDevil כתב:

לדעתי אתם סתם יורדים על היבואנים שיש להם כלי רכב חשמליים המיוצרים באירופה בהיצע.

ממש לא סתם,הרי היינו מסתפקים גם בדגמים PHEV (הרבים והמעולים שיש בשפע כבר שנים והיה אחלה הטבת מס עד לפני שנתיים) במחירים סבירים,אבל לא עשו אז,בטח לא יעשו בהמשך שעוד מעט כל ההטבות הצטמצמו.ברור שהם לא "אשמים" לבד,גם המדינה עם המיסוי הזוי (שלא ירד בקרוב אם בכלל),ומס עושר מעל 200K,שגם מוסיף לייקור.
בקיצור מה שלא יהיה,לי לעולם לא יהיה לי סימפטיה לאף יבואן,זה סוג של יחסים "אין ברירה",אחרי שבחרתי ביצרן שיתן לי תמורה טובה לכסף שלי ויענה לדרישות שלי שאני מצפה מרכב חדש.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, PriceDevil כתב:

אתה ממשיך להניח הנחות לא נכונות ולהגיע למסקנות עוד יותר לא נכונות.

רמות הגימור הנמכרות ב-0 ק"מ הן בד"כ רמות גימור מיוחדות לליסינג שמחירן מנופח כדי לתת הנחות לחברות הליסינג / 0 ק"מ.

 

ולגבי המחירים של טסלה - לא יודע מה התחשיבים שלהם, היצרן יכול להחליט שהוא מפסיד על המכוניות אם בא לו, ליבואן לא כדאי לעשות את זה.

 

כל ההתנהלות של טסלה גם מבחינת השירות מעוררת תהיות - אבל מאחר שאינני רואה את כל התמונה אני מתאפק מלהגיב...

 

 

רמת גימור נמוכה יש לכל היצרנים בכל העולם ועדיין אף אחד בעולם לא מוכר את הרמה "הנמוכה" לליסינג שיוסיף יד וימכור בהנחה על חשבון צרכן הקצה שלו, הוא פשוט מוכר בזול יותר לצרכן הקצה. זה לא שחברות הליסינג מוכרות אותם במחשכים, זה שיתוף פעולה שחלק מחברות הליסינג בבעלות חברות יבוא הרכב. 

 

מעבר לכך התירוץ שלך מאוד נחמד אבל לא עובד במציאות. דוגמה (אחת מיני רבות): ספייס סטאר גירסת פשוטה (ליסינג): מחיר רישמי 85400 נמכרת בליסינג ב 15 אלף שח פחות. כלומר ב 71 אלף גם היבואן וגם חברת הליסינג מרוויחות. גרסת ה"פרטי" נמכרת ב 86 אלף ש"ח  ומוסיפה פנסי לד, ערפל וכניסה יציאה ללא מפתח. כך שאלה אם כן 3 הדברים האלו עולים 15 אלף שח והם לא. היבואן גוזר על הגרסה הפרטית 15 אלף ,פחות 3 הדברים הנ"ל ,אקסטרה רווח, בלי לשכוח שיש פה גם את רווח חברת הליסינג.  כלומר ,היבואן מרוויח מעט כשהוא מוכר לליסינג וחזירי (כמעט 20% רווח נוסף) כשהוא מוכר לפרטי.

 

אבל יודע מה ... עזוב  אותי...אני...מה אני יודע. עוד מגיב טמבל באיזה פורום...יש לך את מסקנות ועדת זליכה . כלכלנים טובים ממני שעבדו שעות כדי להבין למה התחקות בענף דפוקה. אתה יכול לגלות הכל שם.

 

לגבי טסלה, כנראה ביבי דיבר איתם שימכרו לנו בהפסד. מעבר לכך אכן היא עברה רק בשנה האחרונה לרווח אבל היי היו להם הרבה מאוד מפעלים להקים

עריכה אחרונה על ידי utsur
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...