Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

אני נוסע עם רכבים היברידיים (שהם גם חשמליים) כבר יותר מעשור.

מאוד אוהב את נסיעה החשמלית השקטה שלא מצריכה מנוע בנזין להמשיך לעבוד בפקקים, צריכת דלק 1/2 ממכונית בנזין רגילה, אמינות ללא פשרות.

הייתי עובר לחשמלי טהור בשימחה אם הטכנולוגיה הייתה מבשילה, אבל לצערי היא לא. מי שאומר כן - אין לו מושג על מה הוא מדבר, לדעתי.

גם טסלה לא פיתחה שום טכנולוגיה חדשה ואפילו לא שיפרה את הקיימת, לצערי.

היו הפחתות עלויות הייצור של הסוללות בזכות הגדלת היקפו, מה שבגדול כבר מוצה, וזה בערך הכל.

במצב כמו שהוא היום (ואני לא רואה פה שינוי בעתיד הקרוב) רכב חשמלי אטרקטיבי רק לחלק קטן מאנשים בזכות סבסידיות ממשלתיות (כמו באירופה ועוד יותר בישראל) וזה לא מתכון לקיימות.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא מבשילה מאיזו בחינה? אני מניח שאתה מדבר על טווח כי מה עוד חסר? אבל גם אז אני לא מבין מה הבעיה בארץ הקטנה שלנו להסתדר עם 400-500 ק״מ טווח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, EvGriga כתב:

 

הייתי עובר לחשמלי טהור בשימחה אם הטכנולוגיה הייתה מבשילה, אבל לצערי היא לא. מי שאומר כן - אין לו מושג על מה הוא מדבר.

גם טסלה לא פיתחה שום טכנולוגיה חדשה ואפילו לא שיפרה את הקיימת, לצערי.

אשמח לטיעונים בנושא, מה מבחינתך זאת טכנולוגיה בשלה, מה היית מצפה? 

מה אין לי מושג לגביו.

כאלה.

מבטיח לשים לייק אם תיתן טיעונים רציניים :)

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מדבר על טכנולוגיה הבסיסית למכוניות חשמליות - סוללות ליתיום-איון, שממנה נגזרות כל ההגבלות של רכבים חשמליים:

- קיבולת לק"ג ולליטר נפח של הסוללות

- עלויות הייצור של הסוללות, דרישה לחומרים יקרים עם היקף ייצור מוגבל ובעיות סביבתיות כמו ניקל וקובלט.

- תשתיות חשמל לא מוכנות למיליוני מכוניות.

הרשימה עוד ארוכה, אין לי רצון להרחיב לכתבה שלמה - גם ככה זה לא מעניין את אף אחד פה.

זה לא פורום על כלכלה או טכנולוגיה.

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, EvGriga כתב:

זה לא מעניין את אף אחד פה.

 

גריגה חכה, נראה שהם לומדים לאט לאט להקשיב, לנהל דו שיח ענייני ולהגיב לגוף ההודעה ולפחות לא להתקיף ולהשמיץ אותך על אף חוסר ההסכמה איתך.

 

לגופה של ההודעה שלך, בינתיים ברמת המיקרו זה עובד, מי שקנה טסלה בישראל מסתדר לחלוטין כבר עכשיו. 

 

כל בעיות המקרו שציינת נמצאות בתהליכי שיפור מתמיד.

 

כבר עוד 5,6 שנים מהיום דגמי הטסלה הנוכחיים וכל רכב חשמלי אחר יראו כמו סוס ועגלה מבחינת מהירות הטעינה וטווח הנסיעה ותשתית הטעינה בישראל תהיה מפותחת בהרבה.

 

אבל גם לך לא יזיק לפתוח את האוזניים.

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, EvGriga כתב:

הייתי עובר לחשמלי טהור בשימחה אם הטכנולוגיה הייתה מבשילה, אבל לצערי היא לא. מי שאומר כן - אין לו מושג על מה הוא מדבר, לדעתי.

גם טסלה לא פיתחה שום טכנולוגיה חדשה ואפילו לא שיפרה את הקיימת, לצערי.

אתה בטוח? אז על מה רשמו את כל הפטנטים ששחררו בעשור האחרון? מכונות פלוצים? למה צריך לרשום פטנטים אם הכל אותו דבר? 

 

https://patents.justia.com/company/tesla?list=patents

 

תרשה לי בנוסף גם לא להסכים איתך. רכב עם טווח של 500 ק"מ הוא מספיק לרוב השימושים של נהג ממוצע. בנוסף, סוללה עם אורך חיים של 300 אלף ק"מ תחזיק מעל 15 שנה, ובפועל הצפי הוא פי 2. אני יודע שאתה לא מאמין להצהרות האלה אבל זה כבר עניין אישי שלך. אני כן מאמין ואין לי שום צורך ברכב עם ביצועים יותר טובים מאלה. חוץ מזה, להחליף סוללה פעם בעשור לא נשמע נורא במיוחד תחת ההנחה שהסוללות יעשו קפיצה משמעותית בזמן הזה. 

 

בנוסף, כתבת: "במצב כמו שהוא היום (ואני לא רואה פה שינוי בעתיד הקרוב) רכב חשמלי אטרקטיבי רק לחלק קטן מאנשים בזכות סבסידיות ממשלתיות (כמו באירופה ועוד יותר בישראל) וזה לא מתכון לקיימות." 

 

האם המודל 3 לא אטקרטיבית להרבה אנשים? יש באפשרותך לרכוש רכב חשמלי טהור שעונה על כמעט כל מגבלה במחיר טוב אז מה מונע ממך לעבור? זה שמדובר בסובסידיות? 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, evc כתב:

גריגה חכה, נראה שהם לומדים לאט לאט להקשיב, לנהל דו שיח ענייני ולהגיב לגוף ההודעה ולפחות לא להתקיף ולהשמיץ אותך על אף חוסר ההסכמה איתך.

?

מה זה הזילזול הזה. לא מתאים בכלל.

 

 

 

לפני כשעה, EvGriga כתב:

- קיבולת לק"ג ולליטר נפח של הסוללות

לא מספיק לך? אתה משווה מול דלק כאילו ורואה שצפיפות האנרגיה נמוכה יותר?

 

לפני כשעה, EvGriga כתב:

- עלויות הייצור של הסוללות, דרישה לחומרים יקרים עם היקף ייצור מוגבל ובעיות סביבתיות כמו ניקל וקובלט.

יש לחלק מזה כבר עכשיו פתרונות.

 

לפני כשעה, EvGriga כתב:

- תשתיות חשמל לא מוכנות למיליוני מכוניות.

זה תהליך, בכלליות כול תשתית החשמל בתהליך התפתחות לא קטן, קשה מאוד לשפוט פה.

לדלקים היה הרבה יותר זמן להתפתח.

אם לא יפשלו בממשלה, המעבר לרכבים חשמליים לא אמור להיות נוראי. יש לי המון ביקורת פה, אבל זה כמובן לא העיניין.

 

לפני כשעה, EvGriga כתב:

זה לא פורום על כלכלה או טכנולוגיה.

זה פורום על רכב, ורכב חשמלי זה טכנולוגיה ויש פה מקום לדון בזה. מבטיח לך שפבל ושאר ההנהלה ישמחו למאמר רציני בנושא כול עוד זה נוגע ברכב. גם אם אכתוב פה על הצ'יפים של nvidia שמשמשים לעיבוד נתונים לרכב אוטונומי, ישמחו פה לדיון בנושא. [נכון פבל? אני די בטוח שאני צודק בנושא הזה אחרי מעל עשור בפורום]

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב חשמלי מתאים יותר מרכב בנזין לחלק מאנשים, חלק מהזמן אבל לא לכולם ולא כל הזמן.

למרות שבישראל עוד אפשר איכשהו להסתדר אתו בגלל מרחקים קצרים יחסית,

תשתיות הייצור והחלוקה של החשמל, גם הציבוריות וגם הפרטיות, זה עדיין בעיה שלא תפטר בארץ כל כך מהר, אם בכלל.

אני לא רוצה לשלם קרוב ל-200 אלף שקל עבור מכונית חשמלית ואחר כך ללמוד איך להסתדר איתה, רק בשביל החוויה.

בנוסף, זה לא כלכלי עבורי - החזקת רכב היברידי שלי עולה לי, כולל הכל - ירידת ערך, דלק, ביטוח, טיפולים, בלאי וכו', כ-אלפיים שקל בחודש וטסלה מודל 3 SR+  תעלה לי כ-שלוש אלף שקל בחודש.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף רכב לא מתאים לכולם לכול הזמן. אף רכב. 

 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהא, 

אני עדיין טוען, שיש אנשים שלא יוכלו להשתמש ברכבים חשמליים, וזה לא יפתר כנראה ב 20-30 שנה הקרובות. אבל זאת כמות מאוד קטנה של אנשים.

אבל זאת לא הטענה שלך. בכלל לא.

 

רשמת שהטכנולוגיה לא בשלה, לא הבאת טיעונים, לא הבאת כלום. עכשיו עברנו לזה שרכב חשמלי לא מתאים לך -אוקיי, סבבה, לא מתאים גם לנהג לילה, לא מתאים לחבר שלי שעובד בתשתיות וביניין, לא מתאים לעוד אנשים. אבל גם עם טכנולוגיה "בשלה" (שעדיין לא ברור מה זה אומר) זה כנראה לא יתאים להם.

אז מה.

 

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, eitanuch כתב:

אני אישית הייתי שמח לקרוא מאמר על צ'יפים של אנוידיה בלי קשר לשרשור הזה. ידוע לי על שיתוף פעולה עם NIO אבל פה נגמר הידע שלי בנושא. 

 

קבל טעימה,איך מחלקת AI של NVIDIA בנה ביחד עם מרצדס את אינפוטיינמנט הכי מתקדם בעולם MBUX Hyperscreen,טיזר קצר
8 CPU cores, 24-gigabyte RAM and 46.4 GB per second RAM memory bandwidth

 

 

 

 

כל ויכוח סרק,של בשלות טכנולוגיה או לא,זה טחינת מים.
טכנולוגית מזמן בשל,אבל להסב או לבנות קווי ייצור זה תהליך,מיליארדים זורמים לפיתוחים בתחום BEV,פשוט כדי שזה יהיה המוני,מחייב תשתיות,וכל מדינה תתקדם בקצב שלה או אווירה פוליטית או כלכלית ! 
כל זה לא יקרה בזמן קצר,נזרקים כל מני תאריכים,מכוון שלאף אחד אין כדור בדולח,רק נסכם שהכיוון ברור.
כל מה שקשור למכוניות אקזוטיות עם ביצועי אל,עם כל התקנים המחמירים בקשר לאיכות הסביבה,מנועי ICE בהחלט מתקרבים לסופם ,כל מי שממון בכיסו,ירצה BEV ייחודי בציי רכב שלו,כי גם שם לא כולם יכולים להרשות לעצמם בוגאטי (פלא גם הם מפתחים גרסת EV)

 

אז בזכות אין סוף כסף "חינם" בשוק ההון שמחפש "אפיקי השקעה" (קצת כלכלה לפי בקשת הקהל) וצורת מימון חדשה (איך חברה מגייסת כסף לפיתוח וייצור,בתחילת דרכה) שהחל להיות נפוץ בשנים האחרונות PIPE & SPAC שהחליף IPO הרגיל,יצמחו עוד הרבה חברות חדשות שיאתגרו את טסלה בצד הרכבים האקסלוסיבים,ובצד העממי הקוריאנים והגרמנים עם כושר ייצור ואיכות הרכבה יעשו לה חיים קשים.
אז אולי חלקכם שמעו על LUCID,אבל יש עוד חברה FARADAY FUTURE שייסד אותה סיני שאפתן,ובזכות הצצה שניתנה ל-Munro (מומלץ לראות את הערוץ שלו אם רוצים מידע על סוללות) נכון נראה קצת פרסומת סמויה,עדיין מעניין לראות,תוכלו ללמוד איך נראים הרכיבים ברכב BEV 
 


 ובכלל מי שרוצה ללמוד על העולם הרכבים החשמליים,אחד הערוצים הכי איכותיים,זה של פרופסור John D. Kelly

 

https://www.youtube.com/c/WeberAuto/videos

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, David32 כתב:

רשמת שהטכנולוגיה לא בשלה, לא הבאת טיעונים

בגלל מגבלות של טכנולוגיית הסוללות (פירטתי את המגבלות קודם - משקל, נפח ומחיר של הסוללות) רכב חשמלי עדיין יותר יקר מרכב עם מנוע בעירה פנימית בהחזקה הכוללת - סיבה מס. אחד למה הוא לא מתאים לי.

בגלל מגבלות רשת הייצור והחלוקה של החשמל, טווח מוגבל וזמני טעינה ארוכים (גם תוצאות של מגבלות טכנולוגיות) - יותר קשה "להסתדר" עם רכב חשמלי מאשר עם רכב בנזין - סיבה מס. שתיים למה הוא לא מתאים לי.

כל זה למרות שאני מעדיף חווית נסיעה ברכב חשמלי (שקט, תאוצות חזקות, פחות זיהום אוויר בתוך הערים)

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...