Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2901 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

אחרי אינסוף מאמרים וסרטונים, לא הצלחתי לגבש דעה לגבי אמינות הבדיקה הזאת. לעומת חומציות\PH, משקל סגולי וצפיפות של נוזל הקירור, שהיא מדעית ומקובלת. (נוזלי קירור על בסיס אתילן גליקול).

 

מישהו משתמש במתודה הזו כדי לאבחן את מצב נוזל הקירור (לא זליגה) ?

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

אלקטרוליזה ע"פ עוצמת זרם חשמלי.

 

דוגמא: של אחד מ"המקובלים".

עריכה אחרונה על ידי אשרי
פורסם
אלקטרוליזה ע"פ עוצמת זרם חשמלי.

 

דוגמא: של אחד מ"המקובלים".

 

מבין 4 הבדיקות שהוא מדגים, ספרות היצרן של סיטרואן (לדוגמא) מתייחסת אך ורק לבדיקת חומציות, ואף נוקבת בערך החומציות שמעליו יש להחליף את הנוזל. מבחינתי זה מגדיר סף חד וברור.

שאר הבדיקות, אף שהן אולי לגיטימיות, כיוון שאין לי סף ברור שקבע היצרן, מבחינתי האמינות שלהן בעייתית.

 

 

 

למרות ההתחכמות, תודה על ההקפצה, השירשור ברח לי מהזיכרון

יום טוב גם לך

פורסם

תודה יגאל,

בסיטרואן הpH אמור להיות גבוה מ 8.5, או בין 8.5 ל 10 ?

 

ועוד שאלותיים,

היית מחליף נוזל קירור מקורי שנראה כמו חדש, עובר את כל ה'טסטים' שמופיעים בסרטון (כולל באמצעות מולטימטר), אין בו משקעים בכלל, אך לפי הוראות היצרן, הגיע זמן ההחלפה ? אתה חושב שאפשר ל'רענן' נוזל קירור, בוא נאמר להחליף רק 2 מתוך 8 ליטר בערך. (אצלי זה מטעמי חסכון...).

 

ד"א,

אם לא נעלה שאלות כאן ובעברית ונרוץ לשאול את גוגל כל דבר, לא נמצא שום דבר בקארספורום. כרגע אני לא מכיר "בית" אחר ברמה הזו ובשפת אמי.

כדאי ורצוי לדבר על זה וגם לעדכן נושאים שכבר התדיינו בהם בעבר, אחרת הפורום לא יתקיים. מחר מישהו ימצא את הדיון הזה מועיל והוא בטח יגיע דרך גוגל, ככה הגעתי, כמו רבים אחרים.

פורסם
תודה יגאל,

בסיטרואן הpH אמור להיות גבוה מ 8.5, או בין 8.5 ל 10 ?

השאיפה אצל כול הייצרנים שנוזל הקירור יהייה ברמת PH נייטרלית כלומר 7. מעל PH 7 זה נוזל בסיסי ומתחת ל-7 חומצי.

 

אצל רוב ייצרני הרכב ה-PH של נוזל הקירור לאחר דילול במים נע סביב PH 8 אבל שוב פעם זה תלוי באחוז הדלול במים ומהי רמת ה-PH של המים.

איזה כייף לי :)

פורסם

שלום מארק,

 

7 הוא אכן PH נייטרלי, כשמדובר במים. הבנתי שבמערכת הקירור של הרכב זה נחשב 'חומצי' והנטיה היא להגיע ל-10 כש 9.5 הוא בגדר 'המומלץ', היצרנים מוסיפים חומרים ש'מבססים' את המים כדי להגיע לרמת PH גבוהה יותר. עכשיו בגלל שאנחנו לא מאמינים לכל שאנחנו קוראים באינטרנט, אתה בטוח ש-7 זה לא חומצי מאוד למנועי אלומיניום ?

 

יותר מדי מידע על חומציות מומלצת של בין 9.5 ל-10:

http://www.itlneels.com/ebooks/ebooks_Importance%20of%20the%20pH%20Value%20in%20Engine%20Coolant.pdf

 

השאיפה אצל כול הייצרנים שנוזל הקירור יהייה ברמת PH נייטרלית כלומר 7. מעל PH 7 זה נוזל בסיסי ומתחת ל-7 חומצי.

 

אצל רוב ייצרני הרכב ה-PH של נוזל הקירור לאחר דילול במים נע סביב PH 8 אבל שוב פעם זה תלוי באחוז הדלול במים ומהי רמת ה-PH של המים.

פורסם

אני נוהג להתייחס למידע של ייצרני נוזלי הקירור ולא למידע של 'יודעי דבר' באינטרנט.

 

אם תבדוק בדפי המידע של ייצרני נוזלי הקירור תמצא מידע מעניין. חשוב לבדוק גם באיזה שיטה/תקן נבדקה רמת ה-PH ובאיזה אחוז דלול.

 

מבדיקה זריזה רוב נוזלי הקירור ה-PH נע סביב 8 (ממוצע פשוט)

 

ראה קובץ מצורף של אחד מייצרני נוזלי הקירור הגדולים בעולם (כנראה הוא קונה את הנוזל מחברת BASF) של רשימת נוזלי קירור מקיפה.

Mobil Car Care.pdf

איזה כייף לי :)

פורסם

גם אני נוהג להתייחס למידע של ייצרני נוזלי הקירור ולא למידע של 'יודעי דבר' באינטרנט ולכן PH7 נחשב נמוך מאוד בכל מה שנוגע לחומציות במנועי אלומיניום, ההבדל בין 7 ל 8 הוא לא רק ספרה אחת, כמו ההבדל בין מי ים למי שתיה בערך ואתה בטח יודע שיש הבדל גדול בין השניים. אגב, גם תנודה מ 7 ל 7.2 היא משמעותית מאוד ואת זה אני מכיר מתחביב אחר, אקווריומי צמחיה... :roll:

 

לפחות בכל מה שקשור למנועי אלומיניום במכוניות יפניות, PH7 היה מלחיץ אותי.

 

 

אני נוהג להתייחס למידע של ייצרני נוזלי הקירור ולא למידע של 'יודעי דבר' באינטרנט.

 

אם תבדוק בדפי המידע של ייצרני נוזלי הקירור תמצא מידע מעניין. חשוב לבדוק גם באיזה שיטה/תקן נבדקה רמת ה-PH ובאיזה אחוז דלול.

 

מבדיקה זריזה רוב נוזלי הקירור ה-PH נע סביב 8 (ממוצע פשוט)

 

ראה קובץ מצורף של אחד מייצרני נוזלי הקירור הגדולים בעולם (כנראה הוא קונה את הנוזל מחברת BASF) של רשימת נוזלי קירור מקיפה.

פורסם
שלום,

אחרי אינסוף מאמרים וסרטונים, לא הצלחתי לגבש דעה לגבי אמינות הבדיקה הזאת. לעומת חומציות\PH, משקל סגולי וצפיפות של נוזל הקירור, שהיא מדעית ומקובלת. (נוזלי קירור על בסיס אתילן גליקול).

 

מישהו משתמש במתודה הזו כדי לאבחן את מצב נוזל הקירור (לא זליגה) ?

 

אף אחד לא משתמש וזה לגמרי מיותר.

נוזל קירור יש כללים ברורים, השאיפה בגדול היא להשתמש בנוזל המקורי של היצרן, אם ניתן להשגה, החלפה לפי הוראות היצרן ולא לערבב נוזלי קירור שונים.

פורסם (נערך)

שלום דניאל,

מה שכתבת מובן למי שקצת בודק מה הוא שם במערכת הקירור, ערבוב נוזלי קירור עם בסיס שונה, יכול להגמר בלא פחות מקטסטרופה למנוע ולמע' הקירור.

 

השאלה שלי התחילה מהמחשבה לבצע החלפה חלקית של נוזל הקירור המקורי שקיים אצלי ברכב, מקמצנות, חסכנות, עצבים על ה local stealer...

 

אז בדקתי את נוזל הקירור המקורי אצלי, לפי פרמטרים שליקטתי מהאינטרנט, מצאתי אותו 'כשר' מכל בחינה. מחפש עוד סיבות טובות שיגרמו לי להבין למה אני חייב להשליך נוזל יקר (90+ שקל לליטר), אם כרגע ולפי הנתונים שהעליתי, כל הפרמטרים שלו טובים והוא יכול לתפקד עוד זמן ארוך.

 

שוב אזכיר, אני מתייחס לנוזלי קירור מבוססי אתילן גליקול בלבד.

עריכה: (כותב שורות אלה, קמצן !)

 

אף אחד לא משתמש וזה לגמרי מיותר.

נוזל קירור יש כללים ברורים, השאיפה בגדול היא להשתמש בנוזל המקורי של היצרן, אם ניתן להשגה, החלפה לפי הוראות היצרן ולא לערבב נוזלי קירור שונים.

עריכה אחרונה על ידי אשרי
פורסם
גם אני נוהג להתייחס למידע של ייצרני נוזלי הקירור ולא למידע של 'יודעי דבר' באינטרנט ולכן PH7 נחשב נמוך מאוד בכל מה שנוגע לחומציות במנועי אלומיניום, ההבדל בין 7 ל 8 הוא לא רק ספרה אחת, כמו ההבדל בין מי ים למי שתיה בערך ואתה בטח יודע שיש הבדל גדול בין השניים. אגב, גם תנודה מ 7 ל 7.2 היא משמעותית מאוד ואת זה אני מכיר מתחביב אחר, אקווריומי צמחיה... :roll:

השוואה מרחיקה לכת אבל אם לך ברור מה ההבדלים זה מצויין.

לפחות בכל מה שקשור למנועי אלומיניום במכוניות יפניות, PH7 היה מלחיץ אותי. - למה PH 7 מלחיץ אותך ו-PH 8 לא ?

 

קח בחשבון שמערכת הקירור והמנוע בנויים משפע חומרים שונים החל מצנרת גומי ואלומיניום בלוק מיצקת ברזל/אלומיניום ושילוב של אלומיניום ויצקת ברזל לכן לדעתי קיימת כאן איזשהי פשרה של ייצרן הרכב בנושא ה-PH האידאלי לרכב מבחינת הרכב החומרים מהם בנוייה מערכת הקירור והמנוע.

איזה כייף לי :)

פורסם
שלום דניאל,

מה שכתבת מובן למי שקצת בודק מה הוא שם במערכת הקירור, ערבוב נוזלי קירור עם בסיס שונה, יכול להגמר בלא פחות מקטסטרופה למנוע ולמע' הקירור.

 

השאלה שלי התחילה מהמחשבה לבצע החלפה חלקית של נוזל הקירור המקורי שקיים אצלי ברכב, מקמצנות, חסכנות, עצבים על ה local stealer...

 

אז בדקתי את נוזל הקירור המקורי אצלי, לפי פרמטרים שליקטתי מהאינטרנט, מצאתי אותו 'כשר' מכל בחינה. מחפש עוד סיבות טובות שיגרמו לי להבין למה אני חייב להשליך נוזל יקר (90+ שקל לליטר), אם כרגע ולפי הנתונים שהעליתי, כל הפרמטרים שלו טובים והוא יכול לתפקד עוד זמן ארוך.

 

שוב אזכיר, אני מתייחס לנוזלי קירור מבוססי אתילן גליקול בלבד.

עריכה: (כותב שורות אלה, קמצן !)

אני לא בעד החלפה חלקית אלא רק החלפה מלאה.

 

החלפת נוזל הקירור תורמת גם לניקוי והרחקת חלקיקים ושאריות של חומרים שנשחקו או עברו איכול מסויים במהלך עבודת המנוע ומערכת הקירור לכן זה גם תורם לצמצום הבלאי של מערכת הקירור ובמיוחד אטם משאבת המים אשר רגיש לגופים זרים בנוזל הקירור.

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...