Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2905 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תודה למשיבים

 

אכן ישנה בעיה למצוא את הנוזל המקורי בחנויות חלקי חילוף

 

למרות שלא בדקתי במרכזי, ואין לי מושג אם מוכרים לפרטיים ומה העלות.

 

mini one 2012

 

דגם מנוע N16b16A

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

כמעט כול מחסן של ייבואן רכב מוכר לפרטים.

 

במידה וברכבך צבע הנוזל כחול/כחלחל/ירוק-כחול אזי המק"ט של הנוזל המקורי הינו - 82-14-0-031-0133.

 

ברמת העיקרון כול נוזל קירור המתאים למפרטי BMW N 600 69.0 מתאים לרכבך רק תשים לב שצבע הנוזל גם מתאים לדוגמא:

 

TOTAL COOLTECH PREMIUM PG PREMIX COOLANT

 

Mobil Coolant Extra Ready Mixed -24°C

 

Castrol Antifreeze NF - נוזל קירור המאושר גם על-ידי ייצרן הרכב.

איזה כייף לי :)

פורסם

אין חשוב פחות או יותר, שניהם חשובים והיצרנים משתדלים לייצר נוזלי קירור עם רמת PH יציבה.

Reserve alkalinity או בתרגום חופשי, "משמר בסיסיות". שים לב מארק, שלא מדובר ב"משמר חומציות" מפני שהשאיפה היא "לבסס" את הנוזל כדי שבסופו של דבר יתייצב על PH של 7 ומעלה, במקרה הזה מדובר על HCl (חומצת מלח) שהוא עוד אחד ממיני ה'באפרים' (חוצצים) שבנוזל, שמת לב בעצמך שהנטיה היא תמיד להיות מעל 7PH על הגרף, בעיקר כדי לא 'לשבור' את ה Rust inhibitors שבנוזל ומצד שני לאזן את התכונות הקורוזיביות ה'טבעיות' של אתילן-גליקול.

 

 

מאמרים בשפה האנגלית במיוחד אלה שנכתבו על ידי יודעי דבר באתרים בחו"ל או סרטונים ביוטיוב לא עושים לי את זה. :wink:

 

רמת ה-PH היא לא המדד היחיד החשוב וקיים מדד יותר חשוב והוא (RA (Reserve alkalinity ורוב ייצרני הרכב דווקא נוהגים להוריד את רמת ה-PH ל-8 ולשמור את רמת RA סביב 6.

פורסם

אהלן אייל,

אותו סיפור אצלי עם סוזוקי בלנו 98, טופל גם בפרסטון וגם ב valeo, עשה רק 2 משאבות מים ב 20 שנה, פעם עם הטיימינג ב 100K ופעם שניה ב-240K, כל השאר היה בלאי רגיל לחלוטין.

 

להרגעה קלה - יש לנו מאזדה 626 נקנתה חדשה ב 98 ומזה 20 שנים - נוזל הקירור

הוחלף חלקית כל כ 3-4 שנים - ריקון הרדיאטור ומילוי נוזל קירור, פרסטון ירוק - המתאים למנוע הנ"ל.

ומשאבת המים לא עשתה בעיות - ומערכת הקירור במצב טוב.

 

משאבת המים הוחלפה פעמיים (2) כאשר בוצע 4 פעמים טיימינג.

(היא נראתה תקינה והוחלפה ליתר ביטחון כל 10 שנים - לאחרונה בתחילת השנה 2018 )

 

ברכב עקב בלאי ושימוש הוחלפו מוטות וגומיות מתלה, בולמי זעזועים גומיות ציריות -

מכסה הפלסטיק של הטיימינג התפורר, והוחלף בחדש - ומנגד, משאבת המים נראתה טוב כאשר הוצאה מהמנוע.

 

 

 

אייל.

פורסם

אפשר לשתות לגימה של שוקו חמוץ ולקלל את הבוקר ואפשר פשוט להסתכל על התאריך לפני ששותים.

 

אני מקווה שהבנת שהייתה פה מידה של ציניות (למרות שה'ניק' מתאים:lol:), החיפושים עלו לי יותר כמו שאומרים ויש כאן יותר עניין של סקרנות מחסכנות, דבר נוסף שאין לי ממש חשק לדון בו כרגע, הוא נושא זיהום הסביבה. אחד ה'גירויים' לנבור בנושא, הוא אורך החיים הכמעט לא מוגבל של אתילן-גליקול (שהוא חומר לא ידידותי לך ולסביבה) וארחיב בתגובה נוספת אח"כ.

 

כל השרשור מובן ומעניין אבל השאלה היא כזאת: כל השעות של הקריאה, התוכן והזמן הדרוש לבדיקות בבית בשביל להימנע מרכישת 5 ליטר נוזל קירור מוכן בעלות של 70-80 שקלים ולהסיר צינור רדיאטור ולהחליף ~4 ליטר או כמה שלא יהיה במערכת ברדיאטור עצמו וקצת מהמנוע שייצא?

אומנם אני מבין שכפי שנכתב שמדובר על נושא כלכלי אבל כל הציוד שמסביב, זמן הבדיקות, הניירות והזמן בפורום לא "עולה כסף"?


×
×
  • תוכן חדש...