Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2904 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מארק, במקרה הזה אני מסכים איתך לגמרי (החלפה מלאה), אם הייתי צריך להמליץ למישהו, זה מה שהייתי עושה, גם מהסיבות שציינת וגם כי אני לא משלם, אז מה אכפת לי :wink:

 

נחזור לאדון סוזוקי SX4 2010 עם 47K רגועים (עד השנה שעברה) וכרגע עם 61K, שטופל במורשה (לא לשביעות רצוני...) עד השנה שעברה. למעט שמן מנוע של מישהו לא ידוע (כנראה פז שמנים), כל שאר הנוזלים מקוריים ובתוכם נוזל הקירור. מארק שים לב, אין משקעים בנוזל הקירור כרגע בכלל, נקי !

 

אני אשתדל לצלם כמה תמונות של הפרמטרים שאני מקבל כרגע מנוזל הקירור, כולל מולטימטר :brickwall:, אצמד לשיטה הסקוטית ואחליף רק 2 ליטר מתוך הבערך 8 שיש בכלל המערכת ואצלם שוב, אם לא יועיל, לא יזיק. (מארק, אני חושב שיש לך גולף ובאופן אישי הייתי נזהר עם PH נמוך מ-7, סתם תחושת בטן, לא בדקתי).

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אתה לא יכול לראות משקעים אשר מרחפים בנוזל במערכת הקירור בגודל שערה :shock: לכן אם הגעת למסקנה שיש להחליף את נוזל הקירור החלף את כול תכולת נוזל הקירור.

איזה כייף לי :)

פורסם

מארק,

דבר נוסף שקשור לטינופת במע' הקירור , אני חושב, אולי יודע, שכשנוזל הקירור יתמלא 'רחף' של שאריות מתכת במערכת הקירור, הנוזל ילך ויהפוך אלקטרוליט והמוליכות תעלה ואולי כאן לבדיקה באמצעות מולטימטר, יהיה משקל גדול יותר ? (אגב, זה אחד הגורמים לעליה בחומציות הנוזל).

פורסם

לא אם אתה משתמש בנייר סינון מיקרוני לבדיקת משקעים, (בדקתי, יש לי OCD עם עוד כמה אותיות) שערה לא תעבור שם אבל סיליקטים כן וזה מה ש'אוכל' מנועים יפניים, אז אתה שוב צודק באופן כללי ונרחב :wink:

 

 

אתה לא יכול לראות משקעים אשר מרחפים בנוזל במערכת הקירור בגודל שערה :shock: לכן אם הגעת למסקנה שיש להחליף את נוזל הקירור החלף את כול תכולת נוזל הקירור.
פורסם (נערך)

להרגעה קלה - יש לנו מאזדה 626 נקנתה חדשה ב 98 ומזה 20 שנים - נוזל הקירור

הוחלף חלקית כל כ 3-4 שנים - ריקון הרדיאטור ומילוי נוזל קירור, פרסטון ירוק - המתאים למנוע הנ"ל.

ומשאבת המים לא עשתה בעיות - ומערכת הקירור במצב טוב.

 

משאבת המים הוחלפה פעמיים (2) כאשר בוצע 4 פעמים טיימינג.

(היא נראתה תקינה והוחלפה ליתר ביטחון כל 10 שנים - לאחרונה בתחילת השנה 2018 )

 

ברכב עקב בלאי ושימוש הוחלפו מוטות וגומיות מתלה, בולמי זעזועים גומיות ציריות -

מכסה הפלסטיק של הטיימינג התפורר, והוחלף בחדש - ומנגד, משאבת המים נראתה טוב כאשר הוצאה מהמנוע.

 

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

תמיד עניין אותי, למה אין פילטר למערכת הקירור?

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם

מכיוון שמערכת הקירור לא מייצרת שבבים כמו מנוע שבו השמן סופח אליו את השבבים/חלקי מתכת ושאר מרעין בישין.

 

החלפה של נוזל הקירור לפי הנחיות הייצרן מונעת נזקים אפשרים למנוע כתוצאה ממשקעים שונים בנוזל הקירור.

איזה כייף לי :)

פורסם
תודה יגאל,

בסיטרואן הpH אמור להיות גבוה מ 8.5, או בין 8.5 ל 10 ?

 

הנה צילום מהספרות של סיטרואן לדגם מנוע שלי (DV6C):

citroen coolant PH.jpg

התחום התקין הוא בין 7 ל8

יום טוב גם לך

פורסם
אני אשתדל לצלם כמה תמונות של הפרמטרים שאני מקבל כרגע מנוזל הקירור, כולל מולטימטר :brickwall:, אצמד לשיטה הסקוטית ואחליף רק 2 ליטר מתוך הבערך 8 שיש בכלל המערכת ואצלם שוב, אם לא יועיל, לא יזיק. (מארק, אני חושב שיש לך גולף ובאופן אישי הייתי נזהר עם PH נמוך מ-7, סתם תחושת בטן, לא בדקתי).

מאמרים בשפה האנגלית במיוחד אלה שנכתבו על ידי יודעי דבר באתרים בחו"ל או סרטונים ביוטיוב לא עושים לי את זה. :wink:

 

רמת ה-PH היא לא המדד היחיד החשוב וקיים מדד יותר חשוב והוא (RA (Reserve alkalinity ורוב ייצרני הרכב דווקא נוהגים להוריד את רמת ה-PH ל-8 ולשמור את רמת RA סביב 6.

איזה כייף לי :)

פורסם

כל השרשור מובן ומעניין אבל השאלה היא כזאת: כל השעות של הקריאה, התוכן והזמן הדרוש לבדיקות בבית בשביל להימנע מרכישת 5 ליטר נוזל קירור מוכן בעלות של 70-80 שקלים ולהסיר צינור רדיאטור ולהחליף ~4 ליטר או כמה שלא יהיה במערכת ברדיאטור עצמו וקצת מהמנוע שייצא?

אומנם אני מבין שכפי שנכתב שמדובר על נושא כלכלי אבל כל הציוד שמסביב, זמן הבדיקות, הניירות והזמן בפורום לא "עולה כסף"?

פורסם

שלום לכולם וקצת מתעלק על פות"ש :/

 

אשמח לקבל המלצה לנוזל קירור למיני וואן שלי, ע"פ הוראות יצרן, זהה בתכונות.

 

ותודה למשיבים !

פורסם
שלום לכולם וקצת מתעלק על פות"ש :/

 

אשמח לקבל המלצה לנוזל קירור למיני וואן שלי, ע"פ הוראות יצרן, זהה בתכונות.

 

ותודה למשיבים !

יש למיניוואן שלך יצרן ודגם?

יום טוב גם לך


×
×
  • תוכן חדש...